Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11 2.0 TD Falujące obroty, błędy 21; 34; 47.


Navstar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Postanowilem zalozyc osobny temat do moich walk z nissanem. Licze ze mi pomozecie w tej nierownej walce :)

 

Zaczelo sie z 3 miesiace temu, nierowna praca silnka na wolnych obrotach, gasniecie na luzie, przykopcywanie z wydechu i problem z uruchomieniem cieplego silnika.

Oddalem pompe Zexela do regeneracji. Pompiarz poprawil nastawnik, okablowanie i uszczelnienie. Po zalozeniu pompy za 3 dni objawy zaczely powracac (procz problemu z uruchomieniem na cieplym). Niedlugo pozniej wymienilem pasek rozrzadu z napinaczami i rolkami.

Niedawno zauwazylem, ze silnik zaczyna tracic dynamike (przy gwaltownym przyspieszaniu szarpie i czuc jakby chcial jechac ale cos go trzyma 'za lejce').

Sprawdzilem przeplywomierz, wszystko opisalem tutaj --> http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/85475-czyszczenie-przeplywomierza-co-i-jak/page__hl__przep%C5%82ywomierz

 

Dzis odczytalem kody bledow z komputera metoda zworki, wymrugalo mi bledy:

21 --> zawór czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej

34 --> czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu

47 --> czujnik polożenia wału korbowego

 

Co mnie zdziwilo to, to ze nie pokazal bledy w przeplywomierzu :/

Co mozecie mi poradzic?

Chyba zaczne od wymiany przeplywomierza, poszukam jakiejs przyzwoitej uzywki, moze miacie jakies namiary na taka czesc? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy takie problemy i jeżeli wybija błąd zaworu kąta wtrysku to ecu silnika łapie też nieprawidlowości innych czujników które steruja pompą wtryskową np. przepływki, czujników temp. czujnika wału czy wzniosu igly wtryskiwacza.

 

Twoja rola to wyeliminować po kolei dobre czujniki, czyli rezystancje trzeba pomierzyć , z pamięci podam ich namiary o ile dobrze pamiętam moge się mylić, to koledzy mnie poprawią, czujnik wzniosu igły ok100ohm, czujnik wału nie pamiętam dokładnie ale w granicach 137-143ohm lub 147 mogę się mylić, przepływka boscha nowa ma 1.9v na niebiesko-białym kablu i masie, musisz wszystko pomierzyć, często jest tak że ten zawór szwankuje a pompiarze go nie zmieniają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 = wtrysk sterujacy - masz prawdopodobnie zepsuta cewke wtrysku sterujacego, ja zrobilem 20 tys na takim i jezdze dalej. Latwo to sprawdzic omomierzem.

47 = czeka cie wymiana pewnie i stad twoje problemy . Moze obudowa czujnika uszkodzona jest, twoj opis problemow to chyba TO.

21 = nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bobytempleton

Przeplywke juz sprawdzalem, przeczytaj link jaki wkleilem :)

Tez tak myslalem, ze cos moze zle dzialac i wplywac na prace pozostalych podzespolow. Ale skoro przeplywka szaleje to raczej do wymiany, tylko watpie, ze wtedy bedzie wszystko ok :/ Cos mi z ta pompa nie pasuje :/ Mimo, ze pompiarz mial ja na stole dwa razy :P

Moze kat wtrysku zle ustawil, albo przy wymianie paska rozrzadu majster pomylil jakis zabek (chociaz nie, sam widzialem w jakiej pozycji zalozyl pasek i faktycznie pokrywal sie znaczek na pasku ze znaczkiem na kole)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Przerabiałem temat jakies 2 tyg temu. Nistety nie było tanio ale efekt murowany.

Do wymiany czujnik położenia wału korbowego.

Ten czujnik powoduje tez masę innych błędów min immobilisera a przepływka Ci nie pokaże błędu chyba że by miała zwarcie. Tak bynajmniej było w moim przypadku a a mam p11.144

 

 

dodam e mi przy uszkodzonym czujniku walu pokazywało własnie błąd immo i świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu. A nic to nie miało do tego ;) bo i swiece nowe i immo bez problemowo działa ;)

Edytowane przez Mateusz_P11_144
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy mial takie objawy a u kazdego cos innego wyszlo :/

Tak jak mowilem, zaczne od przeplywomierza, pozniej zobacze, czy jakies bledy zniknely :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi padł wtrysk sterujący i jedyny objaw był taki że auto nie miało mocy i check się palił. błąd 47

gdybyś chciał namiar na firmę co je robi to daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływki się nie czyści jak padnie to nowa i koniec Tym psikaniem to ją jeszcze dobiłeś.

