Bartezm Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Witam Nie jest to pierwszy mój diesel, lecz tak do końca nie potrafię zdiagnozować tej przypadłości. Otóż bez względu na to czy silnik zimny czy ciepły mam wrażenie, że po lekkim dodaniu gazu (obciążeniu) z silnika wydobywa się charakterystyczny metaliczny dźwięk - tak jak niewyregulowanych zaworów. Część z ludzi z którymi rozmawiałem twierdzi że to wtryski hałasują i są do przeczyszczenia. Jaki jest system regulacji zaworów w 2.2dci? luz ustawia się mechanicznie czy jest hydrauliczna kasacja luzu? Ile może kosztować zabieg czyszczenia wtrysków? Czy ktoś próbował dolewać mixol do paliwa - jak zachowa się dpf? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 (edytowane) To co mi się o uszy obiło, to regulacja jest hydrauliczna. Wątpię aby były to wtryski. Mixolu nie lej, lecz lepiej środek STP do czyszczenia wtrysków. Możesz wziąść proporcję nie 1/60 tylko 1/40. Zdiagnozuj czy ten hałas jest od strony rozrządu czy z drugiej strony. Hałas, hałasowi nie równy, ale miałem podobny przypadek /że po lekkim dodaniu gazu (obciążeniu) z silnika wydobywał się też charakterystyczny metaliczny dźwięk/. Niektórzy twierdzili że rozciągnął się pasek rozrządu, lecz okazało się że padła prowadnica-slizg łańcuszka Vacum pompy. Niech mechanik dokładnie zdiagnozuje z której strony jest hałas - np. za pomocą słuchawek lekarskich lub pręta. Przeczytaj sobie temat który założyłem. http://forum.nissank...ca-i-nie-tylko/ Pozdrowionka i powodzonka. Edytowane 16 Października 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Te silniki tak mają, nie sa najcichsze, nagraj filmik i wrzuć tutaj, to powiem Ci czy mam podobnie jak i reszta użytkowników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 troszkę podzwoniłem po różnych firmach (przy okazji wywalania dpf i chipowania) i większość tunerów mówiła w wadzie fabrycznej commonraila w tym modelu, która właśnie powoduje głośną pracę - przypominającą klekot niewyregulowanych zaworów. Podobno można to usunąć przy okazji chipowania. Czy ktoś może się tym zajmował w ten sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Mój po nagrzaniu chodzi cichutko. Na wolnych obrotach z zewnątrz prawie jak benzyna. Nagraj film z pracy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 (edytowane) troszkę podzwoniłem po różnych firmach (przy okazji wywalania dpf i chipowania) i większość tunerów mówiła w wadzie fabrycznej commonraila w tym modelu, która właśnie powoduje głośną pracę - przypominającą klekot niewyregulowanych zaworów. Podobno można to usunąć przy okazji chipowania. Czy ktoś może się tym zajmował w ten sposób? To w takim razie wytłumacz mi kolego, dlaczego np. w N16, Tino, P12, QQ, gdzie występują również takie same silniki, coś takiego nie występuje??? A najlepiej spytaj się mechanika i niech to uzasadni i się wypowie. Niech nie zgania na CR, gdyż szyna jest ta sama a tym bardziej nie licz na to, że jak to oni się wypowiedzieli....można to usunąć przy okazji chipowania..... im chyba chodzi o kasę za chipowanie a nie za usunięcie objawów głośnej pracy silnika.?!?!? U mnie np. żadnego klekotu nie ma .... i chipowania też nie ma. Edytowane 19 Października 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 (edytowane) nagraj filmik Edytowane 18 Października 2012 przez oguh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 19 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 przy okazji - rozruch w temp 2C. W jeździe stukanie pojawia się przy około 2100obr. ICek mam do wymiany :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 (edytowane) Normalna praca silnika, to, to nie jest kolego w/g mnie. Widzę że jesteś z łódzkiego, to napisz na PW lub zadzwoń do MacGayvera i dorzuć ten link, może coś Ci podpowie. Jego namiary znajdziesz w dziale - "Warsztaty-gdzie naprawiać - łódzkie". Edytowane 19 Października 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 19 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 jestem ze Szczecina a obecnie przebywam w Przemyślu (taka delegacja już od 15 miesięcy) a magika co by się zajął moim silnikiem znalazłem w Leżajsku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Wybacz, zmylił mnie ten numer rej. EKU - myślałem że Kutno. Hałas dziwny. Może przypominać panewkę na korbowodzie, lub swożeń tłoka. A czy coś nie zmieniło Ci się z pedałem hamulca lub hamowaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Chodzi ja sieczkarnia... i brzmi faktycznie jak panewka ;( ale zacznij od pasków klinowych. Na wolnych obrotach