jasiek22 Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Wie ktoś może czym się różnią wyżej wymienione silniki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Napewno głowica blok prawdo podobnie taki sam lecz zostało coś napewno poprawiono bo nie siadają panewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 11 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 No własnie wiem i próbuje ustalić co zmieniono że nie siadają panewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Pewnie smarowanie poprawione i to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 11 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Bardziej chodziło mi o to czy dało by się przełożyć tą (dobrą ) część od d40 do d22 i tym samym wyeliminować wadę dlatego chcę się dowiedzieć czym różnią się tylko te silniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Wydaje mi się że inna pompa oleju prawdo podobnie też zostały powiększone kanały olejowe najlepiej było by porównać obydwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Własnie chciałem porownać części i szukałem np. pompy oleju ale niestety była tylko ta od d22. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Podstawową różnicą jest chyba pojemność miski olejowej. W D40 i R51 jest prawie dwukrotna ilość oleju niż w D22 mimo, że blok praktycznie ten sam. Poza tym różnią się systemem zasilania w paliwo a więc i osprzętem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Ooo.... to widze że jednak dowiaduje sie czegoś nowego a jak myślisz Leon ,3 czy dalo by sie jakoś w d22 założyć tą większą miskę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Ale nie ma sensu... Już lepiej znaleźć silnik terrano w fajnej cenie i bawić się z przeróbkę, to jest przynajmniej pewne rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Dokładnie. Gdyby to było proste to już by było głośno o tym. Wymiana silnika (niestety wraz ze skrzynią i kabloteką) na 2,7 z terrano rozwiązuje problem. Ciężko jest znaleźć D22 z drugiej ręki po takiej wymianie - ponieważ auto staje się wtedy niezawodne (poza przednim zawieszeniem). Sam byłem w zeszłym roku przed takim problemem, bo w firmie klęknął mi silnik w D22. Niestety para poszła w naprawę oryginalnego silnika, chodzi do tej pory bez zarzutu, tylko mechanior wciąż nas upomina: Pamiętajcie, że w tym gównie jest mało oleju, pilnujcie przeglądów i nie rzadziej niż 10 000 km, no i dobry syntetyk, broń Boże minerał. W zimę naprawdę trzeba jak z jajkiem, rano olej gęsty jak cholera, ostatnia korba może być niedosmarowana. Jak ktoś jeszcze zaleje szajsem i nie pilnuje kilometrów i na dokładkę pojedzie w góry to będzie miał to co było u mnie w firmie. A narazie (odpukać) lata wzorcowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Ja też zalewałem przez ostatnie 50 tyś olej 0W40 za niemałe pieniądze (wymiana co 8-10 tyś) i przy przebiegu 145 tyś korba wyszła bokiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Bo tak jak mówiłem olej ten jest za rzadki powinien być 10 w 60 lub 15 w 60 Ja teraz też mam za rzadki 5 w 40 ale przy następnej wymianie wlej Motu 15 w 60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Nie zgodzę się. Gęstszy olej gorzej smaruje w szczególności na zimnym silniku. Co z tego, że kontrolka ciśnienia szybciej zgaśnie jak smarowanie będzie gorsze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Tylko że wszyscy mechanicy mi mówią że gęstszy olej jest lepszy nawet czytałem specyfikacje olejów do samochodów są gęstsze , po to aby od razu po odpalaniu zwiększyć ciśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Ale ciśnienie jest tylko sztucznie zwiększone na czujniku bo pompa ma ciężej żeby rozlać olej po całym silniku. Ciekawe dlaczego nowych samochodów nie zalewa się mineralnym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Co za mechanicy, tutaj co niektórym kolegom zalecają takie oleje? tzn. o takich gęstościach. Macie swoje instrukcje co do samochodów, a jak nie to internet. Już nie patrzę na marki olejów i Wy też nie patrzcie, lecz tylko na gęstość. Producent NISSAN Model Navara 2.5 dCi DPF, -4x4 (D40M - YD25DDTI) Silnik DT Silnik (DT) REKOMENDOWANY QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30 6.4 /6.9 POLECANY QUARTZ INEO MC3 5W30 Przekładnia ręczna REKOMENDOWANY TRANSMISSION SYN FE 75W90 4.0 /4.3 Producent NISSAN Model Navara 4x4 Pick-up (D22) Silnik DT Silnik (DT) REKOMENDOWANY QUARTZ ENERGY 5W40 7.2 POLECANY QUARTZ 7000 ENERGY 10W40 Przekładnia ręczna REKOMENDOWANY TRANSMISSION SYN FE 75W90 5.0 Pisze kolega o zmianie miski na większą. A co to da jak i tak smok będzie wyżej? cyt....."