Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] x trail 2003 - start silnika (2 st C)


oguh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wyciagniete i mechanik je przeczyscil i sprawdzil lacznie z wymiana na nowe oringi... tyle wiem... ale znow pytanie, czy raz dziamaja raz nie? Kurcze moze ten przekaznik czasem nie daje pradu na swiece... bede sprawdzal prad przed odpaleniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciagniete i mechanik je przeczyscil i sprawdzil lacznie z wymiana na nowe oringi... tyle wiem... ale znow pytanie, czy raz dziamaja raz nie? Kurcze moze ten przekaznik czasem nie daje pradu na swiece... bede sprawdzal prad przed odpaleniem...

 

Tak, jak pisze zeshky błędów nie pokaże i organoleptycznie zaworu się nie sprawdzi - informacja od pompiarza. U mnie w dci jest jeden zawór i był z wadliwej serii Denso 006 i podobnie jak Ty miałem problemy z odpalaniem poniżej zera, po około 2 miesiącach doszło do tego falowanie obrotów i w serwisie na konsulcie II nie pokazało błędów, dopiero po około 3 m-cach od wystąpienia problemów z odpalaniem wyskoczył błąd bodajże P0089 (za wysokie ciśnienie na listwie). Po wymianie zaworu SCV i adaptacji w ASO wszystko wróciło do normy. Ty masz Di i może faktycznie któryś z zaworów pada (czerwony lub zielony).

 

Zastanawia mnie tylko - tak jak ja miałem gdy dobrali mi złe świece - to, że u Ciebie puszczał delikatny dym z niespalonego paliwa. To wskazuje na problemy ze świecami

 

Może kolegi Ryba382 się poradź - dobry fachowiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak pisze zeshky błędów nie pokaże i organoleptycznie zaworu się nie sprawdzi - informacja od pompiarza. U mnie w dci jest jeden zawór i był z wadliwej serii Denso 006 i podobnie jak Ty miałem problemy z odpalaniem poniżej zera, po około 2 miesiącach doszło do tego falowanie obrotów i w serwisie na konsulcie II nie pokazało błędów, dopiero po około 3 m-cach od wystąpienia problemów z odpalaniem wyskoczył błąd bodajże P0089 (za wysokie ciśnienie na listwie). Po wymianie zaworu SCV i adaptacji w ASO wszystko wróciło do normy. Ty masz Di i może faktycznie któryś z zaworów pada (czerwony lub zielony).

 

Zastanawia mnie tylko - tak jak ja miałem gdy dobrali mi złe świece - to, że u Ciebie puszczał delikatny dym z niespalonego paliwa. To wskazuje na problemy ze świecami

 

Może kolegi Ryba382 się poradź - dobry fachowiec

 

Błędów nie pokazuje, mój mechanik mówi, że zaworki ok, bo gdyby puszczały to by to wiedział i objawy byłyby zgoła inne, już o szczegóły nie pytałem, ale wierzę, że wie co mówi. Ale z kolei wymieniać, jesli nie jesteśmy pewni? ps. ile te zaworki kosztują, moze ktoś podać, jakie ew. warto kupić?

 

Co wazne, po odpaleniu chodzi równo, nic nie faluje, nie traci mocy podczas jazdy ..

 

co do świec, teraz mam chyba adekwatne - z dłuższym żarnikiem i na pewno odpowiedniej długości ... (pozostaje sprawdzać mi czy zawsze przekaźnik podaje prąd przed odpaleniem)

 

dziś 1,5 st C na dworze - pali na strzała, tak jak wczoraj gdy było - 1 st C i wczesniej - 10 st C ... więc o co tu chodzi, nie mam pojęcia, bo raz zapali źle, raz dobrze...

 

Kolega Ryba sugeruje by sprawdzić rozrząd, wtryski itd. - to jest gdybanie, a ja już kasy wydawać po prostu nie chcę, jego teoria też jest lekko mówiąc moim zdaniem naciągana, bo jeśli byłoby coś z wytryskami czy rozrządem to na chłopski rozum - zawsze źle by palił, a nie tylko raz na jakiś czas i to tylko w niższych temperaturach ... no ale może ja się nie znam...

