Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Różnice 2.5 DCI (d40) vs 2.5 DI (d22)


jasiek22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bardziej chodziło mi o to czy dało by się przełożyć tą (dobrą ) część od d40 do d22 i tym samym wyeliminować wadę dlatego chcę się dowiedzieć czym różnią się tylko te silniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawową różnicą jest chyba pojemność miski olejowej. W D40 i R51 jest prawie dwukrotna ilość oleju niż w D22 mimo, że blok praktycznie ten sam. Poza tym różnią się systemem zasilania w paliwo a więc i osprzętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo.... to widze że jednak dowiaduje sie czegoś nowego a jak myślisz Leon ,3 czy dalo by sie jakoś w d22 założyć tą większą miskę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie ma sensu... Już lepiej znaleźć silnik terrano w fajnej cenie i bawić się z przeróbkę, to jest przynajmniej pewne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Gdyby to było proste to już by było głośno o tym. Wymiana silnika (niestety wraz ze skrzynią i kabloteką) na 2,7 z terrano rozwiązuje problem. Ciężko jest znaleźć D22 z drugiej ręki po takiej wymianie - ponieważ auto staje się wtedy niezawodne (poza przednim zawieszeniem). Sam byłem w zeszłym roku przed takim problemem, bo w firmie klęknął mi silnik w D22. Niestety para poszła w naprawę oryginalnego silnika, chodzi do tej pory bez zarzutu, tylko mechanior wciąż nas upomina: Pamiętajcie, że w tym gównie jest mało oleju, pilnujcie przeglądów i nie rzadziej niż 10 000 km, no i dobry syntetyk, broń Boże minerał. W zimę naprawdę trzeba jak z jajkiem, rano olej gęsty jak cholera, ostatnia korba może być niedosmarowana. Jak ktoś jeszcze zaleje szajsem i nie pilnuje kilometrów i na dokładkę pojedzie w góry to będzie miał to co było u mnie w firmie. A narazie (odpukać) lata wzorcowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zalewałem przez ostatnie 50 tyś olej 0W40 za niemałe pieniądze (wymiana co 8-10 tyś) i przy przebiegu 145 tyś korba wyszła bokiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak jak mówiłem olej ten jest za rzadki powinien być 10 w 60 lub 15 w 60 ;) Ja teraz też mam za rzadki 5 w 40 ale przy następnej wymianie wlej Motu 15 w 60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się. Gęstszy olej gorzej smaruje w szczególności na zimnym silniku. Co z tego, że kontrolka ciśnienia szybciej zgaśnie jak smarowanie będzie gorsze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że wszyscy mechanicy mi mówią że gęstszy olej jest lepszy nawet czytałem specyfikacje olejów do samochodów są gęstsze , po to aby od razu po odpalaniu zwiększyć ciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ciśnienie jest tylko sztucznie zwiększone na czujniku bo pompa ma ciężej żeby rozlać olej po całym silniku. Ciekawe dlaczego nowych samochodów nie zalewa się mineralnym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za mechanicy, tutaj co niektórym kolegom zalecają takie oleje? tzn. o takich gęstościach.

Macie swoje instrukcje co do samochodów, a jak nie to internet.

Już nie patrzę na marki olejów i Wy też nie patrzcie, lecz tylko na gęstość.

 

  • Producent
  • NISSAN

  • Model
  • Navara 2.5 dCi DPF, -4x4 (D40M - YD25DDTI)
  • Silnik
  • DT

Silnik (DT)

REKOMENDOWANY QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30 6.4 /6.9

POLECANY QUARTZ INEO MC3 5W30

Przekładnia ręczna REKOMENDOWANY TRANSMISSION SYN FE 75W90 4.0 /4.3

  • Producent
  • NISSAN

  • Model
  • Navara 4x4 Pick-up (D22)
  • Silnik DT

Silnik (DT)

REKOMENDOWANY QUARTZ ENERGY 5W40 7.2

POLECANY QUARTZ 7000 ENERGY 10W40

Przekładnia ręczna REKOMENDOWANY TRANSMISSION SYN FE 75W90 5.0

 

Pisze kolega o zmianie miski na większą. A co to da jak i tak smok będzie wyżej?

