Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pilna prośba


Gość KamilaQueen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

To mój pierwszy post, więc witam wszystkich użytkowników forum.

Piszę post na głównej stronie ponieważ sprawa jest pilna i potrzebujemy pomocy (ja i mąż).

Dziś po południu daliśmy zadatek za samochód x trail 2006 i jutro mamy jechać go odebrać.

Samochód używany, podczas badania na ścieżce diagnostycznej okazało się, że na przedniej osi OPONY RÓŻNIĄ SIĘ.

Mają podobny bieżnik ale jedna jest młodsza (2009 i 2011) młodsza ma oczywiście SPORO mniejsze zużycie (prawie nowa).

Myślę, że różnica w głębokości bieżnika wynosi jakieś dwa milimetry, czyli w obwodzie koła będzie spora różnica.

PYTANIE:

Proszę, napiszcie nam czy możemy tym samochodem dojechać do domu (odległość 100km.) oczywiście z napędem załączonym na tylną oś.

Jeszcze raz witamy i z góry dziękujemy za szybką pomoc..

Edytowane przez KamilaQueen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj :punk:

Nie bardzo rozumiem po co wam załączona tylna oś.przecież x-trail ma napęd na oś przednią? tylna jest załączana tylko chwilowo.Co do zużycia opon najlepiej jak wszystkie opony mają podobne zużycie bieżnika,można ewentualnie przełożyć opony z tyłu na przód,

Przy nierównym bieżniku może występować problem z czujnikami ESP,ale można śmiało jechać te 100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Tak, jak napisał przedmówca - 100km to nie problem, oczywiście bez napędu tylnej osi, który nie jest tu potrzebny. Napisałaś. że opony mają podobny bieżnik, podczas gdy powinny mieć identyczny (zarówno typ jak i stopień zużycia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

mieliśmy suzukę, która miała napęd na tylną oś z możliwością załączania 4X4, myśleliśmy że xtrail ma podobnie, rozumiem teraz że xtrail ma napęd na przednią oś w ustawieniu 2d.. (tylko przednia przekazuje napęd) ale czy nic się nie stanie podczas jazdy gdy jedno z kół ma większą średnicę? ...dziękuję za pomoc

edit

podczas jazdy testowej nie było żadnych oznak że samochód ściąga na prawo czy lewo.

Nie będzie możliwości przełożenia opon z przodu na tył, (niedziela)

NIETOPEREK: Właśnie o to chodzi, mają trochę inne bieżnik i zdecydowanie różny stopień zużycia. Dlatego pytam, czy nie znisczymy napędów (osiek itp) jadąc po asfalcie 100km. ?

Edytowane przez KamilaQueen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa milimetry to nie tragedia,na dojazd powinno być ok,ewentualnie można ją założyć na tył,oczywiście jeżeli wszystkie opony są takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa milimetry to nie tragedia,na dojazd powinno być ok,ewentualnie można ją założyć na tył,oczywiście jeżeli wszystkie opony są takie same.

Właśnie o to chodzi że przednia prawa jest inna...

Czy powinnismy przełożyć je na tył przed wyjazdem z komisu?

Czy jeśli tego nie zrobimy cos może sięstać z napędami przedniej osi?

 

Właśnie o to chodzi że przednia prawa jest inna...

Czy powinnismy przełożyć je na tył przed wyjazdem z komisu?

Czy jeśli tego nie zrobimy cos może sięstać z napędami przedniej osi?

THX GOD że nie tylko ja nieśpię o tej porze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się raczej skupił na opisanych uszkodzeniach tego x-traila,inna opona i malowany błotnik wskazuje na to,że auto zaliczyło dzwon w te elementy,trzeba sprawdzić zawieszenie McPherson,póloś.-przy tym 2 mm opony to pikuś.

ewentualnie proszę o telefon,nie śpie :ph34r:

Edytowane przez waleszczak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki nie załączycie napędu na 4 to nic się nie stanie, nawet jakbyście założyli na jedno koło oponę nawet o 5cm mniejszą. Po to jest mechanizm różnicowy żeby niwelować różnice w prędkości obrotowej kół.

Jedźcie śmiało te 100km. Potem kupcie 4 identyczne opony. Kupując dwie pary różnych opon na 99% będą miały różne średnice chociaż rozmiar będzie wskazywał że to to samo. W zależności od producenta rzeczywista średnica opon potrafi się sporo różnić -co w użytkowaniu X-T na asfalcie bardzo szybko przełoży się na remont napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeczywista średnica opon potrafi się sporo różnić -co w użytkowaniu X-T na asfalcie bardzo szybko przełoży się na remont napędu.

pod warunkiem jeżdżenia na zablokowanym napędze ;) LOCK

w pozycji fwd i auto nie powinno być tego problemu.

