Gość Arkady2222 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Witam wszystkich. Tydzień temu zostałem szczęśliwym posiadaczem Primerki. Auto sprowadziłem od sąsiadów z za odry. Rocznik 2003, 2 litry benzyna, najechane 200tyś, Skóra, el. fotele, szyby, lusterka etc. Silnik pracuje rewelacyjnie. Nie szarpie, ładnie się wkręca, spalanie po mieście w granicach 11 litrów. I wszystko by było w porządku, gdyby nie jedna usterka, której jak do tej pory nikt nie potrafi zdiagnozować. Usterka-przypadłośc dotyczy zawieszenia. Konkretnie chodzi o przód od strony kierowcy. Wpadając lewym kołem w jakąś dziurę, lub serię dziur, słychać metaliczne uderzenie, jakby coś było luźne, lub niedokręcone. Wymieniłem swożnie wahaczy, łączniki stabilizatora, gumy drążka stabilizatora, klocki ( siedzą sztywno ). Amory sprawdzone mają ok 80 %, były wyciągane, sprężyny całe. Nie wiem na co jeszcze zwrócić uwagę. Wszyscy rozkładają ręce, a na dziurach jak dzwoniło, tak dzwoni. może miał ktoś z was podobną przypadłość i znalazł przyczynę usterki, bedę wdzięczny za każdą podpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 sprawdzaleś końcówki drążków kierowniczych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkady2222 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 sprawdzaleś końcówki drążków kierowniczych? Tak, wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 górny wachacz? tuleje w dolnym wachaczu? jesli też sprawdzałeś i jest ok to podjedź do innego mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkady2222 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 górny wachacz? tuleje w dolnym wachaczu? jesli też sprawdzałeś i jest ok to podjedź do innego mechanika podobno w górnych wachaczach trzeba było dokręcić nakretki bo były poluzowane. Tam zdajsie są jakieś łożyska ? Tuleje w dolnym wachaczy sprawdzone, ok. Ale, czy to wsztstko może stukać metalicznym dźwiekiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 z lewej strony juz chyba tak, nie przychodzi mi nic juz wiecej do głowy, ewentualnie sprawdz mocowanie maglownicy 9przekładni kieroniczej) ktos kiedys na forum pisał, ze to mu stukało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkady2222 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Stuk jest zawsze po wpadnięciu w jakąś dziurę i na mój słuch okolice lewego słupka, lewego amorka, lewego zawiasu maski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Przy McPersonach w miejscu mocowania ze zwrotnicą są dwa łożyska ( jedno mniejsze drugie większe ) , które się rozleciały z powodu rdzy , należy je wymienić ale to robota dla mechanika bo sam łożysk nie zdejmiesz ze względu na rdzę , Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Dodatkowo dodam do Voyagera jak będziesz grzebał w McPersonach oblukaj sprężyny pisał kolega o pękniętym jednym zwoju na samej górze. Problem niewidoczny przy standardowej diagnostyce. On miał farta i obie strony były jednakowo pękniete i schowane w osłonie niewidoczne od koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkady2222 Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Przy McPersonach w miejscu mocowania ze zwrotnicą są dwa łożyska ( jedno mniejsze drugie większe ) , które się rozleciały z powodu rdzy , należy je wymienić ale to robota dla mechanika bo sam łożysk nie zdejmiesz ze względu na rdzę , Powodzenia Chodzi ci o te łożyska co są osłonięte z góry takim gumowym kapturkiem ? Bo po wyjęciu amorka na jego górze było nałożone coś co przypominało łożysko, tylko zaciśnięte w plastikowej obudowie. Mechanior mowił, że to nie łożysko tylko podkładka, ale coś mi się nie chce wierzyć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Strzelałem w twój model jak nie pasuje to pod tym adresem masz wszystkie rysunki poptrzebne do weryfikacji twjego zawieszenia. Pokaż mechaniorowi i niech kombinuje http://nissan4u.com/parts/primera/el_p12e/2003_7/type_8/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 I zobacz, aby nie było tak jak u mnie. Poluzowana delikatnie śruba trzymająca zacisk i prowadnice. Zacisk pukał na każdej dziurce. Jeśli masz kanał, to złap za zacisk i zobacz czy nie rusza się góra-dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 To prosto jest zweryfikowac podnies lewarkiem kolo i poruszaj nim we wszystkie strony , bedzie widac ze ma luzy, pod kapturkiem jest sruba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkady2222 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Dzieki za podpowiedzi. Po niedzieli rusza akcja warsztatowa pt. "Co stuka w moim przednim lewym zawieszeniu". Strzelałem w twój model jak nie pasuje to pod tym adresem masz wszystkie rysunki poptrzebne do weryfikacji twjego zawieszenia. Pokaż mechaniorowi i niech kombinuje http://nissan4u.com/...ont_suspension/ Dzieki za rysunki. na pewno sie przydadzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Tutaj