Michalmiko Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Witam! Tym razem mam problem z hamulcem ręcznym, który trzymał i to jeszcze nie jakoś dobrze w górnym położeniu. O ile mi to nie sprawiało dużego kłopotu, to żona narzekała. Wczoraj po powrocie do domu z trasy dźwignia ręcznego zaczęła bardzo lekko działać (jak by miała jakieś wspomaganie ). Z uwagi na fakt, że mieszkam na górze, dokonałem eksperymentu. Zaciągnąłem ręczny i samochód zaczął się staczać - lewe tylne koło się obracało, a prawe było zablokowane (hamulec mocno zaciągnięty). Podejrzewam, że coś się odkręciło, poluzowało. Gdzie QQ ma jakąś regulacje ręcznego? Po zakupie samochodu linka zgrzypiała jak się zaciągało hamulec, teraz to ustało (może z uwagi na trasę ktorórą zrobiłem w deszczu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seburaj Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 nie ruszałem jeszcze ręcznego w qq ale z ogolnej wiedzy nt. tarczobębnów i recznych jako takich wnioskuję, ze masz dwa problemy: 1. zrzucic lewy tarczobęben (to kolo, ktory sie obraca) i wyregulowac szczęki, tj. troche je rozsunąć na regulatorze - powinien być tam taki samoregulator z opcją pokręcania w celu ustalenia położenia szczęk... w niektórych autach robi sie to przez otwor w tarczobębnie, śrubokrętem - ale to wymaga wiedzy nt. budowy (gdzie gmerać i w którą stronę kręcić) 2. następnie wyregulować (skazować luz) linki ręcznego - jezeli qq posiada taką "centralną regulację) ale bezwzględnie zacząłbym od p.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robekkk Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 U mnie wystarczyło, zdjąć osłonę plastikową hamulca ręcznego i kluczykiem 10tką dokręcić i jest dużo lepiej jak wyjechałem nowym z salonu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Witam! Tym razem mam problem z hamulcem ręcznym, który trzymał i to jeszcze nie jakoś dobrze w górnym położeniu. O ile mi to nie sprawiało dużego kłopotu, to żona narzekała. Wczoraj po powrocie do domu z trasy dźwignia ręcznego zaczęła bardzo lekko działać (jak by miała jakieś wspomaganie ). Z uwagi na fakt, że mieszkam na górze, dokonałem eksperymentu. Zaciągnąłem ręczny i samochód zaczął się staczać - lewe tylne koło się obracało, a prawe było zablokowane (hamulec mocno zaciągnięty). Podejrzewam, że coś się odkręciło, poluzowało. Gdzie QQ ma jakąś regulacje ręcznego? Po zakupie samochodu linka zgrzypiała jak się zaciągało hamulec, teraz to ustało (może z uwagi na trasę ktorórą zrobiłem w deszczu). http://forum.nissank...hamulec-reczny/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Podciągnięcie recznego to jedno , ale najprawdopodobniej ze wzgledu słabego naciagu , spadła Ci linka ktora powinna blokowac lewe koło . Wyjmij plasyikową osłone , zajzyj tam gdzie jest regulacja recznego - dalej sa takie widełki gdzie linka rozchodzi sie na dwa koła , na pewno spadła - sachacz ją i podciąc reczny , bedzie po naprawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 29 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Właśnie tak dziś zrobiłem. Wyciągnąłem uchwyt na kubki (najpierw podważyłem od strony schowka, później od strony lewarka w górę), i moim oczom ukazała się linka, która spadła z "rozdzielacza" na dwa koła. Stało się tak dlatego, ponieważ (tak mi się wydaje) hamulec był zbyt słabo naciągnięty. Teraz już powinno być ok, najwyżej jeszcze trochę podciągnę Poniżej trochę zdjęć. Taka oto niespodzianka mnie spotkała: Po regulacji (ok. 3cm gwintu): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Tylko nie należy zbyt mocno naciągać, bo może ocierać o szczęki. W QQ hamulec ręczny niestety zaczyna odczuwalnie "brać" na 5 ząbku, a na 7 utrzymuje auto na dużym wziesieniu. Najlepiej podnieść auto i zakręcić kołem, jak szoruje na pierwszym ząbku, a nie szoruje "spuszczony", to jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 Podczas ostatniego przeglądu zgłosiłem piszczenie elementów hamulca ręcznego podczas zaciągania/zwalniania. Ponoć w Qashqaiu są tarczobębny i za ręczny odpowiadają szczęki, które są jak w innych samochodach z tyłu (hamulce bębnowe). Nie dość, że tak wszystko zakonserwowali to ręczny teraz trzyma jak nigdy. wystarczy troszkę zaciągnąć i auto staje w miejscu (oczywiście z niewielkiej prędkości). Przy ruszaniu pod górę trzyma jak nigdy W końcu hamulec ręczny działa u mnie jak powinien, a nie tylko udaje, że działa Koszt to 99zł w Japanmotors na Jasnogórskiej w Krakowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.