JacekMr Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Mój Notek to: 1,4; Acenta+; 2012 rok. Dziwi mnie różna praca wycieraczek przy tym samym położeniu przełącznika wycieraczek. Mianowicie. Pada deszcz więc włączam wycieraczki (przesuwam dźwignię w dół w położenie "1" tam gdzie jest AUTO) i wtedy wycieraczki pracują albo: - w trybie pracy przerywanej gdzie mam możliwość regulacji prędkości ich pracy, albo - w sposób ciągły - powoli (jak by były ustawione w położeniu "2") Czy jest to spowodowane uszkodzeniem sterownika czy też funkcja AUTO przejmuje kontrolę nad pracą wycieraczek i w zależności od intensywności opadu deszczu wymusza rodzaj pracy. Proszę o podpowiedź czy jest to normalne, czy trzeba z tym jechać do ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 (edytowane) Normalne, auto działa sobie powoli lub od czasu do czasu przy małych opadach, albo adekwatnie do opadów: np szybko przy dużych. Jak sama nazwa wskazuje automatycznie dobierane są prędkości. Auto jest wygodne, ale czasem trzeba uważać żeby np. po włączeniu auta po dłuższym postoju nie przeszlifować szyby nawianym piaskiem i kurzem, albo nie szorować wycieraczką po lodzie. Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk Edytowane 28 Października 2012 przez g.a.polak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Załączam skan z instrukcji dotyczący pracy wycieraczek. "Auto" to inaczej cykl pracy przerywanej, a regulacji dokonujemy sami obracając pokrętłem. Wg mnie nie powinny na odpowiednio ustawionych trybach pracować inaczej niż ustawiono. Czasem zdarza się, że wyłączając na OFF one jeszcze ze trzy razy przejadą po szybie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 (edytowane) JacekMr Uważam, ze u ciebie jest wszystko dobrze, podobnie jak u mnie. U mnie wycieraczki na włączeniu "AUTO" pracują następująco; Jeśli jest drobny deszczyk, pracują w trybie przerywanym. W miarę wzrostu ilości deszczu cykl przerw jest coraz krótszy. Kiedy już mocno pada to wycieraczki chodzą w trybie ciągłym a przy ulewie chodzą bardzo szybko w trybie ciągłym. Kiedy intensywność deszczu maleje to proporcjonalnie wycieraczki zwalniają aż do cyklu przerywanego. Myślę, że takie zadanie ma automat aby ciągłe nie przełączać biegów wycieraczek ręcznie. Z takiego stanu rzeczy jestem bardzo zadowolony. Edytowane 28 Października 2012 przez Czeslaw4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Makrofag Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Tak jak koledzy napisali jest OK. a wpływa na pracę wycieraczek czujnik deszczu. Na wysokości, mocowania lusterka wewnętrznego jak popatrzysz na zewnątrz samochodu to masz coś jakby soczewkę im więcej jest tam kropelek deszczu tym szybciej machają wycieraczki. Podzielam opinię kolegów, że jest to fajny bajer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 (edytowane) Żeby jeszcze było do końca jasne ,to tryb przerywany(od najmniejszej kreski -najszybciej,do największej-najwolniej )reguluje tempo trybu auto(taka dodatkowa regulacja-niektórym wydaje się że wycieraczki za szybko reagują na deszcz ,innym że za późno , po to ta regulacja ) I taka dobra rada!!!(o której ja nigdy nie pamiętam )ZAWSZE wyłączaj przed zgaszeniem silnika pokrętło na OFF!!! Po pierwsze ,dlatego co napisał kolega g.a.polak Po drugie ze,względu na prawidłową pracę modułu.Ale jestem prawie pewien,że z czasem też zapomnisz(tak jak ja),co to włącznik wycieraczek. Taki urok automatu. Edytowane 28 Października 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 ."Auto jest wygodne, ale czasem trzeba uważać żeby np. po włączeniu auta po dłuższym postoju nie przeszlifować szyby nawianym piaskiem i kurzem, albo nie szorować wycieraczką po lodzie." jak rzekl g.a.polak...... albo przed opadem sniegu tak jak dzis mialem......wycieraczki ledwo ruszyly bo najpierw zwykle auto odpalam a potem