Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Obroty 200, dusi się na benzynie 1,8


Gość Romulus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 problem po wbiciu biegu jałowego spadają obroty do 200 lub całkowicie gaśnie ma tak na benzynie i LPG tak dzieje się tylko do rozgrzania samochodu na ciepło brak oznak, ssanie jest normalnie ale jak zaczyna łapać 20-30C na wodzie to zaczyna się problem

2 problem tylko na benzynie, od tygodnia dusi się po dodaniu gazu i szarpie ( jak delikatnie dodaję gazu to przyśpiesza bez szarpania) tak jest tylko na benzynie na gazie jest super, więc odpada układ zapłonowy. brak błędów wygląda na problem z paliwem.

Jakie ciśnienie paliwa daje pompa? to bym zmierzył i uderzył we wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wyczyść przepustnicę i sprawdź przepływomierz powietrza.

2. Też bym postawił na ciśnienie paliwa bądź wtrysk.

Ciśnienie paliwa powinno wynosić 350kPa = 3.5bar = 3.57kg/cm2 = 51psi na wolnych obrotach.

Dane z serwismanual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię w układ wtryskowy czy pompę, miał byś problemy w każdym zakresie temperatury i obr. Moim zdaniem podłącz go do kompa i ustaw mieszankę za pewne jest za uboga. Przed tym jednak wyczyść od razu przepustnicę i przepływkę a byś miał spokój na dlugi czas. Na gazie masz dobrze bo jest za podana odpowiednia ilość a komputer główny za pewne sobie środkuje wartości i wyrabia. I jeszcze jedno czy pracuje Ci na zimnym równo? Takie objawy daje też podparcie zaworu na chodz by 1cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka była czyszczona (tem. powietrza dolotowego pokazuje poprawnie), ale przepustnicy nie czyściłem ale to dobry pomysł, komp nie pokazuje żadnych błędów. Na zimno i ciepło pracuje równo (dopóki nie dodam gazu, czyli nie obciążę silnika) mogę postawić flamaster na silniku, swieczki są nowe a cewki też sprawdzałem bo mam na zapasie ale w tescie nawet zamieniałem swiece na stare i cewkę. Z reszta jak miałem problem z cewkami i przepływomierzem to walił błędami o wypadaniu zapłonów na cylindrach.

Jutro wytargam przepustnicę i wtryski ale planuję jeszcze zerknąć do pompy, już kiedyś w innym aucie miałem problem z ciśnieniem paliwa więc manometr mam gotowy ale nie wiedziałem jakie ma być ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim coś zaczniesz targać z auta to zakręć butlę od gazu i pojeździj na PB zobacz czy nadal będzie tak samo, jak się poprawi to masz problem z LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyba się mylisz kolego, miałeś kiedyś LPG bo ja już mam 7 auto. Jak jest jakiś problem z autem to najpierw nie lata na LPG dopiero na PB. A zasada jest prosta wszystkie dane idą do sterownika LPG czyli tem. mapy zapłonów to jest kopiowane. Byle pierdołka w zapłonie i jest problem. Czasy wtrysku są 3ms bez obciążenia a jeżeli LPG emuluje prawidłowo czasy wtrysków i nie pokazuje tak samo żadnego błędu to całkowicie odpada układ elektryczny dlatego pasuje mi czyszcznie przepustnicy bo obroty spadają na PB i LPG wtedy komp próbuje zrekompensować spadek i podbija czasy wtrysku problem 1. Zaworu się nie zakręca, wyłączasz sterownik i LPG nie ma w aucie, to tak jak byś je zdemontował fizyczne. A nie jeździ na PB na LPG jest dobrze. PAliwo odpada bo tankuję obydwa na tej samej stacji PB i LPG, a PB tankuję za 20 zeta bo służy tylko do rozruchu i uzyskania 20C i tankowałem już PB z myślą o zanieczyszczonym paliwie

Edytowane przez Romulus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba masz rację, myliłem się :rolleyes2: dziękuję za uświadomienie i cenne wskazówki na przyszłość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba masz rację, myliłem się :rolleyes2: dziękuję za uświadomienie i cenne wskazówki na przyszłość :)

Nawet Ty jeszcze mozesz nauczyć sie czegoś nowego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet Ty jeszcze mozesz nauczyć sie czegoś nowego :)

no człowiek uczy się całe życie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ponownie kolega

mechanikadam miał rację co do pierwszego problemu, wyczyściłem przepływkę (była czysta) i przepustnicę (była raczej bardzo brudna, ktokowy i kanały) i autko nie ma pierwszego problemu ale...

 

Czy potencjometrem położenia przepustnicy można regulować obroty biegu jałowego? Bo miał 900 teraz ma 1000 chyba że znacie referencyjne ustawienie oporności i napięcia sądząc z budowy pierwsze złącze podaje napięcie na potencjometr a w drugim jest konwersja na sygnał cyfrowy

Czy u Was też po puszczeniu gazu w czasie jazdy obroty spadają do 1300 po chwili do 1000, bardzo nie pamiętam ale jak go kupiłem, to tak chyba miał, mam go parę latek i ma przebieg 245000.

Czy w problemie 2 może być uszkodzony przepływomierz? wedle mojej wiedzy LPG nie pobiera danych z przepływu powietrza korzysta z mapsensora (czujnik podciśnienia). Więc w teorii może tak być.

I dzięki za zainteresowanie oraz jakąkolwiek pomoc.

Edytowane przez Romulus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dzingis ten model tak ma mieć i nic nie ruszaj.

 

Problem rozwiązany, winne zabrudzone wtryski, wystarczyło wlać płynu do zbiornika i wycisnąć z auta co się da.

Takie są skutki jazdy kobiet które nie przekraczają 3000rpm i jeżdżą tylko na gazie.

Dla szukających w tym modelu ciśnienie paliwa to 3bary a przepływomierz ma napięcie 1,35V na biegu jałowym bez obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...