Gość Filon Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 (edytowane) dokładnie bujam się masterem bo ten dostawczak się buja na zakrętach ma 178hp i 346nm(do setki ogarnia szybsze fury niż te twoje zagazowane) do niego gazu nie założę tak jak i do s14a (obiezdza 350z na 6 długości ze startu) dupowozu mojego e-46 3.0(podobno 231hp nie mierzyłem) jak i do weekendowego 350z który daje mi fun na torze bo za***iście trzyma się zakrętów ,a gazu nie założyłbym do zetki bo i tak ma mały bagażnik jeśli chodzi o porsche i ferrari to jest problem z butlą bo nie ma gdzie wsadzić w Polsce nie wolno z przodu koniec OT 200 sx ze startu do 100 km/h ma 7,5 sekundy. Gdzie te 6 długości na starcie w porównaniu do Zetki? Chyba, że mówisz o tuningowanym. Weź podnieś w Zetce tyle samo procent mocy i pokaż w którym miejscu jest te 6 długości. Taką BMW 330i na autostradzie Mietkiem E320CDI z 2003 roku zapakowanym w 5 osób o mocy 204 koni zrobiłem od 160km/h (bo od tej prędkości zaczęliśmy się ciąć) do 250km/h, że ciężko to liczyć w długościach aut tylko bardziej w setkach metrów. Mam na to 4 świadków Edytowane 24 Września 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziubas Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 200 sx ze startu do 100 km/h ma 7,5 sekundy. Gdzie te 6 długości na starcie w porównaniu do Zetki? Chyba, że mówisz o tuningowanym. Weź podnieś w Zetce tyle samo procent mocy i pokaż w którym miejscu jest te 6 długości. Taką BMW 330i na autostradzie Mietkiem E320CDI z 2003 roku zapakowanym w 5 osób o mocy 204 koni zrobiłem od 160km/h (bo od tej prędkości zaczęliśmy się ciąć) do 250km/h, że ciężko to liczyć w długościach aut tylko bardziej w setkach metrów. Mam na to 4 świadków tak lekki tjuning wydech plus mapa 6 długości pincet kilo wagi mniej i zetka zostaje w tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 (edytowane) Strider. Zetką nieudany start to 6,5 - 7 sekund. Wystarczy puścić ją z niższych obrotów to schodzi się na te 6 sekund. Nie startuje się tak jak 2 litrowym benzyniakiem że ciśniesz go na pół sprzęgle z wysokich obrotów. Teraz założyłem szerokie kapcie to nawet mieląc kołami schodzę poniżej 6,5 sekundy. Jak się postaram nie zamielić to poniżej 6 sekund łatwo zejść. Seryjne kapcie na lekki tyłek są za wąskie do startów. tak lekki tjuning wydech plus mapa 6 długości pincet kilo wagi mniej i zetka zostaje w tyle Co ty za głupoty piszesz. Po pierwsze na wąskich kapciach 200 sx ma problem ze startem . Po drugie 500 kilo mniej to 200sx musiał by ważyć ok 945 kg. W jakim ty świecie żyjesz? Podnies w 200 sx moc do 300 koni to zasuwa jak głupi. To jest 50% kucy więcej. Podnieś tyle w Zetce co da jakieś 450 kucy. Z resztą tuning 200 sx jest tańszy ale samo auto też jest tańsze. Są do startów lepsze auta. Stara Mazda 323 turbo 4x4 tanio podrasowana na jedyne 215 kucy na starcie zamiata zetki i inne auta miedzy innymi jak ostatnio chwalone integry i s2000 5,5 sekundy robi z palcem w ... Edytowane 25 Września 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 (edytowane) moja zetka seryjna jeżdzi tak natomiast stara calibra tak Edytowane 25 Września 2012 przez jarek1111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 panowie lepiej startować z kontrolą trakcji czy bez?? gdzie beda lepsze czasy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Jasne, że bez Jak wyłączysz to masz kontrolę i możesz samodzielnie lekko odpuścić żeby złapać trakcję. Na włączonej kontroli trakcji, gdy wystąpi większy poślizg podczas ruszania to moc zabierana jest na tak długi czas, że tragedia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziubas Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 jarek 1111 moja zetka seryjna jeżdzi tak http://www.youtube.com/watch?v=7lKdKs5alt0&list=UUIdsba-B7dSEp5mZP0LGw-A&index=1&feature=plcp natomiast stara calibra tak http://www.youtube.com/watch?v=mHrvBL96WRQ&feature=relmfu No ładnie to zobrazowałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Co ty za głupoty piszesz. Po pierwsze na wąskich kapciach 200 sx ma problem ze startem . Po drugie 500 kilo mniej to 200sx musiał by ważyć ok 945 kg. W jakim ty świecie żyjesz? Podnies w 200 sx moc do 300 koni to zasuwa jak głupi. To jest 50% kucy więcej. Podnieś tyle w Zetce co da jakieś 450 kucy. Z resztą tuning 200 sx jest tańszy ale samo auto też jest tańsze. No właśnie tylko podnieś w