Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

drgania przy zimnym silniku 1,9dci 120KM


yanik3
 Share

Recommended Posts

Prosze o pomoc w zdiagnozowaniu drgan silnika, pojawiaja sie przy odpaleniu zimnego silnika.

I na poczatku jazdy, sa na tyle istotne ze we wstecznym lusterku rozmazuje sie obraz...

Po lekkim rozgrzaniu silnika ustaja, lub sa na tyle delikatne ze nie zwracaja mojej uwagi...

 

Wymieniony kpl rozrzad, wymieniony filtr paliwa, oleje filtry itp.

Diagnostyka siec , wtryskow i silnika w ASO - wszystko OK

Wymienilem poduszke silnika - gorną po prawej stronie.

Silnik sie nie dlawi, pracuje rowno , przyspieszenie ma odpowiednie, nie pali wiecej niz zwykle..

Nie ma tez zadnych halasow, po prostu przenosza sie drgania na bude...

 

Dzisiaj przy okazji wymiany tylnych klockow , prosilem o sprawdzenie poduszek, stwierdzili ze poduszka pod skrzynia biegow jest miekka , ale nie wiedza czy tak ma byc... ASO Mazdy, dlatego tą niewiedze jestem w stanie wybaczyc, ale chcialbym wiedziec czy tak powinno byc , czy moga byc winne poduszki pod silnikiem ?

 

pozdrawiam

Piotr

Link to comment
Share on other sites

obstawiał bym jednak świece, może któraś się kończy i już nei grzeje a przejście ma,

Link to comment
Share on other sites

przewody WN ?

 

hmmm w traktorze???? ;)

To że były sprawdzane w ASO nic nei znaczy ;)

Link to comment
Share on other sites

skoro jednak obstawiacie przewody WN , to jak widze z uporem celujemy w swiece ? i okolice ?

Link to comment
Share on other sites

jakie przewody WN???????????????? przecież to diesel zwany traktorem

Link to comment
Share on other sites

Zenione paliwo bioetanolem w nadmiernej ilości , sprawdż po ponownym zatankowaniu na innej stacji, ewentualnie zastosuj CETOL ( specyfik podnoszący liczbę cetanową ON - dostępny na allegro) i po bólu

Edited by voyager1956
Link to comment
Share on other sites

Ok, sprobuje. Tankuje na Statoilu, bezsiarkowy , podobno jakis lepszy ON...

 

Tyle że, nie ma go na Allegro...

 

CETOL

Charakterystyka techniczna produktu

  1. Przeznaczenie

Dodatek uszlachetniający do oleju napędowego (ON) podwyższający liczbę cetanową (LC) paliwa oraz ułatwiający rozruch silników Diesla.

  1. Wpływ CETOL-u na oleje napędowe

Skuteczność działania dodatku CETOL zależy od jakości paliwa. Oleje napędowe o wysokim indeksie cetanowym wykazują wysoką "czułość" na dodatek CETOL-u. Dla uzyskania zamierzonej LC należy zastosować odpowiednią dawkę dodatku.

Przykład: Olej napędowy bazowy I o LC=48 po dodaniu 0,1% obj. ( 1L na 1000L ON) preparatu wykazuje podwyższenie LC do 52. Podwojenie dawki ( 1L na 500L ON) powoduje uzyskanie parametru LC=54.

  1. Właściwości fizykochemiczne

Płyn o barwie jasno-żółtej mieszający się w każdej proporcji z olejem napędowym. Preparat zachowuje płynność do temperatury -38oC, ulega całkowitemu bezpopiołowemu spalaniu.

Lp.

Wymagania

Wartość

Metody badań

1

Gęstość w temperaturze 20OC, g/ml, nie wyższa niż

0,910

ISO 3675

2

Temperatura zapłonu, oC, nie niższa niż

46

EN 22719

3

Temperatura początku wrzenia, OC, nie niższa niż

157

ISO 3405

4

Zawartość wody , nie wyższa niż %V/V

0,03

ASTM D11744

5

Temperatura krzepnięcia, OC, nie wyższa niż

-38

PN-55/C-04016

7

Zawartość siarki %, m/m

Nie zawiera

PN-EN ISO 8754:2007

  1. Zasady stosowania

Uwaga!

Posługiwanie się dodatkiem CETOL wymaga przestrzegania specjalnych środków ostrożności:
  1. Temperatura produktu nie powinna przekroczyć 40oC
  2. Zabrania się komponowania Cetol-u z innymi dodatkami, w szczególności z cetanowymi lub zawierającymi w swoim składzie dodatek cetanowy
  3. Można dozować wspólnie z innymi dodatkami do oleju napędowego: depresatory, dyspergatory, detergenty , środki smarne. W żadnym wypadku nie wolno dozować z innymi dodatkami cetanowymi.