Jak ty to mierzyłeś że ci tak napięcie skakało W Hitachi ma być od 1,9-2,3 Volta Mierzysz na białym przewodzie i masie aku na obrotach jałowych i ciepłym silniku

 

Co do błędów to wykasuj i zobacz czy się powtórzą (czekasz aż się włączy check)

Problem z odpaleniem ciepłego silnika to problem czujnika położenia wału Zmierz opór na wtyczce pin 2,3 opór 1,2 1,5 kOhma w temp 25*C

kod 21 Zawór kąta wtrysku Rezystancja 15 omów w temp 25*C pin 2 i 3

Co do wtyskiwacza sterującego to nie pamiętam wartości

Zle ustawiona pompa (zły statyczny kąt wtrysku) to problem z odpaleniem rannym i siwa chmura śmierdząca silnie ropą jak już się uda

Sprawdż EGR czy się nie zaciął może od niego łapać muła, ale najprędzej teraz od tej "tuningowanej" przepływki Aha podstawa to czysty i przepustowy siltr powietrza. Przepustowy to taki przez które leci powietrze a nie jest wsysany do kolektora jak IC czy JapanCars

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

and_pec

Dzieki za informacje :) Wlasnie sprawdzlem kable na wtyczce od czujnika walka :) i mialem szukac jaki opor na nim powinien byc :) Jutro sprawdze w temp 6*C, to powinien byc ciut wyzszy, co?

Po przeplywke jade jutro rano i po wymienia wykasuje bledy i zdam raport :)

A jak narazie bledy sie powtarzaja :) Filtr powietrza jest nowy (2tys km)

 

P.S. EGR sprawdzalem przed oddaniem pompy. Wyciagnalem z niego moja zlotowke :P popsikalem tym odtluszczaczem i zalozylem z powrotem. Zawor sprawny :)

Edytowane przez Navstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobne objawy tylko na Boschu. Przepływka ma zmieniające się napięcie od 1.6 do 2.05V Sprawdzałem dziś 4 różne sztuki i wszystkie podobnie działają . Po tym momencie kiedy wzrośnie do 2V silnik szarpnie, obroty spadną na chwilę i robi się 1,6V. Co ciekawe siedziała F002C2G033 (bez termistora chyba) a nie F00C2G2030 i nie czuć różnicy. Szukamy dalej :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplywka wymieniona na orginalny Hitachi (1,97V) Obroty mniej skacza, gasnie bardzo sporadycznie, nie dlawi sie przy gwaltownym przyspieszaniu :) Jest lepiej :)

Jednak check engine sie zapalil dzis po uruchomieniu silnika jak skonczylem prace i raz zgasl niedlugo po tym. Chyba bedzie gasl na zimnym silniku. Wykasowalem bledy, jutro pojade do pracy i po powrocie sprawdze jakie bledy mi wyskocza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

To może byc nastawnik dawki paliwa ;)

Na razie tylko swiruje. Masz problemy z obrotami jak jedziesz?

Przy skręcaniu na luzie spadaja lub przy gwałtownym hamownaiu ?

47 to czujnik wału i to zrób szybko bo coraz gorzej bedzie(ja tak bynajmniej miałem)

Dużo jest o tym na forum ;)

Edytowane przez Mateusz_P11_144
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem dzis bledy, dalej wyswietla te same: 21; 34 i 47 :/ Chyba wtrysk do regeneracji :(

Myslicie, zeby od czego zaczac? Za samochodem czuc silnie ropa, po wjechaniu do garazu po chwili czuc rope, przy spadkach obrotow puszcza chmurke i wtedy obroty wskakuja powrotnie. Jezeli w spalinach czuc silnie rope to znaczy, ze jej nie przepala do konca, czyli zly kont wtrysku? Czy przy rozruchu wtrysk sterujacy zle poda dawke? A moze to ten czujnik od walka zle zgrywa wszystko? Szykuja sie wydatki :/

Mozecie mi powiedziec jakie wartosci powinienem miec na wtrysku i jakie na czujniku od walka?

To sa sasiadujace wtyczki przy oslonie paska rozrzadu, tak? Ta czarna, ktora idzie w dol to od walka a brazowa idzie do wtrysku, czyli wtrysk :)

Sprawdzam tak samo jak na przeplywce? Czarny na aku a czerwony w bialy kabelek? Mierze opor czyli ustawiam miernik na 20k omow? Jakie zblizone wartosci powinienem miec w 3*C? Nie mam ogrzewanego garazu.

Tutaj wstawilem filmik jak silnik pracuje po rozruchu, calkiem dobrze, pod koniec filmu zaczyna dopiero skakac na obrotach

A tutaj nagralem dzis na cieplym silniku, troche krotki bo mi bateria padla:/ i ogolnie sorry za radio :P

widac jak wskazowka na chwile spada w dol i za chwile wraca, zeby ponownie spasc :/

Zauwazylem, ze na cieplejszym silniku silniejsze sa te skoki, czasami wskazowka buja sie powoli do 1tys obrotow i spada do 600 czy tam 700 na jalowym i ponownie powoli podchodzi do 1tys. Zazwyczaj konczy sie to wylaczeniem silnika :/