Edytowane przez oguh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem filmiki innych użytkowników jak im pali autko, pali szybciej, więc nie wiem co mam sądzić ... nadto powiedział, ze usterki typu pompa, wtryski, czujnik położenia wału itp. wyklucza, bo na ciepłym pali na dotyk, do tego nie faluje po zapaleniu na zimnym, chyba go dobrze zrozumiałem... czyli przyjdzie mi z tym żyć? .dzis zapalil tak -0,5 st C nie mam juz pomyslu. Mechanik mowi ze norma. Po zapaleniu rowno chodzi, nie szarpie i dymi. Gdy cieplej na dworze to 2 sek i pali. Tak samo jak cieply silnik...

 

Mamy dosc podobny problem, tylko ja chyba, jak piszesz, nauczylem sie z tym zyc :)

Dokladnie jak u Ciebie mam problem z odpalaniem w nizszych temperaturach i to ten fakt jest odpowiedzialny za przyczyne stanu rzeczy.

 

Na pytanie na co nizsza temperatura moze wplywac do tego stopnia ze przy -7C moge nieodpalic, lub odpalic co 5 cyklach grzania i krecenia - NIE WIEM, co nie zmienia faktu, ze jak odpale go (np. Plakiem http://auto-kosmetyk...ray-600-ml.html) to kolejne odpalenia w trakcie dnia sa bez zarzutu.

 

Problem mam od 4 zim, ostatnio doszlo (2mce temu) wchodzenie na wyzsze obroty tak na ok 60sekund po pierwszym odpaleniu rano. Dolatuje do 3tys i tak sobie troche wyje.

 

Osobiscie (temat walkowany z kazdym co cos wie po stokroc) uwazam, ze raczej problem jest w ukadzie zasilania paliwem. Nie jednej osobie piszacej na forum pomogla wymiana zaworu SCV (czy jakos tak), ale czytajac ten watek dowiedzialem sie ze ten zawor jest charakterystyczny dla dci, a w di sa dwa zawory. Mam di niestety, a czy problem mozna rozwiazac podobnie? nie wiem.

 

 

Edytowane przez perkozek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą na innym forum wyczytałem: "Oguh mam nadzieje że przyda się ta informacja.

Miałem do niedawna Xsa 114 KM z 2002 roku. Czytając twoje posty i oglądając filmiki wydaje mi się że masz takie objawy z samochodem jak ja miałem 3 lata temu. Odpalał na ciepłym dobrze. Na zimnym w ujemnych temperaturach palił raz dobrze a nieraz trzeba było długo kręcić za nim odpali. Po odpaleniu pracował równo i nie dymił. Jeździłem po różnych warsztatach za nim stwierdzili co jest a co dopiero za nim go naprawili. Powodem okazał się rozrząd. Wymienili rozrząd i problemy się skończyły. Trochę mnie to kosztowało bo 2 lata temu zapłaciłem 3500 zł za robociznę z częściami. Sprzedałem go w listopadzie 2012 r ponieważ za drogo mnie kosztowało jego utrzymanie."

 

i co Wy na to Panowie?

 

Mam tez teraz zagwozdke. Gadalem z.mechanikiem prsed chwila i mowi mi ze mam silnik dci ale pompe z 2 zaworkami. Co do koni nie jest pewien ale ok 140... Mowi bo skladal ten silnik dla mnie z dwoch. Mowi ze w tych motorach byly 3 uklady paliwowe i ja mam na common rail. Rozrzad wyklucza, poza tym max. 120 000 km na nim zrobione jest... ehhh to teraz mam gwozdzia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tez teraz zagwozdke. Gadalem z.mechanikiem prsed chwila i mowi mi ze mam silnik dci ale pompe z 2 zaworkami. Co do koni nie jest pewien ale ok 140... Mowi bo skladal ten silnik dla mnie z dwoch. Mowi ze w tych motorach byly 3 uklady paliwowe i ja mam na common rail. Rozrzad wyklucza, poza tym max. 120 000 km na nim zrobione jest... ehhh to teraz mam gwozdzia...

 

Nie za bardzo teraz rozumię. Tzn. nie rozumię tekstu oraz jaki w końcu masz silnik.

W Dci masz dwie pompy taką jak w tym linku - mała z zaworem SCV http://allegro.pl/po...2939202316.html i drugą dużą - tak jak na fotce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz dwa zawory na pompie wtryskowej to masz DI, jak jeden to masz dCi - nie było więcej rodzajów. Różnice były w wtryskach bo dCi miał chyba dwa albo trzy rodzaje wtrysków. ale to roczniki 2004 wzwyż. Ty masz na 99% DI.