odsniezam. Dojechaly do 1/3 zwyklego machnięcia i stanely. Balem sie że silniczek szlag trafil ale tym razem jeszcze sie udalo. Funkcja Auto w zimie moze byc zdradliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 (edytowane) ."Auto jest wygodne, ale czasem trzeba uważać żeby np. po włączeniu auta po dłuższym postoju nie przeszlifować szyby nawianym piaskiem i kurzem, albo nie szorować wycieraczką po lodzie." jak rzekl g.a.polak...... albo przed opadem sniegu tak jak dzis mialem......wycieraczki ledwo ruszyly bo najpierw zwykle auto odpalam a potem odsniezam. Dojechaly do 1/3 zwyklego machnięcia i stanely. Balem sie że silniczek szlag trafil ale tym razem jeszcze sie udalo. Funkcja Auto w zimie moze byc zdradliwa Dlatego tak przestrzegam o wył. na OFF koniecznie! przed zgaszeniem silnika!(Sam tego nie robię i miałem juz kilka "drobnych" problemów ) Edytowane 28 Października 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekMr Opublikowano 29 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Serdeczne dzięki wszystkim za zainteresowanie się sprawą i objaśnienie "problemu". Żeby w instrukcji były dwa zdania wyjaśniające pracę w trybie AUTO nie byłoby tego zamieszania. Sam samochód bardzo mi się podoba ale instrukcja pozostawia pewne znaki zapytania jak np sprawa rezerwy paliwa i wskazania komputera w tej sprawie. Dobrze że Forum działa sprawnie i takie sytuacje są wyjaśniane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 z rezerwą sprawa jest prosta: jak pojawią się 3 kreski ( --- ) na możliwymn do przejechania dystansie, to w baku jest jeszcze około 6 - 8 litrów (zalezy do spalania aktualnego i kilku innych rzeczy) - co pozwala na przejchanie nawet 100 km. Ale nie polecam wysączania do sucha, coby nie zapchać brudem filtra paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Potwierdzam to co powiedział g.a.polak,ale raczej uczulcie się na szybkie tankowanie po mrugnięciu księgowego.Szkoda pompy,jest smarowana paliwem i coraz mniejsza jego ilość może doprowadzić do zatarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Nie mam pewności, ale w mojej instrukcji jest to chyba bardzo poetycko ujęte. Zapali się kontrolka rezerwy - rozważ szybkie tankowanie. Zapali się "---" bezwzględnie jak najszybciej zatankuj, bo kończy się paliwo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Samo mrugnięcie księgowego wywołuje ciary nie trzeba wcale instrukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 mrugnięcie księgowego jest tak traumatycznym przeżyciem, że przy zakupie zupy nalezy koniecznie kupić antydepresanty w postaci średnio lub wysoko stężonego C2H5OH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Oczywiście masz na myśli dolanie do spryskiwaczy ,aby nie zamarzły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Oczywiscie ze tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Dobra, temat "płynu do spryskiwaczy" i rezerwy paliwa w tym temacie już wygaszamy. W innym przypadku będzie akcja moderacyjna . Mamy Hyde Park i tam można kontynuować - bo jak znam życie zaraz wejdziemy na temat który "płyn do spryskiwaczy" jest lepszy, mocniejszy, daje lepiej gazu itp. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pomidorowa Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 W moim przypadku funkcja auto wycieraczek zachowuje się dość dziwnie/ szyba jest cała skropiona lekkim deszczem, a wycieraczki ani drgną, nie raz muszę wspomagać się przełączeniem w tryb ręczny (czy to jednokrotne - impuls do góry, czy szybsze - pozycja niżej) bo mam ograniczone pole widzenia. Innym razem funkcja auto dostaje przeskoku i pracuje jak typowe wycieraczki w trybie przerywanym, tzn bez względu na pokrycie szyby deszczem pracują miarowo w ustawionym na pokrętle odstępie czasowym. chyba wybiorę się do serwisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.