 

pisalem wczesniej, ze pompa byla regenerowana czyli nastawnik odpada na 100%. Przy jezdzie samochod zachowuje sie nadzwyczajniej normalnie. Zauwazylem, ze gdy samochod sie toczy to nie gasnie, dopiero kiedy sie zatrzymam to czasami zgasnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Na wtrysku nie powiem bo nie wiem-poszukaj w forum może coś będzie wiemy tylko że rezystancja 15 Ohm.Zobacz na początku czy dochodzi 12V do elektrozaworu w pompie po przekręceniu klucza na on (śruba pod kapturkiem a masa z aku np)

Opór czujnika wału mierzymy na wtyczce na 2 i 3 pinie i powinno być 1,2-1,5 kOhma

Tak,Obok obudowy rozrządu taka wtyczka w mocowaniu. tylko uważaj zeby nie zlamać tego plastiku przy sciąganiu.

Tak wygląda ten czujnik.

http://allegro.pl/ni...2737253604.html

a z tego co wiem na allegro regenerują te wtrysk i całkiem znośnie w kosztach. ;)

przy 3 stopniach troche niższe ale bez szaleństw. Mi przy padniętym czujniku położenia woógle nie zapalił i musiałem dziada holować ;) Tobie całkiem fajnie zapalił :)

 

a i to że pompa była regenerowana nie oznacza że nastawnik również ;)

Większość mechaników u mnie mówi że"nastawnik to część nie rozbieralna i się tego nie naprawia tylko nowe kupuje (a nowy 1850 zł kosztuje) :)

Jedź pod kompa do normalnego zaufanego mechanika-podłaczy KTS Bosch'a i Ci dokładnie powie. Może być ze to tylko czujnik wału a robi inne błedu w Ecu ;)

mi pokazywał błędy 114 ;d

Po kolei bedziesz wymieniał ;)

 

Tu masz z alletanio nastawnik ;)

http://allegro.pl/nastawnik-pompy-wtryskowej-do-nissan-2-0-p11-2-7-i2740093325.html

Jutro montuje tak wogóle bo moj też ledwo zipie ;))

Edytowane przez Mateusz_P11_144
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro to sprawdze :) dzieki za info :)

Tylko wiesz, jezeli czujnik do wymiany i wtrysk do regeneracji to juz jest ladna suma :/ a niedlugo swieta :/ i studniówka dziewczyny :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcześniej nie doczytałem, ale jak masz przepływkę hitachi to zapewne pompa i wtryski zexel, a ich się podobno nie regeneruje, tylko wymienia. Jeśli dobrze pamiętam, to również sprawa czujnika położenia ma się troszkę inaczej niż na osprzęcie Boscha (ja mam bosch).

Odezwij się na pw do krzysiek1958 wiem że on coś więcej wiedział o osprzęcie zexel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzylem opory na czujnikach i wyglada to tak:

Przy zalaczonym zaplonie:

Czujnik polozenia walu: 1,79 kOhm

Wtryks sterujacy: 0,45 kOhm

Nastawnik pompy wtryskowej: 11,16 V

 

Podczas pracy silnika:

Czujnik polozenia walu: 1,77 do 2,23 kOhm (zmienne wartosci)

Wtryks sterujacy: -0,02 do -0,04 kOhm

Nastawnik pompy wtryskowej: 13,19 V

 

Czujnik chyba do wymiany :/

Ale dziwne sa wartosci na wtysku sterujacym podczas pracy silnika :/ Mierzylem dwa razy i za kazdym razem to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

POMOCY!!!

Demontowalem dzis czujnik polozenia wału, przy DELIKATNYM wyjmowaniu czujnika, ułamał sie! :/

 

http://www.tinypic.pl/5894bnivfvya

http://www.tinypic.pl/h9cg41mmc2a4

 

Reszta została, probowalem go jakos wyciagnac, nawet przyszla mi mysl, zeby magnesem podzialac ale wszystko na nic. W akcie desperacji chcialem go pokruszyc i wyciagnac w kawalkach. Wszystko na marne, bardzo twardy material :/ jak odkrecalem srubke mocujaca to juz oczko sie ulamalo. Co mam teraz zrobic?

Czy moge w ogole uruchomic silnik bez czujnika??

Czy zamiennik z opla jest tej samej dlugosci?

 

http://www.tinypic.pl/rjzxsq59xn5t

 

Pomozcie jak to mozna wydostac!????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też się złamał ale jak dotknąłem śrubokrętem do tej resztki co została w bloku to się przykleił jak magnes i wyjąłem bez rozbieranie obudowy.. możliwe że śrubokręt miałem z końcówką magnetyczną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Nawet jak nie miałem z końcówka to polecam takie rozwiązanie:

Wziąść jakiś większy magnes i ze 3 srubokręty różnej wielkości. I przyłożyć je do magnesu tak zeby sobie na nim leżały. I w zależności od tego jaki potrzebujemy taki bierzemy ;) Na krótko starcza "magnes" ale zawsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...