zetce moc o 50% Nieopłacalne raczej. Póki co to chyba nikt tu nie pochwalił się wykresem z hamowni z mocą chociaż 10-20% większą niż seria Więc takie argumenty że jak "ktoś kiedyś zrobi" to będzie szybki 350z zostawmy, liczy się tu i teraz Sprostowanie Coobcio chyba wklejał jakiś wykresik, 1 auto na całe forum Z drugiej strony seryjnych 200sx to chyba nie ma wcale, proporcje dokładnie odwrotne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 No i jeszcze Alanos, który miał sobie Biturbo. No i AAS teraz modzi z turbawkami ;P Nie wiem jak Bartek i jego przerabianie zetki, ale pewnie też będzie podnoszenie mocy... Zobaczymy jak AAS wrzuci wykres Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 pewnie na wiosne pojawi sie pare mocnych 350 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 (edytowane) Jak dobrze pójdzie to na wiosnę może i moje zacznie dmuchać Ja jednak wolę kompresor niż turbo Niestety co wyjdzie z planów to się dopiero okaże bo obecnie mam inne wydatki Edytowane 25 Września 2012 przez Tomek.85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MM-TECH Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 (edytowane) Jeśli mowa o przyśpieszeniu, moją przy kilku próbach zrobiłem 7,3, byłoby zapewne ok 0,5 sek lepiej gdybym przed samą setką nie wbijał trzeciego biegu, nie jechałem do odcięcia więc może jednak 100 na dwójce jest do zrobienia, przy kolejnej próbie umieszczę wynik. Start wyglądał taki sposób, że do dzisiaj widoczne są dwa paski na asfalcie. Pomiar na 20 calach, kapeć 265/30 tył 245/30 przód. ( + zbędny zapas 17 cali w bagażniku ) Pomiar po lewej dotyczy Z-etki, nad prawym nie musicie się za bardzo skupiać (to dieselek ) Edytowane 25 Września 2012 przez MM-TECH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 MM Tech, mierzyłeś może czas na ćwiartkę? Mówiłem, że wcale nie tak łatwo jest zrobić 6s? To też będziesz wymagał dowodów, że ktoś zrobił? Swoją drogą, próbował ktoś jakoś bardziej odchudzić zetkę, żeby poprawić czasy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Jak ze wszystkim, a kto zrobił 6 oprócz Filona? Którą wersją? Może to tylko on ma szczęscie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 (edytowane) Jak ze wszystkim, a kto zrobił 6 oprócz Filona? Którą wersją? Może to tylko on ma szczęscie To nie takie trudne. Po pierwsze to założyć na seryjne felgi z tyłu opony 255/45/18. W tedy jest lepsza przyczepność i setka jest osiągana na drugim biegu. No i 1/4 mili na 4 biegu, nie trzeba w ostatniej chwili zmieniać na piątkę. Po drugie nie startować z wysokich obrotów bo zamieli, a jak nie zamieli to będzie strata jadąc na pół sprzęgle. Po trzecie trzeba sobie wybrać drogę na której jest w miarę przyczepny asfalt. Trzeba trochę poćwiczyć za nim wyjdzie. Tym bardziej po kilku próbach nagrzewają się opony i jest jeszcze łatwiej. Ewentualnie można do bagażnika wrzucić kilka worków np cementu to już nie będzie tak mieliła Na tym filmiku co przesłał jarek1111 startuje Zetką gdy na filmiku jest 4 sekunda, a setkę osiąga gdy jest 10 sekunda. To daje coś około 6 sekund. Tylko Calibrą jakiś słaby start wyszedł, bo startuje w 5 sekundzie a setkę ma w 12 sekundzie. Edytowane 25 Września 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 http://www.youtube.com/watch?v=n3kDi1DT-9g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MM-TECH Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 (edytowane) dobra, dobra, pokażcie wyniki z profi sprzętu do pomiarów, filmy z youtube'a nie traktowwałbym jako odnośnik gdyż bardzo często nie maja wiele wspolnego z rzeczywistością MM Tech, mierzyłeś może czas na ćwiartkę? To też będziesz wymagał dowodów, że ktoś zrobił? Swoją drogą, próbował ktoś jakoś bardziej odchudzić zetkę, żeby poprawić czasy? na 400m nie mierzyłem niestety, urządzonka jest dość zaawansowane, mam je ciągle pod ręką (używam na torze na moto), w wolnej chwili spawdzę parametry Z-etki raz jeszcze, jakby ktoś miał mnie blisko to jestem w stanie pomóc w zmierzeniu swojego egzemplarza pod kątem przyspieszeń, przeciążeń w zakrętach i wielu innych, drugie pytanie odpisałem powyżej Nie... podejrzewam tylko gdzieś jakieś przekłamanie w pomiarach albo faktycznie są mniej lub bardziej udane egzemplarze. Poza tym pomiary Kolegi wyżej tylko potwierdzają moją teorię... nie sądzę by konkretny egzemplarz miał bardzo duży wpływ na czas 0-100, na pewno