ten dźwięk przy 2100 też jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 (edytowane) Na wolnych obrotach ten dźwięk przy 2100 też jest? 2100, to nie są wolne obroty kolego. Bartezm - jak pisałem wyżej, takie podobne zjawisko, czyli hałas, miałem gdy był wyrobiony ślizg łańcuszka vacum pompy. Choć hałas hałasowi nie równy. Niech dobry mechanik wysłucha z której strony wydobywa sie ten hałas, bo gdy przyblokuje, to pół silnika do remontu. Edytowane 20 Października 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 2100, to nie są wolne obroty kolego. Chodziło mi o postój i przegazowanie do 2100obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 w środę postaram się go zaprowadzić do mechanika - niechaj przebada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 przy okazji - rozruch w temp 2C. tj. 1 rozruch, czy już przed nagraniem filmiku był odpalany? (stoisz, gdzieś na środku drogi, dlatego pytam) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 to był pierwszy rozruch po nocy. Stoję na parkingu / drodze przed budynkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 (edytowane) Zapomniałem zadać Ci jeszcze jedno pytanko. Jeśli nie pisałeś o hamulcach, to myślę że masz z nimi wszystko OK. Pytanko to: czy ostatnio Ty lub ktoś "grzebał", coś robił, w komorze silnika lub przy silniku, np. czyszczenie, wycieranie itp. mam na myśli to, czy czasem nie spadł lub nie został zagięty przewód podciśnienia idący na turbo. Mogą też zostać zamienione przewody - miałem osobiście taki przypadek, lecz nie z mojej winy. Zamiana i poprawne założenie przewodów, kosztowało mnie 100zł - nauka i wiedza kosztują, a była to duperelka. Edytowane 22 Października 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Mirek i co się działo jak miałeś zamienione podciśnienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 (edytowane) Nie zbierał się tak jak należy, ale w pewnym sensie moc miał, lecz musiałem go piłować - ale w fotel nie wciskało. Przy orotach ok 3000 - dodaje że to diesel, też zaczynało hałasować w silniku, jak klekot zaworów w starym Polonezie. Dobrze że nie trwało to długo, bo by mi sadze pewnie zatkały cały katalizator. Po "naprawie" i przepaleniu - dym jak byś palił opony, a na ziemi jedna wielka plama sadzy na metr, wszystko wróciło do normy. Edytowane 23 Października 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 26 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 (edytowane) nie pisałem o hamulcach bo jakoś wyleciał mi z głowy ten fragment - nie zmienia to faktu, że sprawują się raczej normalnie na drodze. raz mi pedał wpadł w podłogę jak ześlizgiwałem się z zabłoconej górki ale przyjąłem to jako winę abs-u. kolega ma bliźniaczego x-a to jak go spotkam - posprawdzam podciśnienia. Dzwoniąc do serwisu dowiedziałem się, że luz zaworowy regulowany jest mechanicznie a nie hydraulicznie, natomiast najprawdopodobniejszym źródłem hałasu jest właśnie ślizgacz. Koszt razem z łańcuchem to około 300zł. Po długim weekendzie otworzę silnik i zobaczę. Edytowane 26 Października 2012 przez Bartezm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 uporałeś się z tym hałasem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 23 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Tak nie do końca... Zostało sprawdzone organoleptycznie: łańcuchy rozrządu i pompy vacum ze ślizgaczami, luzy na zaworach, błędy w kompie i nic... wszystko OK Więc dodałem do paliwa mixol i... Silnik pracuje zupełnie inaczej - tzn jest hałas ale już znacznie mniejszy... Wnioskuję iż jeden z w(y)trysków niedomaga. Wstępnie umówiłem się na sprawdzenie (wraz z wykresami) i wyczyszczenie w serwisie bosha w Stalowej Woli. Czekam na przypływ gotówki aby za jednym zamachem ogarnąć wtryski, IC, zawias, dpf-a i wirusa. Mam nadzieję że dam radę w przyszłym tygodniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekKol Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 W serwisie Boscha za sprawdzenie i czysczenie wtrysków zapłacisz ponad 1000 zł, chyba że zrezygnujesz z faktury. Przerabiałem to niedawno w Bosch Diesel Centrum w Świebodzinie. Szkoda że nasze wtryski jeszcze nie możne regenerować (czytałem że jest jakaś firma na południu co się tego podejmuje ale z różnym skutkiem).W Serwisie Boscha nowy wtrysk DENSO AW 402 proponują za 2100 zł. a na necie można kupić te same za 1500 zł za sztukę oczywiście na rocznej gwarancji.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 sprawdzenie z czyszczeniem 100zł - dzwoniłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.