yanik3 Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Prosze o pomoc w zdiagnozowaniu drgan silnika, pojawiaja sie przy odpaleniu zimnego silnika. I na poczatku jazdy, sa na tyle istotne ze we wstecznym lusterku rozmazuje sie obraz... Po lekkim rozgrzaniu silnika ustaja, lub sa na tyle delikatne ze nie zwracaja mojej uwagi... Wymieniony kpl rozrzad, wymieniony filtr paliwa, oleje filtry itp. Diagnostyka siec , wtryskow i silnika w ASO - wszystko OK Wymienilem poduszke silnika - gorną po prawej stronie. Silnik sie nie dlawi, pracuje rowno , przyspieszenie ma odpowiednie, nie pali wiecej niz zwykle.. Nie ma tez zadnych halasow, po prostu przenosza sie drgania na bude... Dzisiaj przy okazji wymiany tylnych klockow , prosilem o sprawdzenie poduszek, stwierdzili ze poduszka pod skrzynia biegow jest miekka , ale nie wiedza czy tak ma byc... ASO Mazdy, dlatego tą niewiedze jestem w stanie wybaczyc, ale chcialbym wiedziec czy tak powinno byc , czy moga byc winne poduszki pod silnikiem ? pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 obstawiał bym jednak świece, może któraś się kończy i już nei grzeje a przejście ma, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yanik3 Opublikowano 3 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Swiece sprawdzali w ASO, są OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 przewody WN ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 przewody WN ? hmmm w traktorze???? To że były sprawdzane w ASO nic nei znaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yanik3 Opublikowano 3 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 skoro jednak obstawiacie przewody WN , to jak widze z uporem celujemy w swiece ? i okolice ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 jakie przewody WN???????????????? przecież to diesel zwany traktorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 (edytowane) Zenione paliwo bioetanolem w nadmiernej ilości , sprawdż po ponownym zatankowaniu na innej stacji, ewentualnie zastosuj CETOL ( specyfik podnoszący liczbę cetanową ON - dostępny na allegro) i po bólu Edytowane 3 Października 2012 przez voyager1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yanik3 Opublikowano 4 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Ok, sprobuje. Tankuje na Statoilu, bezsiarkowy , podobno jakis lepszy ON... Tyle że, nie ma go na Allegro... CETOL Charakterystyka techniczna produktu Przeznaczenie Dodatek uszlachetniający do oleju napędowego (ON) podwyższający liczbę cetanową (LC) paliwa oraz ułatwiający rozruch silników Diesla. powrót do góry Wpływ CETOL-u na oleje napędowe Skuteczność działania dodatku CETOL zależy od jakości paliwa. Oleje napędowe o wysokim indeksie cetanowym wykazują wysoką "czułość" na dodatek CETOL-u. Dla uzyskania zamierzonej LC należy zastosować odpowiednią dawkę dodatku. Przykład: Olej napędowy bazowy I o LC=48 po dodaniu 0,1% obj. ( 1L na 1000L ON) preparatu wykazuje podwyższenie LC do 52. Podwojenie dawki ( 1L na 500L ON) powoduje uzyskanie parametru LC=54. powrót do góry Właściwości fizykochemiczne Płyn o barwie jasno-żółtej mieszający się w każdej proporcji z olejem napędowym. Preparat zachowuje płynność do temperatury -38oC, ulega całkowitemu bezpopiołowemu spalaniu. Lp. Wymagania Wartość Metody badań 1 Gęstość w temperaturze 20OC, g/ml, nie wyższa niż 0,910 ISO 3675 2 Temperatura zapłonu, oC, nie niższa niż 46 EN 22719 3 Temperatura początku wrzenia, OC, nie niższa niż 157 ISO 3405 4 Zawartość wody , nie wyższa niż %V/V 0,03 ASTM D11744 5 Temperatura krzepnięcia, OC, nie wyższa niż -38 PN-55/C-04016 7 Zawartość siarki %, m/m Nie zawiera PN-EN ISO 8754:2007 powrót do góry Zasady stosowania Uwaga! Posługiwanie się dodatkiem CETOL wymaga przestrzegania specjalnych środków ostrożności: Temperatura produktu nie powinna przekroczyć 40oC Zabrania się komponowania Cetol-u z innymi dodatkami, w szczególności z cetanowymi lub zawierającymi w swoim składzie dodatek cetanowy Można dozować wspólnie z innymi dodatkami do oleju napędowego: depresatory, dyspergatory, detergenty , środki smarne. W żadnym wypadku nie wolno dozować z innymi dodatkami cetanowymi. Celem zmniejszenia uciążliwości operacji dozowania i zapewnienia pełnej