Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Klocki , tarcze - jakie? + jak wymienić .


Gość oldi65
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze to cos wiecej ;)

 

Nie uwazam ,ze EBC to przecietna firma ... Mam pytanie do Ciebie Strider czy uzywales produktow EBC ? Bo ja nie raz mialem Ate i nie wiem co w nich takiego niesamowitego.Cena EBC nieprzecietna? 46€ na przod - Ate 7€ tansze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam marki, które nie tylko firmują ale również produkują tarcze i klocki, np TRW. W przeciwieństwie np. do ATE.

Edytowane przez berater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej str sie zgodze tzn po co "sportowe" klocki do zwyklych tarcz ba do zwyklego auta :rolleyes2:

Z drugiej jednak str Ate ktore np na 1 montaz wklada Mercedes a Ate ktore kupimy w internecie to chyba zupelnie inna jakosc.

 

Textar  to firma do ktorej jestem przekonany ,produkuje bardzo dobre tarcze oraz klocki.

TRW nigdy nie mialem ale kiedys kupilem drazek kierowniczy (aso) ktory po 20tys km juz byl do wymiany.

Bosch tarcze i klocki rownie dobrze sie sprawdzaly

Zimermann tarcze zwykle i klocki - Mega zadowolony ! Ale wydaje mi sie ,ze zestaw Boscha byl lepszy i wiecej przejechal..

 

Ot takie moje doswiadczenia ;)

Nie polecam firm krzak ktore po pierwsze szybko sie wichruja (tarcze) co predzej czy pozniej i tak bedziemy zmuszeni wydac ponownie kase na inny zestaw a po drugie to szybko sie zuzywaja oraz wiadomo bezpieczenstwo czyli droga hamowania moze byc znaaaaczaco wielka...

 

Czy warto kupowac z ebaya czy allegro? kupilem kilka razy i raz mialem farta innym razem juz nie (krzywe tarcze po kilku tys)

Czesto kupuwalem od firm ktore sie tym zajmuja  - sa drozsze ale moze wlasnie cos w tym jest.

 

Wszystko zalezy od montazu ! Oczyszczenie piasty przed zalozeniem nowej tarczy to wrecz koniecznosc! Smar do prowadnic klockow takze (oczywiscie po wczesniejszym oczyszczeniu z nieczystosci zaciska hamulcowego)

 

Sie rozpisalem :punk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czemu twierdzisz, że to inna jakość? .

Tak jak pisalem mialem kilka przypadkow gdzie smiem twierdzic ,ze to podrobki byly...

Na klockach oryginalnych z 1 montazu zrobilem sporo wiecej km niz na tych co kupilem w necie ;)

Ale to bylo inne auto tak jak wyzej napisalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej jednak str Ate ktore np na 1 montaz wklada Mercedes a Ate ktore kupimy w internecie to chyba zupelnie inna jakosc.

 

Zgadza się to z tym co wyżej napisałem. ATE nie produkuje tarcz ani klocków, a tylko użycza swojej nazwy różnym producentom.

Często również takim, którzy na to nie zasługują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Daj spokój... Po co taka rzeźba? Żeby dawać w razie jakiejś kolizji ubezpieczycielowi powód do odmowy wypłacenia odszkodowania?

 

 

A niby dlaczego miałby odmówić? Jeszcze nigdy nikt mi nie sprawdzał tarcz ani klocków w aucie przy zgłaszaniu szkody.

 

Ja najczęściej jak modyfikuje samochód poprzez zwiększenie mocy to patrzę też w drugą stronę żeby lepiej hamowało.

 

 

Tarcze, zaciski i klocki z QQ+2 ? 

 

W Twoim bolidzie masz tarcze 296 mm, w +2 320 mm. Klocki również wieksze. Nie sprawdzałem czy pompa hamulcowa jest taka sama i czy zaciski podejdą.

 

Nie wiem czy nie  potrzeba też felg minimum 17 calowych ?

