Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] x trail 2003 - start silnika (2 st C)


oguh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

:( . Mam jeszcze pytanie. W sytuacji kiedy jakis (jakies) wtryski sa OK trzeba wymieniac wszystkie czy wystarczy tylko te uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko uszkodzony - jak masz pojęcie o mechanice i zestaw kluczy to wymienisz sam. Nie trzeba nic programowo robić. Tylko ktoś Ci musi znaleźć padnięty wtrysk.

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojecia nie mam wielkiego :).

Juz umowilem sie w jakims serwisie Boscha na sprawdzenie i ewentualna robote. Ale dopiero na 5 czerwca.

Nie wiem na ile im wierzyc, ale telefonicznie po opisaniu problemu stwierdzili ze byc moze wystarczy jakies czyszczenie czy regulacja. Ja nie mam o tym pojecia, wazne zeby bylo tani i dzialalo tak jak ja chece.

PS. Widac zalanie benzyna auta przez moja druga polowe nie odbilo sie bez echa na aucie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, może a nie musi mieć związek z tą awarią.

Podobne objawy daje padająca pompa wtryskowa - możesz to sprawdzić sam, zaopatrz się w butelkę zimnej wody i jak dojedziesz gdzieś autem i będzie zagrzane to zgaś, podnieś klapę, polej pompę wodą i spróbuj odpalić - jak odpali bez problemu to pompa się kończy.

 

Jak masz auto bez DPF to wtryski można regenerować są dostepne nowe zawory i iglice.

 

Napisz jak się wyjasni co i jak!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno napisze.

On nigdy tak do konca nie odpalal normalnie :). Czyli jak benzyna na dotyk. Zawsze musialem ta 1 -2 sek potrzymac rozrusznik. Moj 17 letni Cienki pali lepiej :).

A co do wtryskow, troche mnie pocieszyles, bo nie mam tego nieszczesnego DPF. Moze da sie zregenerowac czy cos tam zrobic.

Po 5 czerwca napisze co i jak i ile mnie to odchudzilo z konta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie diesle oparte na Common Rail potrzebują kilka obrotów wału do odpalenia - pompa musi wytworzyć potrzebne ciśnienie w listwie CR. Wszyscy porównują CR do starych diesli, które odpalały z tzw. "półobrotu" i można odnieśc wrażenie że te nowe odpalają gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeshky co do tej regeneracji to nie jestem taki pewny - chyba się nie da regenerować - i tu jest ten problem :/ ale nie dam głowy uciąć ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeshky co do tej regeneracji to nie jestem taki pewny - chyba się nie da regenerować - i tu jest ten problem :/ ale nie dam głowy uciąć ...

AW400 - takie mam i mi jeden regenerowali na nowych częściach. Ty masz DI i inne wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AW400 - takie mam i mi jeden regenerowali na nowych częściach. Ty masz DI i inne wtryski.

ok :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jeszcze jedno pytanie od laika.

Rozmawialem ze znajomym ktory jak sie okazalo mial bardzo podobny problem ale z Omega 2,5TDS.

Jako ze ma sklep z elektronika plus akumulatory, wymienil akumulator.

Podobno problem zniknal od razu. Z tym ze u niego podobno na cieplym silniku nie bylo nagrzewania swiec zarowych.

Ja mam co prawda (wg faktur) nowy akumulator, ale mam mozliwosc nie kupowac nowego a tylko podlaczyc nowke ze sklepu i sprawdzic taka opcje. Problem w tym czy gra warta swieczki i czy po rozlaczeniu nic tam sie w elektryce nie pop....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym akumulatorem jest to możliwe ale nie chodzi o sam akumulator tylko o to że jak jest już za słaby to rozrusznik nie kręci się z taką prędkością jak powinien i jest problem z odpalaniem. To samo będzie się działo jak rozrusznik będzie brudny lub uszkodzony.

 

Akumulator masz nowy, więc podmiana nic nie da. Zostaje sprawdzenie wtrysków i/lub rozebranie i wyczyszczenie rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wtryski sprawdzone (na stole), sa OK. Szalu nie ma ale nie leja i wg mechanika to nie one sa problemem. Podmienil jakis zawor (nie wiem jaki) ale to tez nie to. Stwierdzil ze przyczyna moga byc jeszcze jakies dwa zawory (nie mam pojecia jakie) ale podobno sa drogie i wg niego gra nie warta swieczki.

Problem w tym, ze teraz auto odpala 100 / 100 bez problemu. Nie wazne czy silnik zimny czy goracy. Problemy mialem tylko przy goracym silniku i temperaturze pow 25-30 stopni na dworze. A i to problem polegal na tym ze trzeba bylo potrzymac kluczyk ze 3 sek i po zaskoczeniu auta jeszcze z 1 sek na wejscie na obroty.

Dlatego na razie odpuszczam temat i zbieram kase az naprawde cos w koncu padnie :).

Sprawdzenie wtryskow z demontarzem plus jakies uszczelki kosztowalo mnie 370 zl. Nic ta naprawa nie wniosla poza tym ze wiem, ze wtryski jeszcze zyja :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego jeszcze nie. Dzisiaj odbieram auto po poludniu od magika od wtryskow. Musze poczekac na lepsza pogode, bo teraz nawet tego nie sprawdze.

Teraz pali bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...