qleec Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 (edytowane) Mam pytanko: Czy w Qashqaju występują przednie klocki z czujnikami zużycia ?. Chcę kupić i nie wiem jakich szukać. 2.0 Dci, 4x4 Edytowane 20 Grudnia 2016 przez qleec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Mazurek Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 Witam. Przy wymianie kół na zimowe zauważyłem że te dwie blaszki znajdujące się pomiędzy klockiem a zaciskiem nieznacznie różnią się między sobą kształtem (zarówno te z przodu jak i z tyłu). Czy może ktoś ma jakąś teorię na to która ma być na górze a która na dole i czy ma to jakiekolwiek znaczenie? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafer Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 Ja mam komplet z BOSCH-a i nie narzekam. Choziaż z wymianą tyłu miłem niezłą zagwozdkę. Jakiś tłumok tak objechał śrubę jarzma, że jedyne co mi pozostało, to rozwiązanie siłowe "kopalniane", mianowicie nabijanie mnieszego rozmiaru klucza na łeb śruby. No i dodatkowy koszt (piwo) za nową śrubę. Wymiana tarcz i klocków w kaszanie jest bajecznie prosta. Trzeba pamiętać tylko co wolno nasmarować i o higienie. Czystość elementow to podstawa. PS Jeden mechanik podpowiedział mi, że klocki niepiszczące to klocki z fazką na brzegach. I że niby te dobre są fazowane, tanie i do doopy są ostre na brzegach i się "podwijają" na tarczy i piszczą. Ktoś może potwierdzić? Blaszki na klockach są po to, żeby te się nie telepały w zacisku. Wyjmij i się przekonasz. Gdzieś przeczytałem tutaj na forum, że jakieś to takie dziwne że tarcza nie jest "zespolona" z piastą i że przylgnia może zostać zabrudzona. Odkręcałem koła kilka razy i ani razu tarcza nie "odpadła" od piasty. Jest jeszcze jarzmo, zacisk i klocki, które przytrzymują tarczę na miejscu. Dodatkowo jak wymieniałem tarcze z przodu, to żeby "odkleiły" się od piasty musiałem przypizgać młotkiem. Także ni ma stracha, nic nie wylata i nie utnie palców u stóp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2017 PS Jeden mechanik podpowiedział mi, że klocki niepiszczące to klocki z fazką na brzegach. I że niby te dobre są fazowane, tanie i do doopy są ostre na brzegach i się "podwijają" na tarczy i piszczą. Ktoś może potwierdzić? Prawda ...a na tych tanich i do doopy jak piszesz zrób fazkę szlifierką i nabiorą szlachetności (lownoise) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafer Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 Prawda ...a na tych tanich i do doopy jak piszesz zrób fazkę szlifierką i nabiorą szlachetności (lownoise) Tylko "dopodejrzewam" jeszcze, że tanie to nie tylko brak fazy, ale jeszcze różnice materiałowe. Ogólnie na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 5 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2017 Filmik dla tych którzy nigdy nie wymieniali klocków i tarcz hamulcowych z przodu a tu z tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 5 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2017 Tylko "dopodejrzewam" jeszcze, że tanie to nie tylko brak fazy, ale jeszcze różnice materiałowe. Ogólnie na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać. jesli będzie różnica to raczej w mieszance spieku ,ale nie sądze żeby firmy robiły z tego tajemnicę co używają ? może też być kwestia jakości spoiny ,klej jaki wiąże spiek do bazy klocka , ale nigdy nie słyszałem ąby to się odspoiło , raczej w hamulcach bębnowych i to w syrenie 103 Bezpieczeństwo .....najwyżej szybciej się wytrą ? Ja osobiście uważam że ....klocek musi być miękki , lepiej niech pyli niż miałby drzeć tarczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piot5rek Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Ja z doświadczenia mogę z czystym sumieniem polecić tarcze i klocki ATE. Nie w Qashqaiu ale w BMW E46 miałem ATE PowerDiscs + zwykłe klocki ATE. Bardzo dobre hamowanie. Zero bicia, a nieraz hamowanie ostre było z 210km/h. Umiarkowane pylenie. Zupełny brak piszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaba111 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Koledzy moze ktoś wymieniał tarcze w Qashqaiu +2 1,6 benzyna 2010 lift,jakiej wielkosci sa tarcze z przodu 296 czy 320 wydaje mi sie ze mam te mniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 ate ewentualnie trw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 (edytowane) Koledzy moze ktoś wymieniał tarcze w Qashqaiu +2 1,6 benzyna 2010 lift,jakiej wielkosci sa tarcze z przodu 296 czy 320 wydaje mi sie ze mam te mniejsze. Ja tez miałem taki dylemat ale przy zmianie kół zmierzyłem. Dla ułatwienia: Obwód wynosi np. 80 cm, tak więc średnica wyniesie: 80: 3,14= ~ 25,48 cm, gdzie 3,14 to liczba Pi. Edytowane 7 Kwietnia 2017 przez Author53 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 25,48 mm to 1 cal dokładnie 1 cal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 (edytowane) 25,48 mm to 1 cal dokładnie 1 cal Te wyliczanki to tylko przykład U