Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

N16 bierze olej oraz strasznie osłab silnik


Guest michal1603
 Share

Recommended Posts

Guest michal1603

witam

ostatnio moja almera N16 1.5 gaz 2004r 120tys km zaczęła brać duże ilości oleju (~1l na 1000km). strasznie osłabła, na biegach 3,4,5 strasznie długo się rozpędza. również głośno zaczęła chodzić i dźwięk staje się coraz głośniejszy tak samo jak i coraz bardziej traci na mocy. wszystkie filtry wymienione i niestety nic nie pomogło. dzieję się tak zarówno na gazie jak i na benzynie.

zapewne trzeba będzie jechać do mechanika lecz chciał bym wiedzieć czego mogę się spodziewać. Czy ktoś może miał taki problem albo wie co się mogło stać??

Link to comment
Share on other sites

Pierścienie powiedziały dobranoc pewnie, stąd brak kompresji i mała moc. Kopci czasem jak mocno depniesz?

PS: Na pewno nie ma 120tys km, bo pierwsze co leci w tych silnikach to uszczelniacze zaworowe. No chyba, że LPG to jakiś drut sekwencja albo mieszalnik niewyregulowany to wtedy też można zrobić szybko spustoszenie w silniku.

Link to comment
Share on other sites

Guest michal1603

tak czasami jak depnę mocno to zakopci.

też mi się wydaję że nie ma 120tys, taki jest stan licznika. LPG raczej jest dobrze ustawione bo posiadam kabel i co 2 miesiące sobie sprawdzam.

dziś jechałem i silnik prawie całkowicie stracił moc, nie chce iść na żadnym biegu.

to byś obstawiał pierścienie czy uszczelniacze?

Link to comment
Share on other sites

Jak przyspieszasz i kopci to pierścienie, w warsztacie sprawdź kompresję. Przy uszczelniaczach dymił by przy rozruchu na przykład i jest to w sumie usterka nie przynosząca większych konsekwencji, poza spalaniem oleju.

Link to comment
Share on other sites

to będzie coś więcej niż pierścienie. Może jakis wypalony zawór etc plus problemy z elektroniką (przepływka etc)

Silnik nie pracuje na 3 gary?

 

Dlaczego tak sądzę.

Otóz miałem kiedyś auto (konkretnie megane 1 generacji) w stanie agonalnym. Przebieg >400kkm, spalanie oleju 1-1,5l na 1000km.

Przez tę konsumpcje oleju zmierzyłem mu z ciekawosci kompresję i wyszło 2 2 8 6 (zamiast fabrycznych 14)*

Pomimo takiego niskiego ciśnienia auto ciągle miało moc w normie.

 

WIęc jeśli tobie brakuje mocy, to musi to być coś ze sterowaniem silnika.

 

*Miernik był sprawny, bo sam nie mogłem uwierzyć i mierzyłem dwoma różnymi.

Link to comment
Share on other sites

Guest michal1603

a wiec jak na razie okazał się zapchany katalizator, po odetkaniu silnik odzyskał moc lecz jest jest dalszy problem ponieważ bierze olej, teraz samochód zaczął kopcić. Jutro będzie mierzona ciśnienie na cylindrach i myślę że po tym pomiarze wszystko się okaże czy pierścienie czy uszczelniacz, chyba że może ktoś ma inny pomysł dlaczego mógłby brać olej??

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Witam posiadam Nissana Almerę N16 2004r z silnikiem 1.8.

