Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

regulacja czułości pedału gazu


Gość seburaj
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie

 

czy możliwe jest regulowanie czułości potencjometru pedału gazu? chodzi mi oczywiscie nie o regulacje "mechaniczną" - tylko programową, z poziomu jakiegos oprogramowania przez łącze diagnostyczne ?

chodzi mi o zmniejszenie czułości pedału - najlepiej w początkowym zakresie... słyszał ktoś coś ?

 

dlaczego pytam ?

ano w mojej opinii fizyczny skok pedału vs. wzrost obrotów jest to wysterowany dość irytująco - minimalny ruch nogą powoduje bardzo duże wahania obrotów, stąd przy ruszaniu trzeba sie strasznie precyzyjnie wczuwać - bo albo silnik sie dławi, albo od razu wskakuje na 2-3 tys obrotów :thumbsdown:

 

generalnie ta przesadna czułość jest bez sensu, trudno precyzyjnie dawkować sobie gaz podczas startu - zapewne w moim aucie takie "piłowanie" sprzęgła przy ruszaniu przez poprzednią użytkowniczkę spowodowało, że tarcza sprzegła już szarpie na tłumikach drgań skrętnych i niebawem bedzie sie kwalifikował do wymiany (przy 56 tys km przebiegu!!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

 

czy możliwe jest regulowanie czułości potencjometru pedału gazu? chodzi mi oczywiscie nie o regulacje "mechaniczną" - tylko programową, z poziomu jakiegos oprogramowania przez łącze diagnostyczne ?

chodzi mi o zmniejszenie czułości pedału - najlepiej w początkowym zakresie... słyszał ktoś coś ?

 

dlaczego pytam ?

ano w mojej opinii fizyczny skok pedału vs. wzrost obrotów jest to wysterowany dość irytująco - minimalny ruch nogą powoduje bardzo duże wahania obrotów, stąd przy ruszaniu trzeba sie strasznie precyzyjnie wczuwać - bo albo silnik sie dławi, albo od razu wskakuje na 2-3 tys obrotów :thumbsdown:

 

generalnie ta przesadna czułość jest bez sensu, trudno precyzyjnie dawkować sobie gaz podczas startu - zapewne w moim aucie takie "piłowanie" sprzęgła przy ruszaniu przez poprzednią użytkowniczkę spowodowało, że tarcza sprzegła już szarpie na tłumikach drgań skrętnych i niebawem bedzie sie kwalifikował do wymiany (przy 56 tys km przebiegu!!)

W jednym z innych tematów ktoś podawał link do sklepu, w którym można kupić urządzenie podpinane właśnie pod pedał przyspieszenia. Zyskujemy możliwość wyboru jednego z trzech trybów pracy pedału przyspieszenia - wyostrzony, normalny i eko - czyli "znieczulony". Niestety, koszt urządzenia to ponad 1000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"tarcza sprzęgła już szarpie na tłumikach drgań skrętnych" więc już chyba wiem co jest przyczyną niepłynnego ruszania u mnie.

 

seburaj jak to jest odczuwalne u Ciebie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy raz słyszę o czymś takim

 

może to nie w pedale gazu trzeba zmniejszyć czułość tylko coś z nogą kierowcy nie tak........

 

nie ma jak profesjonalna odpowiedz - NA TEMAT :thumbsdown:

 

@silk

jezdziles pojazdem QQ z silnikiem benzynowym kiedyś ?

 

"tarcza sprzęgła już szarpie na tłumikach drgań skrętnych" więc już chyba wiem co jest przyczyną niepłynnego ruszania u mnie.

 

seburaj jak to jest odczuwalne u Ciebie ?

 

typowo...

 

szarpanie podczas - płynnego - ruszania

 

szarpanie zanika po zagrzaniu się układu napędowego - lub nie mo go - WOGÓLE - latem (wyższe temp zewnętrzne)

 

za szarpanie odpowiedzialne jest zużycie tarczy - a zasadniczo zużycie (lub słaba jakość) tych czterech sprężynek wewnątrz tarczy - to właśnie tlumiki drgań skrętnych... jak sie podgrzeją, to sie rozszerzą i zmienia sie cieplnie ich charakterystyka - zaczyniaja spełniać swoją rolę i sprzęgło nie szarpie... co ciekawe, podobny objaw (ale mniejszy !) mam w lancruiserze, który ma przebieg ok. 200-300 tys km ! a tu udokumentowane 56 tys km i to samo

 

W jednym z innych tematów ktoś podawał link do sklepu, w którym można kupić urządzenie podpinane właśnie pod pedał przyspieszenia. Zyskujemy możliwość wyboru jednego z trzech trybów pracy pedału przyspieszenia - wyostrzony, normalny i eko - czyli "znieczulony". Niestety, koszt urządzenia to ponad 1000 zł.