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano problem polega na tym, ze tak jak zrozumiałem mechanika, on wmontował pompę common rail z 2 zaworkami, ale silnik mam dci ... ale ja już nie wiem. Najgorsza jest niewiedza, przekwalifikuję się i zostanę mechanikiem....

 

a zawory mam na bank 2 bo przy mnie je sprawdzał ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano problem polega na tym, ze tak jak zrozumiałem mechanika, on wmontował pompę common rail z 2 zaworkami, ale silnik mam dci ... ale ja już nie wiem. Najgorsza jest niewiedza, przekwalifikuję się i zostanę mechanikiem....

 

a zawory mam na bank 2 bo przy mnie je sprawdzał ...

Jak wymontował przy Tobie pompę z dwoma zaworami to nie nie jest to common rail tylko rzędowa pompa wtryskowa - stosowana w silnikach DI. Nie ma opcji żeby taka pompa działała w ukłądzie Common Rail.

 

Czytam te wszystkie bzdury jakie CI mówi Twoj mechanik (bez urazy) i włosy dęba stają, miota się gościu jak dziecko we mgle... Nie wiem jaki macie oboje układ i ile kasy u niego zostawiłeś ale ja bym do niego więcej auta już nie dał. I podejrzewam że to co mu dotychczas zapłaciłeś starczyłoby na naprawę Twojego auta u mechanika co ma pojęcie o tych autach.

Dogadaj się z Rybą i umów się na diagnozę, na pewno Cię nie zrujnuje a będziesz dokładnie wiedział co masz do zrobienia i czy musisz to robić od razu czy masz czas na uzbieranie gotówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zielony i czerwony to DI. DCi zaczęły się od 09.2003. Co to za mechanik co nie umie odróżnić DI od DCi?

Edytowane przez LeonMP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo zmontowal inny silnik i do CR wmontowal pompe z 2 zaworami tak zrozumialem. Bo ponoc ta z 2 zaworami mniej awaryjna. Auto kupil od kobiety i musial w nim silnik wymienic, i wymienil tak zrozumialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy są użytkownicy, którzy przy problemach z odpalaniem takich jak ma oguh i ja, wymienili przykładowo dwa wspomniane wyżej zawory (silnik di) i pomogło to rozwiązać problem z odpalaniem poniżej -5C?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo zmontowal inny silnik i do CR wmontowal pompe z 2 zaworami tak zrozumialem. Bo ponoc ta z 2 zaworami mniej awaryjna. Auto kupil od kobiety i musial w nim silnik wymienic, i wymienil tak zrozumialem.

 

cyt.......Technologia silników wysokoprężnych rozwija się coraz szybciej, zaś ostatnia generacja jednostek z wtryskiem bezpośrednim i systemem "Common Rail" tylko o przysłowiowy włos ustępuje silnikom benzynowym pod względem osiągów, kultury pracy i emisji szkodliwych substancji. Co do ekonomiki, silniki Diesla nie mają sobie równych, są zdecydowanie lepsze od jednostek benzynowych.

System zasilania w paliwo typu "Common Rail" gwarantuje bardzo dokładne skalibrowanie każdego wtryskiwacza, umożliwiając dokładne (niezależne) sterowanie czasem wtrysku. Jednocześnie możliwe jest zastosowanie tzw. wtrysku wstępnego paliwa, co pozwala na optymalizację procesu spalania. W rezultacie otrzymujemy silnik, który jest dynamiczniejszy, mniej hałaśliwy, emituje mniej szkodliwych substancji w spalinach oraz zużywa mniej paliwa.

Aby podkreślić zastosowanie nowej technologii, we wszystkich nazwach samochodów osobowych Nissana (włącznie z modelem X-TRAIL) pojawił się skrót dCi.....

 

Wydaje mi się, że tak jak wspomniał kolega wyżej - trochę to jest zagmatwane lub mechanik tego nie robił albo nie potrafi precyzyjnie określić co robił lub co masz. Wszystko sprowadzało by się również do z mian w elektronice jak i w sprzęgle. W dci masz dwómasę a w di koło jest zwykłe.

Ktoś wyżej lub w innym temacie prosił Cię abyś podał swój VIN a postarają się dokładnie sprawdzić jaki powinieneś mieć silnik.