Zauważ kolego, że nawet przy wszystkich założonych nowych oponach - już po roku masz różnicę w zużyciu bieżnika z przodu i z tyłu ( z przodu bardziej zużyty)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego ma sie przelozyc na remont napedu jesli ma kazdej osi beda rowne opony, tylko innych firm? (1 os=2x ta sama opona)

Bo różnice w średnicy opon między producentami wahają się od 5mm (opony szosowe i AT) do nawet 15mm (MT, nalewki). Każdy producent ma własną recepturę na gumę i ta się różnie zachowuje pod obciążeniem, również wzmocnienia boczne w jednych oponach są mocniejsze w innych słabsze. Jak to wszystko weźmiesz pod uwagę to po założeniu opony na auto różnice zaczynają mieć znaczenie.

Oczywiście przy założeniu że jeździmy na 4WD auto lub lock.

Zauważ kolego, że nawet przy wszystkich założonych nowych oponach - już po roku masz różnicę w zużyciu bieżnika z przodu i z tyłu ( z przodu bardziej zużyty)

Dlatego w instrukcjach jest wyraźnie napisane żeby opony przekładać co jakiś czas z przodu na tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jeździsz auto cały czas, to lepiej przestań - zmuszasz tylko sprzęgło przy tylnym dyfrze do niepotrzebnej pracy, i w konsekwencji ryzykujesz wcześniejsze zużycie. Użycie jednakowych opon na wszystkich osiach ma bardzo proste uzasadnienie - X-Trail ma napęd sterowany elektronicznie, a sterownik w sposób ciągły monitoruje prędkość obrotową kół. Jeżeli średnica kół (tego samego rozmiaru) na osiach jest różna, to sterownik wykrywa lekki poślizg jednej osi (czyli różnicę prędkości obrotowych), i może zwiększyć moment obrotowy przekazywany na tył w sytuacji gdy wszystkie koła mają dobrą przyczepność. To oznacza dodatkowe obciążenie sprzęgła elektromagnetycznego, i jego wymuszony uślizg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uczę się, uczę z waszych wypowiedzi :)

Nic się nie działo, powrót bez problemu.

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona tym samochodem.

...mąż może sobie tylko pomażyć o jeździe nim!

...pozwolę mu conajwyżej zatankować :)

Dziękuję za pomoc, teraz tylko nowe oponki, bo zima niedługo.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeżeli jeździsz auto cały czas, to lepiej przestań - zmuszasz tylko sprzęgło przy tylnym dyfrze do niepotrzebnej pracy, i w konsekwencji ryzykujesz wcześniejsze zużycie. Użycie jednakowych opon na wszystkich osiach ma bardzo proste uzasadnienie - X-Trail ma napęd sterowany elektronicznie, a sterownik w sposób ciągły monitoruje prędkość obrotową kół. Jeżeli średnica kół (tego samego rozmiaru) na osiach jest różna, to sterownik wykrywa lekki poślizg jednej osi (czyli różnicę prędkości obrotowych), i może zwiększyć moment obrotowy przekazywany na tył w sytuacji gdy wszystkie koła mają dobrą przyczepność. To oznacza dodatkowe obciążenie sprzęgła elektromagnetycznego, i jego wymuszony uślizg.

 

czy to sterowanie elektroniczne jest wtedy gdy mamy wlaczony naped auto lub lock tak?? nie tyczy to sie gdy jezdzimy na napedzie tylko na przod?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie elektroniczne napędu działa cały czas, natomiast kiedy ustawisz 2WD moment obrotowy jest przenoszony tylko na przednią oś - z pewnymi wyjątkami. Na przykład, kiedy elektronika wykryje różnicę w prędkości obrotowej przedniej i tylnej osi w czasie hamowania silnikiem, to włączy automatycznie 4WD bez zapalania stosownej kontrolki. Natomiast kiedy włączysz auto, to moment obrotowy jest rozdzielany pomiędzy przód i tył w zależności od warunków drogowych: na suchym asfalcie tył nie dostaje prawie nic, na lodzie dostaje 50% (drugie 50% trafia na przód). Pomiędzy tymi skrajnymi wartościami moment obrotowy jest rozdzielany automatycznie i w sposób płynny pomiędzy obie osie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjmując oczywiscie,że samochód wie, że własnie wiechał na lód. :) No dobra żartuję, maksymalny rozdział jest 50:50. A to zależy od uslizgu kół (od 100:0 do 50:50). Acha, kolego oguch, mała prosba. Czy mógłbys zaczynać zdania od dużej litery? Trochę w oczy razi. Pozdrawiam.

Edytowane przez LeonMP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W X-ie rozdział momentu to 57:43 ;)

Co do trybu auto - można śmiało jeździć na nim cały czas. Większość SUVów ( z haldexem) nie ma wyboru napędu i porusza się cały czas w trybie auto. Przykładem może być moja była HR-Vka, która przeżyła duuużo ;) i jakoś nigdy problemów z haldexem nie miała. Wadą tego rozwiązania jest "trudniejszy" teren np. błoto lub piasek, gdzie faktycznie załączenia następują często i można sobie wtedy zrobić kuku. Jest to jeden z powodów dla którego suvy nie nadają się do jazdy w cięższym terenie.

Nie popadajmy jednak w skrajności od czasu do czasu można puścić wodzę fantazji i nic nie powinno się stać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...