 

nie chodzi mi o ten dziny "box" - który jest wyciąganiem kasy samym w sobie od naiwnych...

chodzi mi o "pogmeranie" w aucie programowo - da się ??

 

w takim np. STARYM mercedesie W210 mozna bylo programowo (SD, HTT) zrobić naprawde cuda, typu ustawienie siły hamowania zacisków tylnych, i milion innych rzeczy...)

 

da sie tutaj zaingerować pokojowo w oprogramowanie w ten sposób ?

pytam kogoś kto sie zna, a nie fafloków typu " a może ty nie umiesz jezdzic".... przerobilem w zyciu juz kilkadziesiat aut, wiec jakiś punkt odniesienia mam :-/

tu jest beznadziejnie - auto "gazuje" przy mikronowym nacisnieciu pedała....

 

to nie problem auta a techniki kierowcy:)

 

następny mądry... :-(

Edytowane przez seburaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym z innych tematów ktoś podawał link do sklepu, w którym można kupić urządzenie podpinane właśnie pod pedał przyspieszenia. Zyskujemy możliwość wyboru jednego z trzech trybów pracy pedału przyspieszenia - wyostrzony, normalny i eko - czyli "znieczulony". Niestety, koszt urządzenia to ponad 1000 zł.

 

Urządzenie nazywa się "Sprintbooster " - opisane w temacie Tunning QQ - str. 12, no, niestety drogie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

następny mądry... :-(

 

Kolego - mądry jak mądry - jakos nie mam ja podobnych problemów ani nikt ze znajomych - czyli - masz problem nie z autem a techniką lub jej brakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - a może jest tak, ze spotykam się z inwencją poprzedniego właściciela ?

 

"technika jazdy lub jej brak" - czy nie dość jasno opisałem objawy ? normalne jest szarpanie tarczy sprzęgła po 50 kkm ?

precyzyjnie przedstawiłem objawy i oczekiwania, wskazałem również, że nie jestem nowicjuszem... objaw jest albo związany z konkretnym egzemplarzem - albo szerszy

 

nie mniej jednak pyatnie jest takie

czy ktoś wie (nie musi to być Moderator, bo widać - że nie wie) - czy można z poziomu Can-owego zaingerować w ustawienia ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nowe auto i miałem przez 2 miesiące problem z ruszaniem.

Delikatne dotknięcie gazu na luzie i już są 3 tys. obrotów. Jak się wtedy puści sprzęgło to jest efekt jak przy nauce jazdy (wycie).

Po 2 miesiącach nauczyłem się ruszać prawie zawsze dobrze (nawet pod górę i to bez ręcznego).

Ale dziwny to objaw, aby uczyć się ponownie ruszać przy 20 letnim doświadczeniu.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nowe auto i miałem przez 2 miesiące problem z ruszaniem.

Delikatne dotknięcie gazu na luzie i już są 3 tys. obrotów. Jak się wtedy puści sprzęgło to jest efekt jak przy nauce jazdy (wycie).

Po 2 miesiącach nauczyłem się ruszać prawie zawsze dobrze (nawet pod górę i to bez ręcznego).

Ale dziwny to objaw, aby uczyć się ponownie ruszać przy 20 letnim doświadczeniu.

To nie jest dziwne. Auta się zmieniają, technika ruszania to nie tylko kwestia puszczenia sprzęgła, która od niczego nie zalezy - auta są mocne, mają turbo, wysoki moment obrotowy na dole - jednym słowem - różne charakterystyki. To, że czasem trzeba się jakiejś podstawy nauczyć od nowa to w dzisiejszych czasach normalka - vide użytkownicy, którzy zabijali sprzęgła w nowych subaru z dieslem po kilkunastu tysiącach km.

