Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czy Patrol to samochód dla mnie ? Kilka pytań.


Gość sokrates

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Od jakiegoś czasu mam chęć zakupić Patrola. Dokładniej wersję Y61. Mam kilka pytań odnośnie samego samochodu jak i mojego, że tak powiem doświadczenia.

 

Miałem okazję parę razy przejechać się tym autkiem, i kilka razy miałek okazję być przewieziony w terenie. Zakochałem się w tym samochodzie, w jego możliwościach, wyglądzie i w ogóle.

 

Mam jednak dylemat. Otóż słyszałem o awaryjności silników. Od nie dawna mieszkam w Niemczech. Boję się, że bariera językowa jak narazie będzie utrudniać ewentualną potrzebę naprawy pewnych rzeczy, które mogą się psuć. Nie mówię o drobnych usterkach.

 

1. Auto używał bym do codziennych dojazdów do pracy i weekendowych wycieczek po lesie. Żadnego ciężkiego terenu. Bynajmniej na razie ;) . Czy silnik i inne części podatne wg różnych opini, przy takim trybie jazdy mogą nawalić? Jest duże prawdopodobieństwo ? Nie ukrywam, że po zakupie chciałbym uniknąć większych awarii.

 

2. Jak jest z możliwościami "na trasie" ? Da rade go w miarę dobrze rozbujać? :)

 

3. Słyszałem też o częstych awariach koła dwumasowego i wysokich kosztach naprawy ... Jak to jest? ;)

 

Pozdrawiam. Dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrol to samochód drogi w utrzymaniu. W zasadzie rachunki nie schodzą poniżej tysiąca złotych (np: wymian świec, oleju w skrzyni, reduktorze i mostach, wymiana łożysk i uszczelniaczy w zwrotnicach, wymiana końcówek drążków kierowniczych). Regeneracja pompy wtryskowej czy wymiana dwumasy od 5 tys. zł w górę. Jak padnie silnik czy skrzynia to ratuje tylko używka lub 10 koła euro za nowe. Poza tym Patrol bardzo rdzewieje więc przed kupnem trzeba sprawdzić podłogę, ramę i nadkola.

Na dojazdy do pracy i wycieczki po lesie lepiej kupić KIA Sorento.

Jeśli Patrol, to tylko serwisowany, bezwypadkowy, z przebiegiem do 150 tys. km. W Niemczech kupisz taki za ok. 9 - 10 tys. euro. Tańszych nie warto nawet oglądać.

Na długich trasach jazda nim jest męcząca (wysoki poziom hałasu, nieprecyzyjny układ kierowniczy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka kia ?? :) tym moze jezdzic kobieta po bułki do sklepu lub zawozic dzieci do szkoły , to juz lepiej suzuki grand vitara 2003 2.0 bezyna to jest najlebszy model jeszcze ma manualny reduktor bardzo dobrze radzi sobie w terenie wazy ok 1400kg wysoko zawieszony mozna jezdzic do pracy a w wikendy w teren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KIA dużo mniej awaryjna od Cherokee czy ML-a i tańsza w utrzymaniu (zobacz testy i porównania na stronach niemieckich - Testberichte ADAC i in.). To samo mówią moi znajomi, którzy mają kijanki.

Dla porównania:

- pompa do Patrola kosztuje w serwisie 24 tys zł. a zamienniik Boscha 3800 euro;

- pompa do KIA w serwisie ok. 6000 zł.

Sorento jest na ramie, ma różne konfiguracje - od napędu na tył i dołączanego manualnie przodu po automatyczną skrzynię , centralny mechanizm różnicowy i stały napęd 4x4.

Vitara to też dobre auto ale klasę niżej ( dużo mniejsze, podatność na awarie podobna, części droższe).

Jeśli chodzi o Sorento to bez zarzutu sprawują się egzemplarze z dieslem 2,5 o mocy 140 KM (od 2002 do 2006r. włącznie). Potem wydusili z niego 30 KM więcej ale przydarzają się problemy z turbinami i głowicami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odpowiedź dla kolegi z Niemiec:

1. Patrol na codzienny dojazd do pracy się nie nadaje. Zwłaszcza w Niemczech po autostradach. Pomijam że nie lubi stałych dużych prędkości ale jest głośny i niestabilny. To mały tankowiec, pod firmą na miejscu dla Opla szefa się nie zmieścisz. Promiń skrętu to jakieś 3km :)

2. da radę rozbujać do chyba 170km/h - ale po co?

3. częste awarie w dobrych egzemplarzach nie występują. Dwumas się psuje po dużych przebiegach ( jak w każdym innym)

4. na weekend , w teren lekki lub ciężki jest OK,a nawet bardzo OK.

5. koszty eksploatacji: sam olej tylko do silnika to 8,5 litra. Masz jeszcze 2 mosty skrzynię i reduktor do napełnienia co jakiś czas. Spalanie średnie bez extreme 13/100

 

Super auto - jakio drugie czy trzecie w domu. Na pewno nie jako pierwsze.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

troche przesadzacie z tym straszeniem

taki krótki 2.8 spełnił by zadania sokratesa, o ile nie zraża go zużucie od 12 litrów to reszta po przełknięcia

na autostradzie 110- 120 da rade leciec bez wysiłku

parkowanie kwestja wprawy (zawsze można na krawężniku stanąć )

ja używam na codzień od 6lat i mam inne auta ale najbardziej pasuje mi krótki patrolek czoć obecnie próbuje longiem kręcić się po mieście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...