Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[350z][200sx] Porównanie 0-100


Guest Filon
 Share

Recommended Posts

dokładnie bujam się masterem bo ten dostawczak się buja na zakrętach ma 178hp i 346nm(do setki ogarnia szybsze fury niż te twoje zagazowane) do niego gazu nie założę tak jak i do s14a (obiezdza 350z na 6 długości ze startu) dupowozu mojego e-46 3.0(podobno 231hp nie mierzyłem) jak i do weekendowego 350z który daje mi fun na torze bo za***iście trzyma się zakrętów ,a gazu nie założyłbym do zetki bo i tak ma mały bagażnik jeśli chodzi o porsche i ferrari to jest problem z butlą bo nie ma gdzie wsadzić w Polsce nie wolno z przodu koniec OT

 

200 sx ze startu do 100 km/h ma 7,5 sekundy. Gdzie te 6 długości na starcie w porównaniu do Zetki? Chyba, że mówisz o tuningowanym. Weź podnieś w Zetce tyle samo procent mocy i pokaż w którym miejscu jest te 6 długości.

Taką BMW 330i na autostradzie Mietkiem E320CDI z 2003 roku zapakowanym w 5 osób o mocy 204 koni zrobiłem od 160km/h (bo od tej prędkości zaczęliśmy się ciąć) do 250km/h, że ciężko to liczyć w długościach aut tylko bardziej w setkach metrów. Mam na to 4 świadków :D

Edited by Filon
Link to comment
Share on other sites

200 sx ze startu do 100 km/h ma 7,5 sekundy. Gdzie te 6 długości na starcie w porównaniu do Zetki? Chyba, że mówisz o tuningowanym. Weź podnieś w Zetce tyle samo procent mocy i pokaż w którym miejscu jest te 6 długości.

Taką BMW 330i na autostradzie Mietkiem E320CDI z 2003 roku zapakowanym w 5 osób o mocy 204 koni zrobiłem od 160km/h (bo od tej prędkości zaczęliśmy się ciąć) do 250km/h, że ciężko to liczyć w długościach aut tylko bardziej w setkach metrów. Mam na to 4 świadków :D

tak lekki tjuning wydech plus mapa 6 długości pincet kilo wagi mniej i zetka zostaje w tyle
Link to comment
Share on other sites

Strider.

Zetką nieudany start to 6,5 - 7 sekund. Wystarczy puścić ją z niższych obrotów to schodzi się na te 6 sekund. Nie startuje się tak jak 2 litrowym benzyniakiem że ciśniesz go na pół sprzęgle z wysokich obrotów. Teraz założyłem szerokie kapcie to nawet mieląc kołami schodzę poniżej 6,5 sekundy. Jak się postaram nie zamielić to poniżej 6 sekund łatwo zejść. Seryjne kapcie na lekki tyłek są za wąskie do startów.

 

 

tak lekki tjuning wydech plus mapa 6 długości pincet kilo wagi mniej i zetka zostaje w tyle

 

Co ty za głupoty piszesz. Po pierwsze na wąskich kapciach 200 sx ma problem ze startem . Po drugie 500 kilo mniej to 200sx musiał by ważyć ok 945 kg. W jakim ty świecie żyjesz? Podnies w 200 sx moc do 300 koni to zasuwa jak głupi. To jest 50% kucy więcej. Podnieś tyle w Zetce co da jakieś 450 kucy. Z resztą tuning 200 sx jest tańszy ale samo auto też jest tańsze.

 

Są do startów lepsze auta. Stara Mazda 323 turbo 4x4 tanio podrasowana na jedyne 215 kucy na starcie zamiata zetki i inne auta miedzy innymi jak ostatnio chwalone integry i s2000 :) 5,5 sekundy robi z palcem w ...

Edited by Filon
Link to comment
Share on other sites

moja zetka seryjna jeżdzi tak

natomiast stara calibra tak

Edited by jarek1111
Link to comment
Share on other sites

Jasne, że bez :) Jak wyłączysz to masz kontrolę i możesz samodzielnie lekko odpuścić żeby złapać trakcję. Na włączonej kontroli trakcji, gdy wystąpi większy poślizg podczas ruszania to moc zabierana jest na tak długi czas, że tragedia :)

Link to comment
Share on other sites

Co ty za głupoty piszesz. Po pierwsze na wąskich kapciach 200 sx ma problem ze startem . Po drugie 500 kilo mniej to 200sx musiał by ważyć ok 945 kg. W jakim ty świecie żyjesz? Podnies w 200 sx moc do 300 koni to zasuwa jak głupi. To jest 50% kucy więcej. Podnieś tyle w Zetce co da jakieś 450 kucy. Z resztą tuning 200 sx jest tańszy ale samo auto też jest tańsze.