 

Co do pytania głównego z tego tematu - czy można pogrzebac w ustawieniach pedału gazu - istnieje procedura uczenia pedału gazu jego położeń itd - jest opisana w servisówce na str. ECH-19 i dalsze. Być może coś na tym etapie można pozmieniać ale GWARANTUJĘ CI, że mechanicy Nissana nie będą wiedzieli o co chodzi. Tak samo było z systemem świateł dziennych, które można aktywować w servisie (servisówka opisuje temat, chodzi o ciągłe świecenie przednich świateł niezależnie od położenia ich włącznika) - kiedy o to pytałem robili wielkie oczy i odpowiadali "nie da się", "nic nam o tym nie wiadomo".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do pytania głównego z tego tematu - czy można pogrzebac w ustawieniach pedału gazu - istnieje procedura uczenia pedału gazu jego położeń itd - jest opisana w servisówce na str. ECH-19 i dalsze. Być może coś na tym etapie można pozmieniać ale GWARANTUJĘ CI, że mechanicy Nissana nie będą wiedzieli o co chodzi. Tak samo było z systemem świateł dziennych, które można aktywować w servisie (servisówka opisuje temat, chodzi o ciągłe świecenie przednich świateł niezależnie od położenia ich włącznika) - kiedy o to pytałem robili wielkie oczy i odpowiadali "nie da się", "nic nam o tym nie wiadomo".

 

za tą wskazówkę DZIEKUJĘ

nie zamierzam podpierać sie mechanikami z ASO - nie od dziś wiadomo, ze ich horyzont nie wykracza ponad standardowe naprawy, a i to czasami słabo... poszukam kogoś "kumatego" ;)

 

To nie jest dziwne. Auta się zmieniają, technika ruszania to nie tylko kwestia puszczenia sprzęgła, która od niczego nie zalezy - auta są mocne, mają turbo, wysoki moment obrotowy na dole - jednym słowem - różne charakterystyki. To, że czasem trzeba się jakiejś podstawy nauczyć od nowa to w dzisiejszych czasach normalka - vide użytkownicy, którzy zabijali sprzęgła w nowych subaru z dieslem po kilkunastu tysiącach km.

 

tu pozwolę się odrobinę nie zgodzić... auta sa teoretycznie "mocne" (benzynowe), czyli właśnie tego momentu "na dole" nie ma - jest jakas wydumana ilosc KM przy wysokich obrotach - co wlasnie wcale nie ułatwia ruszania ani nie wpływa dodatnio na elastycznosc silnika... duzo koni, malo Nm - do tego jeszcze ten bezsensowny downsizing :thumbsdown:

 

efekt jest taki, ze kiedys sie ruszało na wolnych obrotach - bo krzywa momentu obrotowego była płaska - a teraz jest kupa, nie ruszanie na wolnych - do tego jeszcze to całe "fly by wire" zamiast normalnej linki i nieszczescie gotowe :(

 

Ja mam nowe auto i miałem przez 2 miesiące problem z ruszaniem.

Delikatne dotknięcie gazu na luzie i już są 3 tys. obrotów. Jak się wtedy puści sprzęgło to jest efekt jak przy nauce jazdy (wycie).

Po 2 miesiącach nauczyłem się ruszać prawie zawsze dobrze (nawet pod górę i to bez ręcznego).

Ale dziwny to objaw, aby uczyć się ponownie ruszać przy 20 letnim doświadczeniu.

 

I WŁAŚNIE O TO MI CHODZI

 

zamiast czerpać przyjemnosc z jazdy - człowiek sie spuszcza cały czas, aby pedał gazu po aptekarsku wciskać :thumbsdown:

nie pamietam innego auta, w którym byłby taki dizaster - stąd pomyślałem o przeprogramowaniu sterownika na mniejsza czułość....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sposobu jazdy to tutaj naprawdę ogromną role odgrywa miejsce użytkowania auta. Jadąc do pracy na relatywnie krótkim odcinku (jakieś 4-5 km) mijam dziesiatki skrzyzowań, przejśc dla pieszych itp. Wachlowanie lewarkiem jest notoryczne, tak samo jak niestety jazda na pół sprzęgle. Ja też mam objawy podobne do opisywanych - tyle tylko, że jak przepędzę auto na dłuzszym dystansie to wszystko wraca do normy na jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatem wynika z tego, ze poza @aquariusmaxem i mną wszyscy wychodzą z założenia, że nowoczesna motoryzacja tak po prostu ma i podczas jazdy - zamast myśleć o niebieskich migdalach - myslimy o tym, aby precyzyjnie i delikatnie wciskać pedał gazu :thumbsdown: lipa, Panie...