mnie 25,48 to są cm a nie mm Edytowane 7 Kwietnia 2017 przez Author53 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 jatylko mówidzielisz przez 10 i wychodzi w calachi daje głowę że w specyfikacji też jest w calach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lasiat Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Witam. W najbliższym czasie planuję zmienić klocki i tarcze hamulcowe na przedniej osi. Pytanko, czy te z aukcji http://allegro.pl/trw-tarcze-klocki-przod-nissan-qashqai-x-trial-i5811853466.html nie są podejrzanie za tanio? Czy jest podejrzenie, że sprzedawca sprzedaję podrobione produkty firmy TRW? Na stronie Iparts.pl za taki zestaw musiałbym zapłacić ~800PLN... Chyba, że na Iparts.pl zdzierają z klientów . Bardzo proszę o odpowiedź w tej sprawie i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Witam. W najbliższym czasie planuję zmienić klocki i tarcze hamulcowe na przedniej osi. Pytanko, czy te z aukcji http://allegro.pl/trw-tarcze-klocki-przod-nissan-qashqai-x-trial-i5811853466.html nie są podejrzanie za tanio? Czy jest podejrzenie, że sprzedawca sprzedaję podrobione produkty firmy TRW? Na stronie Iparts.pl za taki zestaw musiałbym zapłacić ~800PLN... Chyba, że na Iparts.pl zdzierają z klientów . Bardzo proszę o odpowiedź w tej sprawie i pozdrawiam! Te 800 PLN to trochę przesadziłeś. To BOSCH wychodzi taniej http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamulcowe-komplet-bosch-0986494244,nissan,qashqai-qashqai-2-j10-jj10-od-2007-02,1-6-110km,80-5616-56230-100030-0-30-0986494244.html http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa-bosch-0986479358,nissan,qashqai-qashqai-2-j10-jj10-od-2007-02,1-6-117km,80-5616-11137-100032-0-30-0986479358.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lasiat Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Witam. Jestem już po samodzielnej wymianie tarcz i klocków z przodu i pojawił się problem, mianowicie auto hamuje impulsowo/pulsacyjnie (tak jakby mocniej hamować i puszczać i tak w koło aż do zatrzymania pojazdu). Jest to również wyczuwalne na pedale hamulca, lecz na kierownicy nie. W czym może tkwić problem? Na innych forach czytałem, że mogą być krzywe tarcze... Ale nowe by były krzywe? Na tylnej osi nic nie ruszałem (klocki i tarcze mają około 8 miesięcy). Przed założeniem tarcz oczyściłem powierzanie piasty i cieniutka warstwą przesmarowałem ją smarem ceramicznym. Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Pewnie tłoczki zapieczone albo prowadnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 wydaje mi się, że coś poszło nie tak przy montażu objaw o którym piszesz pojawia się przy krzywej tarczy hamulcowej, ale nowa nie powinna się tak zachowywać może to banalne, ale jak dokręcałeś i pierwszą śrubę dokręciłeś na maksa, to mogłeś "stracić osiowość" co daje efekt bicia (hamowania pulsacyjnego) to bardzo częsty błąd przy montażu dystansów kół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lasiat Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Witam. Byłem u mechanika i powiedział, że prawdopodobnie są krzywe tarcze. Poradził mi abym założył stare. Polecił abym spróbował najpierw od strony kierowcy. Zobaczymy... Może jest to dobry trop. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Witam. Byłem u mechanika i powiedział, że prawdopodobnie są krzywe tarcze. Poradził mi abym założył stare. Polecił abym spróbował najpierw od strony kierowcy. Zobaczymy... Może jest to dobry trop. Pozdrawiam. Jak już sprawdzisz i stwierdzisz że tarcze są krzywe to podaj gdzie kupiłeś, jakie tarcze i jakie klocki ku przestrodze dla innych forumowiczów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lasiat Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Witam. Problem rozwiązany Niestety okazało się, że (nowa) tarcza była krzywa od strony kierowcy. Po zdjęciu tej tarczy było widać gdzie klocek ocierał o tarczę a gdzie nie. Tarcza od strony pasażera była w porządku. Obecnie zdjąłem te tarcze i założyłem stare. Klocki i tarcze są firmy TRW. W sobotę będę reklamował te tarcze. Zestaw klocków i tarcz zostały zakupione w Raszynie w sklepie Bis Auto części. Pozdrawiam i dziękuje za podsuwane pomysły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek.j4 Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Witam, Jestem właśnie po wymianie klocków z przodu. Jest to pierwsza wymiana od nowości auta przy przebiegu 85.650,00 km. Podczas wymiany okazało się, że fabrycznie zamontowane były klocki produkcji Galfer. Na forum pojawiły się jednostkowe opinie na temat tych klocków - potwierdzam jakość bardzo dobra. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Galfer to producent m.in. klocków do motocykli. Sporo ich jeździ w najwyższych klasach np. w klasie Moto2. Jest to półka Ferrodo/Carbone Lorraine, ale najwidoczniej nie robią tylko do motorsportu, ale także dla cywili. W Polsce kompletnie nieznani. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.