homogenizacji dodatku "CETOL" w oleju napędowym a także dążąc do maksymalizacji skuteczności preparatu zaleca się stosowanie niniejszych zasad: w przypadku uszlachetniania paliwa w zbiorniku stacjonarnym należy wlać preparat do zbiornika przed napełnianiem go olejem napędowym lub wprowadzić całość dawki "CETOl-u” do pierwszej opróżnianej komory rozładowywanej cysterny w przypadku uszlachetniania paliwa w autocysternie należy wstępnie zalać układ spustowy poszczególnych komór paliwem a następnie wprowadzić odpowiednie dawki "CETOL-u". Ten sposób postępowania zapewni rozprowadzenie preparatu w całej objętości każdej komory i uzyskanie pełnego efektu uszlachetniania. powrót do góry Pakowanie, przechowywanie i transport Opakowania: paletozbiornik o pojemności 1000L kanister z t.s. 30 L UN 3H1/Y1,84/150/...*/PL/COBRO 439/INVAC, lm 3526 Warunki ADR - dodatek A.5, grupa opakowań III Przechowywanie: pomieszczenia zamknięte wentylowane z maksymalną temperaturą 35oC pomieszczenie zapewniające brak bezpośredniego naświetlania promieniami słonecznymi (korzystnie zaciemnione) Transport: nalepka ostrzegawcza : nr 3 numer rozpoznawczy materiału (ONZ): UN 1268 - produkty z ropy naftowej i.n.o. numer rozpoznawczy zagrożenia : 30 (taki sam jak dla olejów napędowych) Klasyfikacja materiału: RID: kl 3, ADR: kl 3 powrót do góry Charakterystyka toksyczno-pożarowa Najwyższe dopuszczalne stężenie - 100 mg/m3 Klasa niebezpieczeństwa - IIIa Klasa niebezpieczeństwa pożarowego - II Zalecane środki gaśnicze - piana, proszek, halon, CO2. "DIESOL" posiada atest: Instytutu Technologii Nafty O/Warszawa– obecnie Centralne Laboratorium Naftowe i Polskiego Koncernu Naftowego S.A. w Płocku pewni o to chodzi ? pakowane po 1000L i kanistry 30L ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmiart Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 a moze koledze dwu masówka kończy się jaki masz przebieg kolego i sprawdź czy sytuacja nie ma tez miejsca na ciepłym silniku tylko w mniejszym stopniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Pewnie że oto chodzi, jak nie ma na allegro to jest w Google ( wpisujesz cetol - PETROL) i już masz czego szukasz. Silnik dostaje więcej mocy, ciszej pracuje a spalanie to jeszcze testuję czy takie same czy mniejsze, na razie jestem na etapie próbnym, dawno temu jak wchodziło BIO w modę to parę razy zatankowałem BIO ( miało wyjśc taniej) , niby różnicy nie było oprócz spalania o jeden literek więcej( czyli zamiast taniej wyszło drożej. Zeby kupić specyfik to trzeba się z kilkoma kumplami dogadać bo na jednego to za duża ilość ale zostawiam to koledze jako pewną opcję do ewentualnego rozważenia, ja stosuję bo dużo jeżdżę i nie narzekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 a moze koledze dwu masówka kończy się jaki masz przebieg kolego i sprawdź czy sytuacja nie ma tez miejsca na ciepłym silniku tylko w mniejszym stopniu jesli zimny tylko zimny silnik to mam podobne podejżenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yanik3 Opublikowano 12 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 na cieplym tez sa tylko w mniejszym stopniu... Pewnie że oto chodzi, jak nie ma na allegro to jest w Google ( wpisujesz cetol - PETROL) i już masz czego szukasz. Silnik dostaje więcej mocy, ciszej pracuje a spalanie to jeszcze testuję czy takie same czy mniejsze, na razie jestem na etapie próbnym, dawno temu jak wchodziło BIO w modę to parę razy zatankowałem BIO ( miało wyjśc taniej) , niby różnicy nie było oprócz spalania o jeden literek więcej( czyli zamiast taniej wyszło drożej. Zeby kupić specyfik to trzeba się z kilkoma kumplami dogadać bo na jednego to za duża ilość ale zostawiam to koledze jako pewną opcję do ewentualnego rozważenia, ja stosuję bo dużo jeżdżę i nie narzekam Dziękuje Koledze, z pewnością warto spróbować Okazało sie ze koledzy mieli racje... Wczoraj jak zapalilem silnik , pokazala sie czerwona kontrolka silnika, odrazu pojechalem do ASO, okazalo sie ze swieca padla, i stad te drgania , po wymianie i wykasowaniu bledow, drgania sa juz bardzo slabe, okazalo sie tez, ze poduszka silnika ( z prawej strony od rozrządu) juz konczy swoj zywot, jak okreslili " poduszka siada " i stad zwiekszone drgania