Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wymiana komputera p11 2001 r


batonik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem nowy na forum więc z góry przepraszam za wszelkie pomyłki. Przetrząsnąłem już całe forum jednak nie znalazłem odpowiedzi na problem jaki mnie napotkał. Otóż mam primere i moja mam ma również. Problem właśnie wystapił w mamy aucie otóż zgubił się kluczyk, jedyny kluczyk. Auto oczywiscie z NATS. Po wielu telefonach doszedłem do wniosku ze najtańszym sposobem będzie wymiana stacyjki, komputera i zamków. I tu pojawił sie problem. Otóż komputer w mamy primerze ma oznaczenie MEC20-501 i takiego za cholere nie mogę znaleźć za to są na allegro zestawy całe w przystepnej cenie jednak z komputerami o oznaczeniach MEC20-505 bądź MEC11-100. I tu jest moja prośba i pytanie czy któryś z tych komputerów będzie pasował zamiast tego obecnego, czy auto odpali i będzie normalnie funkcjonowało, bez żadnych atrakcji typu 'check engine" Auto z 2000 r, kombi, 1.8 16v , podajze 115 bądź około 120 KM, wersja kombi bez wskazań zużycia paliwa. Proszę o pomoc bo mama jest bez auta a potrzebuje go do pracy .

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na komputerze będziesz miał nr. katalogowy nissana zapisany w ten sposób 237107J615 i poszukiwał bym komputera wg tego numeru

tak na szybko wyszukałem jakie występowały komputery o numerach w 2001 przy silniku 1,8 :

 

237107J615 przy tym numerze możesz zamontować komputer o takim nr : 237107J616

 

237107J665 przy tym numerze możesz zamontować komputer o takim nr : 237107J666

 

237107J675 przy tym numerze możesz zamontować komputer o takim nr :237107J676

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak więc dziękuję za szybką odpowiedź jednak, na kompie nie było takiego nr jedynie wspomniane wczesniej MEC20-501 dalej A1 oraz 1705. Na podstawie tej strony :

http://ecu.de/nissan/motorsteuerger%C3%A4t/hitachi-mec11,-mec20/motorsteuerger%C3%A4t-nissan-primera-23710-7j615-hitachi-mec20-501-827.html, wnioskuję ze byl to komputer o nr 237107J615 jednka dalej nic mi to nie mówi ponieważ jedyne do czego mogę sie dkokopać to nr MEC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

batonik>No i masz nauczkę(mama) na przyszłość że należy zawsze mieć 2klucze. Taniej wychodzi od późniejszych konsekwencji! Nawet gdybyś miał surówkę ze wzorem bez imob.! Nie rozumiem dla czego od razu chcesz wymienić komputer??- źle działał? Ciągle były problemy z błędami? Czy jak?!

Wystarczy że kupisz stacyjkę z 2kluczami!!!+zamek drzwi i klapy! (ew.wkładki). Znaleść magika który przepisze kod imob. I tyle!

W moim przypadku było prawie podobnie. O tuż miałem Almere N16 2.2dti, 00r. import z Włoch. Pewnego dnia po jechałem do pracy i tu się jazda skończyła. Kolega przyjechał z kompem N.consult i wywaliło 2błędy-e.zawór pompy i brak komunikacji systemu imob.(NATS) Po prosił mnie o kod z radia-(czyli ma coś na rzeczy!) oczywiście nie miałem bo było rozkodowane i żadnych papierów serwisowych. Powiedział-no to trzeba przepisać nowy. Za holowałem- odebrałem z nowym kodem imob.(4cyfry na kartce papieru) i dodatkowym kluczem! I uruchomionym zaworem pompy.

Tak że moja rada to nie tel. Tylko pod jedź do serwisu N. po szukaj elektronika i z nim za gadaj albo innym magikiem. Na forum nie jeden wymieńiał stacyjkę chodz z powodu n.p. po psucia się i.t.d. Po co od razu komp?!

Za daleko bo bym Cię ustawił do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc po całodziennej walce, wymianie stacyjki, komputera oraz panelu z bezpiecznikami (tam podobno tez coś istotnego jest), dalej auto nie odpala. Centralny zaprogramowałem, działa, po przekręceniu stacyjki, zapala się wszystko tak jak zwykle jednak po chwili zapala się kontrolka NATS (kluczyk na tle samochodu-czerwonego koloru).rozrusznik kręci jak najbardziej jednak silnik wogóle nie zaskakauje. Ręce mi opadają bo jutro wyjeżdzam a mama dalej bez auta będzie. Wiem że powinienem jakiegos magika zawołać jednak w pobliżu nie znam takocwych (krosno odrz. Gubin, woj. Lubuskie) Co mam dalej robić. Pomóżcie proszę

 

 

PS. Kolejnymi zauwazonymi ,dosć dziwnymi oznakami są: na radiu fabrycznym, najpierw wyświetla się wait, potem secure

oraz po zamknieciu auta, kontrolka nats na desce rozdzielczej miga z bardzo duża częstotliwością, dużo szybciej niz w przypadku kiedy to auto jest otwarte (ale kluczyków nie ma w stacyjce)

 

wyczytałem gdzieś że kluczyk jest niezakodowany, jednak kluczyk był w zestawie razem z komputerem oraz stacyjką i jakimś tam modułem BSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

mam pytanie do znawców,gdzy auto posiadam od niedawna a z elektornika u mnie cienko...mianowicie auto chodzi bezblednie ?(60 tys przebiegu) silnik 1.8 b 2000r do czasu gdy nie wpadnie na jakis dolek i podskoczy ewentulanie podczas jazdy pod gorke.Myslalem,ze moze to byc pompa paliwowa,ewentualnie przekaznik,ale chyba nalezy to wykluczyc.NIe ma problemu rano z odpaleniem "zawiechy wystepuja nieregularnie" i sa trudne do zdiagnozowania jakby nie laczylo czasem jakies gniazdo,tylko jakie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...