Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana przewodów hamulcowych i paliwowych


cww
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przy okazji wymiany skorodowanych przewodów paliwowych (zaczeły przeciekać), wyszło również to że trzeba pilnie wymienic przewody hamulcowe (te idące do tyłu), zna ktoś może z kolegów jakiegoś speca od takich spraw w Trójmieście, który był by w stanie takie przewody dorobić i oczywiście wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przewody paliwowe wymienilem na gumowe te co byly zardzewiale opaskami skrecilem i smiga juz drugi rok

 

Z tym to nie ma problemu, zrobiłem tak samo i jak na razie jest ok, ale interesuje mnie spec od dorobienia i wymiany przewodów hamulcowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spec od przewodów hamulcowych?sam możesz się nawet doktoryzować w tym fachu, zaopatrz się w nowe odpowietrzniki, płyn, klucz , przewody i jakby coś to pisz i pytaj... :punk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spec od przewodów hamulcowych?sam możesz się nawet doktoryzować w tym fachu, zaopatrz się w nowe odpowietrzniki, płyn, klucz , przewody i jakby coś to pisz i pytaj... :punk:

 

Jednak mimo wszystko wolę to zlecić "fachowcowi", głównie z braku czasu, miejsca i ew. póżniejszych problemów..., a tak nawiasem mówiąc, piekarz piecze chleb, szewc naprawia buty, a ja robie to, co wymaga mój zawód....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej samemu zrobic jak sie da bo mechanicy to niestety w tych czasach sa zlodziejami

Niestety to przykra prawda, choć to nie jest jednak regułą, znam uczciwego, ale ten akurat się nie zajmuje się przewodami hamulcowymi... . Bardziej to są partacze, co z reguły nie maja pojęcia jak naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie, jeśli nie jesteś pewien, że zrobisz to dobrze to może i masz rację, bardziej chodziło mi o to że nie ma chyba wśród mech. specjalistów od wymiany przewodów ham.....mechaników dzielimy na dobrych i złych...jest jeszcze podgrupa tzw. "artystów" (ale ci to tylko ramy wymieniają...)sorry, panowie nie mogłem się opanować.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

...jest jeszcze podgrupa tzw. "artystów" (ale ci to tylko ramy wymieniają...)sorry, panowie nie mogłem się opanować.....

Dobrze że na tych co "wymieniają" a nie naprawiaja :):whistle:

Edytowane przez DanielZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wymieniłem, 600 zł, ale mam święty spokój i jestem zadowolony... Jak by co, to mogę polecić fachowca.

Edytowane przez cww
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

ciężko będzie...chyba, że zgłosi się ktoś kto sam wymieniał , najlepiej pomierz mniej-więcej, pamiętaj o "spiralach" ...no i gdybyś miał zamiar go kiedyś podnosić to dodaj z decymetr bo później może zabraknąć  :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chyba będę musiał zrobić. W manualach znalazłem tylko momenty dokręcania końcówek i kolejność odpowietrzania. Wiem, że do niektórych marek są dostępne rozpiski z długościami przewodów, stąd myśl że może do Terrano też ktoś na takową trafił.

 

Edit...

 

Właśnie wróciłem z garażu. Próbowałem odkręcić uchwyty trzymające przewody hamulcowe i paliwowe. Większość śrub się ukręciła. Trzeba będzie wiercić i gwintować, uchwyty też pozostawiają wiele do życzenia. Prawdopodobnie trzeba będzie dorobić nowe. Przewody hamulcowe idące na tył wzdłuż ramy mają długość około 230cm, ale kupię 10cm dłuższe, tak na wszelki wypadek. Z tego co znalazłem w manualu jeden jest zasilający a drugi powrotny. Z tyłu wchodzą do korektora siły hamowania a z przodu łączą z pozostałą instalacją za pomocą trójnika i dwójnika. Spirale są wyżej, za trójnikiem i dwójnikiem na przewodach idących do pompy. Przewody paliwowe wyczyszczę i pomaluję farbą antykorozyjną. Nie ma tam ciśnienia to powinny jeszcze trochę posłużyć. Profilaktycznie też wymienię przewód idący od korektora do przewodu elastycznego przy moście. Jego długość to około 30 cm.

Edytowane przez marcin316
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i powiem wam że ja się właśnie poważnie zastanawiam nad wstawieniem ręcznego zamiast tej dziwności która obdarzył nas nissan, a to dlatego że jak ciągnę przyczepkę to chciałbym żeby jednak trochę hamował tyłem mimo że mam pusta pakę.

 

uwaga dla tych co będą "tam" grzebać lub go się pozbywać taka że mimo że do korektora idą wężyki od przodu to obydwa obwody przedni i tylny są od siebie nie zależne ... co wymagają przepisy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam korektor reguluje zapewne ciśnienia przód/tył. Może wystarczy tylko zmienić sprężynę która odpowiada za jego nastawę?

 

Mam jeszcze jedno pytanie, w przewodach stożek wewnętrzny czy zewnętrzny? Wziąłem z wewnętrznym, można wymienić w razie czego, tylko niechciałbym zostać z rozbabraną robotą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw przywrócę auto do stanu używalności. Dzisiaj przy czyszczeniu przewodów paliwowych zauważyłem wyciek zatem też pójdą do wymiany. Zostanie tylko przewód od odpowietrzenia sprzęgła i jakaś dziwna rurka której przeznaczenia nie jestem pewien, ale stawiam na odpowietrzenie skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...