 

Silnik w Nissanie ma strasznie dużą ochotę na pobór oleju jest to ok 1l na 1000km , na początku jeździłem na oleju 5w30 a teraz zmieniłem na 10w40 problem nie ustąpił poza tym że samochód zaczął się dużo wolniej nagrzewać.. Mam dylemat w związku z tym silnikiem czy opłaca się robić remont i co dokładnie zrobić ? czy są na to jakieś inne sposoby ? W serwisie polecili mi zmiany oleju na mineralny ale według mnie nie jest to chyba najlepsze przy silniku który ma dopiero 150k . ostatnio zauważyłem również że silnik czasem nie zawsze szarpie i to bardzo na pierwszym biegu oraz często mam tak w trakcie jazdy gdy dojeżdżam np do skrzyżowania i wciskam sprzęgło obroty spadają poniżej 500rpm i wyrównują się do 800 , lecz zdarza się też tak że jadąc z większą prędkością powiedzmy 120km/h i wciskając pedał sprzęgła silnik potrafi zgasnąć.. Proszę o pomoc w tych kwestiach bo samochód mam dopiero rok i nie miałem z nim żadnego problemu i nadal nie mam oprócz tego oleju.. :(

:nissan2:

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam posiadam Nissana Almerę N16 2004r z silnikiem 1.8.

 

Silnik w Nissanie ma strasznie dużą ochotę na pobór oleju jest to ok 1l na 1000km , na początku jeździłem na oleju 5w30 a teraz zmieniłem na 10w40 problem nie ustąpił poza tym że samochód zaczął się dużo wolniej nagrzewać.. Mam dylemat w związku z tym silnikiem czy opłaca się robić remont i co dokładnie zrobić ? czy są na to jakieś inne sposoby ? W serwisie polecili mi zmiany oleju na mineralny ale według mnie nie jest to chyba najlepsze przy silniku który ma dopiero 150k . ostatnio zauważyłem również że silnik czasem nie zawsze szarpie i to bardzo na pierwszym biegu oraz często mam tak w trakcie jazdy gdy dojeżdżam np do skrzyżowania i wciskam sprzęgło obroty spadają poniżej 500rpm i wyrównują się do 800 , lecz zdarza się też tak że jadąc z większą prędkością powiedzmy 120km/h i wciskając pedał sprzęgła silnik potrafi zgasnąć.. Proszę o pomoc w tych kwestiach bo samochód mam dopiero rok i nie miałem z nim żadnego problemu i nadal nie mam oprócz tego oleju.. :(

:nissan2:

 

Pozdrawiam

 

no cóż silniki 1,8 z braniem oleju po prostu tak mają a 1l/1000km żle rokuje na przyszłość- pewnie pierścionki się kończą

to szarpanie może być od zapchanego kata (od oleju), ale nie zaszkodzi też sprawdzić (wyczyścić) przepustnicy i przepływki

Link to comment
Share on other sites

A jak wygląda naprawa pierścieni ? jaki to jest koszt i z czym to się wiąże ? jeśli chodzi o szarpanie to poradzili mi wymienić świece, filtr powietrza i paliwa zamontowałem ostatnio gaz na którym przejechałem ok 10tyś. Czy sprzedać ten samochód w przystępnych pieniądzach i kupić coś innego czy może kupić silnik inny i ryzykować , nie mam pojęcia .

 

Pozdrawiam Serdecznie

Link to comment
Share on other sites

Co do spadków obrotów to miałem identyczny problem. Pomoże czyszczenie przepustnicy. Zapewne jest zafajdana olejem. Mi dodatkowo mechanik zmienił świece i oczyścił przepływomierz.

Problemy ustapily

 

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

A jak wygląda naprawa pierścieni ? jaki to jest koszt i z czym to się wiąże ? jeśli chodzi o szarpanie to poradzili mi wymienić świece, filtr powietrza i paliwa zamontowałem ostatnio gaz na którym przejechałem ok 10tyś. Czy sprzedać ten samochód w przystępnych pieniądzach i kupić coś innego czy może kupić silnik inny i ryzykować , nie mam pojęcia .

 

Pozdrawiam Serdecznie

 

problemy z silnikiem 1,8 (który występuje w kilku modelach nissana) były juz wiele razy poruszane na forum, zobacz np. tu:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/74100-p11wp11-silnik-18-qg18de-nadmierne-zuzycie-oleju/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...