 

No właśnie tylko podnieś w zetce moc o 50% :) Nieopłacalne raczej. Póki co to chyba nikt tu nie pochwalił się wykresem z hamowni z mocą chociaż 10-20% większą niż seria :P

Więc takie argumenty że jak "ktoś kiedyś zrobi" to będzie szybki 350z zostawmy, liczy się tu i teraz :)

 

Sprostowanie

Coobcio chyba wklejał jakiś wykresik, 1 auto na całe forum ;)

 

Z drugiej strony seryjnych 200sx to chyba nie ma wcale, proporcje dokładnie odwrotne ;)

Link to comment
Share on other sites

No i jeszcze Alanos, który miał sobie Biturbo. No i AAS teraz modzi z turbawkami ;P Nie wiem jak Bartek i jego przerabianie zetki, ale pewnie też będzie podnoszenie mocy... Zobaczymy jak AAS wrzuci wykres :P

Link to comment
Share on other sites

Jak dobrze pójdzie to na wiosnę może i moje zacznie dmuchać :) Ja jednak wolę kompresor niż turbo :) Niestety co wyjdzie z planów to się dopiero okaże bo obecnie mam inne wydatki :(

Edited by Tomek.85
Link to comment
Share on other sites

Jeśli mowa o przyśpieszeniu, moją przy kilku próbach zrobiłem 7,3, byłoby zapewne ok 0,5 sek lepiej gdybym przed samą setką nie wbijał trzeciego biegu, nie jechałem do odcięcia więc może jednak 100 na dwójce jest do zrobienia, przy kolejnej próbie umieszczę wynik. Start wyglądał taki sposób, że do dzisiaj widoczne są dwa paski na asfalcie. Pomiar na 20 calach, kapeć 265/30 tył 245/30 przód. ( + zbędny zapas 17 cali w bagażniku ;) )

 

Pomiar po lewej dotyczy Z-etki, nad prawym nie musicie się za bardzo skupiać (to dieselek ;) )

 

0do100.jpg

Edited by MM-TECH
Link to comment
Share on other sites

MM Tech, mierzyłeś może czas na ćwiartkę? :)

 

Mówiłem, że wcale nie tak łatwo jest zrobić 6s? ;)

 

To też będziesz wymagał dowodów, że ktoś zrobił? :shiftyninja::D

 

Swoją drogą, próbował ktoś jakoś bardziej odchudzić zetkę, żeby poprawić czasy?

Link to comment
Share on other sites

Jak ze wszystkim, a kto zrobił 6 oprócz Filona? Którą wersją? Może to tylko on ma szczęscie ;)

 

To nie takie trudne. Po pierwsze to założyć na seryjne felgi z tyłu opony 255/45/18. W tedy jest lepsza przyczepność i setka jest osiągana na drugim biegu. No i 1/4 mili na 4 biegu, nie trzeba w ostatniej chwili zmieniać na piątkę. Po drugie nie startować z wysokich obrotów bo zamieli, a jak nie zamieli to będzie strata jadąc na pół sprzęgle. Po trzecie trzeba sobie wybrać drogę na której jest w miarę przyczepny asfalt. Trzeba trochę poćwiczyć za nim wyjdzie. Tym bardziej po kilku próbach nagrzewają się opony i jest jeszcze łatwiej. Ewentualnie można do bagażnika wrzucić kilka worków np cementu to już nie będzie tak mieliła :D

 

Na tym filmiku co przesłał jarek1111 startuje Zetką gdy na filmiku jest 4 sekunda, a setkę osiąga gdy jest 10 sekunda. To daje coś około 6 sekund.

Tylko Calibrą jakiś słaby start wyszedł, bo startuje w 5 sekundzie a setkę ma w 12 sekundzie.

Edited by Filon
Link to comment
Share on other sites

dobra, dobra, pokażcie wyniki z profi sprzętu do pomiarów, filmy z youtube'a nie traktowwałbym jako odnośnik gdyż bardzo często nie maja wiele wspolnego z rzeczywistością ;)

 

MM Tech, mierzyłeś może czas na ćwiartkę? :)

To też będziesz wymagał dowodów, że ktoś zrobił? :shiftyninja::D

Swoją drogą, próbował ktoś jakoś bardziej odchudzić zetkę, żeby poprawić czasy?

na 400m nie mierzyłem niestety, urządzonka jest dość zaawansowane, mam je ciągle pod ręką (używam na torze na moto), w wolnej chwili spawdzę parametry Z-etki raz jeszcze, jakby ktoś miał mnie blisko to jestem w stanie pomóc w zmierzeniu swojego egzemplarza pod kątem przyspieszeń, przeciążeń w zakrętach i wielu innych, drugie pytanie odpisałem powyżej :)

 

Nie... podejrzewam tylko gdzieś jakieś przekłamanie w pomiarach albo faktycznie są mniej lub bardziej udane egzemplarze.

