oguh Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Dziś na dworze było 2,5 st C po nocy. Nagrałem start Nissana, powiedzcie mi czy coś niepokojącego w tym widzicie? Czy on nie za długo przypadkiem "kręci" zanim odpali? [świece podgrzałem dwa razy: 1x do pyknięcia przekaźnika i 2x 10 sek i zapalałem - filmik Jak się rozgrzał, to normalnie zastartował po 1-1,5sek Moje wątpliwości powstały, bo wydawało mi się, że za długo startuje mimo podgrzania, a tylko 2 st C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Moim zdanie wszystko w porządku u mnie też czasami tyle kręcę szczególnie jak jest zimno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 10 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Oki, czyli nie musze sprawdzać świec żarowych u mechanika? (a tak na marginesie, trudno się do nich dostać? - ile czasu by mu sprawdzenie zajęło?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekKol Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Witam. U mnie tak samo odpala. Na początku myślałem że też coś nie gra bo przesiadłem się z TDI a tam pali na dotyk. U znajomego jest tak samo w Nissanie, także jestem spokojny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 12 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 dzis trwalo to dluzej. Byl 1st i krecilem 6 sek, 4-6 obrtow walem. Po zapaleniu rowniutko i nie dymi. To tak ma byc? link m.youtube.com/watch?v=BkVNqqH7f1I dobrze policzylem obroty walu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 bardzo długo kręci. Świece masz ok? Mój dziś przy 1'C odpalił tak samo jak przy 15'C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 12 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 swiece pala bardzo dobrze. sprawdzone. po zapaleniu chodsi rowno, nie dymi. Moc ma itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekKol Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 Trochę długo kręci. Kiedy zmieniałeś filtr paliwa?Może ciśnienie na pompie gdzieś ucieka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 12 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 wszystko wymieniane co 10.000 ostatnio 2 tyg temu. Jak jest cieplo problemu nie bylo wszystko wymieniane co 10.000 ostatnio 2 tyg temu. Jak jest cieplo problemu nie bylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 (edytowane) podładuj aku przez noc i jutro rano go odłącz i zobacz jak odpali. W nowych dieslach często do odpalenia jest wymagana pewna prędkość obrotowa rozrusznika aby pompa zdążyła wytworzyć ciśnienie do startu. Jak rozrusznik za wolno kręci to nie ma ciśnienia i odpalanie jest utrudnione. Te świece mi nie dają spokoju. Piszesz że wymieniłeś świece na nowe, to git. Ale sprawdzałeś czy są zasilane? Może przekaźnik klęknął? Weź miernik do ręki i sprawdź dziś czy jest napięcie na świecach - tylko będziesz potrzebował pomocy. Jedna osoba za kierownicą a ty z miernikiem przy świecach. ps. a obrotów wału naliczyłem coś koło 18 ... Edytowane 12 Października 2012 przez zeshky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 swiece sprawdzane 2 dni temu. Mechanik wyjal je i spr. a obrot walu to slyszalne 2x "li li"? zapalilem tylko ze 12 st jest... zapalil na strzala po 2 sek. czyli paliwo sie nie cofa nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 (edytowane) Jak moj odpala jak na drogim filmiku w temp ponizej 0 to jestem zadowolony;) Zostawilem pare watkow na tym forum odnosnie mojego odpalania, ale nic nie pomoglo i jest bez zmian. Pozostalo mi sie do tego przyzwyczaic, szczegolnie, ze proglem wystepuje w nizszych od zera temperaturach. (aku nowy, świece nowe-odpowiednie do tego auta, filtr paliwa nowy, inne filtry tez, czujnik polozenia walu - nowy (jakis mechanik idiota sie uparl, ze to to i 400pln zarobil serwis, bo tam kupowalem), paliwo leje w zimie to... "lepsze" W zimie potrafi byc skrajnie trudno z odpalaniem, czasami zaskakuje mi za 6 razem, po dosc dlugim kreceniu (ciut dluzej niz u Ciebie na drugim filmiku), kilka razy w ciagu zimy konczy sie na odpaleniu Plackiem. Polecam grzac swiece ok 30sek (to duzo dluzej niz swieci sie "drucik", u mnie koniec grzania da sie