Celem zmniejszenia uciążliwości operacji dozowania i zapewnienia pełnej homogenizacji dodatku "CETOL" w oleju napędowym a także dążąc do maksymalizacji skuteczności preparatu zaleca się stosowanie niniejszych zasad:
  • w przypadku uszlachetniania paliwa w zbiorniku stacjonarnym należy wlać preparat do zbiornika przed napełnianiem go olejem napędowym lub wprowadzić całość dawki "CETOl-u” do pierwszej opróżnianej komory rozładowywanej cysterny
  • w przypadku uszlachetniania paliwa w autocysternie należy wstępnie zalać układ spustowy poszczególnych komór paliwem a następnie wprowadzić odpowiednie dawki "CETOL-u". Ten sposób postępowania zapewni rozprowadzenie preparatu w całej objętości każdej komory i uzyskanie pełnego efektu uszlachetniania.

  1. Pakowanie, przechowywanie i transport

Opakowania:
  • paletozbiornik o pojemności 1000L
  • kanister z t.s. 30 L UN 3H1/Y1,84/150/...*/PL/COBRO 439/INVAC, lm 3526

Warunki ADR - dodatek A.5, grupa opakowań III

Przechowywanie:
  • pomieszczenia zamknięte wentylowane z maksymalną temperaturą 35oC
  • pomieszczenie zapewniające brak bezpośredniego naświetlania promieniami słonecznymi (korzystnie zaciemnione)

Transport:
  • nalepka ostrzegawcza : nr 3
  • numer rozpoznawczy materiału (ONZ): UN 1268 - produkty z ropy naftowej i.n.o.
  • numer rozpoznawczy zagrożenia : 30 (taki sam jak dla olejów napędowych)

Klasyfikacja materiału:

RID: kl 3,

ADR: kl 3

  1. Charakterystyka toksyczno-pożarowa

Najwyższe dopuszczalne stężenie - 100 mg/m
3

Klasa niebezpieczeństwa - IIIa

Klasa niebezpieczeństwa pożarowego - II

Zalecane środki gaśnicze - piana, proszek, halon, CO
2
.

"DIESOL" posiada atest: Instytutu Technologii Nafty O/Warszawa– obecnie Centralne Laboratorium Naftowe i Polskiego Koncernu Naftowego S.A. w Płocku

 

 

pewni o to chodzi ? pakowane po 1000L i kanistry 30L ...

Link to comment
Share on other sites

a moze koledze dwu masówka kończy się jaki masz przebieg kolego i sprawdź czy sytuacja nie ma tez miejsca na ciepłym silniku tylko w mniejszym stopniu

Link to comment
Share on other sites

Pewnie że oto chodzi, jak nie ma na allegro to jest w Google ( wpisujesz cetol - PETROL) i już masz czego szukasz. Silnik dostaje więcej mocy, ciszej pracuje a spalanie to jeszcze testuję czy takie same czy mniejsze, na razie jestem na etapie próbnym, dawno temu jak wchodziło BIO w modę to parę razy zatankowałem BIO ( miało wyjśc taniej) , niby różnicy nie było oprócz spalania o jeden literek więcej( czyli zamiast taniej wyszło drożej. Zeby kupić specyfik to trzeba się z kilkoma kumplami dogadać bo na jednego to za duża ilość ale zostawiam to koledze jako pewną opcję do ewentualnego rozważenia, ja stosuję bo dużo jeżdżę i nie narzekam

Link to comment
Share on other sites

a moze koledze dwu masówka kończy się jaki masz przebieg kolego i sprawdź czy sytuacja nie ma tez miejsca na ciepłym silniku tylko w mniejszym stopniu

jesli zimny tylko zimny silnik to mam podobne podejżenia

Link to comment
Share on other sites

na cieplym tez sa tylko w mniejszym stopniu...

 

Pewnie że oto chodzi, jak nie ma na allegro to jest w Google ( wpisujesz cetol - PETROL) i już masz czego szukasz. Silnik dostaje więcej mocy, ciszej pracuje a spalanie to jeszcze testuję czy takie same czy mniejsze, na razie jestem na etapie próbnym, dawno temu jak wchodziło BIO w modę to parę razy zatankowałem BIO ( miało wyjśc taniej) , niby różnicy nie było oprócz spalania o jeden literek więcej( czyli zamiast taniej wyszło drożej. Zeby kupić specyfik to trzeba się z kilkoma kumplami dogadać bo na jednego to za duża ilość ale zostawiam to koledze jako pewną opcję do ewentualnego rozważenia, ja stosuję bo dużo jeżdżę i nie narzekam

 

 

Dziękuje Koledze, z pewnością warto spróbować :)

 

Okazało sie ze koledzy mieli racje...

