Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nowy użytkownik X-trail'a


Gość siuda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Kilka dni temu stałem się posiadaczem X-trail'a z 2006r w wersji 2.2 114bhp z przebiegiem 185Kkm. Niestety brakuje informacji o oleju (rodzaj + data wymiany). Nie wiem czy przy tym przebiegu i niewiedzy na temat tego co jest zalane w silniku wymiana na Shell Helix Ultra Extra 5W-30 będzie dobrym pomysłem(?). Rano po odpaleniu wyraźnie słychać metaliczny dzwięk wydobywający się spod maski (jakies 5km do nagrzania się silnika), lecz nie towarzyszy temu żaden inny objaw (spadek mocy, kopcenie). Jeździłem już kilkoma dieselami, ale ten dzwięk nie do końca pozwala mi spać spokojnie. Przy okazji wymiany oleju poprszę mechanika o sprawdzenie naciągu łańcucha, ale może doswiadczeni użytkownicy forum będą mnie w stanie nakierować, na którym elemencie się skupić najbardziej, a także czy zmiana na wspomniany wczesniej olej jest dobrym pomysłem?

 

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu stałem się posiadaczem X-trail'a z 2006r w wersji 2.2 114bhp z przebiegiem 185Kkm. Niestety brakuje informacji o oleju (rodzaj + data wymiany). Nie wiem czy przy tym przebiegu i niewiedzy na temat tego co jest zalane w silniku wymiana na Shell Helix Ultra Extra 5W-30 będzie dobrym pomysłem(?). Rano po odpaleniu wyraźnie słychać metaliczny dzwięk wydobywający się spod maski (jakies 5km do nagrzania się silnika), lecz nie towarzyszy temu żaden inny objaw (spadek mocy, kopcenie). Jeździłem już kilkoma dieselami, ale ten dzwięk nie do końca pozwala mi spać spokojnie. Przy okazji wymiany oleju poprszę mechanika o sprawdzenie naciągu łańcucha, ale może doswiadczeni użytkownicy forum będą mnie w stanie nakierować, na którym elemencie się skupić najbardziej, a także czy zmiana na wspomniany wczesniej olej jest dobrym pomysłem?

kolego - jeśli masz auto z 2006r to masz 136KM oraz w prezencie DPF ;)

więc olej też musi być przystosowany do dpf

gęstość zalecana to chyba 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie ze specyfikacją najlepiej wlać olej 5W-30 ACEA C3 (nawet jeśli nie ma DPF, to taki olej jest jak najbardziej prawidłowy).

Hałas na zimnym silniku... to temat rzeka - po piersze X-Trail tak ma, po drugie mogą to być skrzypiące paski klinowe, krzywe koło pasowe i ewentualnie któreś z łożysk + napinacz, po trzecie łańcuch napędzający pompę próżniową, po czwarte zawory itd... Na początek warto się przyjrzeć czy paski klinowe nie chodzą w jakiś nietypowy sposób i skąd dobiegają hałasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wam za odpowiedzi. Wersja ta na pewno ma 114KM (nie jest to do końca europejska wersja, ale patrząc w internecie nie jest to jakiś ewenement). Myślicie, że spokojnie mogę wlać 5W30, jeżeli nawet zalany jest jakiś syfiaty mineralny olej? A dziwny dzwięk to najczęściej występuje przy 1500obr/m i raczej przypomina piłkę do metalu. Jutro podaję do warsztatu sprawdzić naciąg łańcucha, ale najpierw chciałem mieć pewność, czy mogę zamówić syntetyczny olej w sklepie. Polecacie jakieś szczególne?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...