zeshky Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 (edytowane) Masz silnik DI, 114km I dla potomnych, odnośnie układów zasilania w X-trail. Kolega Ryba na innym forum wyjaśnił i potwierdził to co pisze wyżej kolega LeonMP. Oba silnik w X-trail 114km i 136km mają układ zasilania typu Common Rail. Cechy charakterystyczne dla aut z silnikiem DI 114km (produkowane do 9.2003): - pompa wtryskowa z dwoma zaworami - mały Intercooler bez czujnika doładowania - turbina ze stałą geometrią łopatek Cechy charakterystyczne dla aut z silnikiem dCi 136km (produkowane po 9.2003): - pompa wtryskowa z jednym zaworek - duży intercooler z czujnikiem doładowania po prawej stronie (patrząc od przodu auta) - turbina ze zmienną geometrią łopatek Edytowane 31 Stycznia 2013 przez zeshky 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Masz silnik DI, 114km z Common Rail? i pompą z dwoma zaworkami? i co sadzisz o powyższym odpalaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 z Common Rail? i pompą z dwoma zaworkami? i co sadzisz o powyższym odpalaniu? odpalił normalnie, tak powinno być. No ale temepratura w plusie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 (edytowane) no właśnie ... zagwozdka niesamowita, Ryba mówi tez o rozrządzie, wtryskach. Zaworki wg mojego mechasa inne objawy by dawały - ciekawa zagwozdka Edytowane 31 Stycznia 2013 przez oguh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Na zdjęciach oguha nr. 3 i 5 widać czarną gumową rurę od intercoolera.W moim dCi w tym miejscu jest jeszcze jakby taka metalowa wstawka z widocznymi na niej spawami. http://moto.allegro.pl/silnik-2-2-dci-nissan-x-trail-t30-97t-k-05r-montaz-i2988837726.html W tym ogłoszeniu to widać.Co to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 (edytowane) Wygląda jak tłumik szmerów ssania. Oguh na 2 zdjęciu masz jakies nie podłączone rurki. Od czego one są? Tyle ludzi już działało przy tym twoim silniku, że może czas na jakies resety (wyjmowane zawory). Edytowane 31 Stycznia 2013 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 nie mam pojecia co to jest Resety? tzn? :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 (edytowane) A co to za brązowy moduł na lewym kielichu (ostatnie zdjęcie ) ?? alarm orginalny? Faktycznie tłumika na dolocie nie ma, czujnika w intercoolerze, wygląda jak by miał listwę common rail. Dziwadło Po czym poznać turbinę z zmienną geometrią ?? Edytowane 3 Lutego 2013 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 A co to za brązowy moduł na lewym kielichu (ostatnie zdjęcie ) ?? alarm orginalny? Faktycznie tłumika na dolocie nie ma, czujnika w intercoolerze, wygląda jak by miał listwę common rail. Dziwadło Po czym poznać turbinę z zmienną geometrią ?? Wszystko gra, oguh ma DI. Oba silniki w X-trail to Common Rail na podzespołach Denso - pisałem o tym wyżej. Natomiast silnik 2.2 DI z almery i tino jest na układzie Bosch, z pompą rotacyją VP44 - stąd też inne umiejscowienie wtrysków. A turbawka z VNT ma taka srebrną gruszkę do której dochodzi wężyk z podciśnieniem aby tym sterować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 (edytowane) Czytając ostatnie posty dochodzę do wniosku, że ludzie czytają bez zrozumienia albo nie czytają wcale. Nie mówiąc już o tym, że nikt nie raczy ocenić pomocy i wkładu włożonego przez pomagających. Edytowane 3 Lutego 2013 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 (edytowane) Leon ja doceniam, nie raz juz dziekowalem i raz jeszcze dziekuje wszystkim bez wyjatku W sumie to mi już ręce opadały, nie wiem czy chce mi sie ten problem rozwiązywać, bo juz milion rzeczy sprawdzonych i nadal nic. Parę dni pod rząd zapalał w temp. poniżej zera prawie, ze na strzała, dziś -1 st C i znów kręcę, załapał, puścił i kręcę z 10 sek i brak zapłonu, wyłączam kluczyk. Czekam chwilę pali po 2 sek. (3x świece i prąd szedł na bank na świece - sprawdziłem). Ryba sugerował też rozrząd, ale to chyba nie to, bo gdyby tak było, to zawsze miałby problem z rozruchem a nie sporadycznie. Wtryski gdyby były złe, to dymiłby podczas jazdy, a przegoniłem go wczoraj po 150/160km./h -wysokie obroty zmiany tempa jazdy, przyspieszanie - dymu za sobą nie widziałem, chyba, ze lekki przy zmianie biegów, bardziej widoczny gdy cieplej na dworze ... więc wtryski chyba nie? Jesli nie wtryski, świece (wynmienione de facto na 21 mm pręt grzejny), pompa, czujnik temp(wymieniony) to co? Wygląda tu mi na coś w stylu jakiegoś czujnika, który nie pozwal odpalić co jakiś czas - bo jak widać reguły nie ma (przy -13 pali na strzała, przy -1 pali na strzała, a dziś przy -1 C nie zapalił...). Bo gdyby mechanicznie coś było nie tak to zawsze by zapalał źle, dobrze rozumuje? Edytowane 7 Lutego 2013 przez oguh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endru Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Próbowałeś podpompować paliwo pompką reczną na filtrze jak nie chce zapalić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Próbowałeś