 

Ja też mam objawy podobne do opisywanych - tyle tylko, że jak przepędzę auto na dłuzszym dystansie to wszystko wraca do normy na jakiś czas.

 

kolejny glos - czyli cos jest na rzeczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niegdyś Wola, a obecnie WN.... WX to aby napewno Żoliborz?

 

 

 

Jeździłem 2.0 manualem (przez rok), 1.6 manualem, 1.5 dCi manualem, 1.6 dCi manualem, 2.0 CVT

 

2.0 manulaem przez rok - szacun - ale ile (i kiedy ostatnio) 1.6 manualem ? :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie to ma znaczenie? Prowadziłem również 1.6. Myślisz, że pedał gazu i jego czułość różni się tak bardzo względem 2.0?

 

myślę

 

zwłaszcza, ze nie odpowiedziałeś na pytanie:

kiedy OSTATNIO i ile 1.6 ?

Edytowane przez seburaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - a może jest tak, ze spotykam się z inwencją poprzedniego właściciela ?

 

no to jeszcze gorzej widac kupiles uzywke ktorej brakuje czegoś do pelnosprawnosci - pytanie ile rzeczy jeszcze wyjdzie w tym egzemplarzu? moze od tego trzeba zaczać?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

t

Też mam problem z drganiami tarczy sprzęgła (poszarpywanie przy ruszaniu) i też zgodzę się z kolegami że sposób sparowania gazu i sprzęgła przy 1,6 jest jakiś mało intuicyjny ... nogę mam wyścigową i nawet na metalowych sprzęgłach nie miałem takich problemów jak tu, generalnie kombinacja gaz& sprzęgło jest zawsze "nieco inna" zależy od dnia, rozgrzania auta itd .... ale podobno ten model tak ma hehe,

 

właśnie muszę koniecznie podjechać na przesmarowanie przegubów bo zimą charczą jakby juz padły ....

Edytowane przez buba1996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pytania głównego z tego tematu - czy można pogrzebac w ustawieniach pedału gazu - istnieje procedura uczenia pedału gazu jego położeń itd - jest opisana w servisówce na str. ECH-19 i dalsze.

 

wracając do tematu - odpaliłem serwisówkę (service manual, nie instrukcję uzytkownika) i... nie ma tam rozdziału ECH-19 :rolleyes2:

o pedale gazu traktuje rozdział oznaczony "ACC" - Accelerator Control System...

co miałeś na myśli pisząc "str. ECH-19" ?

 

---------------------------------------------------

 

edit - przepraszam, znalazłem

do ECH prowadzi odnośnik w ACC :D

 

Panowie, procedura opisana w service manual goowno daje... :thumbsdown:

 

brzmi ona tak:

 

1.START

 

1. Make sure that accelerator pedal is fully released.

2. Turn ignition switch ON and wait at least 2 seconds.

3. Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.

4. Turn ignition switch ON and wait at least 2 seconds.

5. Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.

 

 

THROTTLE VALVE CLOSED POSITION LEARNING

 

Throttle Valve Closed Position Learning is a function of ECM to learn the fully closed position of the throttle

valve by monitoring the throttle position sensor output signal. It must be performed each time harness connector

of electric throttle control actuator or ECM is disconnected.

 

 

1.START

1. Make sure that accelerator pedal is fully released.

2. Turn ignition switch ON.

3. Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.

Make sure that throttle valve moves during above 10 seconds by confirming the operating sound.

 

i jest bzdurna juz w samej zasadzie, bo zostawienie cyklu na: " Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds" jest jakos dziwne...

w każdym razie - nic z tego nie działa, nie ma objawów, że coś sie zmienia ( równiez po wypieciu wtyczki z potencjometru pedału)

nic sie nie zmienia rówiez gdy próbujemy zreobić ten "learning" przy wcisnietym do połowy pedale gazu (taki miałem pomysł na zmniejszenie czułosci potencjometru)... generalnie nie dzieje sie NIC - wobec tego przyjmuje, ze procedura opisana w service manula to jakas fikcja :-/

 

pytalem w ASo - czy istniej możliwość regulacji czułości pedału gazu - zupełnie nieuprzejmie (jakbym pytał o date końca świata) odpowiedzieli, ze nie...

pytałem w (bardzo) zaprzyjaźnionym serwisie boscha - czy to mozna wyregulowac po podłaczniue przez OBD - odpowiedzili uprzejmie, że raczej nie :thumbsdown:

Edytowane przez seburaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...