Następnie podjedź do innego mechanika /lub Centrum Boscha - bo takie są podzespoły/ i niech dokładnie określą jaki masz silnik i podzespoły. Np. czy dana pompa jak wspomniałeś powinna być w tym silniku.

 

Tutaj masz pliczek do poczytania o układzie Common Rail, możesz z tym zapoznać się dokładniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, motor był wymieniany - bo kobita go zajeździła. Mechanik mówił, ze w tych silnikach były o ile pamiętam 3 rodzaje układów paliwowych i ja mam CR z pompą z dwom zaworkami (bo tak mechanik poskłądał, by było lepiej - tak zrozumiałem), ale sprzeczać się nie będę, bo nie wiem - a jechać do zakładu by mi powiedzieli i zapłacę za to, to bez sensu - sam jakoś jestem wstanie to obczaić?

 

Pompę na pewno mam z dwoma zaworkami, czy dwumasę mam? Nie wiem ... jak to sprawdzić?

 

a problem mój i kolegi perkozek nadal istnieje :/

 

VIN: JN1TENT30U0050270 - ktoś coś może bliżej powiedzieć?

 

w dowodzie rejestracyjnym mam napisane tak: X TRAIL 2,2 DCI 4x4 84 KW 2184 cm3 ...

Edytowane przez oguh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W X-trailu raczej nie było takich silnikw DCI 84kW. Bo 84 kW to około 114 KM. Więc albo DI 84kW 114 KM albo DCI 100kW 136 KM. Co do numeru nadwozia nie wiemy co było rzeżbione przy tym samochodzie. Widziałem już różne dziwne rzeczy w samochodach. Kto wie czy nie był wymieniany na DCi. Może był przeszczep z Almery tam był jakis 2.2 DCI 82 kW. Ale czy to jest możliwe? Jesli masz dwa zawory to jest to DI. Tylko facet wstawia ci jakies bajeczki "żeby było lepiej".

Edytowane przez LeonMP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oguh - nie chodzi tu oto - i nie myśl tak, że chcę/my się z Tobą sprzeczać.

Wcześniej gdzieś komuś pisaleś.......tak, tylko u Ciebie jest dci a u mnie di.... a teraz piszesz, że masz dci.

Dlatego dalem Ci ten pliczek do przeczytania i tam wyraźnie jest napisane, że Common Rail - to szyna wspólna.

W silniku dci wtryski są na górze silnika, natomiast szyna jest na górze silnika w jej tylnej części pod czarną metalową osłoną, tak jak tu http://allegro.pl/silnik-nissan-almera-tino-2-2-dci-yd22-opole-i2929696644.html

natomiast di wtrysków nie ma na górze i nie ma szyny, silnik - tył, wygląda tak http://allegro.pl/silnik-skrzynia-nissan-almera-tino-primera-2-2di-i2952912929.html

Teraz możesz sam sprawdzić jaki masz silnik - dci, czy di.

 

Co do dwómasy - kiedyś pisałeś że robiłeś skrzynię bo ciekło, więc wtedy było widać i może mechanik pamięta. Z zewnątrz chyba tego nie zobaczysz, bo zakryte jest skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałem bo tak myślałem, mam 2 zawory na pompie. Niżej parę fotek silnika. To ktoś powie jaki to silnik? Czy coś jeszcze patryknac?

 

dzieki mirek!

post-50094-0-40639800-1359555878_thumb.jpg

post-50094-0-97265100-1359555911_thumb.jpg

post-50094-0-46038400-1359555921_thumb.jpg

post-50094-0-33616000-1359555930_thumb.jpg

post-50094-0-04745300-1359555940_thumb.jpg

Edytowane przez oguh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszeczkę jest to bardziej rozbudowane niż u mnie /sugerowałem się swoją Tinką i pisałem np. o tej czarnej blasze przykrywającą listwę/.

W/g mnie jest to dci, ale dla pewności, niech faktycznie wypowiedzą się koledzy z X-a, bo te rozmieszczenia mogą mnie zmylić.

 

P>S>

Tak, jest to dci !!!!!!!!!!!!

A teraz mam pytanko. Pisałeś o dwóch zaworkach- kolor zielony i czerwony. Czy miałeś na pewno na myśli zawory, czy np. złączki-kostki.

