Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana przewodów hamulcowych i paliwowych


cww
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

niemogę się doczekać a osiołek jeszcze w rozsypce.dzisiaj też trochę musiałem popracować bo czas sie kurczy do majówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ogóle nawet nie brałem pod uwagę że pojadę ... na spokojnie go zrobię

i do żyda  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lemmy69, dnia 05 Kwie 2015 - 23:53, napisał:

 

Ja w ogóle nawet nie brałem pod uwagę że pojadę ... na spokojnie go zrobię

i do żyda :D

Dzięki za odpowiedź, w sumie zastanowię się na wężem gumowym do paliwa - trochę to ułatwi pewnie.

 

Stożek to tak jak na rys. poniżej ?

post-64712-0-47410900-1428416226_thumb.jpg

Edytowane przez rs77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie gumowy tylko miedziany fi 8 ... na końcach tylko gumowe odcinki  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czemu nie normalne rurki do hamulców tylko jakieś kombinacje robicie ? przecież rurkę hamulcową normalnie na metry się kupuje ?

a już nie pamiętam ale chyba stożek bo na dwa razy musiałem robić koncowki

http://hcd-customdevices.pl/jalbum/Pickup/frame/Breakes/slides/P1060145.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja cały czas piszę o przewodach paliwowych, a hamulcowe to też się z metra kupuje i "zarabiają" na miejscu (tylko gwint wystarczy znać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja cały czas piszę o przewodach paliwowych, a hamulcowe to też się z metra kupuje i "zarabiają" na miejscu (tylko gwint wystarczy znać)

 

hamulcowe chce kupić robione na wymiar http://przewody-hamulcowe.pl/tylko muszę określić czy są zakute na stożek czy na grzybek.. rysunek w poście #55

a paliwowe zrobię z miedzi fi 8 i fi 6 - tak jak oryginalnie bedą się łączyć z gumowymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

..... a paliwowe zrobię z miedzi fi 8 i fi 6 - tak jak oryginalnie bedą się łączyć z gumowymi

 

możesz wszystkie zrobić z fi 8 ... w oryginale chyba tylko "odpowietrzenie" było z fi 6 więc nie ma to znaczenia

przy V6 wystarcza w sumie 10m przewodu (ale nie są to 3 równe odcinki) ... przy innych silnikach nie wiem

oprócz tego potrzebnych będzie ok. 2m przewodu paliwowego gumowego ... jak nowe to nowe wszystko

aha, ten nowy przewód miedziany wraz z otuliną nie mieści się w oryginalne uchwyty przy ramie, trzeba wycinać z nich gumę a nową wiązkę umocować trytkami  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ogóle nawet nie brałem pod uwagę że pojadę ... na spokojnie go zrobię

i do żyda  :D

Do żyda? A co dalej? :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smart ... Tico ... Multipla

:whistle:

... jest tyle pięknych aut  :laie_67:

zobaczymy co życie przyniesie  :coffeenews:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówi do żyda, a mnie chce go sprzedać :devil: . A dalej pewnie Jeepnięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akcja praktycznie zakończona.

 

Podsumowując dla 2.7 TDi SWB (krótki):

- przewody hamulcowe 2350mm konćowki M10x1 zakucie stożek (DF) - minimalnie za długie chyba, spokojnie wystarczy zmierzone 2300mm

- paliwowe z rurek fi 8 i fi 6 - każda długości 3m trzeba było minimalnie skrócić

 

Zajęło mi to całą sobotę i trochę zostało do poprawki ale auto jeździ ;) Robota upierdliwa, przy większości mocowań urywają się śruby mocujące i o ile w środkowej części nadwozia da się powalczyć z wiertarką to z przodu pod silnikiem i z tyłu nad mostem praktycznie niewiele się da zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka dni temu wymieniałem u siebie paliwowe. przewody kupione od "gazowników" z metra. 

dwa przewody 2900mm fi 0,8mm i jeden 2900mm fi 0,6mm w osłonie. Koszt około 100zł 

było trochę doginania ale było warto 

53e64159c2fafe2cmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka dni temu wymieniałem u siebie paliwowe. przewody kupione od "gazowników" z metra. 

