Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Klocki , tarcze - jakie? + jak wymienić .


Gość oldi65
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A ja dwa tygodnie temu założyłem sobie zestaw Textar klocki+tarcze przód. I dla mnie super, wcześniej były TRW i odczuwalne gorsze hamowanie. Nowe klocki nie miały blaszek na calej powierzchni. Przekladaliscie te blaszki?

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dwa tygodnie temu założyłem sobie zestaw Textar klocki+tarcze przód. I dla mnie super, wcześniej były TRW i odczuwalne gorsze hamowanie. Nowe klocki nie miały blaszek na calej powierzchni. Przekladaliscie te blaszki?

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Tak

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

A propo tłoczków - miałem u siebie w QQ+2 zapieczone po dłuższej trasie - ten typ tak chyba ma, bo moj znajomy miał to samo, ale na szczescie naprawa nie była kosztowna. Tarcze klocki to polecam Breck.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W QQ+2 (automat 4x4 2.0 dci) po 60 tys. w ASO orzekli że klocki i tarcze z przodu i klocki z tyłu do wymiany. Z tym tyłem to troszkę naciągali, ale że popiskiwały zdecydowałem się wymienić (nic nie dało popiskują nadal).

 

W lokalnym ASO cena części była a tyle zaporowa, ze postanowiłem zaszaleć i kupiłem na przód nawiercane tarcze Zimmermana i komplet klocków ATE (przód/tył) - nie pamiętam dokładnie cen, ale wydałem cos koło połowy tego co chcieli w ASO.

 

Na ostatnim przeglądzie  po 20 tys. kilometrów (mój roczny nalot) - napisali że przód zużyty w 80% a tył w 40%. Trochę mnie to zdziwiło a serwisant w ASO skwitował to uwagą o wyższości części oryginalnych, ale nie chciał powiedzieć kto je produkuje.  Później w sieci na zdjęciach oryginałów NISSANA i RENAULT (Koleos) znalazłem sygnaturę JURID.

 

Na dobrą sprawę  rzecz mało istotna, skończą się te klocki to kupie inne (w stosunku do łącznych kosztów użytkowania auta to i tak nie robi dramatycznej różnicy), wymienię poza ASO i po sprawie. Nawet jak będę 2 razy częściej wymieniał to wyjdzie taniej niż cudowne oryginały.

 

Tylko tak sobie myślę, ze  jak jeździłem Octavią to ATE i dobrze hamowało i na długo starczało. Przećwiczyłem nawet ich zestaw powerpadów i powerdisców były rewelacyjne.

 

Nie wiem czy następne klocki to tez będzie ATE, może wpadnie mi do głowy/w ręce coś innego - chętnie posłucham wszelkich sugestii.

 

Z drugiej strony ATE hamują dobrze,  są ciche (przód) , pył łatwo zmyć z felgi. W sumie  nie jest najgorzej. Mogłyby jedynie chociaż 2 lata (40 tys.) wytrzymywać.

W innym aucie miałem żółte EBC - może były trochę lepsze i trwalsze od innych, ale szału nie było a pyliły jak Nowa Huta - chyba bym się nie zamienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ucando zakupiłem tarcze przód i klocki firmy TEXTER 
nie piszczą ,zobaczymy jak będzie z zużywalnością 
wymieniałem przy nalocie 82kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie poratujcie szybko :D
Przeglądam Ucando i zaczynam świrować. Do mojego QQ J10 po liftingu 2.0 dCi jakie podchodzą tarcze na przód: 296, czy 320mm?

Tył jest wentylowany, czy zwykły?

Klocki na przód mają długość 142, czy 157mm?

Nie dam rady tego sprawdzić, bo auto stoi u mechanika, który będzie dopiero po południu.Taki nieprzewidziany wydatek, podczas konserwacji podwozia :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie poratujcie szybko :D

Przeglądam Ucando i zaczynam świrować. Do mojego QQ J10 po liftingu 2.0 dCi jakie podchodzą tarcze na przód: 296, czy 320mm?

Tył jest wentylowany, czy zwykły?

Klocki na przód mają długość 142, czy 157mm?

Nie dam rady tego sprawdzić, bo auto stoi u mechanika, który będzie dopiero po południu.Taki nieprzewidziany wydatek, podczas konserwacji podwozia :(

 

W swoim JJ10 2.0 dCi 4x4 automat mam tarcze 320mm głubość 28mm i klocki 157mm. Z tyłu mam tarcze werntylowane 16mm głubości (lite mają 9mm). Właśnie wymieniałem.

