Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Skrzypiąco-trzaskający ogranicznik drzwi -tył


Gość Kopiec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od tygodnia ogranicznik otwarcia w tylnych drzwiach strzela 2-3 metalicznymi trzasko-chrupnięciami przy otwieraniu drzwi.

Chciałbym się jakoś do tego dobrać -czy ktoś to demontował ? ( z przodu są śruby a z tylu tylko zaslepka )

Ogranicznik wyglada na przesmarowany choć może w środku sucho i dlatego strzela...dziwne, ze akurat te drzwi ( fotelik małego ) bo przecież strona kierowcy zdecydowanie częściej otwierana...

 

Kopiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu użyj nieco WD-40. CX-80 albo innego podobnego środka i wpompuj do środka i na zawias i ogranicznik. To pomaga

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym przesmarowany?

Miałem ten sam problem jeszcze na gwarancji,serwis przesmarował białym smarem teflonowym(w aerozolu) i do tej pory cisza i spokój bez rozbierania ogranicznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie coś "strzelało" w drzwiach jeszcze w salonie. Zgłosiłem problem i przy odbiorze samochodu już tego nie było. Czymś przesmarowali - jakimś syntetycznym, niebieskim smarem i problem znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dla tego nie powinno się smarować smarem grafitowym,z biegiem czasu wysycha i robi się na częściach film jak papier ścierny z grafitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psiknięcie wd40 nie pomogło...wręcz przeciwnie- preparat podkreślił i wzbogacił metaliczność dźwięków -teraz to już jest czysty heavy metal :)

Coś się poluzowalo lub wyskoczyło z mocowania. Bez zdjęcia zaslepki się nie obejdzie a ta jakoś opornie siedzi, nie byłem przygotowany i nie chciałem połamać ustrojstwa. Ale nie daruje i naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czinkłeczento wyrabiał się sworzeń, ciekawe czy w note też to siedzi.

Aha Dar jedzie już do Ciebie naprawiać, bo to jego rada była, a jak zdupcył niech działa:

po prostu użyj nieco WD-40 (...) To pomaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja myśle, ze jedzie. Najwyżej tak na szybko przelozymy drzwi z Drakuli.

Ale cieszę się, że się poczuł odpowiedzialny za - w zasadzie mogę już to powiedzieć - uszkodzenie drzwi a w zasadzie całej karoserii, nie wiadomo jakie szkody wyrządził niewłaściwie przesmarowany ogranicznik. Boje się tez trochę o silnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakimś forum ktoś komuś poradził, że plamki ze smoły i żywicy najlepiej usunąć z karoserii rozpuszczalnikiem nitrocelulozowym... Oj tam to chyba krew się polała i bez strat w ludziach raczej się nie obeszło... ;)

 

Prawdopodobnie WD 40 wypłukał resztę smaru i stąd ten heavy metal. W zasadzie to i dobrze się stało. Teraz na czyste trzeba naładować jakiegoś syntetyka albo wspomniany smar teflonowy i zobaczyć co będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem co Wy widzicie w tym WD-40. Jeśli by go porównać do jakiegoś leku to mniej więcej będzie to Rutinoscorbin :)

Jest tyle fajnych smarowaczy a Wy na upartego ten WD-40 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zawiasów,jak tu już pisał Jacek,NAJLEPSZY jest biały półstały smar-np. jeden z najlepszych firmy-WURTH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem co Wy widzicie w tym WD-40. Jeśli by go porównać do jakiegoś leku to mniej więcej będzie to Rutinoscorbin :)

Jest tyle fajnych smarowaczy a Wy na upartego ten WD-40 :D

Może moc czarodziejska tkwi w fonetyce..wu-de :D

a to chyba każdy lubi? No nie? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem co Wy widzicie w tym WD-40. Jeśli by go porównać do jakiegoś leku to mniej więcej będzie to Rutinoscorbin

Jest tyle fajnych smarowaczy a Wy na upartego ten WD-40

posmarujesz a potem i tak będziesz psikał WD-40, żeby wymyć to coś :-)

 

Wysłane z mojego MT11 za pomocą Tapatalk

Edytowane przez g.a.polak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla czego?Jeszcze nigdy jak mam Note nie używałem WD-40

WD jest preparatem typowo penetrującym,smarującym tylko na chwilę. w celu poluzowania zardzewiołka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji zamiłowania do sportu rowerowego mam pewne doświadczenie w smarowidłach rowerowych. Jest tego sporo a co najmniej 30 % tych specyfików z powodzeniem można stosować w innych dziedzinach mechaniki :) Dlatego nie lubię WD-40 które jest do wszystkiego czyli do niczego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajcie. Do odkręcania zapieczonych śrub, do luzowania także zapieczonych elementów, czyli jako penetrator jest dobry. Także nieźle zmywa różne stare smarowidła. Dobrze czyści. Do tego się nadaje. Smarowanie - absolutnie tylko na chwilę, jako podkład wymywający pod coś konkretnego.

