Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Klocki , tarcze - jakie? + jak wymienić .


Gość oldi65
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, Author53 napisał:

Za "chwilę" będziesz znowu rozbierał.

Szczęki są tylko do ręcznego hamulca, więc raczej nie będzie potrzeby ich wymiany. Wyczyścić, nasmarować i będzie do końca żywota samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2018 o 07:18, cezzar1 napisał:

Szczęki są tylko do ręcznego hamulca, więc raczej nie będzie potrzeby ich wymiany. Wyczyścić, nasmarować i będzie do końca żywota samochodu.

Też mi się tak wydaje, one w ogóle nie powinny być zużyte przy tej konstrukcji hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, monkahead napisał:

Też mi się tak wydaje, one w ogóle nie powinny być zużyte przy tej konstrukcji hamulców.

Musisz sam to ocenić jak rozbierzesz. Widziałem już szczęki po 20 tyś. km zajechane bo "Pańcia" zapominała o zwolnieniu hamulca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawdzę podczas wymiany ale zakładam że szczęki będą OK. Kupiłem klocki Textar i w komplecie są 4 klocki, jak na załączonym obrazku. Tylko jeden z nich posiada akustyczny czujnik zużycia, drugi ma dodatkowe wypustki, a pozostałe 2 są takie same, bez wypustek. Rozumiem że trzeba je zakładać w odpowiedniej kombinacji, po jednym bez wypustek na tarczę. Czy ten z czujnikiem dać od strony tłoczka?

 

 

klocki_tył.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, monkahead napisał:

Rozumiem że trzeba je zakładać w odpowiedniej kombinacji, po jednym bez wypustek na tarczę. Czy ten z czujnikiem dać od strony tłoczka?

Zobacz jak jest na starych klockach i załóż tak samo. Ja wymieniałem niedawno ale nie pamiętam już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki miałem zamiar ale tylnie klocki były wymieniane w serwisie przed zakupem auta, także nie ma gwarancji że będą takie same jak te z Textar. Czujnika zużycia na pewno nie mają.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze i klocki wymienione: tarcze Mikoda + klocki Textar. Klocki które miałem na samochodzie miały akustyczny sygnalizator zużycia na każdym z kół, od strony tłoczka, także nie było problemu z doborem klocków o którym pisałem wyżej. Okładziny hamulca ręcznego praktycznie nie zużyte, nie wymieniałem ich, a jedynie wyczyściłem sprężyny oraz regulator.

20180623_134512.jpg

20180623_150657.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

monkahead, jesteś zadowolony z zestawu Mikoda + Textar? Zastanawiam się jeszcze nad ATE lub TRW ale nie wiem czy jest sens, wychodzi prawie dwa razy drożej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, można śmiało kupować.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dzisiaj wymieniłem klocki z przodu założyłem Boscha (są bez czujnika akustycznego) ale przełożyłem blaszki czujnika akustycznego z starych klocków a także blaszki dociskowe klocków. Tarcze powinny jeszcze wytrzymać mają koło 24,8 mm. Klocki oryginalne wytrzymały 81000 km w zasadzie jeszcze jakieś 5000 by zrobiły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.07.2018 o 08:04, resket napisał:

monkahead, jesteś zadowolony z zestawu Mikoda + Textar? Zastanawiam się jeszcze nad ATE lub TRW ale nie wiem czy jest sens, wychodzi prawie dwa razy drożej.

Mam klocki TRW piszczą od nowości, masakra. Żona się wkur.... i nic więcej.

Teraz wymieniam tarcze bo się okazało że 8 lat latam bez wymiany na szczęście nic się nie wydarzyło. Mam 135 tyś, wymieniam tarcze na ferrodo i klocki też tak mówił mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To co polecacie bo miałem TRW ale pylą trochę. Widzę że polecacie Textara. Ktoś może się wypowiedzieć co brać Textar, TRW, Bosch, Ferrodo, Breck , ATE ?

 

Zastanawiam się między ATE a TEXTAR

Edytowane przez TommekG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.01.2019 o 10:16, TommekG napisał:

Textar, TRW, Bosch, Ferrodo, Breck , ATE ?

Textar, Ferrodo, ATE można brać w ciemno. Wysoka jakość.

TRW, Bosch- zależy jak się trafi, jaki dzień ma Chińczyk :)

Breck-unikać jak ognia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

witam,

Dzisiaj wymieniłem klocki hamulcowe tył, firmy MINTEX - producent daje 5 lat gwarancji,miałem kilka firm do wyboru i oczywiście ceny od 12F do 60f, 

wybrałem Mintex w cenie 17f za komplet klocków tył.

