Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana przewodów hamulcowych i paliwowych


cww
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj kupiłem przewody paliwowe, jeden fi8 drugi fi6 (miedź w rurce z tworzywa), odcinki po 3m czyli z lekkim zapasem. Niestety nie wiem jak ściągnąć towarową zabudowę z tyłu aby dostać się do zbiornika paliwa. Próbuję przez nadkole ale mam ręce za grube... Dalsze prace po weekendzie i mam nadzieję że za tydzień będzie już można śmigać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dekielek widzę od dołu więc wiem gdzie jest, tylko zabudowa go zasłania... Próbowałem ją unieść ale ani drgnie. Jest dostęp do kilku wkrętów za fotelami. Może to one trzymają wszystko w kupie... Będę próbował jeszcze atakować przez nadkole. Jeśli się nie uda to popracuję nad zdjęciem zabudowy. Cięcie to ostateczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko jest dwuosobowe a tył jest zabudowany taką grubą brązową płytą. Nie zrobiłem jeszcze swoich fotek ale link do ogłoszenia ciągle działa...

http://allegro.pl/terrano-4x4-1999-rok-ciezarowy-194-000-i3623168336.html

Samochód kupiony kilka dni temu.

Edytowane przez marcin316
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na sklejkę szalkową i ja bym ją jak najszybciej zdemontował i sprawdził co jest pod .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hugh_h, sugerujesz jakieś ciekawe skarby? ;)

 

Zgodnie z książką serwisową od 99 do 2004 był serwisowany w Belgii. Potem jest dziura aż do 2011 kiedy to według kwitów został sprowadzony do Polski. Oceniając podłogę od spodu zakładam, że pod płytą tragedii nie ma.

 

Równolegle reanimuję rezystor dmuchawy który wisiał sobie na kablach - spalony... Zrobię nowy z rezystorów ceramicznych ale ni choroby nie mogę w kanale powietrznym znaleźć szczeliny gdzie mógłbym go wetknąć :/

 

Dzisiaj prawie cały dzień spędziłem w garażu. Przewody założone, zarówno paliwowe jak i hamulcowe. Hamulcowe okazały się nieco za długie a ten idący od korektora do mostu wystarczył na styk. Niestety chyba coś mi nie wyszło odpowietrzenie gdyż nie ma hamulców z przodu. W czwartek spróbuję jeszcze raz odpowietrzyć sam przód tylko jak żona pompuje to nie mam pewności czy robi to tak jak trzeba ;)


Kolejny update. Hamulce zrobione i działają jak trzeba. Konieczne okazało się odpowietrzenie korektora siły hamowania.

Edytowane przez marcin316
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co Ci żona zrób to techniką na długi węzyk igielitowy od odpowietrznika do zbiornika wyrównawczego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze......... z kim ja tu rozmawiam?  :whistle:

Thespian, to nie to forum ... :D  :D  :D

...powiadasz że to mogłoby żonę zastąpić, niby 40 na karku a jeszcze tylu rzeczy nie poznałem ... :huh:

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zrób to techniką na długi węzyk...

Tylko że ja wolę klasycznie... Chociaż korektor odpowietrzałem w samotności, wężykiem do butelki... samo ściekło... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Tak chyba będę musiał zrobić. W manualach znalazłem tylko momenty dokręcania końcówek i kolejność odpowietrzania. Wiem, że do niektórych marek są dostępne rozpiski z długościami przewodów, stąd myśl że może do Terrano też ktoś na takową trafił.

 

Edit...

 

Właśnie wróciłem z garażu. Próbowałem odkręcić uchwyty trzymające przewody hamulcowe i paliwowe. Większość śrub się ukręciła. Trzeba będzie wiercić i gwintować, uchwyty też pozostawiają wiele do życzenia. Prawdopodobnie trzeba będzie dorobić nowe. Przewody hamulcowe idące na tył wzdłuż ramy mają długość około 230cm, ale kupię 10cm dłuższe, tak na wszelki wypadek. Z tego co znalazłem w manualu jeden jest zasilający a drugi powrotny. Z tyłu wchodzą do korektora siły hamowania a z przodu łączą z pozostałą instalacją za pomocą trójnika i dwójnika. Spirale są wyżej, za trójnikiem i dwójnikiem na przewodach idących do pompy. Przewody paliwowe wyczyszczę i pomaluję farbą antykorozyjną. Nie ma tam ciśnienia to powinny jeszcze trochę posłużyć. Profilaktycznie też wymienię przewód idący od korektora do przewodu elastycznego przy moście. Jego długość to około 30 cm.

 

może dostanę złotą łopatę za to ale ;)

 

przymierzam sie pomału do wymiany przewodów hamulcowych i paliwowych idących wzdłuż ramy bo wyglądają już strasznie, o ile jasna jest długość to jakie mają być końcówki przewodów?

 

M10x1 SF (grzybek) czy M10x1 DF (stożek) ?

 

pozdrawiam

 

PS. dodałem dane auta do profilu, dzięki lemmy89, pewnie zakładałem konto jak jeszcze nie miałem auta ;)

Edytowane przez rs77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo, łopatą najprędzej dostaniesz ... za brak danych auta w profilu  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulcoew stożek a paliwowe kup przewód paliwowy zbrojony na metry tańszy i szybszy w montarzu niż miedż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paliwowe ... 3 "miękkie" przewody przez całą długość ramy ??

chyba nie bardzo to widzę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdrzę na tym już 3 lata i nic się nie dzieje ciśnienia tam przecież żadnego niema.a przewody mają dużą wytrzymałość i jak chamulcowe są zbrojone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Tomka zakładałem miedziane w otulinie (do LPG) ... no ale buda była zdjęta, to było prościej, no i w benzynie jest ciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...