Wczoraj jak zapalilem silnik , pokazala sie czerwona kontrolka silnika, odrazu pojechalem do ASO, okazalo sie ze swieca padla, i stad te drgania , po wymianie i wykasowaniu bledow, drgania sa juz bardzo slabe, okazalo sie tez, ze poduszka silnika ( z prawej strony od rozrządu) juz konczy swoj zywot, jak okreslili " poduszka siada " i stad zwiekszone drgania przekazywane na karoserie...

 

Gdy wymienie poduszke dam znac czy drgania ustały calkowicie, musze tylko poszukac zamiennika , bo ceny ASO są "chore" jak to sami okreslili....

 

Ma ktos moze jakies namiary na owa poduszke ?

 

I jeszcze jedno pytanie jakie polecacie wahacze ? na alledrogo jest tego pełno w cenach od 130pln...

Myslalem o wahaczach firmy SH po 180pln szt lub Delphi za 290pln szt... co o tym myslicie ?

Link to comment
Share on other sites

jakośc wachaczy zalezy od jakości pokonywanych dróg jedyna róznice jaką zauważyłem to ilośc kasy pozostawionej w portfelu

używałem firmowych za 900 i sh190 i trw 260 i nissan nie aso za 600 i IC za 400 każdy z nich starczał na dwa lata

ale to moja subiektywna opinia o kiepskim zawieszeniu tego auta - może taki mam model

Link to comment
Share on other sites

To daje do myslenia... faktycznie przy stanie naszych drog , żadne zawieszenie na dlugo nie wystarczy...

Link to comment
Share on other sites

ja zakupilem zestaw naprawczy do dolnych wachaczy belgijskiej firmy i zrobilem na nich 40000 tysięcy kilometrów na razie jest ok

niestety nie pamiętam nazwy ale warto poszukać

Link to comment
Share on other sites

WItam,

 

Zamowielem same tuleje gumowe , ktore byly wybite, te gumowo olejowe są dobre... Wiec nie zabierałem sie za wymiane calych wahaczy...

Koszt tuleji od 34 do 50pln...

Co do poduszki - zawieszenia silnika - ceny w ASO 770pln, w hurtowniach 420pln, w motoneo ok 240-250pln firm Oyodo i JPN.

 

jednak poduszka SASIC w motoneo, kosztuje 300pln, opisana ją maja jako do almery...

po wymianie wszystkie drgania ustaly :):dribble:

Link to comment
Share on other sites

Dwumasa na 100%

 

Wymieniłem dwumase na kolo jednomasowe. Doszedłem do wniosku ze skoro oryginalnie montuje sie koła dwumasowe to mają być dwumasowe. Silnik drga budą nadal choć juz dużo mniej. Tak to juz jest jak się chce zaoszczędzić.

Link to comment
Share on other sites

poopisuj swoje doświadczenia z nowym sprzęgłem bo też mnie czeka wymiana i kusi mnie kwota 1500 a nie 3000 ale jeszcze nie słyszałem od żadnego użytkownika żadnych opinii na temat nowego sprzęgła

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Dołączę się do rozmowy. Ja wymieniłem koło dwumasowe na dwumasowe :) jakieś 2 lata temu. W zeszłym roku w zimę zaobserwowałem drgania silnika, które pojawiały się po rozgrzaniu zimnego silnika. Gdy silnik wyłączałem i po kilkunastu minutach włączalem ponownie drgań nie było. Po zimie drgania ustąpiły całkowicie a teraz pojawiły się ponownie. Przypuszczam, że w moim przypadku to któraś poduszka się kończy. Pytanie która? Czy ktoś wie jak sprawdzić która poduszka jest do wymiany?

Link to comment
Share on other sites

tylko wizualnie jesli masz dizla to jak bedzie odpalony możesz go próbować przyduszac i obserwój jak sie zachowuje na poduszce (to z góry) a dół niestety czeka cie windowanie i ruszanie łapa silnika

Link to comment
Share on other sites

jesli to jest diesel , to sprawdz ,w prosty sposob , poduszke - mocowanie silnika, jesli jestes w stanie wlozyc palec pomiedzy gume a oslone - to jest do wymiany. Te poduszki sie nie zrywaja , tylko siadaja... warto tez wymienic wtedy poduszke z nia polaczona , ktora tlumi drgania przenoszone na karoserie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...