 

dzięki byłem pewny, że są takie same, felgi to nie problem żona ma 2 x 17 cali ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zgłaszasz stłuczkę parkingową, nikt nie będzie sprawdzał hamulców przy likwidacji szkody.

Co innego w przypadku poważnej kolizji drogowej, jeszcze tfu, tfu z ofiarami lub rannymi.

Tu możesz być pewien problemów z niehomologowanymi częściami, a szczególnie jeśli na okoliczności wypadku będzie miała wpływ sprawność układu hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego lepiej kupić i zrobić samemu. Zostanie sporo w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupisz najdroższe zamienniki, zrobisz w dobrym warsztacie i jeszcze zostanie sporo w kieszeni ;)

No i nie ma w tym nic złego. Klocki bosch na tył do mojego auta kosztują 85 zł a w ASO pewnie 3 razy tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Panowie, a takie klocki, jak ATE Ceramic - Kod produktu: 13.0470-5752.2 mają sens?

Cena ok. 230 zł. Ktoś używał, moźe się wypowiedzieć na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kupilem zaozylem i juz dobre 1000km ... Bardzo zadowolony jestem z zakupu klockow Textar - przod ok 30€ !


Panowie czy to możliwe ze przy przebiegu 76 tys km tarcze są do wymiany? Są chyba skrzywione bo przy hamowaniu biją ..,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie nie jest to tak oczywiste ...;)

Wymiana klocków przy takim przebiegu to "bardo dobry wynik" ale tarcze ???

"Patrząc" na klocki to tarcze pewnie swoje parametry (grubość) mają tylko już w sposób "nie naturalny" się zdeformowały ...:(  A tak  posłużyły by Tobie jeszcze do zużycia zmienionego kompletu klocków.

 

Strider !  ... to też  super "wynik" ... tyle ,że  skrajnie odwrotny .... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kupilem zaozylem i juz dobre 1000km ... Bardzo zadowolony jestem z zakupu klockow Textar - przod ok 30€ !

Panowie czy to możliwe ze przy przebiegu 76 tys km tarcze są do wymiany? Są chyba skrzywione bo przy hamowaniu biją ..,

 

W Note miałem wymianę coś ponad 70tys.Wcześniej zdjąłem koło i pomierzyłem tarcze,okazało się że mogłem jeszcze śmigać,bo miały niecały milimetr zapasu do zdarcia.Ale wymieniłem komplet,klocki i tarcze.Przy jednej robocie wszystko zrobione.Tylko połaszczyłem się i kupiłem zestaw jakiejś firmy Homme czy jakoś tak,i niestety sprawdziło się powiedzenie kto tanio kupuje,dwa razy kupuje.Po przejechaniu 1000 km tarcze zaczęły bić.

Tak więc kolego czeka Cię drugie rozbieranie zacisków.Niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to czy to jest pierwszy kpl czy drugi tego wam nie powiem bo mam to auto od prawie 17tys km ;)

 

Co do wymiany klocków i tarcz to nie problem bo dostęp do nich jest śmiesznie łatwy,w tym tyg już dwa razy to robiłem i powiem szczerze ,że jestem w szoku ... Tarcza trzyma się na śrubach tych samych co przykręca się felgę, jak dla mnie to błąd i powinna tam być śruba np.imbus 5 która zabezpiecza tarczę przed spadnięciem a jest to możliwe kiedy zdejmujesz koło i ruszysz tarcze,wtedy tarcza opadnie a pomiędzy tarcze a piastę może dostać się brud a to pierwszy krok do deformacji tarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w piaście są otwory na śruby?

Ktoś zrobił babola!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w piaście są otwory na śruby?

Ktoś zrobił babola!!!

Jestes  100% pewien ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewny do końca nie jestem,ale nie spotkałem się jeszcze z mocowaniem tarcz tylko za pomocą śrub od kół.Właściwie ta srubka jest tylko ustalajaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sie spotkalem :) A jak chcesz to cykne fotke , tylko niech sie ochlodzi troche bo maskra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn,spotkałem się,ale tarcza była mocowana razem z piastą za pomocą nakrętki piasty(łozyska)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...