masz jeszcze parę punktów gdzie może pukać w przednim zawieszeniu lub "przenoszenie" pukania, które zebrałem z forum. - amortyzator; -brak odboi przy amortyzatorze; - łożysko amortyzatora; -mocowanie górne amortyzatora -pęknięta sprężyna; -wybita-uszkodzona poduszka sprężyny; -gumy stabilizatora; -łączniki stabilizatora; -tuleje wahacza; -sworzeń wahacza; -drążek kierowniczy; -końcówka drążka; -osłona termiczna nad tłumikiem; -krzyżak-kostka kolumny kierowniczej; -przeguby; -luzy na listwie maglownicy; -maglownica; -klocki hamulcowe; -luźny zacisk; -poluzowane śruby zacisku, prowadnic lub jażma; -luz na łożysku koła; -niedokręcone koło; -luzy na zawiasach klapy-maski silnika /nitowanie/; -luz zamka klapy-maski lub na zamku; -luźny, niedokręcony akumulator; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkady2222 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Tutaj masz jeszcze parę punktów gdzie może pukać w przednim zawieszeniu lub "przenoszenie" pukania, które zebrałem z forum. - amortyzator; -brak odboi przy amortyzatorze; - łożysko amortyzatora; -mocowanie górne amortyzatora -pęknięta sprężyna; -wybita-uszkodzona poduszka sprężyny; -gumy stabilizatora; -łączniki stabilizatora; -tuleje wahacza; -sworzeń wahacza; -drążek kierowniczy; -końcówka drążka; -osłona termiczna nad tłumikiem; -krzyżak-kostka kolumny kierowniczej; -przeguby; -luzy na listwie maglownicy; -maglownica; -klocki hamulcowe; -luźny zacisk; -poluzowane śruby zacisku, prowadnic lub jażma; -luz na łożysku koła; -niedokręcone koło; -luzy na zawiasach klapy silnika /nitowanie/; -luz zamka klapy; Ja cię pędzę... Zaraz wydrukuję i po niedzieli zawiozę mechaniorowi... się chłop załamie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Ja cię pędzę... Zaraz wydrukuję i po niedzieli zawiozę mechaniorowi... się chłop załamie Tu nie chodzi o stuki tylko metaliczne, lecz ogólnie. Ale gdybyś Ty miał coś innego, to się pochwal i dopiszemy do listy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkady2222 Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Tu nie chodzi o stuki tylko metaliczne, lecz ogólnie. Ale gdybyś Ty miał coś innego, to się pochwal i dopiszemy do listy. A u mnie jest właśnie stuk, stuki metaliczne. Oczywiście, jak ty przypadłośc zostanie zlokalizowana i weliminowana dam info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 (edytowane) Zweryfikuje w dwuch pozycjach listę Tutaj masz jeszcze parę punktów gdzie może pukać w przednim zawieszeniu lub "przenoszenie" pukania, które zebrałem z forum. - -luzy na listwie maglownicy; -maglownica; - -niedokręcone koło; - MAglownica jest pojeciem ogólnym - dodam luz na drążku kierwoniczym - nie mylic z końcówką - http://allegro.pl/k3-1021-drazek-kierowniczy-nissan-primera-p12-i2749706123.html niedokrecone koło drży nie stuka i jest do bardzo odczówalne na kierownocy zwłaszcza na zakręcie robionym na tym kole - ten problem przerobiłem niestety i bardzo wyrobiło gniazda śrub w feldze http://allegro.pl/k3...2749706123.html Edytowane 26 Listopada 2012 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Zweryfikuje w dwuch pozycjach listę MAglownica jest pojeciem ogólnym - dodam luz na drążku kierwoniczym - nie mylic z końcówką - http://allegro.pl/k3...2749706123.html niedokrecone koło drży nie stuka i jest do bardzo odczówalne na kierownocy zwłaszcza na zakręcie robionym na tym kole - ten problem przerobiłem niestety i bardzo wyrobiło gniazda śrub w feldze Drążek kierowniczy jest na liście, końcówka również. Maglownica jest ogólnie a zarazem i miejsce. A z kołami jest różnie, najpierw drżą a potem pukają-stukają. Zwłaszcza gdy otwory są już wyrobione lub całkowicie nakrętki nie były dokręcone po zmianie koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlad69 Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 A u mnie jest właśnie stuk, stuki metaliczne. Oczywiście, jak ty przypadłośc zostanie zlokalizowana i weliminowana dam info. ja mialem podobnie.metaliczny,wrecz przechodzacy w szklany odglos-az ciarki przechodzily.po wymianie sworzni wahaczy przednich temat sie skonczyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkady2222 Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Autko już u mechaniora. Dałem mu tydzień, bo będzie jeszcze poprawiał zderzak. Po tygodniu albo ... , albo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 eeee z taką czek listą to tylko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Oby tylko mechanik, kolegi nie skaleczył finansowo , jak pomyśli że ma posprawdzać wszystko to co na tej liście . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkady2222 Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 No to, pomagacie, czy śmiejecie się ? Nie potrzebuję prześmiewdzów. Jest kilku kokegów na forum, którzy próbują mi pomóc i dla nich chwała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.