cezzar1 Opublikowano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2018 17 godzin temu, Author53 napisał: Za "chwilę" będziesz znowu rozbierał. Szczęki są tylko do ręcznego hamulca, więc raczej nie będzie potrzeby ich wymiany. Wyczyścić, nasmarować i będzie do końca żywota samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 W dniu 5.06.2018 o 07:18, cezzar1 napisał: Szczęki są tylko do ręcznego hamulca, więc raczej nie będzie potrzeby ich wymiany. Wyczyścić, nasmarować i będzie do końca żywota samochodu. Też mi się tak wydaje, one w ogóle nie powinny być zużyte przy tej konstrukcji hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 20 minut temu, monkahead napisał: Też mi się tak wydaje, one w ogóle nie powinny być zużyte przy tej konstrukcji hamulców. Musisz sam to ocenić jak rozbierzesz. Widziałem już szczęki po 20 tyś. km zajechane bo "Pańcia" zapominała o zwolnieniu hamulca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 Sprawdzę podczas wymiany ale zakładam że szczęki będą OK. Kupiłem klocki Textar i w komplecie są 4 klocki, jak na załączonym obrazku. Tylko jeden z nich posiada akustyczny czujnik zużycia, drugi ma dodatkowe wypustki, a pozostałe 2 są takie same, bez wypustek. Rozumiem że trzeba je zakładać w odpowiedniej kombinacji, po jednym bez wypustek na tarczę. Czy ten z czujnikiem dać od strony tłoczka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 16 godzin temu, monkahead napisał: Rozumiem że trzeba je zakładać w odpowiedniej kombinacji, po jednym bez wypustek na tarczę. Czy ten z czujnikiem dać od strony tłoczka? Zobacz jak jest na starych klockach i załóż tak samo. Ja wymieniałem niedawno ale nie pamiętam już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 Taki miałem zamiar ale tylnie klocki były wymieniane w serwisie przed zakupem auta, także nie ma gwarancji że będą takie same jak te z Textar. Czujnika zużycia na pewno nie mają. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 23 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2018 Tarcze i klocki wymienione: tarcze Mikoda + klocki Textar. Klocki które miałem na samochodzie miały akustyczny sygnalizator zużycia na każdym z kół, od strony tłoczka, także nie było problemu z doborem klocków o którym pisałem wyżej. Okładziny hamulca ręcznego praktycznie nie zużyte, nie wymieniałem ich, a jedynie wyczyściłem sprężyny oraz regulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
resket Opublikowano 31 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2018 monkahead, jesteś zadowolony z zestawu Mikoda + Textar? Zastanawiam się jeszcze nad ATE lub TRW ale nie wiem czy jest sens, wychodzi prawie dwa razy drożej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 31 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2018 Tak, można śmiało kupować. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 Dzisiaj wymieniłem klocki z przodu założyłem Boscha (są bez czujnika akustycznego) ale przełożyłem blaszki czujnika akustycznego z starych klocków a także blaszki dociskowe klocków. Tarcze powinny jeszcze wytrzymać mają koło 24,8 mm. Klocki oryginalne wytrzymały 81000 km w zasadzie jeszcze jakieś 5000 by zrobiły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał1979 Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 W dniu 31.07.2018 o 08:04, resket napisał: monkahead, jesteś zadowolony z zestawu Mikoda + Textar? Zastanawiam się jeszcze nad ATE lub TRW ale nie wiem czy jest sens, wychodzi prawie dwa razy drożej. Mam klocki TRW piszczą od nowości, masakra. Żona się wkur.... i nic więcej. Teraz wymieniam tarcze bo się okazało że 8 lat latam bez wymiany na szczęście nic się nie wydarzyło. Mam 135 tyś, wymieniam tarcze na ferrodo i klocki też tak mówił mechanik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommekG Opublikowano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2019 (edytowane) To co polecacie bo miałem TRW ale pylą trochę. Widzę że polecacie Textara. Ktoś może się wypowiedzieć co brać Textar, TRW, Bosch, Ferrodo, Breck , ATE ? Zastanawiam się między ATE a TEXTAR Edytowane 10 Stycznia 2019 przez TommekG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 mam boscha i są cichutkie nic nie piszczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 18 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2019 W dniu 10.01.2019 o 10:16, TommekG napisał: Textar, TRW, Bosch, Ferrodo, Breck , ATE ? Textar, Ferrodo, ATE można brać w ciemno. Wysoka jakość. TRW, Bosch- zależy jak się trafi, jaki dzień ma Chińczyk Breck-unikać jak ognia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrPLGB Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 witam, Dzisiaj wymieniłem klocki hamulcowe tył, firmy MINTEX - producent daje 5 lat gwarancji,miałem kilka firm do wyboru i oczywiście ceny od 12F do 60f, wybrałem Mintex w cenie 17f za komplet klocków tył. Pierwszy raz mam samochód w którym do wymiany klocków nie użyłem młotka, zacisk mimo swoich lat jak i prowadnice w bardzo dobrym stanie, nic nie zapieczone. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasti Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Pytanie do publiczności W styczniu nabyłem swojego QQ. Przy zmianie felg przyjrzałem się hamulcom i wygląda to tak (przód i tył). Z tego co wiem od poprzedniego właściciela, klocki z tyłu wymieniane w czerwcu zeszłego roku (jakieś fomar), tarcz nie zmieniał od momentu, kiedy auto było u niego - 2012 rok. Z przodu wymieniane w 2012. Od tego czasu zrobione niecałe 50 tys. Tarcze przednie również nie wymieniane za poprzedniego właściciela. Co myślicie? Na moje oko raczej do wymiany i tarcze i klocki... Myślałem o zestawie ATE Ceramic + tarcze ATE - te klocki i tarze miałem w Maździe poprzedniej i nie pyliły za bardzo i fajnie hamowały. Te obecne hamulce w QQ... to tragedia w porównaniu do mazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Widać że spory rant,a klocuszki też już ino ino i to niskobudżetowe...ATE ,dobry wybór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
calypso83 Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Jakby ktoś się pytał o zestaw textar to założyłem u siebie na przód.tarcze plus klocki ,założone jakieś 3 miechy temu zrobione ok 4 tyś km i niestety strasznie piszczą od jakiegoś czasu przy delikatnym hamowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2019 (edytowane) W dniu 5.04.2019 o 19:06, JACKO29 napisał: Widać że spory rant, Widać będzie po zmierzeniu odpowiednim narzędziem . Ja mam radę taką. Ciesz się starymi tarczami jak długo tylko możesz. Kupisz nowe i zaczniesz żałować, jak zaczną bić. Straszny szajs produkują teraz. I nie ma znaczenia jakiej marki kupisz. W dniu 6.04.2019 o 09:10, calypso83 napisał: niestety strasznie piszczą od jakiegoś czasu przy delikatnym hamowaniu. Nieprawidłowo zamontowane. Textar nie powinien piszczeć, jeśli montaż jest prawidłowy. Choć kto wie-czytaj wyżej mój wpis o tarczach. Edytowane 9 Kwietnia 2019 przez cezzar1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
calypso83 Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Widocznie jakaś partia się trafiła . Robiłem tak jak książka pisze.przez 3tyś km było ok teraz od niedawna zaczęły się piski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasti Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Dzięki za informacje, mimo wszystko jednak z przodu wymienię, dam znać za jakiś czas, jak się sprawuje ten zestaw ATE, w poprzednim aucie był idealny i nie piszczał, zobaczymy jak tutaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NowyNaForum Opublikowano 3 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 (edytowane) Witam! Muszę wymienić tarcze + klocki w swoim Qashqaiu. Rozglądam się za klockami i gubię się w systemie hamulcowym... Nie wiem co wybrać akebono czy sumitomo? Jak się dowiedzieć jaki system mam w swoim Qashqaiu? Ktoś poratuje mnie? Na tył wyskakują mi klocki jedynie akebono, ale na przód to już są różne... Qashqai z 2009 r. 2.0 dci 4x4 Edytowane 3 Maja 2019 przez NowyNaForum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2019 Faktycznie,są dostępne klocki do dwóch systemów.Musiałbyś zdjąć koło i odczytać na zacisku.Zazwyczaj zaciski mają nazwę wytłoczoną na jarzmie,albo samym zacisku.Niby w obydwu klocki nie różnią się wymiarami,ale mogą różnić się kształtem,wpasowaniem w jarzmo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahilles Opublikowano 2 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2020 moje oryginalne klocki przód wytrzymały 75k więc nadszedł czas wymiany. Mechanik polecił mi delphi klocki+tarcze. Pierwsze rozczarowanie po ok. 600km coś zaczęło pukać tylko przy hamowaniu, okazało się, że to klocki. Mechanik stwierdził iż przyczyna leży w blaszkach które trzymają klocki, zostały też wymienione pukanie ustało, ale niestety po dalszych ok.1500km zaczyna pukać przy hamowaniu. Dodam że jest to tylko jedno puknięcie jakby się klocek przesunął na dodatek zaczynają popiskiwać . Zawieszenie przejrzane wszystko Ok. Teraz zastanawiam się czy nie było błędem montaż zestawu delphi. Jak do tej pory zakładałem tylko ATE i nie był żadnych problemów. Może jakieś porady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
calypso83 Opublikowano 3 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2020 Delphi to nie jest jakaś super firma,ja bym reklamował u tego co zakladał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.