Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana przewodów hamulcowych i paliwowych


cww
 Share

Recommended Posts

Witam

Przy okazji wymiany skorodowanych przewodów paliwowych (zaczeły przeciekać), wyszło również to że trzeba pilnie wymienic przewody hamulcowe (te idące do tyłu), zna ktoś może z kolegów jakiegoś speca od takich spraw w Trójmieście, który był by w stanie takie przewody dorobić i oczywiście wymienić.

Link to comment
Share on other sites

ja przewody paliwowe wymienilem na gumowe te co byly zardzewiale opaskami skrecilem i smiga juz drugi rok

Link to comment
Share on other sites

ja przewody paliwowe wymienilem na gumowe te co byly zardzewiale opaskami skrecilem i smiga juz drugi rok

 

Z tym to nie ma problemu, zrobiłem tak samo i jak na razie jest ok, ale interesuje mnie spec od dorobienia i wymiany przewodów hamulcowych...

Link to comment
Share on other sites

spec od przewodów hamulcowych?sam możesz się nawet doktoryzować w tym fachu, zaopatrz się w nowe odpowietrzniki, płyn, klucz , przewody i jakby coś to pisz i pytaj... :punk:

Link to comment
Share on other sites

spec od przewodów hamulcowych?sam możesz się nawet doktoryzować w tym fachu, zaopatrz się w nowe odpowietrzniki, płyn, klucz , przewody i jakby coś to pisz i pytaj... :punk:

 

Jednak mimo wszystko wolę to zlecić "fachowcowi", głównie z braku czasu, miejsca i ew. póżniejszych problemów..., a tak nawiasem mówiąc, piekarz piecze chleb, szewc naprawia buty, a ja robie to, co wymaga mój zawód....

Link to comment
Share on other sites

najlepiej samemu zrobic jak sie da bo mechanicy to niestety w tych czasach sa zlodziejami

Niestety to przykra prawda, choć to nie jest jednak regułą, znam uczciwego, ale ten akurat się nie zajmuje się przewodami hamulcowymi... . Bardziej to są partacze, co z reguły nie maja pojęcia jak naprawić.

Link to comment
Share on other sites

w sumie, jeśli nie jesteś pewien, że zrobisz to dobrze to może i masz rację, bardziej chodziło mi o to że nie ma chyba wśród mech. specjalistów od wymiany przewodów ham.....mechaników dzielimy na dobrych i złych...jest jeszcze podgrupa tzw. "artystów" (ale ci to tylko ramy wymieniają...)sorry, panowie nie mogłem się opanować.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

...jest jeszcze podgrupa tzw. "artystów" (ale ci to tylko ramy wymieniają...)sorry, panowie nie mogłem się opanować.....

Dobrze że na tych co "wymieniają" a nie naprawiaja :):whistle:

Edited by DanielZ
Link to comment
Share on other sites

miałem na myśli kolegę od skarbówki, a właśc. to jego sąsiada... :wave:

Link to comment
Share on other sites

No i wymieniłem, 600 zł, ale mam święty spokój i jestem zadowolony... Jak by co, to mogę polecić fachowca.

Edited by cww
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odgrzeję nieco temat, czy ktoś zna długości przewodów hamulcowych sztywnych do krótkiego Terrano II bez ABSu?

Link to comment
Share on other sites

ciężko będzie...chyba, że zgłosi się ktoś kto sam wymieniał , najlepiej pomierz mniej-więcej, pamiętaj o "spiralach" ...no i gdybyś miał zamiar go kiedyś podnosić to dodaj z decymetr bo później może zabraknąć  :whistle:

Link to comment
Share on other sites

Tak chyba będę musiał zrobić. W manualach znalazłem tylko momenty dokręcania końcówek i kolejność odpowietrzania. Wiem, że do niektórych marek są dostępne rozpiski z długościami przewodów, stąd myśl że może do Terrano też ktoś na takową trafił.

 

Edit...

 

Właśnie wróciłem z garażu. Próbowałem odkręcić uchwyty trzymające przewody hamulcowe i paliwowe. Większość śrub się ukręciła. Trzeba będzie wiercić i gwintować, uchwyty też pozostawiają wiele do życzenia. Prawdopodobnie trzeba będzie dorobić nowe. Przewody hamulcowe idące na tył wzdłuż ramy mają długość około 230cm, ale kupię 10cm dłuższe, tak na wszelki wypadek. Z tego co znalazłem w manualu jeden jest zasilający a drugi powrotny. Z tyłu wchodzą do korektora siły hamowania a z przodu łączą z pozostałą instalacją za pomocą trójnika i dwójnika. Spirale są wyżej, za trójnikiem i dwójnikiem na przewodach idących do pompy. Przewody paliwowe wyczyszczę i pomaluję farbą antykorozyjną. Nie ma tam ciśnienia to powinny jeszcze trochę posłużyć. Profilaktycznie też wymienię przewód idący od korektora do przewodu elastycznego przy moście. Jego długość to około 30 cm.

Edited by marcin316
Link to comment
Share on other sites

można przy okazji w korektorze pogrzebać

 

albo wymienić na manualny...

 

bo one rzadko działają...

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzę. Samochód niby nie bardzo stary ('99) i z niewielkim przebiegiem (190kkm)... Może jeszcze działa ;)

Link to comment
Share on other sites

15 lat...?

 

wątpie że to działa :) 

 

Hugh_h jest ekspertem od wskrzeszania tego elementu

 

są też manualne zamienniki... 

Link to comment
Share on other sites

i powiem wam że ja się właśnie poważnie zastanawiam nad wstawieniem ręcznego zamiast tej dziwności która obdarzył nas nissan, a to dlatego że jak ciągnę przyczepkę to chciałbym żeby jednak trochę hamował tyłem mimo że mam pusta pakę.

 

uwaga dla tych co będą "tam" grzebać lub go się pozbywać taka że mimo że do korektora idą wężyki od przodu to obydwa obwody przedni i tylny są od siebie nie zależne ... co wymagają przepisy

Link to comment
Share on other sites

Sam korektor reguluje zapewne ciśnienia przód/tył. Może wystarczy tylko zmienić sprężynę która odpowiada za jego nastawę?

 

Mam jeszcze jedno pytanie, w przewodach stożek wewnętrzny czy zewnętrzny? Wziąłem z wewnętrznym, można wymienić w razie czego, tylko niechciałbym zostać z rozbabraną robotą...

Link to comment
Share on other sites

Naciąg sprężyny jest regulowanyjej wymiana nic ci nie da, z reguły są zamarznięte (skorodowane).

Link to comment
Share on other sites

Najpierw przywrócę auto do stanu używalności. Dzisiaj przy czyszczeniu przewodów paliwowych zauważyłem wyciek zatem też pójdą do wymiany. Zostanie tylko przewód od odpowietrzenia sprzęgła i jakaś dziwna rurka której przeznaczenia nie jestem pewien, ale stawiam na odpowietrzenie skrzyni biegów.

Link to comment
Share on other sites

Spoko, będzie dobrze. Taki problem to nie problem ;) Dzisiaj jadę do pracy o 8:30 a wracam o 21, to jest problem... :/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...