Pierwszy raz mam samochód w którym do wymiany klocków nie użyłem młotka, zacisk mimo swoich lat jak i prowadnice w bardzo dobrym stanie, nic nie zapieczone. 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pytanie do publiczności ;)

W styczniu nabyłem swojego QQ. Przy zmianie felg przyjrzałem się hamulcom i wygląda to tak (przód i tył). Z tego co wiem od poprzedniego właściciela, klocki z tyłu wymieniane w czerwcu zeszłego roku (jakieś fomar), tarcz nie zmieniał od momentu, kiedy auto było u niego - 2012 rok. Z przodu wymieniane w 2012. Od tego czasu zrobione niecałe 50 tys. Tarcze przednie również nie wymieniane za poprzedniego właściciela. Co myślicie? Na moje oko raczej do wymiany i tarcze i klocki...

Myślałem o zestawie ATE Ceramic + tarcze ATE - te klocki i tarze miałem w Maździe poprzedniej i nie pyliły za bardzo i fajnie hamowały. Te obecne hamulce w QQ... to tragedia w porównaniu do mazdy.

20190404_174104.jpg

20190404_174125.jpg

20190404_174036.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że spory rant,a klocuszki też już ino ino i to niskobudżetowe...ATE ,dobry wybór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś się pytał o zestaw textar to założyłem u siebie na przód.tarcze plus klocki ,założone jakieś 3 miechy temu zrobione ok 4 tyś km i niestety strasznie piszczą od jakiegoś czasu przy delikatnym hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.04.2019 o 19:06, JACKO29 napisał:

Widać że spory rant,

Widać będzie po zmierzeniu odpowiednim narzędziem :P.

Ja mam radę taką. Ciesz się starymi tarczami jak długo tylko możesz. Kupisz nowe i zaczniesz żałować, jak zaczną bić. Straszny szajs produkują teraz. I nie ma znaczenia jakiej marki kupisz.

W dniu 6.04.2019 o 09:10, calypso83 napisał:

niestety strasznie piszczą od jakiegoś czasu przy delikatnym hamowaniu.

Nieprawidłowo zamontowane. Textar nie powinien piszczeć, jeśli montaż jest prawidłowy. Choć kto wie-czytaj wyżej mój wpis o tarczach.

Edytowane przez cezzar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie jakaś partia się trafiła . Robiłem tak jak książka pisze.przez 3tyś km było ok teraz od niedawna zaczęły się piski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje, mimo wszystko jednak z przodu wymienię, dam znać za jakiś czas, jak się sprawuje ten zestaw ATE, w poprzednim aucie był idealny i nie piszczał, zobaczymy jak tutaj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!
Muszę wymienić tarcze + klocki w swoim Qashqaiu. Rozglądam się za klockami i gubię się w systemie hamulcowym... Nie wiem co wybrać akebono czy sumitomo? Jak się dowiedzieć jaki system mam w swoim Qashqaiu? Ktoś poratuje mnie? :D Na tył wyskakują mi klocki jedynie akebono, ale na przód to już są różne...

Qashqai z 2009 r. 2.0 dci 4x4

Edytowane przez NowyNaForum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie,są dostępne klocki do dwóch systemów.Musiałbyś zdjąć koło i odczytać na zacisku.Zazwyczaj zaciski mają nazwę wytłoczoną na jarzmie,albo samym zacisku.Niby w obydwu klocki nie różnią się wymiarami,ale mogą różnić się kształtem,wpasowaniem w jarzmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

moje oryginalne klocki przód wytrzymały 75k więc nadszedł czas wymiany. Mechanik polecił mi delphi klocki+tarcze. Pierwsze rozczarowanie po ok. 600km coś zaczęło pukać tylko przy hamowaniu, okazało się, że to klocki. Mechanik stwierdził iż przyczyna leży w blaszkach które trzymają klocki, zostały też wymienione pukanie ustało, ale niestety po dalszych ok.1500km zaczyna pukać przy hamowaniu. Dodam że jest to tylko jedno puknięcie jakby się klocek przesunął na dodatek zaczynają popiskiwać :(. Zawieszenie przejrzane wszystko Ok. Teraz zastanawiam się czy nie było błędem montaż zestawu delphi. Jak do tej pory zakładałem tylko ATE i nie był żadnych problemów. Może jakieś porady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...