Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zawieszenie przednie-sanki


gureczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wcale nie! Z tym zaciskiem jak najbardziej prawda.Czasami jak są wybite wodziki na których porusza się zacisk,to od strony zawieszenia dochodzą stuki,bo po prostu ma luz.W przypadku nierówności stuka sobie i tyle.Odkręć koło i spróbuj poruszać zaciskiem góra dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żdnych luzow w prowadzeniu zacisku nie mam - zwracam na to obsesyjnie uwage w każdym samochodzie (reperaturki na zaciski naprawde nie są drogie)

 

tu niedawno wymieniałe osobiście tarcze i zaciski mam bez zarzutu... zresztą skąd byłaby wtedy korelacja stukania z temperaturą zewnętrzną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK! Seburaj a może to guma na stabilizatorze? U mnie zgrzytała-trzeszczała jak robiło się zimno.I taki problem wystąpił drugi raz po 1.5r.Też kupowałem zamawiałem w Olkuszu(f-ma Deuter) wykonane z polimeru i wymieniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek,no przeciaż przejrzal stabilizator ."gumy na drążku stabilizatora poza podejrzeniem, przejrzane"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i d*pa..... na trzepakach byłem z 4 razy (w różnych zakładach), sprawdzone amortyzatory, zawieszenie przód i tył - wszystko OK

:-( do tego odwiedziłem kilka warsztatów, no i niestety jak stukało tak stuka. Po sugestiach speców w warsztatach wymieniłem wszystkie tulejo-gumy w sankach (przy okazji panowie sprawdzili gumy stabilizatora - OK), wymieniłem łączniki stabilizatora, tuleję dolną wahacza oraz łożysko amortyzatora i ....... nadal łupie jak w starym gruchocie

Chyb się poddam, niech łupie :-(

 

Jeszcze przypomnę, stuka po prawej z przodu jakby z zawieszenia (koła) na dziurach i nierównościach (ale też może przenosić dźwięk z innego miejsca-ponoć) dźwięk nie jest metaliczny lecz głuchy, ale czasami to aż pod nogami na podłodze czuję przechodzące drgania. Myślałem też o mocowaniu silnika i skrzyni, ale raczej podczas uruchamiania silnika też by drgało no i podczas zmiany biegów, a tu cisza, jedynie dziury i nierówności generują to stukanie.

Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co to może być ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to kolumna kierownicza ?Zawsze stuki na nierównościach i kocich łbach.Niektóre note i tiidy też tak miały

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83978-domowe-sposoby-na-luz-krzyzaka-kolumny-kierowniczej-w-note/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość seburaj

stuka mu po prawej, a kolumna jest po lewej ;)

tak samo jak u mnie

 

wiosna idzie, a z dodatnimi temperaturami (u mnie) przestaje stukac - ja sobie odpuszczam dalsze śledztwo :whistle:

 

(a głównym podejrzanym jest w dalszym ciągu amortyzator)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wszystko zostało sprawdzone, byłbym za teorią, że to amartyzator. Widziałem takie stukające amorki. Jak jest zimno w pewnym zakresie tłukły. Tłumienie miały ok, ale tłukły :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że niesie na prawą stronę ,niczego nie przesądza.Ale mi w n15 tak tłukły gumowe osłony amorków zimą(ale tylne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość seburaj

najlepiej byloby przerzucić na próbę inną (używaną) kolumnę mcphersona - to bardzo mało pracy, ale trzebaby ją mieć ;)

Edytowane przez seburaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Wypowiem się częściowo na temat. Miałem stuki (stuki? Nie stuki tylko dudnienie jakby jechał taczką bez gumowego kółka po kamieniach) ale w tylnym zawieszeniu. Na serwisie i stacji diagnostycznej wszystko cacy, palce lizać, amorki po 78% żadnych luzów, no nic nie mogli znaleźć, więc zaprosiłem na jazdę próbną. Nie zdążyłem wyjechać ze stacji a gość już woła. Łoż kur.. co tu się tak tłucze...:-) Pytali tylko co to za firma amortyzatorów Magnum (to żadna antyreklama, po prostu fakty). Po wymianie amorków jak ręką odjął. Amortyzatory stare po wyjęciu nie wykazywały oznak zużycia, bez luzów. A jednak prały jak nie wiem co. To tylko taka sugestia, że coś (amorki)może wyglądać cacy a jednak jest wadliwe. Ja zaryzykowałem wymianę za 500pln (wziąłem raczej z górnej półki) ale akurat trafiłem. U ciebie może być podobnie ale równie dobrze nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzeję kotleta wracając do tematu.

Znalazłem "instrukcju" wymiany tulei sanek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czego ?

Obejrzyj jeszcze raz całość, nie po łebkach :).

Tytuł filmiku:

Замена сайлентблоков подрамника Ниссан Кашкай\Replacing silent blocks stretcher Nissan Qashqai Edytowane przez berater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Mój błąd. Przeleciałem filmik skacząc tylko w kilku miejscach co na nim jest i przeskoczyłem najistotniejszy fragment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I jestem po operacji wymiany silentblocków w przednich sankach.

Tylne zupełnie zerwane. Z przednich jedn cała, jedna naruszona.

Wymieniłem komplet.

Zupełnie inny samochód. Nie tylko ustały irytujące metaliczne uderzenia na każdej dziurze lub hopce, ale samochód przestał myszkować.

Prowadzi się pewnie.

Jeśli ktoś ma te przypadłość, polecam wymianę, bo warto.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie fabryczne padły po prawie 200 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda. Rzadko zjeżdżam z asfaltu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Bierz ori. Niewielka różnica w cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jestem po operacji wymiany silentblocków w przednich sankach.

Tylne zupełnie zerwane. Z przednich jedn cała, jedna naruszona.

Wymieniłem komplet.

Zupełnie inny samochód. Nie tylko ustały irytujące metaliczne uderzenia na każdej dziurze lub hopce, ale samochód przestał myszkować.

Prowadzi się pewnie.

Jeśli ktoś ma te przypadłość, polecam wymianę, bo warto.

No właśnie.Od pewnego czasu czuję na kierownicy stuki pokonując drobne  wyboje,chopki,auto nie myszkuje.Rozmawiałem dzisiaj z serwisem i powiedzieli mi ,że to może być luz na wieloklinie kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to nie ma ori OEM tulei . OE sa katalogowo dla citroena/peugota . W nissanie jako OEM belka występuje zawsze jako jeden element

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...