 

Wracając do tematu - do zawiasów i ograniczników nie nadaje się z tego powodu, że szybko wysycha. Reasumując - do tego typu elementów dobre są smary syntetyczne, teflonowe (chyba najlepsze) i silikonowe (jeżeli w ograniczniku są tworzywa sztuczne). Z innymi nie ma co kombinować - zwłaszcza grafitowymi, które się brylą i tworzą z kurzem pastę ścierną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie zdajecie sobie sprawy z niszczycielskiej siły smaru grafitowego.Tak,tak dobrze mówię!

W pewnym okresie czasu kazano nam...albo inaczej przywieziono beczkę grafenu zamiast Łt i kazano tym smarować łożyska!Wozy obciążone tonażem ok 5 ton...po dwóch latach wozy wracają do remontu ,a jakże padają łożyska.Są tak pięknie starte,że aż strach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wkręcicie mnie :whistle: - nikt o zdrowych zmysłach nie uwierzy ,że jednorazowe psiknięcie tym, czy podobnym specyfikiem może cokolwiek zniszczyć zawiasy. Prawdopodobnie umyło jedynie nieco tej mazi która tam była, a ogranicznik się szwankuje, bo coś się przetarło albo poluzowało. Wszystkie smary czy penetratory w sprayu są półśrodkiami i działają jedynie przez jakiś czas

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w co mamy Cię wkęcić!?Przecież jednoznacznie stwierdziliśmy że penetratory to nie smary i jak są do wszystkiego to są z reguły do d....Więc?Pewno że na jakiś czas psiknięcie pomoże,nikt temu nie zaprzeczy.Po to są te specyfiki.Ale na dłuższą drogę lepszy jest wybór właściwego środka smarnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tematu wątku to strzelanie drzwi miałem kilka razy - przód jeden i drugi i tył też. Dzieje się tak dlatego że śruby mocujące te ogranicznijki się luzują powoli i odkręcają, między innymi przez smarowanie zawiasów w ramach przegądów gwarancyjnych. Musicie te śruby sobie dokręcić bo chyba fabrycznie są słabo skręcone. Mi właśnie tak strzelały tylne drzwi kiedyś i w końcu śruba wpadła do środka drzwi. Byłem w serwisie bo nie chciało mi się kombinować i gościu machnął mi to od ręki bez zdejmowania boczków, ale niestety nie pamiętam już jak to robił. A tak bardzo starałem się zapamiętać :-( na przyszłość i doopa. Przednie drzwi też mi po pół roku strzelały więc przy okazji innej wizyty w salonie gościu podokręcał profilaktycznie wszystkie ograniczniki drzwi i nasmarował śruby takim świństwem żeby się nie odkręcały. Z przodu jak sam autor zauważył dokręcenie nie jest problemem. A pokazywał mi nawet jak te zaślepki zdejmować żeby nie połąmać zaczepów i nie pamiętam gdzie on to podważał śrubokrętem, szkoda.

 

podsumowując - strzały nie są spowodowane brakiem smarowania, tylko odkręcaniem się śrub, które obijają się tak głośno o mocowanie. Smarowanie może uciszyć na chwilę, ale przyczyni się do jeszcze szybszego odkręcenia śrub.

Edytowane przez kules
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o śruby wkręcane w otwory pokazane na foto, to wydaje się, że wystarczy zdjąć zaślepkę w drzwiach i dostęp do nich powinien być łatwy.

post-32737-0-19621900-1348523991_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady, jak mi tylko zona odda Nota to zdejmę zaslepkę ( tak na szybko małym srubokrecikiem nic nie zdzialalem ) i podokręcam te śruby, przy okazji zmyję te grafitowe badziewie. Gdzieś miałem całą puchę litenu, smaru do lozysk. Jeżeli nie znajdę to rozumiem, ze najlepszy będzie smar teflonowy ?

 

Kules: jakbyś poszperal w pamięci iloma srubokretami mechanior traktował zaslepkę i gdzie przyciskal by puściły zaczepy. Kilka w swoim życiu zerwalem, zwłaszcza tych opornych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem w serwisówce jak dobrać się do ogranicznika w drzwiach, ale nigdzie nie znalazłem jak zdjąć tą czarną zaślepkę. Jak się to komuś uda, nie opisze procedurę i ew. da jakieś foto. Na pewno się to przyda :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...