podpompować paliwo pompką reczną na filtrze jak nie chce zapalić? tak, tylko, że jeden raz jak nie załapie to podpompywanie nie ma znaczenia, bo za 2 z reguły od razu łapie ... założylismy jeszcze zaworki zwrotne ,,, jeszcze wpadłem na jeden pomysł, moze to immobiliser? Moze co któreś odpalenie nie łączy? ostatnie 10 odpaleń bez względu czy mróz czy nie odpalał ok, dziś -1 st C i bęc nie odpalił - 10 sek kręcenia i nic ... (moze immo się kopci jak jest zimniej i itd?) aktualizacja: kolejne parę odpaleń ponizej 0 (ok -2, -3 st C) - na strzała, natomaist ostatnie odpalenie znów nie odpalił, tak jakby mu brakowało paliwa ... kurcze moze któryś czujnik, mechanik wykluczył rozrząd też. Teraz zostaje czekać aż padnie coś na amen ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 a może syf w baku? albo lipne paliwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 a może syf w baku? albo lipne paliwo? Gdybyś czytał wszystko od początku a nie tylko 1-5 postów, to byś wiedział wszystko - już nie takie rzeczy były sprawdzane i wymieniane. Ale nie irytuj się, wiemy że też chcesz pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Mirek - akurat zeshky pomógł mi z Leonem najbardziej Najwięcej trafnych odpowiedzi, które sprawdziłem dzięki ich pomocy - Twojej również - więc zeshky - zna temat na wylot a może syf w baku? albo lipne paliwo? Poniżej link do dzisiejszego zapalania. Specjalnie go trzymałem tak długo by zobaczyć czy załapie, nie załapał. Obserwowałem też immobilizer - zgasł i nie zaświecił się. Ewidentnie widać, że nie nie ma paliwa ... Mechanik znowu miał auto wykluczył tym razem rozrząd, wtryski - wykręcił i sprawdził na maszynie, są ok. Ciśnienie sprężania też. Teraz zostaje nam tylko czekac aż cos padnie. Stawiam na czujnik - coś z elektryką. Błędów poważnych nie ma, bo podłączaliśmy do kompa i pokazał 0 błędów. PONADTO nie ma reguły kiedy tak odpala, jednym wspólnym mianownikiem (jak na razie) jest temperatura poniżej 0 st lub w pobliżu. Zobaczymy czy będzie problem jak się ociepli. Mechanicznie chyba jest ok, tu cos jest ewidentnie z elektryką, bo ostatnie dni palił na strzała i było nawet -5 st C (5 odpaleń, każdy po 8h stania lub więcej), a dziś -0,5 i nie pali ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Gdybyś czytał wszystko od początku a nie tylko 1-5 postów, to byś wiedział wszystko - już nie takie rzeczy były sprawdzane i wymieniane. Ale nie irytuj się, wiemy że też chcesz pomóc. Daruj sobie takie przycinki... Oguh Pamiętasz kiedyś Ci pisałęm żebyś zamontował przeźroczyste wężyki od paliwa pod maską - zrobiłeś to? Jak nie to zrób tak i przy następnym odpalaniu, niech ktoś kręci silnikiem a Ty patrz czy jest powietrze w paliwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 ok. Tylko to troche roboty ps. ale jesli lapal by gdzies powietrze to czy problem nie powinien wystepowac zawsze? Mi tu odpala tak raz na iles odpalen? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Daruj sobie takie przycinki... Oguh Pamiętasz kiedyś Ci pisałęm żebyś zamontował przeźroczyste wężyki od paliwa pod maską - zrobiłeś to? Jak nie to zrób tak i przy następnym odpalaniu, niech ktoś kręci silnikiem a Ty patrz czy jest powietrze w paliwie. Sorki zeshky - z uwagi na późną porę a raczej że sobota, to nie skojarzyłem Twojego niku. Lecz pamiętałem, że sprawa paliwa była już poruszana /sprawdziłem post # 56 i 57/, oraz słuszne uwagi co do zaworków / Twoje post #67/, oraz o zapowietrzaniu - to co napisałeś wyżej./ to też poruszałeś wcześniej a aguh tego nie zrobił. Jeszcze raz sorki /jeśli tak to odebrałeś i to nie były przycinki -w/g mnie/. Ale Twoje obie odpowiedzi-pytania były faktycznie już poruszane i tu powinieneś przyznać mi rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Mirek, mechanik zalozyl zwrotne zaworki. Jeszcze sprawdze to co mowi wyzej zeshky. Natomiast czy to nie jest tak, ze jesli mam powietrze w ukladzie to zawsze zle zapali? a noe tylko 1 na 10 odpalen? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Prawo fizyki /lecz nie zawsze/, tutaj niestety, ale powietrze pójdzie do góry a paliwo w dół. Nie spuszczałes nigdy paliwa wężykiem za pomocą ust? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 nie czyli co zawsze czy nie zawsze tak zapali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Jak pisałem-powietrze idzie do góry - więc silnik musi zrobić parę obrotów więcej aby dostało paliwo. Najpierw ciągnie powietrze. To tak jak z "Kwawą Merii". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 czyli rozumiem ze to nie przyczyna jest powietrze bo tak sie dzieje 1 na 10 odpalen ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Miałem kiedyś Cytrynę w dieslu i przy niskich temperaturach zasysał powietrze na złączkach - nie zawsze się to działo. A znalazłem przyczynę dzięki przeźroczystym wężykom. Oguh a sprawdzaliście czujnik położenia wału korbowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.