Masz tutaj fotkę i na niej wyraźnie widać kolor zielony i czerwony, ale są to złączki-wtyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wygląda identycznie i jest to Di

 

No to ja już niczego nie rozumię. Pół dnia siedzę przy kompie i w internecie aby pomóc Oguhowi i coś ustalić, a Ty mnie teraz dobiłeś. sciana.gif

 

A co powiesz na to ogłoszenie? http://allegro.pl/nissan-x-trail-2-2-dci-silnik-kompletny-igla-i2930372695.html

Dodam że na All... jest tylko jeden silnik 2,2 di YD, a ogólnie jest ich 31 /ale są w nich również 2,0 i benzyna/ http://allegro.pl/listing.php/search?category=50851&string=Nissan+X-Trail

 

Więc gdzie jest różnica w wyglądzie zewnętrznym między dci a di??????? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Listwa wygląda na CR, ale Intercooler jest od DI - coś nie tak z tym silnikiem. Przedostatnia fota to nie pompa paliwa tylko pompa ABS.

 

Daj jeszcze fotę turbiny.

 

PS.

Brakuje mi czujnika ciśnienia doładowania w Intercoolerze, dCi je mają, ten niby wygląda jak dCi ale Intercooler ma od DI, więc jeśli "mechanik" złożył z dwóch silników jeden i do dCi dał Intercooler od DI oznacza to że komputer nie dostaje informacji o ciśnieniu doładowania... ale wywalałby błąd.

 

Wrzucaj więcej fotek silnika.

 

Koledzy co mają DI też prosiłbym o podrzucenie kilku fot: turbina, IC, przestrzeń pod IC, listwa CR. Będzie można porównać.

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałem bo tak myślałem, mam 2 zawory na pompie. Niżej parę fotek silnika. To ktoś powie jaki to silnik? Czy coś jeszcze patryknac?

dzieki mirek!

 

Mam Nissana z 2002 roku, elementy na fotografiach oguh'a są dokładnie takie same jak u mnie. Nie wypowiadam się na temat tego co z tyłu silnika i normalnie tego nie widać. Mam sprowadzone auto z Francji, nie wygląda aby ktoś w nim coś "przerabiał", wydaje mi się, że to seryjny wygląd; podobnie jak problem z odpalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Nissana z 2002 roku, elementy na fotografiach oguh'a są dokładnie takie same jak u mnie. Nie wypowiadam się na temat tego co z tyłu silnika i normalnie tego nie widać. Mam sprowadzone auto z Francji, nie wygląda aby ktoś w nim coś "przerabiał", wydaje mi się, że to seryjny wygląd; podobnie jak problem z odpalaniem.

 

To jeśli na 100% pewniak, to dawaj fotki kolego. Trzeba tę zagadkę rozwiązać. Jak Oguh zrobił fotki i widać tył silnika, oraz to co tam jest, tzn. że dojście jest. A i każda strona silnika się przyda.

Nie posiadasz takich?

Ja dla samego siebie mam ok. 50 fotek silnika i podzespołów, łączek, przewodów, rurek, wężyków itd. nic nigdy nie wiadomo co się przydaży. Spadnie np.wężyk od podciśnienia i będziesz jeździł do mechanika? Na początek zawoła 150zł za podłączenie pod kompa. Potem założy wężyk tak abyś nie widział i powie że było bardzo pracochłonne.

Dawaj f o t k i od pewnego 2,2di !!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i tu i tu są podobne wtryski. I tu i tu CR. Oguch czy masz EDU? To jest taka skrzyneczka na lewym kielichu pod pokrywą silnika. Jak jest sterowana turbina, czy ma zmienną geometrię? Z VIN wychodzi, że masz DI.

post-28845-0-95535600-1359577354_thumb.png

post-28845-0-95933600-1359577372_thumb.png

Edytowane przez LeonMP
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaję fotki - może coś przybliżę :)

 

Dołączam też film z dzisiejszego odpalenia 5 st C - co myslicie?

 

wczoraj zapalił podobnie, a były 4 st C. Oczywiście postój ponad 12h ...

 

post-50094-0-13739000-1359633244_thumb.jpg

post-50094-0-04886200-1359633280_thumb.jpg

post-50094-0-83363600-1359633335_thumb.jpg

post-50094-0-98431400-1359633390_thumb.jpg

post-50094-0-43853500-1359633447_thumb.jpg

post-50094-0-48652100-1359633544_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...