swidnik0 Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Witam serdecznie. Chciałbym zapytać Was o opinię na temat moich problemów z Almerą Tino. Samochód jest z 2003 roku i 1200 km temu zrobiłem remont silnika z powodu spalania oleju w ilościach astronomicznych. Obecnie samochód oleju nie pali, ale żeby nie było za pięknie, spala mi teraz w mieście około 15.6 litra na 100 km. Przed remontem palił do 11 litrów. Mechanik stwierdził, że silnik jest na dotarciu i może więcej palić, ale wątpię żeby aż tak dużo. Może ktoś z Was podpowie mi co może wpływać na takie wysokie spalanie i co powinienem sprawdzić. W silniku był robiony szlif, regeneracja głowicy, wymiana pierścieni, wymiana zaworów wydechowych, panewki korbowodowe i jakieś inne części, których nazw nie pamiętam. A chyba ważne jest ze chwilowo na dotarciu jeżdżę na mineralny oleju. Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 kto ci to wymyślił z tym minerałem ,,,jak masz przejechane 1200 km to powinieneś to już wypierniczyć i zalać przynajmniej półsyntetykiem ,,,minerał nie zalecany mm!!!!! takie spalanie to nie wydaje mi sie normalne choć przy tak gęstym oleju działanie popychaczy może być zupełnie inne ,,,wywal olej i filtr i zobacz wtedy ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swidnik0 Opublikowano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Dzięki za odpowiedź. Ten minerał wlał mi ten mechanik co robił silnik. Za 300 km mam jechać na wymianę na półsyntetyk. Ten mechanik twierdzi, że na mineralnym oleju lepiej się pierścienie układają. Tak się też zastanawiam, czy to spalanie może być spowodowane jeszcze przez inne rzeczy. Dzisiaj jak jechałem zapaliła mi się kontrolka check engine. Podlaczylem Elma i pojawił się błąd p0171,czyli zbyt uboga mieszanka. Przy takim spalaniu rozumiem, że chodzi o zbyt małą ilość powietrza. Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 kto ci to wymyślił z tym minerałem ,,,jak masz przejechane 1200 km to powinieneś to już wypierniczyć i zalać przynajmniej półsyntetykiem ,,,minerał nie zalecany mm!!!!! Oj widzę, że kolega troszkę niezbyt obeznany z tematem silników po remoncie Mechanik postąpił jak najbardziej prawidłowo. I taka ciekawostka - fabrycznie nowe samochody są zalewane olejem mineralnym, który dopiero po pewnym czasie wymieniany jest na syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 ...Bardziej mi chodziło oto że ja wymieniałem olej po 500 km ,,,a potem po 1000 km 1500 na pierwszy raz to za długo ,,, co go błędu jak masz ubogą mieszankę to chodzi oto że na pewno była uboga lub i dla czego check sie odpalił że przelał jeszcze bardziej silnik a mimo wszystko sonda pokazało ubogo ,,,masz sondę do wymiany m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jummbo76 Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Jeżeli mogę to zapytam ile wyszedł kolegę ten remont silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swidnik0 Opublikowano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Niestety tanio nie było. Całość prawie 2900. Wysłane z mojego Xperia Arc za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skoczekx Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 czy kolega mógłby podzielić się informacją ku przestrodze kto wykonał ten remont? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swidnik0 Opublikowano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Podzielę się ale dopiero jak nie usunie tego problemu. W poniedziałek odstawiam do niego auto w celu sprawdzenia co może powodować takie spalanie. Uważam,że ma prawo do naprawienia błędu. Nie ma sensu kogoś oskarżać za wcześnie. Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 błędem może być nie podpięcie uszkodzenie kabli od jakiegoś czujnika ,,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 sprawdź sondę lambda, do tego warto sprawdzić szczelność dolotu, czyli idź do auta weź plak i popsikaj na kolektor ssący i okolice, zobacz, czy silnik zmienia obroty, jak tak to znaczy, że jest nieszczelny i trzeba sprawdzić gdzie, warto tez sprawdzić przepływkę i czy czasem jakiś wtrysk nie leje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swidnik0 Opublikowano 3 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 @ DINO Dzięki za odpowiedź. Jutro postaram się sprawdzić dolot. Czy orientujesz się czy sondę Lambda da się sprawdzić przez interfejs OBD2? Posiadam taki i nie wiem czy się przyda do tego. Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 spoko sprawdzisz przez fejsa, jaki masz program?? czy to ręczny skaner?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swidnik0 Opublikowano 3 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 To jest elm 327 na bluetooth i na razie używałem go na tablecie przez program Torque. Głównie kasowalem i sprawdzałem błędy. Poradź w jaki program się zaopatrzyć żeby to sprawdzić? Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 na Torqu da radę zobaczyć czy sonda lata, co do poważniejszego programu, to Pcmscan, lub ScanXL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swidnik0 Opublikowano 3 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 A na Torque który parametr odpowiada za sondę? Bo za przeplywomierz to chyba MAF? Dobrze kojarzę? Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 Tworzysz sobie nowy wyświetlacz, i jak wybierasz będzie O2 sensor, czy jakoś podobnie, nie mam teraz pod ręką a przepływka to MAF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swidnik0 Opublikowano 3 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 (edytowane) Dzięki. Jutro się pobawię i dam znać. A może orientujesz się czy test napięcia na dwóch sondach powinien być zrobiony na gorącym silniku? Wskazania MAF na zimnym silniku na biegu jałowym to ok. 5.8 g/s. Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2 Edytowane 3 Listopada 2012 przez swidnik0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzingis Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Sprawdż jeszcze katalizator, przy tak dużym spalaniu oleju , napewno dużo odłożyło sie w katalizatorze,dlatego sonda podaje błędne dane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Mi również wywalało ten błąd, okazało się że przepustnica nie domyka się.... jest parę rzeczy które musisz sprawdzić zanim zaczniesz wymieniać, bo też juz szukałem nowej sondy lambda Musisz podjechać do mechanika, który zna sie na elektornice i ma do tego odpowiedni sprzęt powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swidnik0 Opublikowano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Właśnie dzisiaj odebrałem samochód od mechanika który wcześniej robił mi remont silnika. Samochód pali teraz ok. 9 litrów w mieście. Winna była sonda lambda. Po przejechaniu się z podłączonym laptopem, okazało się, że sonda nie działa w trakcie jazdy. Na postoju i w zakrętach działała ok. Wysłane z mojego Xperia Arc za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 A możesz podpowiedzieć jaki program do silnika powinien mieć mechanik? Wiem że jest zima i dystanse też mam krótkie raczej (7-9 km) ale Tineczka łyka przeszło 12l/100 km (miasto) i coś mi się zaczyna to robić dużo a tak wogóle to też potrafi zgasnąć na światłach - nie za każdym razem ale dzisiaj mi to zrobiła 2 razy a ostatnimi czasy robiła taki numer że po przyjechaniu do miejsca docelowego potrafiła sama z siebie zgasnąć np. po zatrzymaniu autka i jakieś 10-15sek. Tinka gasła sama z siebie taki automat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.