dwa przewody 2900mm fi 0,8mm i jeden 2900mm fi 0,6mm w osłonie. Koszt około 100zł 

było trochę doginania ale było warto 

 

.... cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

dokleje sie do tematu.. a wiecchce wymienic przewody w swoim krotkim mavericku 2.4

Przewody hamulcowe ogolnie sa w spoko stanie dopiero przed tylnym kolem zaczyna robic sie kiepsko i teraz pytanie czy moge jakos polaczyc ze soba stary stalowy przewod z nowym miedzianym? nie chce wymieniac calosci bo reszta jest naprawde spoko.

 

teraz pytanie odnosnie przewodu paliwowego- zaczynaja sie robic kiepskie w tym samym miejscu co hamulcowe czy moge wyciac te slabe elemnty i reszte dociagnac do pompy juz na nowym zbrojnym gumowym? wyjdzie pewnie z 20cm wiecej przewdu gumowego.

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz i możesz :)

Do łączenia przew. hamulcowych stosuje się złączki

ramę teraz rozkręcałem to trafiłem na taką w okol. komory silnika, sztuką będzie tylko "zarobić beczułkę" w tym ścisku ;)

 

  

 

akurat paliwowe też były w tym aucie "sztukowane" ... cały tył od miejsca gdzie z poziomej magistrali przechodzą w pionową 

zawsze i we wszystkich Terrano tam gniją dlatego wymieniam na miedziane w igielicie (dedykowane do LPG) ;)

 

        

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po drugie moim zdaniem na bezpieczeństwie związanym z posiadaniem pewnych hamulcy nie zaoszczędzisz więc wymieniłbym przewody na całej długości bo koszta niewielkie w porównaniu z bezpieczeństwem twoim i innych użytkowników drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokleje sie do tematu.. a wiecchce wymienic przewody w swoim krotkim mavericku 2.4

Przewody hamulcowe ogolnie sa w spoko stanie dopiero przed tylnym kolem zaczyna robic sie kiepsko i teraz pytanie czy moge jakos polaczyc ze soba stary stalowy przewod z nowym miedzianym? nie chce wymieniac calosci bo reszta jest naprawde spoko.

 

teraz pytanie odnosnie przewodu paliwowego- zaczynaja sie robic kiepskie w tym samym miejscu co hamulcowe czy moge wyciac te slabe elemnty i reszte dociagnac do pompy juz na nowym zbrojnym gumowym? wyjdzie pewnie z 20cm wiecej przewdu gumowego.

 

w żadnym wypadku tego nie łącz, jak wymieniać to cały przewód 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obydwa rodzaje przewodów są łączone już w fabryce:

- tylny hamulcowy ... właśnie w okolicach komory silnika + rozgałęźnik nad tylnym mostem 

( cholernie upierdliwy byłby montaż jednorodnego odcinka)

- wszystkie paliwowe ... na obydwu końcach mają dedykowane węże

 

Pewnie że im mniej złączek tym lepiej, ale czasami nie ma innego wyjścia bez zdjęcia budy ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulcowy można połączyć... jednak nie wyobrażam sobie zarobienia starego, skorodowanego w dodatku stalowego przewodu hamulcowego. Wymień całe na miedź i zapomnisz... a tak będziesz robił dwa, trzy razy aż i tak wymienisz całość ;) Bez ściągania budy trudno je jest ułożyć jak fabryczne ale jeśli nie jeździsz po gałęziach to zadbaj tylko, aby w większości przewidzianych do tego miejsc przyłapać je do ramy.

 

U siebie wymieniłem oba hamulcowe idące na tył (koszt 88zł) i paliwowe (koszt 69zł). Na początku chciałem wymienić tylko hamulcowe, ale do paliwowych wystarczyło tylko się "dotknąć" i zaczęły cieknąć. Po demontażu stwierdziłem, że były skorodowane praktycznie na całej długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...