Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Głośna praca silnika 2.2dci


Bartezm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nie jest to pierwszy mój diesel, lecz tak do końca nie potrafię zdiagnozować tej przypadłości. Otóż bez względu na to czy silnik zimny czy ciepły mam wrażenie, że po lekkim dodaniu gazu (obciążeniu) z silnika wydobywa się charakterystyczny metaliczny dźwięk - tak jak niewyregulowanych zaworów. Część z ludzi z którymi rozmawiałem twierdzi że to wtryski hałasują i są do przeczyszczenia.

Jaki jest system regulacji zaworów w 2.2dci? luz ustawia się mechanicznie czy jest hydrauliczna kasacja luzu?

Ile może kosztować zabieg czyszczenia wtrysków?

Czy ktoś próbował dolewać mixol do paliwa - jak zachowa się dpf?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co mi się o uszy obiło, to regulacja jest hydrauliczna. Wątpię aby były to wtryski. Mixolu nie lej, lecz lepiej środek STP do czyszczenia wtrysków. Możesz wziąść proporcję nie 1/60 tylko 1/40.

Zdiagnozuj czy ten hałas jest od strony rozrządu czy z drugiej strony.

Hałas, hałasowi nie równy, ale miałem podobny przypadek /że po lekkim dodaniu gazu (obciążeniu) z silnika wydobywał się też charakterystyczny metaliczny dźwięk/. Niektórzy twierdzili że rozciągnął się pasek rozrządu, lecz okazało się że padła prowadnica-slizg łańcuszka Vacum pompy. Niech mechanik dokładnie zdiagnozuje z której strony jest hałas - np. za pomocą słuchawek lekarskich lub pręta. Przeczytaj sobie temat który założyłem. http://forum.nissank...ca-i-nie-tylko/

Pozdrowionka i powodzonka.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę podzwoniłem po różnych firmach (przy okazji wywalania dpf i chipowania) i większość tunerów mówiła w wadzie fabrycznej commonraila w tym modelu, która właśnie powoduje głośną pracę - przypominającą klekot niewyregulowanych zaworów.

Podobno można to usunąć przy okazji chipowania.

Czy ktoś może się tym zajmował w ten sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę podzwoniłem po różnych firmach (przy okazji wywalania dpf i chipowania) i większość tunerów mówiła w wadzie fabrycznej commonraila w tym modelu, która właśnie powoduje głośną pracę - przypominającą klekot niewyregulowanych zaworów.

Podobno można to usunąć przy okazji chipowania.

Czy ktoś może się tym zajmował w ten sposób?

 

To w takim razie wytłumacz mi kolego, dlaczego np. w N16, Tino, P12, QQ, gdzie występują również takie same silniki, coś takiego nie występuje???

A najlepiej spytaj się mechanika i niech to uzasadni i się wypowie. Niech nie zgania na CR, gdyż szyna jest ta sama a tym bardziej nie licz na to, że jak to oni się wypowiedzieli....można to usunąć przy okazji chipowania..... im chyba chodzi o kasę za chipowanie a nie za usunięcie objawów głośnej pracy silnika.?!?!?

U mnie np. żadnego klekotu nie ma .... i chipowania też nie ma.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna praca silnika, to, to nie jest kolego w/g mnie.

Widzę że jesteś z łódzkiego, to napisz na PW lub zadzwoń do MacGayvera i dorzuć ten link, może coś Ci podpowie. Jego namiary znajdziesz w dziale - "Warsztaty-gdzie naprawiać - łódzkie".

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem ze Szczecina a obecnie przebywam w Przemyślu (taka delegacja już od 15 miesięcy) a magika co by się zajął moim silnikiem znalazłem w Leżajsku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych obrotach ten dźwięk przy 2100 też jest?

 

2100, to nie są wolne obroty kolego.

 

Bartezm - jak pisałem wyżej, takie podobne zjawisko, czyli hałas, miałem gdy był wyrobiony ślizg łańcuszka vacum pompy. Choć hałas hałasowi nie równy.

Niech dobry mechanik wysłucha z której strony wydobywa sie ten hałas, bo gdy przyblokuje, to pół silnika do remontu.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem zadać Ci jeszcze jedno pytanko. Jeśli nie pisałeś o hamulcach, to myślę że masz z nimi wszystko OK.

Pytanko to: czy ostatnio Ty lub ktoś "grzebał", coś robił, w komorze silnika lub przy silniku, np. czyszczenie, wycieranie itp. mam na myśli to, czy czasem nie spadł lub nie został zagięty przewód podciśnienia idący na turbo. Mogą też zostać zamienione przewody - miałem osobiście taki przypadek, lecz nie z mojej winy. Zamiana i poprawne założenie przewodów, kosztowało mnie 100zł - nauka i wiedza kosztują, a była to duperelka.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zbierał się tak jak należy, ale w pewnym sensie moc miał, lecz musiałem go piłować - ale w fotel nie wciskało. Przy orotach ok 3000 - dodaje że to diesel, też zaczynało hałasować w silniku, jak klekot zaworów w starym Polonezie.

Dobrze że nie trwało to długo, bo by mi sadze pewnie zatkały cały katalizator. Po "naprawie" i przepaleniu - dym jak byś palił opony, a na ziemi jedna wielka plama sadzy na metr, wszystko wróciło do normy.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pisałem o hamulcach bo jakoś wyleciał mi z głowy ten fragment - nie zmienia to faktu, że sprawują się raczej normalnie na drodze.

raz mi pedał wpadł w podłogę jak ześlizgiwałem się z zabłoconej górki ale przyjąłem to jako winę abs-u.

kolega ma bliźniaczego x-a to jak go spotkam - posprawdzam podciśnienia.

 

Dzwoniąc do serwisu dowiedziałem się, że luz zaworowy regulowany jest mechanicznie a nie hydraulicznie, natomiast najprawdopodobniejszym źródłem hałasu jest właśnie ślizgacz. Koszt razem z łańcuchem to około 300zł. Po długim weekendzie otworzę silnik i zobaczę.

Edytowane przez Bartezm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tak nie do końca...

Zostało sprawdzone organoleptycznie: łańcuchy rozrządu i pompy vacum ze ślizgaczami, luzy na zaworach, błędy w kompie i nic... wszystko OK

Więc dodałem do paliwa mixol i... Silnik pracuje zupełnie inaczej - tzn jest hałas ale już znacznie mniejszy...

Wnioskuję iż jeden z w(y)trysków niedomaga.

Wstępnie umówiłem się na sprawdzenie (wraz z wykresami) i wyczyszczenie w serwisie bosha w Stalowej Woli. Czekam na przypływ gotówki aby za jednym zamachem ogarnąć wtryski, IC, zawias, dpf-a i wirusa. Mam nadzieję że dam radę w przyszłym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie Boscha za sprawdzenie i czysczenie wtrysków zapłacisz ponad 1000 zł, chyba że zrezygnujesz z faktury. Przerabiałem to niedawno w Bosch Diesel Centrum w Świebodzinie. Szkoda że nasze wtryski jeszcze nie możne regenerować (czytałem że jest jakaś firma na południu co się tego podejmuje ale z różnym skutkiem).W Serwisie Boscha nowy wtrysk DENSO AW 402 proponują za 2100 zł. a na necie można kupić te same za 1500 zł za sztukę oczywiście na rocznej gwarancji.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...