Gość ernest_debesciak Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Co warsztat - to inna opinia. Mam juz dość! Nikt nie wie, co wlac by nie ZABIĆ silnika. Silnik kompresję ma super. Od 50km/h do 100 na 5 biegu dosłownie w chwilę. Jest to rocznik 1994, model N14, 3d, 1.4 16V. Zero - kompletnie zero wycieków!! Przebieg? Nieznany... Olej najprawdopodobniej zmieniany 2,3 lata temu! Nie wiem jaki! Nie wiem czy 10W40, 15W40 czy inny. Najgorsze jest to - że nie wiem czy syntetyk czy minerał?? Co mam wlać?? Jest już tak rzadki że zaraz motor poleci (auto dopiero nabyłem). Zastanawiam się nad LOTOSEM 15W40... Mineralny... Może też byc jakiś MOBIL lub ELF... Coś do 50-65zł za bańkę 4/5L... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinek200 Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Wlej polsyntetyk (10W40), jest wlany do wiekszosci aut i sunnemu nic nie zrobi, jakis najtanszy platinum spelnia identyczne wymogi i certyfikaty co oleje z wyzszej polki, placisz tylko za marke, w mojej almerze od zawsze byl 10w40 roznych firm, teraz jest najtanszy platinum i chodzi jak w zegarku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Ja się zgadzam z poprzenikiem, 10W40 zalej teraz, a za rok w zalezności od zużycia można się nawet nad 5W40 zastanowić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komorokoro Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Jak silnik mówisz ze zdrowy to daruj sobie mineralny. BTW Ja olej co rok wymieniam. 3 lata LOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 U mnie mechanik co poprzedniemu właścicielowi zmieniał olej zalał minerał (castrol high milage) chyba tylko z powodu wieku ('94 rok, ale przebieg wtedy niecałe 90kkm). Jako że oleju nic a nic nie ubywa to zalałem półsyntetyk mobil 2000 x1 wybrałem ten bo wyczytałem że jak auto było na mineralnym to tego można śmiało zalać (ma jakieś właściwości specjalne). Silniczek pracuje bardzo przyjemnie (nawet lekko uciszył się z pod pokrywy, albo ty tylko wrażenie) więc śmiało mogę polecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 (edytowane) Jak nie masz wycieków, i silnik ładnie równo chodzi i kompresja jest ok jak mówisz, to lej półsyntetyk Edytowane 28 Listopada 2012 przez Mateusz_P11_144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 dokładnie np Valvolinkę ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Albo GM Ja polecam LOTOS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killer2000 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 opałowego wlej pare kucy dojdzie potwierdzone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opałowy w silniku raczej nie bardzo W baku tak, ale nie w silniku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakub.gacek.89 Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Spokojnie możesz wlać polsyntetyk 10W40. Po co masz zalewać mineralnym skoro Twoje auto jak i silnik jest w dobrym stanie. Jak najbardziej możesz zastosować Shell Helixa Pureplus. W Twoim aucie jak najbardziej powinien się sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 @jakub.gacek.89 - spójrz na datę - kiedy było zadane to pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Data wpisu faktycznie stara, ale dla potomnych warto napisać to. Lać to co przewidział producent. Jeśli było to 5W40 to lać 5W40, jeśli 10W40 to lać 10W40. Jeśli nie wiadomo co było przedtem to zastosować płukankę silnika lejąc docelowy olej i po 200-300 kilometrach znowu go wymienić. Jeśli silnik cieknie to nie lać gęstszego tylko wymienić uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Jeśli silnik cieknie to nie lać gęstszego tylko wymienić uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.