...........Silniki dobrze działają na dobrych olejach. Mineralne wykańczają dość szybko jednostkę... Należy stosować oleje syntetyczne lub półsyntetyczne. Wymienia się je co 10kkm. Przeciąganie tego okresu jest niewłaściwe nie tylko dla silnika ale i dla turbiny. Firmowy olej, to odpowiednik francuski ELF (dokładnie to Elf SXR 5W30), DiTD mogą spokojnie jeździć na Shell Helix Diesel półsyntetyk. Silniki CR otrzymują także w/w oleje, choć stosowany bywa inny olej np. Mobil Super FE 5w30 (olej półsyntetyczny?), występujący czasem pod nazwą Mobil Special FE 5w30. Wymiany dokonuje się teoretycznie co 10kkm, ale chyba lepiej skrócić czas eksploatacji - przepełniony filtr oleju może mieć problemy z utrzymaniem oleju w czystości, co może skończyć się zaklejeniem smoka......... .........Kiepski olej i filtr (a tym bardziej zbyt rzadka ich wymiana) powodują bardzo często zacieranie (łuszczenie) wałka rozrządu (najczęściej na pierwszej krzywce). Takowe zjawisko nie dotyczy wyłącznie silników japońskich ale innych firm także. Filtry wymieniane co drugi raz, olej - byle tańszy bo "to tylko olej"... Do tego (prawdopodobnie) przesilanie zimnego silnika powoduje większe obciążenie zaworów a co za tym idzie - gorsze smarowanie wałka w głowicy (olej jest jeszcze zbyt zimny i zbyt gęsty) co może dodatkowo skutkować zmniejszeniem żywotności wałka....... .......Silniki serii (DiTD/CR) dostosowane są do oleju o gęstości przede wszystkim 5w30. Wiele wskazuje na to, że przedwczesne zużycie wałka rozrządu oraz hałas vacum pompy jest wynikiem także niewłaściwego oleju. Vacum pompa – jak powiedział jeden z mechaników - doszczelnia się olejem, więc jego gęstość ma tutaj znaczenie. Zbyt gęsty olej niedostatecznie smaruje też wałek rozrządu (szczególnie na zimnym silniku) co jest powodem przedwczesnego zużycia..........." 10 przykazań dla Diesla Przykazanie 3 3) czcij turbinę swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją będziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora. Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała ciśnienie, bo gdy przykazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz. Przykazanie 4 4) pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka, niźli w dieslu twoim malutka usterka. Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie, bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie. Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ... Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka, DCI`ka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złotą, że wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali, wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj…….. Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz. Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie, bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 (edytowane) Datex ale olej 15 w 60 Motula jest w 100 % olejem syntetycznym a nie mineralnym Edytowane 16 Listopada 2012 przez jasiek22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Ale jest zbyt gęsty. Rób jak uważasz, i tak korba wyjdzie bokiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Swięta prawda tylko 5W30-40 żaden inny Szanuj traktora swego bo możesz mieć gorszego lub żadnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paliwoda Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 ...samochód, a zwłaszcza taki to nie dziecko i choćbyś nie wiem jak się z nim cackał to zesra się kiedy zechce. Ja swojego D22 traktowałem jak powyżej w przykazaniach, dostawał najlepsze syntetyki co 10 tys. km, a do tego używany był jak osobówka, a nie ciężarówka i rozsypał się zaskakując nawet mojego mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 U mnie podobnie... Ten samochód to powinien być wół roboczy i silnik powinien być najsilniejszym elementem tego typu samochodu a tu coś takiego. Dbałem, cackałem się a tu bum... Sprzedałem i mam święty spokój... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paliwoda Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Ja dam mu jeszcze jedną szansę. Jutro mechanik zerwie głowicę i zobaczymy jak wyglądają tłoki. Jeżeli będą ok to zamówię nową głowicę, kpl. uszczelek i nowy rozrząd. Poskłada wszystko i jazda. Potrzebuje pickupa zimą. Ale jeśli zaraz będę słyszał klekot dołu to przysięgam zamienię go na forestera. czy ktoś może polecić mi miejsce w którym kupię nie przepłacając komplet uszczelek silnika i cały rozrząd (z zębatkami)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.