 

cyt....."...........Silniki dobrze działają na dobrych olejach. Mineralne wykańczają dość szybko jednostkę... Należy stosować oleje syntetyczne lub półsyntetyczne. Wymienia się je co 10kkm. Przeciąganie tego okresu jest niewłaściwe nie tylko dla silnika ale i dla turbiny.

Firmowy olej, to odpowiednik francuski ELF (dokładnie to Elf SXR 5W30), DiTD mogą spokojnie jeździć na Shell Helix Diesel półsyntetyk.

Silniki CR otrzymują także w/w oleje, choć stosowany bywa inny olej np. Mobil Super FE 5w30 (olej półsyntetyczny?), występujący czasem pod nazwą Mobil Special FE 5w30. Wymiany dokonuje się teoretycznie co 10kkm, ale chyba lepiej skrócić czas eksploatacji - przepełniony filtr oleju może mieć problemy z utrzymaniem oleju w czystości, co może skończyć się zaklejeniem smoka.........

.........Kiepski olej i filtr (a tym bardziej zbyt rzadka ich wymiana) powodują bardzo często zacieranie (łuszczenie) wałka rozrządu (najczęściej na pierwszej krzywce). Takowe zjawisko nie dotyczy wyłącznie silników japońskich ale innych firm także.

Filtry wymieniane co drugi raz, olej - byle tańszy bo "to tylko olej"... Do tego (prawdopodobnie) przesilanie zimnego silnika powoduje większe obciążenie zaworów a co za tym idzie - gorsze smarowanie wałka w głowicy (olej jest jeszcze zbyt zimny i zbyt gęsty) co może dodatkowo skutkować zmniejszeniem żywotności wałka.......

.......Silniki serii (DiTD/CR) dostosowane są do oleju o gęstości przede wszystkim 5w30. Wiele wskazuje na to, że przedwczesne zużycie wałka rozrządu oraz hałas vacum pompy jest wynikiem także niewłaściwego oleju. Vacum pompa – jak powiedział jeden z mechaników - doszczelnia się olejem, więc jego gęstość ma tutaj znaczenie. Zbyt gęsty olej niedostatecznie smaruje też wałek rozrządu (szczególnie na zimnym silniku) co jest powodem przedwczesnego zużycia..........."

 

 

10 przykazań dla Diesla

 

Przykazanie 3

3) czcij turbinę swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją będziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.

Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała ciśnienie, bo gdy przykazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.

 

Przykazanie 4

4) pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka, niźli w dieslu twoim malutka usterka.

Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie, bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.

 

Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ...

Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka, DCI`ka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złotą, że wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali, wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj……..

Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.

Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie, bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Datex ale olej 15 w 60 Motula jest w 100 % olejem syntetycznym a nie mineralnym

Edytowane przez jasiek22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...samochód, a zwłaszcza taki to nie dziecko i choćbyś nie wiem jak się z nim cackał to zesra się kiedy zechce.

Ja swojego D22 traktowałem jak powyżej w przykazaniach, dostawał najlepsze syntetyki co 10 tys. km, a do tego używany był jak osobówka, a nie ciężarówka i rozsypał się zaskakując nawet mojego mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie... Ten samochód to powinien być wół roboczy i silnik powinien być najsilniejszym elementem tego typu samochodu a tu coś takiego. Dbałem, cackałem się a tu bum... Sprzedałem i mam święty spokój...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość paliwoda

Ja dam mu jeszcze jedną szansę. Jutro mechanik zerwie głowicę i zobaczymy jak wyglądają tłoki. Jeżeli będą ok to zamówię nową głowicę, kpl. uszczelek i nowy rozrząd. Poskłada wszystko i jazda. Potrzebuje pickupa zimą. Ale jeśli zaraz będę słyszał klekot dołu to przysięgam zamienię go na forestera.

 

czy ktoś może polecić mi miejsce w którym kupię nie przepłacając komplet uszczelek silnika i cały rozrząd (z zębatkami)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...