przekazywane na karoserie... Gdy wymienie poduszke dam znac czy drgania ustały calkowicie, musze tylko poszukac zamiennika , bo ceny ASO są "chore" jak to sami okreslili.... Ma ktos moze jakies namiary na owa poduszke ? I jeszcze jedno pytanie jakie polecacie wahacze ? na alledrogo jest tego pełno w cenach od 130pln... Myslalem o wahaczach firmy SH po 180pln szt lub Delphi za 290pln szt... co o tym myslicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 jakośc wachaczy zalezy od jakości pokonywanych dróg jedyna róznice jaką zauważyłem to ilośc kasy pozostawionej w portfelu używałem firmowych za 900 i sh190 i trw 260 i nissan nie aso za 600 i IC za 400 każdy z nich starczał na dwa lata ale to moja subiektywna opinia o kiepskim zawieszeniu tego auta - może taki mam model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yanik3 Opublikowano 12 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 To daje do myslenia... faktycznie przy stanie naszych drog , żadne zawieszenie na dlugo nie wystarczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmiart Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 ja zakupilem zestaw naprawczy do dolnych wachaczy belgijskiej firmy i zrobilem na nich 40000 tysięcy kilometrów na razie jest ok niestety nie pamiętam nazwy ale warto poszukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 ale zestaw to był swożeń plus dwie tuleje? jaki koszt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yanik3 Opublikowano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 WItam, Zamowielem same tuleje gumowe , ktore byly wybite, te gumowo olejowe są dobre... Wiec nie zabierałem sie za wymiane calych wahaczy... Koszt tuleji od 34 do 50pln... Co do poduszki - zawieszenia silnika - ceny w ASO 770pln, w hurtowniach 420pln, w motoneo ok 240-250pln firm Oyodo i JPN. jednak poduszka SASIC w motoneo, kosztuje 300pln, opisana ją maja jako do almery... po wymianie wszystkie drgania ustaly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tom_wroc Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 ktoś tu pisał o kole dwumasowym do wymiany. Ja też mam jakieś drgania... po czym można poznać że do wymiany jest koło dwumasowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 jak jest zimny motor i ruszasz to szarpie na ciepłym szarpanie ustaje lub maleje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek7 Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Dwumasa na 100% Wymieniłem dwumase na kolo jednomasowe. Doszedłem do wniosku ze skoro oryginalnie montuje sie koła dwumasowe to mają być dwumasowe. Silnik drga budą nadal choć juz dużo mniej. Tak to juz jest jak się chce zaoszczędzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 poopisuj swoje doświadczenia z nowym sprzęgłem bo też mnie czeka wymiana i kusi mnie kwota 1500 a nie 3000 ale jeszcze nie słyszałem od żadnego użytkownika żadnych opinii na temat nowego sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imurabus Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Witam! Dołączę się do rozmowy. Ja wymieniłem koło dwumasowe na dwumasowe jakieś 2 lata temu. W zeszłym roku w zimę zaobserwowałem drgania silnika, które pojawiały się po rozgrzaniu zimnego silnika. Gdy silnik wyłączałem i po kilkunastu minutach włączalem ponownie drgań nie było. Po zimie drgania ustąpiły całkowicie a teraz pojawiły się ponownie. Przypuszczam, że w moim przypadku to któraś poduszka się kończy. Pytanie która? Czy ktoś wie jak sprawdzić która poduszka jest do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 tylko wizualnie jesli masz dizla to jak bedzie odpalony możesz go próbować przyduszac i obserwój jak sie zachowuje na poduszce (to z góry) a dół niestety czeka cie windowanie i ruszanie łapa silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yanik3 Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 jesli to jest diesel , to sprawdz ,w prosty sposob , poduszke - mocowanie silnika, jesli jestes w stanie wlozyc palec pomiedzy gume a oslone - to jest do wymiany. Te poduszki sie nie zrywaja , tylko siadaja... warto tez wymienic wtedy poduszke z nia polaczona , ktora tlumi drgania przenoszone na karoserie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.