Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Jaka instalacja gazowa


Guest rafio
 Share

Recommended Posts

Mam pytanko, jakie macie zdanie na temat instalacji gazowych tzn. jaką wybrać np: BRC czy może LOVATO?

Chcę założyć do swojego Sunniacza, oczywiście nie mówię o instalacji z wtryskiem sekwencyjnym (niestety).

Instalatorzy twierdzą, że podzespoły producenta x czy y są najlepsze - to jasne, bo akurat takiego montują.

A jakie Wy macie spostrzeżenia?

 

Pozdrawiam Rafał

Link to comment
Share on other sites

Polecam BRC, bo słyszałem o nim jedynie pozytywne opinie (i to niemało). Sekwencyjny wtrysk gazu jest w Twoim przypadku nieuzasadniony - prawie 2 razy droższy, a przewaga iluzoryczna. O wiele ważniejszy dobry montaż i regulacja.

Link to comment
Share on other sites

Guest Maniek-ol

Na temat BRC mam odmienne zdanie . Było bardzo ciężko wyregulować . Jak było ciepło to obroty silnika dochodziły do 1500 , a jak zimno to silnik prawie gasł . Założyłem parownik TOMASETTO i jest za***iście . POZDRO

Link to comment
Share on other sites

Ja mam BRC - tyle że do gaźnika (GA16DS) i ZERO jakichkolwiek problemów. Aby tylko dbać o filtr powietrza żeby był czysty i wszystko śmiga. Poza tym mam oryginalny dolot - żadnych zaślepek czy tym podobnych patentów. Spalanie - ok. 8,5-9 l/100 km.

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Pare dni temu założyłem gaz do mojego nissana. Przejechałem na gazie dopiero 400km. Jak na razie wszystko jest ok. Dobrze chodzi na gazie jak i na benzynie. Spalanie na benzynie to około 7,5l na 100. Jeśli chodzi o gaz to wiem ze na pewno spala poniżej 10l na 100 (dokladne pomiary mogę podać za jakiś czas). Martwi mnie tylko jedna rzecz, a mianowicie mam zaklejona rure dolotową powietrza. Czy ma to jakiś wpływ na całokształt ... ??? Czekam na jakies informacje.

 

Podam elementy jakie mi zamontowano:

Reduktor: LOVATO

Zawór gazowy: LOVATO

Zbiornik: 48l w kole

Wielozawór: TOMASETTO

Obudowa wielozaworu: IREWE

Zawór tankowania: TOMASETTO

Przełącznik/centralka: STA6WR

Układ elektroniczny: STA6LECHO

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

No właśnie niektórzy tak robią, że zasłaniają wlot powietrza, i to właśnie często spotykam w tych włoskich instalacjach. Podobno to niedobrze, bo powinno być bez jakichkolwiek przeróbek. Co do wpływu na "całokształt" to się nie wypowiem, bo aż takim fachowcem nie jestem :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest prodidzi

U mnie dolot powietrza nie jest zasloniety, jedynie jest zalozona dodatkowa rurka i wykrecona do srodka samochodu. Mechanik tlumaczyl mi, ze w ten sposob silnik na gazie pobiera powietrza tyle ile potrzebuje, jesli rurki nie ma to lapie powietrze na skutek jego nadmuchu przez wloty w masce, no i wtedy moze byc go za duzo. Oczywiscie ja mam BRC, wiec jak sie to ma do zaslepiania wlotu powietrza w innych instalacjach to nie wiem... ale moze chodzi o cos podobnego

Tomek

Link to comment
Share on other sites

Guest indygox

ja mam instalacje BRC , na początku miałem małe problemy z wyregulowaniem - czasem go dusiło , od ostatniej wizyty w serwisie pare miesięcy temu jest ok . Faktycznie nie ma sensu zakładać sekwencji z tym ze kilka dni temu miałem pierwszy strzał wiec to jest ten minus , no ale cos za coś ! a co do zaklejania rury ... u mnie mam skierowaną w przeciwnym kierunku to pedu powietrza ,ale nie jest zaklejona

Link to comment
Share on other sites

Mam instalację LOVATO z podzespołami takimi jak napisałem powyżej. Na początku było trochę problemów, ale jak się okazało były spowodowane złym mikserem (gazownicy zamontowali jakiś uniwersalny). Po lekturze forum pojechałem się kłócić, aby zamontowali mi taki dedykowany do Sunny i Primery, o dziwo nie protestowali, po zmianie miksera, regulacji wszystko jest ok. Reasumując odpowiedni mikser + odpowiednia instalacja + dobra regulacja = :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

mam lpg BRC w suniaczu 14 z 92r nie narzekam a nawet pochwale po zalorzeniu i pierwszej regulacji nic nie bylo nawet zmieniane na benzynie palil 7,5l na gazie do 10l przy montarzu ucieli rure doprowadzajaca powietrze skracajac ja o jakies 10cm

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Maciek78

Odświerzam, gdyż ja jestem blisko podjęcia decyzji o założeniu instalacji.

Mam jednak klika pytań i jedną poważną wątpliwość. Otóż czy myślicie, że nadal warto zakładać instalację gazową? Nie interesowałem się zbytnio tym tematem, ale gdzieś wyczytałem, że ceny gazu i benzyny mają być wyrównane. W związku z tym opłacalności nie będzie.

