Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

rolka napinacza paska kompresora


Gregge

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdcznie :wave:

 

 

Mam prosbe czy ktos z kolegow moze podpowiedziec lub moze zna symbol katalogowy "rolki napinacza" paska kompresora klimatyzacji ,nigdzie nie potrafie znalezc ani rolki ani sposobu jej naprawy ,problem w tym ze zaczela "gwizdac" i czeka ja wymiana .Lub moze mozna ja jakos rozebrac ,zmienic lozysko etc.Prosze o porade i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Mirku

 

Obawiam sie ze to rolka napinacza ,bo laczy sie to z charakterystycznym "terkotaniem" , a dzwiek dochodzi z okolicy rolki napinacza paska kompresora ,Wiem ze najpewniej zdjac pasek -paski odpalic i sprawdzic ,ale pogoda raczej paskudna moze w sobote sie wdrabie pod auto.Ja raczej stawiam na lozysko w tej rolce bo gdy sie juz "wszystko ladnie rozkreci i zagrzeje" ten szum troche cichnie jednak na chlodzie po odpaleniu slychac terkot tej rolki .Paski mam w miare nowe wymienialem oba przed urlopem w czerwcu wiec powinno nie byc zle a w pierwszym momencie "popsikalem "je preparatem do paskow ale nie pomoglo zbytnio .dzieki za podpowiedz ,pozdrawiam-Gregge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to posmaruj pasek mydłem,lub świeczką,jak ucichnie,to pasek piszczy,a jak nie to łożysko,tylko problem(napinacza,czy kompresora klimy)jedno i drugie jest wymienne,kwestia czasu wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzieki za pomysl ,w koncu "wlazlem" pod auto zdjalem oba paski i cisza!! .Sprawdzilem wyczyscilem rolke napinacza z klimy lozysko o.k czysta rolka smiga jak nowka zero luzu i oporu.Na koniec wymienilem pasek z alternatora oraz wyczyscilem wszystkie "rolki i kolka" i wszystko dziala super.Problem tkwi w jakosci paska klinowego nowy jest cichy "gates" jednak sztywny i nie lubi "angielskich klimatow" chlodu i wilgoci .jak znajde chwile podjade do Nissana i zamowie orginalny pasek .Dzieki wielkie za pomoc pozdrawiam. :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dziś też mi coś zaczęło piszczeć koło alternatora i nie wiem czy to łożyska czy pasek?PRZEBIEG 195 TYŚ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wilgoci pasek klinowy zawsze piszczy. W Tino jest umieszczony dość nisko i przez to łatwo łapie wilgoć.. po kilku minutach jazdy powinien być spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burning obyś miał rację:)

Dwa lata temu w drodze ze śląska nad nasze morze nie spodziewanie zaczęło mi coś popiskiwać w moim Fiacie UNO fire i po sekundzie stracił moc na wysokości stacji paliw(miejscowość Płoty)!

Od razu wyłączyłem i zepchnąłem go na bok z jakimś przeczuciem,że to właśnie alternator.Od miejsca awarii do mechanika było z 50 metrów-takie szczęście w nieszczęściu-gość z Poznania pomógł mi zapchać bestie a mechanik właśnie się budził(6:30) i po 3h autem mogłem jechać dalej(180zł).A padły łożyska tak od siebie bez wcześniejszych oznak!

Boję się myśleć co by było gdyby mi to gdzieś w nocy padło w Polsce(mały dzieciak na pokładzie)...

 

Psikłem na pasek alternatora WD40 i pisk ustąpił-pasek jest słabo naciągnięty i stąd to było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...