Gość roland_ Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Witam, mój szwagier kupił w wakacje patrola Y60 2.8tdi z 91r. za bardzo śmieszne pieniążki, ponieważ jest dość dużo z nim problemów, zaczynając od początku. Jeśli jest zimny to ma wielki problem odpalic, trzeba się męczyć z nim ok 2 min żeby odpalił, bardzo dużo pomaga podanie samostartu przez dolot powietrza, natomiast jak już jest ciepły to też jest problem z odpaleniem ale pomaga mu pompowanie tą pompka która jest z prawej strony blisko szyby. Drugi problem to brak mocy tak miedzy 1-2tyś obrotów, a pomiędzy 2-3tyś jest ok, i problem z mocą znów się zaczyna jeśli przekroczy 3tyś obrotów, strasznie słabnie i bardzo mocno zaczyna wtedy kopcić na niebiesko że za samochodem drogi nie widać. Chcieliśmy go zrobić ale niestety nie wiemy od czego zacząć, bo jeszcze nigdy diesla nie robiliśmy. Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanikadam Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Zacznijcie od kontroli świec żarowych jeśli chodzi o odpalanie na zimnym. A jeśli chodzi o całość usterek to może wina leżeć po stronie wtrysków. Do sprawdzenia czy nie leją...Daj znać jak efekty prac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max233 Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Witam ja bym zaczął całkowicie od czegos innego , 2 przypadek to silnik a dokładnie turbina i głowica lub blok moze byc jeszcze pompa paliwowa przypadek 1 to najprawdopodobniej wina tego ze ropa sie cofa, akumurator jest dobry ?? moze to byc tez wina pompy . sprawdz tez czy w układzie wodnym nie znajduje sie olej , mechanicy maja takie urzadzenia do sprawdzania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roland_ Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 z świecami patrzałem ale niestety tylko udało mi się trzy pierwsze wykrecić i bardzo szybko się nagrzewają, kolejne sprawiają bardzo duży opór i boję się urwać, ale jutro jeszcze będę dalej próbować. Akumulator jest dobry 65Ah orginalny od mercedesa sprintera i kręci bardzo dobrze na nim. I chciałem oddać wtryski do sprawdzenia, ale zauważylem żeby je wykręcić potrzebuje klucz 23 troche nietypowy i dopiero jakoś na dniach udam się go kupić. max233 a o co dokładnie chodzi ci z tą turbiną i głowicą?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max233 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 wtryski nawet jak leja to bedzie kopcic na czarno a nie na niebiesko , wina lezy moim zdaniem po stronie głowicy poprostu jest peknieta gdzies , długo kreci bo nie ma kompresji , a ze słabnie to turbina przynajmiej takie jest moje zdanie winna moze byc tez popma wtryskowa ale to juz bym zostawił na sam koniec Poprostu ssciagnij głowice oddaj do sprawdzenia koszt nie duzy a wszystko sie wyjasni , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanikadam Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 może jak masz wyjęte te 3 świece to sprawdź na tych cylindrach kompresję.. tę czwartą świece możesz sprawdzić kontrolką zdejmij kabel zasilający, podepnij kontrolkę do akumulatora plusa a drugi koniec do miejsca mocowania plusa na świecy jak ładnie wyraźnie zaświeci a natężenie światła będzie podobne do tego jak byś plus i minus kontrolką na akusiu podłączył to ok. ewentualnie multimetrem ta sama procedura nastaw na 20V i sprawdź czy będą podobne napięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max233 Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 witam i jak sprawdzałes cos ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roland_ Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 nie mialem czasu narazie nic robic, ale dowiedzialem się że mój kolega ma sprzęt do sprawdzania wtrysków i spytałem się go czy mi sprawdzi, tylko mam jedno pytanie, jakie powinno być ciśnienie na wtrysku bo on też nie wie, a głowice będę ściągał prawdopodobnie w ten weekend. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seburaj Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 może jak masz wyjęte te 3 świece to sprawdź na tych cylindrach kompresję.. tę czwartą świece możesz sprawdzić kontrolką zdejmij kabel zasilający, podepnij kontrolkę do akumulatora plusa a drugi koniec do miejsca mocowania plusa na świecy jak ładnie wyraźnie zaświeci a natężenie światła będzie podobne do tego jak byś plus i minus kontrolką na akusiu podłączył to ok. ewentualnie multimetrem ta sama procedura nastaw na 20V i sprawdź czy będą podobne napięcia. tylko, ze w silniku rd28t świece żarowe są pokomplikowane 12/6 V - tak to zostało wymyślone :-) oryginalnie były NGK - 3x CX51 + 3xCZ51 poczytaj także tutaj: http://www.kilometr.pl/patrol_swiece.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.