uslyszec jak takie gluche stukniecie), wymiana filtra paliwa przy pierwszych zimowych problemach u mnie troche pomaga, naladowany aku po pierwszych morazach tez pomaga. Do problemu ja sie przyzwyczailem. Pozdrawiam, mam nadzieje ze cos to pomoze. PS. Dodam, że każde kolejne odpalenie tego samoego dnia - bez problemow Edytowane 16 Października 2012 przez perkozek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 16 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Jak moj odpala jak na drugim filmiku w temp ponizej 0 to jestem zadowolony;) Zostawilem pare watkow na tym forum odnosnie mojego odpalania, ale nic nie pomoglo i jest bez zmian. Pozostalo mi sie do tego przyzwyczaic, szczegolnie, ze proglem wystepuje w nizszych od zera temperaturach. czytałem wątki, ale myślałem, ze może się już uporałeś z problemem. A pompe sprawdzałeś też? (aku nowy, świece nowe-odpowiednie do tego auta, filtr paliwa nowy, inne filtry tez, czujnik polozenia walu - nowy (jakis mechanik idiota sie uparl, ze to to i 400pln zarobil serwis, bo tam kupowalem), paliwo leje w zimie to... "lepsze" W zimie potrafi byc skrajnie trudno z odpalaniem, czasami zaskakuje mi za 6 razem, po dosc dlugim kreceniu (ciut dluzej niz u Ciebie na drugim filmiku), kilka razy w ciagu zimy konczy sie na odpaleniu Plackiem. za 6 razem czyli 6 x kręcisz rozrusznikiem zanim strzeli? Plackiem - tzn jak? Polecam grzac swiece ok 30sek (to duzo dluzej niz swieci sie "drucik", u mnie koniec grzania da sie uslyszec jak takie gluche stukniecie), wymiana filtra paliwa przy pierwszych zimowych problemach u mnie troche pomaga, naladowany aku po pierwszych morazach tez pomaga. grzeję dwa razy. Dziś przy 8 st. C zapalił po 1,5 sek. czyli norma. a u Ciebie jak jest cieplej? Dodam, że każde kolejne odpalenie tego samoego dnia - bez problemow u mnie też , ale paliwo sie nie moze cofać, bo jak jest cieplej pali normalnie, więc cofanie wykluczam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 ZAPRASZAM DO POCZYTANIA MOJEGO WĄTKU...link ...a za wszystko odpowiedzialna jest prawdopodobnie masa która idzie na dole od aku koło czujnika położenia wału ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 16 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 ZAPRASZAM DO POCZYTANIA MOJEGO WĄTKU...link ...a za wszystko odpowiedzialna jest prawdopodobnie masa która idzie na dole od aku koło czujnika położenia wału ! i jak to rozwiązałeś, czytałem o dokręcaniu listwy paliwowej etc. ... o masie nie widziałem. Mas zna to rozwiazanie, jakieś fotki by samemu to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 i jak to rozwiązałeś, czytałem o dokręcaniu listwy paliwowej etc. ... o masie nie widziałem. Mas zna to rozwiazanie, jakieś fotki by samemu to zrobić? oguh - znalazłem dla Ciebie coś tutaj i nawet jest fotka /mało czytelna ale jest/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83614-problemy-z-odpaleniem-p12-19dci/page__hl__+masa%20+silnika?do=findComment&comment=858629 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 29 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Oto dzisiejszy start po nocy. W garażu -2,5 st. Trzy razy podgrzałem świece (2 x do puknięcia przekaźnika a za trzecim razem odpalałem po 10 sek). Odpalił za pierwszym razem, ale z tzw. skokiem - niby chwycił, ale dopiero strzelił po drugim zachłyśnięciu - słychac na filmie. Podpowiedzcie proszę mi: 1) czy to zachłyśniecie może wynikać z cofającego się paliwa? (gdy ciepło w sensie plusowe temp, to nigdy sie nie zachłysnął, im cieplej szybciej pali) 2) czy wg Was coś z tym robić? [przypomnę, ze filtry i wszystko zostało wymienione jakieś 2.000 km temu/ czasowo moze 1 miesiąc) 3) gdy już odpalił i chwile pochodził, zgasiłem go i odpaliłem ponownie - odpalił od razu. (1,5 sek). Dziś do pracy pojechałem innym wozem, odpalę go ok 20.00 zobaczymy czy zrobi podobnie, też będzie miał postój 12h (tak jak przez noc). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Tak wygląda jakby miał problemy z paliwem. Takie jakby załapywanie. Czy możesz sprawdzić jak jest zimny jak rosnie cisnienie na listwi (tester by się przydał). Co do cofającego się paliwa. A może jakis eksperyment? Zamontuj zbiorniczek zewnętrzny w komorze silnika omijając filtr paliwa, który grawitacyjnie zasili pompę wysokiego cinienia. I sprawdż rano jak odpala. Chociaż jak na mój gust nie jest tak żle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 29 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 dodam, że po odpaleniu nic nie faluje, chodzi równiutko. Jeszcze jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 oguh - wysłalem na PW, myślę że o oleju - co pisałem wcześniej też odczytałeś? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 31 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 zawiozłem do mechanika, ten posprawdzał wszystko i znalazła się, mam nadzieję banalna przyczyna - sterownik świec nie dawał prądu na świece (a pyknięcie normalnie zawsze było) Mechanik przeczyścił go, bo nigdzie nie dostał wczoraj nowego lub zamiennika, i na razie pali lepiej. Najwyżej później wymienię przekaźnik, choć może się okazać, ze przeczyszczenie i zaklajstrowanie wystarczy. Oby miał rację ps. powiedział, że to była przyczyna tego złapania za pierwszym razem na dwa cylindry a potem na 4 cylindry. Ponoć jak odpalał, to samochód puścił też jasnego dymka, co też wskazywało na niedogrzanie świec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 zawiozłem do mechanika, ten posprawdzał wszystko i znalazła się, mam nadzieję banalna przyczyna - sterownik świec nie dawał prądu na świece (a pyknięcie normalnie zawsze było) Mechanik przeczyścił go, bo nigdzie nie dostał wczoraj nowego lub zamiennika, i na razie pali lepiej. Najwyżej później wymienię przekaźnik, choć może się okazać, ze przeczyszczenie i zaklajstrowanie wystarczy. Oby miał rację ps. powiedział, że to była przyczyna tego złapania za pierwszym razem na dwa cylindry a potem na 4 cylindry. Ponoć jak odpalał, to samochód puścił też jasnego dymka, co też wskazywało na niedogrzanie świec. a co Ci pisałem na samym początku o zasilaniu świec? Te świece mi nie dają spokoju. Piszesz że wymieniłeś świece na nowe, to git. Ale sprawdzałeś czy są zasilane? Może przekaźnik klęknął? Weź miernik do ręki i sprawdź dziś czy jest napięcie na świecach - tylko będziesz potrzebował pomocy. Jedna osoba za kierownicą a ty z miernikiem przy świecach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 a tak z ciekawości czy w moim aucie swiece zaczynaja grzac od jakiejsc temperatury zewnetyrzne np. od -1 czy zawsze grzeja bez wzgledu na temp powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 (edytowane) Pewnie powinny jak dostaną prąd. Tak jak z żarówką. Edytowane 1 Listopada 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 3 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 (edytowane) w peugeocie miałem tak, że grzały tlko od 3 st w dół ... stąd pytam. Bo jak masz +30 stC to podgrzewanie jest zbędne .. Odpowiem sobie sam i zacytuję kolegę Ryba 382 : "Świece grzeją w zależności od temperatury sinika. Temperatura otoczenia ma pośredni wpływ, ale niestety nie ma czegoś takiego jak konkretna granica temperatur. Jak jest ciepły silnik to przekaźnik może nie podawać napięcia na świece żarowe. Zależy to od parametrów sczytywanych z czujników silnika i przetwarzanych przez sterownik silnika. Co ciekawe dla każdego samochodu tej samej marki, typu itd. w danej chwili są inne i mogą być prawidłowe." Ajak wygląda przekaźnik od środka. Mechanik mówił, że go przeczyścił, bo był zaśniedziały itd. Widzę, że go też zabezpieczył silikonem w miejscu łączenia - mówił, by się brud, piach itp. nie dostawały. Dziś widziałem, że trochę się przerwał ten silikon, więc go uzupełniłem w miejscu łączenia. Wiem, powinno się nowy przekaźnik sprawić, a nóż widelec się uda i będzie działał ten. Czy mogłem coś uszkodzić? Kable są wpięte itd. - pytam czysto teoretycznie. Podpowiedzcie tez proszę jak sprawdzić samemu czy on działa. Co potrzebuję do tego i co gdzie podłączyć. Dla prawnika to są ciekawe sprawy, ale zupełnie obce, a więc proszę o łopatologiczne wytłumaczenie wg Was w jakiej temp. swiece się załączają? Edytowane 3 Listopada 2012 przez oguh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.