 

W swoim JJ10 2.0 dCi 4x4 automat mam tarcze 320mm głubość 28mm i klocki 157mm. Z tyłu mam tarcze werntylowane 16mm głubości (lite mają 9mm). Właśnie wymieniałem.

post-107231-0-60177100-1505462861_thumb.jpg

post-107231-0-29839000-1505462887_thumb.jpg

Edytowane przez Jackch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy średnica tarczy litej i wentylowanej z tyłu jest taka sama? Można podrasować hamulce przy wymianie tarcz? Czy zacisk będzie miał te dodatkowe 7mm na szerokość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy średnica tarczy litej i wentylowanej z tyłu jest taka sama? Można podrasować hamulce przy wymianie tarcz? Czy zacisk będzie miał te dodatkowe 7mm na szerokość?

 

Niezależnie, czy jest to tarcza lita, czy wentylowana ma średnice standardową 292mm (od 291 do 292,4mm - zależnie od producenta). Co do zacisku - nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy średnica tarczy litej i wentylowanej z tyłu jest taka sama? Można podrasować hamulce przy wymianie tarcz? Czy zacisk będzie miał te dodatkowe 7mm na szerokość?

Klocki różnych producentów maja podobną grubość. Przykładowo od 13,2 do 14,6 mm. więc tolerancja nie jest duża. Prawdopodobnie wzięli pod uwagę możliwość rozszerzenia tłoczków i grubsze nie wejdą. Długość jak i szerokość jest ograniczona prowadnicami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie poratujcie szybko :D

Przeglądam Ucando i zaczynam świrować. Do mojego QQ J10 po liftingu 2.0 dCi jakie podchodzą tarcze na przód: 296, czy 320mm?

Tył jest wentylowany, czy zwykły?

Klocki na przód mają długość 142, czy 157mm?

Nie dam rady tego sprawdzić, bo auto stoi u mechanika, który będzie dopiero po południu.Taki nieprzewidziany wydatek, podczas konserwacji podwozia :(

 

QQ+2 ma przód 320mm i wentylowane z tyłu boajże 292. Zwykły QQ ma 296 przód i pełne tył (rozmiar chyba ten sam czyli 292).

 

Zacisk z tyłu jest w +2 imho inny (inne jarzma pod grubszą tarczę).

Edytowane przez maniujr
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 2.0 dCi jest przód 296 (czyli te mniejsze) i tył bez wentylacji. To dla potomnych :D 

 

Kupiłem TRW o symbolach:

Tarcze przód: TRW DF4964 (381,06zł komplet)

Klocki przód: TRW GDB3467 (162,43zł komplet)

Zestaw naprawczy na przrzód: AUTOFREN D4913 x 2 komplety (22,06zł jeden zestaw)

Tarczo-bębny na tył: TRW DF7369 (190,54 komplet)

Klocki na tył: TRW GDB3507 (93,24zł komplet)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 2.0 dCi jest przód 296 (czyli te mniejsze) i tył bez wentylacji.

 

To znaczy że swap na wentylowane z tyłu nie ma sensu, skoro producent fabrycznie przewidział do cięższego silnika 2.0DCi taki sam zestaw hamulców jak do 1.6Pb, czyli skuteczność hamowania w 1.6Pb jest już fabrycznie dobra. Jeśli ktoś potrzebuje żyleta hamulców to 320mm przód i wentylowane 292mm tył :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy że swap na wentylowane z tyłu nie ma sensu, skoro producent fabrycznie przewidział do cięższego silnika 2.0DCi taki sam zestaw hamulców jak do 1.6Pb, czyli skuteczność hamowania w 1.6Pb jest już fabrycznie dobra. Jeśli ktoś potrzebuje żyleta hamulców to 320mm przód i wentylowane 292mm tył :)

 

320 przód i 292 wentylowane tył ma QQ+2, chyba ze względu na większą masę całkowitą, nie tylko silnik (1680kg).

Edytowane przez maniujr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Spotkał się ktoś może z klockami firmy Maff? Sprzedawca polecił mi takie klocki w rozsądnej cenie (80 pln) i mówił, że są dobre. W porównaniu do TRW (140 pln) mają atrakcyjną cenę. Tylko jak z jakością?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie znam tej marki. U mnie z przodu miałem klocki marki Remsa. Jakie to szczęście, że poprosiłem mechanika, by przy okazji konserwacji podwozia pomalował mi zaciski hamulcowe. Miałem te klocki z przodu. Nie dość, że na moje oko są zgnite od strony tłoczka, to po prostu okładzina się rozsypała / odpadła. Jak by tego nie rozebrał, to nawet bym nie wiedział, że w takim to jest stanie, bo jeszcze okładziny miałem sporo. 