 

Poza tym proszę o kilka porad - o co mam pytać przed założeniem, jakiej firmy instalacja, no i co mi tam jeszcze będzie potrzebne. Nie chcę sprawiać wrażenia laika przed gościami, którzy to zakłądają, a na razie tak jest.

 

Pozdrawiam

Maciek

 

EDIT: pyk do góry bo mi bardzo na tym zależy

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

potrzebuje pomocy. ja nie nie zanm nic a nic, mam sunnego1.4 16V 95r chce go przerobic na gaz. pytalem o cene koles powiedzial 1700z dwoma komputerami a 1300 bez.ja bym wolal taniej ale te komputery pewnie po cos są mozecie mi powiedziec na czym to wszystko polega?? do czego są te komputery i co by bylo gdyby ich nie bylo. pozdrawiam!!! i z gory dzieki za odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciek78

Jeżeli masz gaźnik to chyba nie ma różnicy. Nie wiem jak jest z wtryskami :) Wtedy chyba lepiej komputery, ale moja wiedza jeszcze tydzień temu była zerowa. Dopiero jak sam założyłem to co nieco o tym wiem.

Żeby być pewnym jednak na 100% to poczekaj niech się wypowie ktoś bardziej zorientowany :D

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia :D

Maciek

Link to comment
Share on other sites

Guest indygox

Jeśli robisz dośc duzo km w ciągu roku ok 30000 to sie opłaca założyć gaz , wystarczy ci do suniaka inastalacja II generacji, ale jesli jezdzisz mniej to sie zastanów poważnie bo:

koszty to nie sama instalacja ale też bedziesz musiał kupić

- nowe kable 2oo zł

- nowe swiece 60 zł

- pasuje zmienić filtr powietrza 40 zł

- droższy przegląd

a cena gazu wcale nie napawa optymizmem 2.20

ja założyłem i jestem srednio zadowolony ( minus spadek mocy niewielki ale jest )

Link to comment
Share on other sites

Przy instalacji I generacji, bez komputera, podawana jest chyba stała dawka paliwa. Coś a'la gaźnik. Dawkę można regulować śrubą.

W II generacji to komputer decyduje ile gazu podać sterując silniczkiem krokowym.

Ogólnie do samochodów z wtryskiem paliwa i sondą lambda jest zalecana co najmniej II generacja. Do gaźnika pewnie styknie I gen.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak się mają ceny części do Sunny, ale do mojej Primerki:

- kable Champion/Bosch 150zł

- świece NGK 50zł

- filtr powietrza 25zł

 

Przy czym wymienia się je jak są w złym stanie, a nie obowiązkowo po założeniu gazu czy co jakiś przebieg.

Link to comment
Share on other sites

Guest indygox

no ja bym nie ryzykował jakiegos przebicia jak masz stare kable ( małe peknięcie osłony ) i może być problem, swiece przy gazie tez powinny być w dobrym stanie a jak ma autko 10 lat i były nie wymieniane ? to napewno lux nie są

wiesz można kupic kable za 200 zł a mozna i za 100 zł a dobry filtr to połowa sukcesu

tak jak możesz kupic mercedesa albo dużego fiata - róznica tylko w trwałości i komforcie

Link to comment
Share on other sites

No sorki, ale Champion czy Bosch to nie są "dużo-fiatowe" marki.

Marki filtru nie pamiętam, ale jest na pewno "made in Japan".

 

I przede wszystkim jeżdżąc na benzynie też powinno się kiedyś wymienić kable (co jakieś 100 tys km), a tym bardziej świece co kilkadziesiąt tys km.

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciek78

No to pięknie. Też w takim razie chciałbym wymienić kable.

 

Orientuje się ktoś ile mi będzie potrzebne? Mam Sunny N14. I marka, którą wymienia Maras to jest porządna?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest indygox

masz racje ale na benzynie jak sa kable przyniszczone to jeszcze ujdzie i rzadko kto wymienia , natomiast na gazie to jest problem i trzeba o to dbać a co do świec to moge sobie dać ręke uciąć że jak już komus przestaja działać poprawnie to wtedy decyzja o wymianie- to nie olej że ktos wymienia co 10 tys - takie jest moje skromne zdanie , moge sie oczywiście mylić

Link to comment
Share on other sites

Guest indygox
No to pięknie. Też w takim razie chciałbym wymienić kable.

 

Orientuje się ktoś ile mi będzie potrzebne? Mam Sunny N14. I marka, którą wymienia Maras to jest porządna?

 

Pozdrawiam

 

no kable te co wymienił maras są dobre - ja osobiście jeżdze na BERU ( jestem bardzo zadowolony ) z tym że wydaje mi sie że kable championa sa droższe niż 150 zł

Link to comment
Share on other sites

Do gaźnika styknie instalacja pierwszaj generacji.

Przy wtrysku lepiej wziąć II. Nie warto oszczędzać na komputerze - wydatek nie jest kosmiczny a zyski mogą być pozorne. Komputer w instalacji gazowej odpowiada za skład i wielkość mieszanki gazu oraz "oszukuje " czujniki.

Opłacalność jest tym większa im bardziej paliwożerny jest samochód

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...