 

Poza tym pomiary Kolegi wyżej tylko potwierdzają moją teorię... ;)

nie sądzę by konkretny egzemplarz miał bardzo duży wpływ na czas 0-100, na pewno większa tu rola kierownika, jeśli ktoś za wzór traktuje wynik z filmu patrząc na czas pod nim to można tu o niedokładności pomiaru na pewno mówić, zapraszam na pomiar z profi sprzętem - zapewniam, że może niektórym minka się zmienić :)

 

w innym aucie przy jednym pomiarze od razu udało się uzyskać książkowy wynik na przyśpieszenie, 150KM więc trudniej zepsuć start, wynik z danymi producanta zbliżony na 0,1-0,2 sek (samochód z prawej strony tabeli)

Edited by MM-TECH
Link to comment
Share on other sites

No ja też do końca nie mam zaufania do filmów z yt - w końcu mowa o różnicach setnych sekundy do 1,5 sekundy, więc to mega nieprecyzyjne przy takiej skali :)

 

Filon, ale wysmarowałeś poradnik :D

Link to comment
Share on other sites

Nieprecyzyjne owszem, ale jeśli na tych nieprecyzyjnych filmikach zawsze szybsze jest któreś auto to chyba jakieś wnioski można wyciągnąć ? :)

Sprawdzałem wiele fimów z yt i wcale dużych rozbieżności nie ma. Ten który wstawiłem robiłem sam i tak mniej więcej to wygląda w rzeczywistości - film sprawdzałem przed kompresją i po czy aby się czasy nie rozjechały.

Link to comment
Share on other sites

No porównania dwóch filmów na yt tak, zakładając że ten margines błędu jest podobny dla obu filmów ;) Ale nie porównywać z profesjonalnym sprzętem, bo wtedy margines błędu może być równy różnicy między pomiarem na yt, a pomiarem profesjonalnym. No bo i tak nie będzie wiadomo.

Link to comment
Share on other sites

Nieprecyzyjne owszem, ale jeśli na tych nieprecyzyjnych filmikach zawsze szybsze jest któreś auto to chyba jakieś wnioski można wyciągnąć ? :)

Sprawdzałem wiele fimów z yt i wcale dużych rozbieżności nie ma. Ten który wstawiłem robiłem sam i tak mniej więcej to wygląda w rzeczywistości - film sprawdzałem przed kompresją i po czy aby się czasy nie rozjechały.

po wideo mogę stwierdzić, że sx daje radę i nie wydaje mi się a nawet jestem pewien, że jakaś seryjna Z-ka była w stanie za nim nadążyć, poza tym 120km/h na drugim biegu ... :rolleyes::blink:

Link to comment
Share on other sites

No dość długie biegi ma s14, tak mniej więcej:

1 70

2 120

3 170

4 220

5 na 270 się podobno kończy

Dlatego w mocniejszych montuje się skrzynie z np. ... 350z :) Podobno 320km/h :D

Edited by IceManPL
Link to comment
Share on other sites

No tak ale jak już było wcześniej wspominane SX są dłubane. Czyli jaki sens porównywania dłubanego do seryjnego auta w kontekście które lepsze? Albo weźmy dwie serie albo dwa podobnie dłubane. Z tym, że co znaczy podobne w przypadku dłubania?

Btw nieźle jedzie :D

Edited by Tomek.85
Link to comment
Share on other sites

To było na na pasie nagrywane, a tam jest raczej płasko :) Też mi się wydaje że za szybko coś te wskazówki idą ;)

 

No tak ale jak już było wcześniej wspominane SX są dłubane. Czyli jaki sens porównywania dłubanego do seryjnego auta w kontekście które lepsze? Albo weźmy dwie serie albo dwa podobnie dłubane.

Zależy jak na to patrzeć. Czy kosztowo - jakie osiągi za jaką kwotę uzyskasz - czy faktycznie seria vs seria.

Ale jak tu porównywać seryjne s14 które jest zwyczajnie w serii zamulone przez fabrykę i stworzone do tego aby w nim grzebać :) Wydech w seryjnym s14a ma 2 katalizatory i 45mm średnicy w najwęższym miejscu !!! Czyli strasznie restrykcyjny.

Nawet minimalnym wydatkiem rzędu ~2 tys. zł (wydech 2.5" + filtr pow. + mbc + pompa paliwa) można podnieść moc z 200 do 250KM. W Japonii seryjnie te auta miały 220KM, w nowszej wersji s15 z tego samego silnika i w zasadzie takiego samego turbo już zrobiono 250KM i to się wydaje wartością jak najbardziej odpowiednią w serii dla tego silnika, bo seryjne 200km kompletnie nie jedzie.

 

Tutaj auto kolegi z Warszawy który zajmuje się strojeniem aut - silnik nadal seryjny, ale oczywiście turbo i wtryski większe:

http://www.youtube.com/watch?v=cyj9lkGQ6pY

To dopiero jedzie :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...