większa tu rola kierownika, jeśli ktoś za wzór traktuje wynik z filmu patrząc na czas pod nim to można tu o niedokładności pomiaru na pewno mówić, zapraszam na pomiar z profi sprzętem - zapewniam, że może niektórym minka się zmienić w innym aucie przy jednym pomiarze od razu udało się uzyskać książkowy wynik na przyśpieszenie, 150KM więc trudniej zepsuć start, wynik z danymi producanta zbliżony na 0,1-0,2 sek (samochód z prawej strony tabeli) Edytowane 25 Września 2012 przez MM-TECH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 No ja też do końca nie mam zaufania do filmów z yt - w końcu mowa o różnicach setnych sekundy do 1,5 sekundy, więc to mega nieprecyzyjne przy takiej skali Filon, ale wysmarowałeś poradnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Nieprecyzyjne owszem, ale jeśli na tych nieprecyzyjnych filmikach zawsze szybsze jest któreś auto to chyba jakieś wnioski można wyciągnąć ? Sprawdzałem wiele fimów z yt i wcale dużych rozbieżności nie ma. Ten który wstawiłem robiłem sam i tak mniej więcej to wygląda w rzeczywistości - film sprawdzałem przed kompresją i po czy aby się czasy nie rozjechały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 No porównania dwóch filmów na yt tak, zakładając że ten margines błędu jest podobny dla obu filmów Ale nie porównywać z profesjonalnym sprzętem, bo wtedy margines błędu może być równy różnicy między pomiarem na yt, a pomiarem profesjonalnym. No bo i tak nie będzie wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MM-TECH Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Nieprecyzyjne owszem, ale jeśli na tych nieprecyzyjnych filmikach zawsze szybsze jest któreś auto to chyba jakieś wnioski można wyciągnąć ? Sprawdzałem wiele fimów z yt i wcale dużych rozbieżności nie ma. Ten który wstawiłem robiłem sam i tak mniej więcej to wygląda w rzeczywistości - film sprawdzałem przed kompresją i po czy aby się czasy nie rozjechały. po wideo mogę stwierdzić, że sx daje radę i nie wydaje mi się a nawet jestem pewien, że jakaś seryjna Z-ka była w stanie za nim nadążyć, poza tym 120km/h na drugim biegu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 (edytowane) No dość długie biegi ma s14, tak mniej więcej: 1 70 2 120 3 170 4 220 5 na 270 się podobno kończy Dlatego w mocniejszych montuje się skrzynie z np. ... 350z Podobno 320km/h Edytowane 25 Września 2012 przez IceManPL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 (edytowane) No tak ale jak już było wcześniej wspominane SX są dłubane. Czyli jaki sens porównywania dłubanego do seryjnego auta w kontekście które lepsze? Albo weźmy dwie serie albo dwa podobnie dłubane. Z tym, że co znaczy podobne w przypadku dłubania? Btw nieźle jedzie Edytowane 25 Września 2012 przez Tomek.85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 (edytowane) http://www.youtube.com/watch?v=n3kDi1DT-9g Czy to nie było nagrywane na tej autostradzie koło Ciebie gdzie jest ta przesadzona górka? Widać tylko zegar Wyciągnąłem tam vanem 215 km/h który na prostej jedzie 185 km/h Edytowane 25 Września 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 To było na na pasie nagrywane, a tam jest raczej płasko Też mi się wydaje że za szybko coś te wskazówki idą No tak ale jak już było wcześniej wspominane SX są dłubane. Czyli jaki sens porównywania dłubanego do seryjnego auta w kontekście które lepsze? Albo weźmy dwie serie albo dwa podobnie dłubane. Zależy jak na to patrzeć. Czy kosztowo - jakie osiągi za jaką kwotę uzyskasz - czy faktycznie seria vs seria. Ale jak tu porównywać seryjne s14 które jest zwyczajnie w serii zamulone przez fabrykę i stworzone do tego aby w nim grzebać Wydech w seryjnym s14a ma 2 katalizatory i 45mm średnicy w najwęższym miejscu !!! Czyli strasznie restrykcyjny. Nawet minimalnym wydatkiem rzędu ~2 tys. zł (wydech 2.5" + filtr pow. + mbc + pompa paliwa) można podnieść moc z 200 do 250KM. W Japonii seryjnie te auta miały 220KM, w nowszej wersji s15 z tego samego silnika i w zasadzie takiego samego turbo już zrobiono 250KM i to się wydaje wartością jak najbardziej odpowiednią w serii dla tego silnika, bo seryjne 200km kompletnie nie jedzie. Tutaj auto kolegi z Warszawy który zajmuje się strojeniem aut - silnik nadal seryjny, ale oczywiście turbo i wtryski większe: http://www.youtube.com/watch?v=cyj9lkGQ6pY To dopiero jedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.