Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Qg18de bardzo duże spalanie.


swidnik0
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Chciałbym zapytać Was o opinię na temat moich problemów z Almerą Tino. Samochód jest z 2003 roku i 1200 km temu zrobiłem remont silnika z powodu spalania oleju w ilościach astronomicznych. Obecnie samochód oleju nie pali, ale żeby nie było za pięknie, spala mi teraz w mieście około 15.6 litra na 100 km. Przed remontem palił do 11 litrów. Mechanik stwierdził, że silnik jest na dotarciu i może więcej palić, ale wątpię żeby aż tak dużo.

Może ktoś z Was podpowie mi co może wpływać na takie wysokie spalanie i co powinienem sprawdzić.

W silniku był robiony szlif, regeneracja głowicy, wymiana pierścieni, wymiana zaworów wydechowych, panewki korbowodowe i jakieś inne części, których nazw nie pamiętam. A chyba ważne jest ze chwilowo na dotarciu jeżdżę na mineralny oleju.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto ci to wymyślił z tym minerałem ,,,jak masz przejechane 1200 km to powinieneś to już wypierniczyć i zalać przynajmniej półsyntetykiem ,,,minerał nie zalecany mm!!!!!

 

 

takie spalanie to nie wydaje mi sie normalne choć przy tak gęstym oleju działanie popychaczy może być zupełnie inne ,,,wywal olej i filtr i zobacz wtedy ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Ten minerał wlał mi ten mechanik co robił silnik. Za 300 km mam jechać na wymianę na półsyntetyk. Ten mechanik twierdzi, że na mineralnym oleju lepiej się pierścienie układają. Tak się też zastanawiam, czy to spalanie może być spowodowane jeszcze przez inne rzeczy.

Dzisiaj jak jechałem zapaliła mi się kontrolka check engine. Podlaczylem Elma i pojawił się błąd p0171,czyli zbyt uboga mieszanka. Przy takim spalaniu rozumiem, że chodzi o zbyt małą ilość powietrza.

 

 

 

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto ci to wymyślił z tym minerałem ,,,jak masz przejechane 1200 km to powinieneś to już wypierniczyć i zalać przynajmniej półsyntetykiem ,,,minerał nie zalecany mm!!!!!

 

Oj widzę, że kolega troszkę niezbyt obeznany z tematem silników po remoncie :) Mechanik postąpił jak najbardziej prawidłowo. I taka ciekawostka - fabrycznie nowe samochody są zalewane olejem mineralnym, który dopiero po pewnym czasie wymieniany jest na syntetyk :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Bardziej mi chodziło oto że ja wymieniałem olej po 500 km ,,,a potem po 1000 km 1500 na pierwszy raz to za długo ,,,

 

co go błędu jak masz ubogą mieszankę to chodzi oto że na pewno była uboga lub i dla czego check sie odpalił że przelał jeszcze bardziej silnik a mimo wszystko sonda pokazało ubogo ,,,masz sondę do wymiany m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mogę to zapytam ile wyszedł kolegę ten remont silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się ale dopiero jak nie usunie tego problemu. W poniedziałek odstawiam do niego auto w celu sprawdzenia co może powodować takie spalanie. Uważam,że ma prawo do naprawienia błędu. Nie ma sensu kogoś oskarżać za wcześnie.

 

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź sondę lambda, do tego warto sprawdzić szczelność dolotu, czyli idź do auta weź plak i popsikaj na kolektor ssący i okolice, zobacz, czy silnik zmienia obroty, jak tak to znaczy, że jest nieszczelny i trzeba sprawdzić gdzie, warto tez sprawdzić przepływkę i czy czasem jakiś wtrysk nie leje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ DINO

Dzięki za odpowiedź. Jutro postaram się sprawdzić dolot. Czy orientujesz się czy sondę Lambda da się sprawdzić przez interfejs OBD2? Posiadam taki i nie wiem czy się przyda do tego.

 

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest elm 327 na bluetooth i na razie używałem go na tablecie przez program Torque. Głównie kasowalem i sprawdzałem błędy. Poradź w jaki program się zaopatrzyć żeby to sprawdzić?

 

 

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na Torqu da radę zobaczyć czy sonda lata, co do poważniejszego programu, to Pcmscan, lub ScanXL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na Torque który parametr odpowiada za sondę? Bo za przeplywomierz to chyba MAF? Dobrze kojarzę?

 

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tworzysz sobie nowy wyświetlacz, i jak wybierasz będzie O2 sensor, czy jakoś podobnie, nie mam teraz pod ręką a przepływka to MAF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jutro się pobawię i dam znać. A może orientujesz się czy test napięcia na dwóch sondach powinien być zrobiony na gorącym silniku? Wskazania MAF na zimnym silniku na biegu jałowym to ok. 5.8 g/s.

 

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez swidnik0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż jeszcze katalizator, przy tak dużym spalaniu oleju , napewno dużo odłożyło sie w katalizatorze,dlatego sonda podaje błędne dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi również wywalało ten błąd, okazało się że przepustnica nie domyka się.... jest parę rzeczy które musisz sprawdzić zanim zaczniesz wymieniać, bo też juz szukałem nowej sondy lambda

Musisz podjechać do mechanika, który zna sie na elektornice i ma do tego odpowiedni sprzęt

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj odebrałem samochód od mechanika który wcześniej robił mi remont silnika. Samochód pali teraz ok. 9 litrów w mieście. Winna była sonda lambda. Po przejechaniu się z podłączonym laptopem, okazało się, że sonda nie działa w trakcie jazdy. Na postoju i w zakrętach działała ok.

 

Wysłane z mojego Xperia Arc za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A możesz podpowiedzieć jaki program do silnika powinien mieć mechanik? Wiem że jest zima i dystanse też mam krótkie raczej (7-9 km) ale Tineczka łyka przeszło 12l/100 km (miasto) i coś mi się zaczyna to robić dużo a tak wogóle to też potrafi zgasnąć na światłach - nie za każdym razem ale dzisiaj mi to zrobiła 2 razy a ostatnimi czasy robiła taki numer że po przyjechaniu do miejsca docelowego potrafiła sama z siebie zgasnąć np. po zatrzymaniu autka i jakieś 10-15sek. Tinka gasła sama z siebie taki automat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...