Moje zdanie jest takie, że na hamulcach nie ma co oszczędzać ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie w 2.0 dCi jest przód 296 (czyli te mniejsze) i tył bez wentylacji. To dla potomnych :D

 

Kupiłem TRW o symbolach:

Tarcze przód: TRW DF4964 (381,06zł komplet)

Klocki przód: TRW GDB3467 (162,43zł komplet)

Zestaw naprawczy na przrzód: AUTOFREN D4913 x 2 komplety (22,06zł jeden zestaw)

Tarczo-bębny na tył: TRW DF7369 (190,54 komplet)

Klocki na tył: TRW GDB3507 (93,24zł komplet)

Tak się składa że kupiłem to samo do swojego 2.0 dci automat, z tym że klocki na tył TWR GDB 3294 za ogólna cenę 702.95zł bez zestawu naprawczego.Wymiana w salonie 220 zł plus zestaw naprawczy 30 do tego doszły wymiany linek hamulca ręcznego 240 zł. Całość za wszystko 1190 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Spotkał się ktoś może z klockami firmy Maff? Sprzedawca polecił mi takie klocki w rozsądnej cenie (80 pln) i mówił, że są dobre. W porównaniu do TRW (140 pln) mają atrakcyjną cenę. Tylko jak z jakością?

 

Pozdrawiam.

Nie no serio?! Majac samochod za powiedzmy 30tys chcesz zakladac jakas chninine niewiadomego pochodzenia po 80zl? Czasem sie tak zastanawiam Panowie gdzie jest tu jakas logika. Jak cie stac na rybki to chyba na akwarium tez?

TRW mowiac szczerze to tez fatalny wybor - nie chamuje, i pyli jak cholera bo jest miekie. Zajechalem klocki TRW w 6 miesiecy w moim Foresterze. 

Jak chcesz kupic cos rozsadnego to tarcze ZIMMERMANN STANDARD COATZ (przynajmniej sie nie zwichruja po wjechaniu w kalurze jak to TRW ma w zwyczaju i sa w miare odporne na korozje wiec nie zabija szybka lebszych klockow). Do tego polecam klocki tansze tez ZIMMERMANN, albo lepiej Galfer lub HAWK. 

Panowie tak w ogole jesli chodzi o ATE to krata browaru temu ktory ma pewne zrodlo orginalow! Jako ze jest to produkt najczesciej podrabiany.

 

Z TRW to jedyne co moge polecic to zestaw "naprawczy" - czyli blaszki prowadnic na jarzmo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Nie no serio?! Majac samochod za powiedzmy 30tys chcesz zakladac jakas chninine niewiadomego pochodzenia po 80zl? Czasem sie tak zastanawiam Panowie gdzie jest tu jakas logika. Jak cie stac na rybki to chyba na akwarium tez?

Proponuję troszkę ochłonąć, bo widzę, że dla Kolegi wszystko co tanie to od razu g..no jest. Klocki, opony...

 

Założyłem tą chininę, jak to Kolega nazwał, i jak narazie wszystko jest OK. Poza tym Maff to włoska, a nie chińska firma...

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kurna,kupiłem tarcze Ferodo na przód,a szukam klocków do J11 i co znajdę to każdy podaje inne numery ,oczywiście mowa dalej o Ferodo.

Jedni podają że FSL 4051 inni że  FTE BL2821A1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy ktoś przerabiał może temat wymiany gumki/uszczelki zewnętrznej tłoczka w zacisku hamulcowym? (chodzi o QQ 2.0dCI 2011)
Wymieniałem klocki z przodu i okazało się, że uszczelka jest przerwana.

Nie wiem jeszcze ile taka usługa może kosztować w ASO.
Zastanawiam się, czy to się da wymienić w prosty sposób bez całkowitego wyjęcia tłoczka i rozszczelnienia układu,
np. poprzez częściowe wysunięcie tłoczka, a następnie wepchnięcie nowej uszczelki, najpierw pierścień większy/zewnętrzny w rowek w korpusie,
a następnie pierścień wewnętrzny/mniejszy w rowek w tłoczku,
czy raczej tego się nie da wcisnąć, w sytuacji gdy tłoczek nadal tkwi w obudowie zacisku.

Nie wiem też jaki to powinien być zestaw naprawczy.
Na allegro aktualnie widzę 3 rodzaje:
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-przod-nissan-qashqai-x-trail-60mm-i6999298905.html#
http://allegro.pl/reperaturka-zacisku-hamulcowego-przod-qashqai-i5946672083.html
http://allegro.pl/reperaturka-zacisku-nissan-qashqai-qashqai-2-i6909022589.html#thumb/1

Pozdrawiam.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zewnętrzną wymienisz bez rozszczelnienia i radzę zrobić to szybko,póki tłoczek nie zdążył złapać syfu.Wystarczy wcisnąć tłok na maksa w zacisk i masz dostęp do uszczelki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...