Oskar Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Raczej potaniały . Znalazłem coś takiego po 80 zeta - raczej oryginały skoro dają rok gwarancji. Jak myślicie ? http://allegro.pl/za...2847697545.html A tak nie a propos. Czy jest probem z wymianą bo ASO krzyczą sobie 400 zeta za sztukę z wymianą NIe ma problemów z wymianą, poradzisz sam tylko przy składaniu trzeba zachowac odpowiednią kolejnosć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 (edytowane) A tak nie a propos. Czy jest probem z wymianą bo ASO krzyczą sobie 400 zeta za sztukę z wymianą przy demontażu trzeba ncisnac blokadkę i obrócić ale nie pamiętam w która stronę??? http://allegro.pl/za...2778689447.html jak będziesz zakładał żarniki to 1 sprawdź czy na tym zapłonniku na żarówke jest wolny taki otworek blokadowy jak bedzie zblokoway to wyskoczy biała zaślepka - możesz popróbować w rękach tylko pamietaj o nie dotykaniu szkła reka 2 po umieszczeniu żarówki dokładnie spamietaj miejsce tego dynksika na żarówce co wchodzi w tę kwadratową nasadke jw 3zachoweaj cierliwośc i spokuj 4 nic na siłe próbuj kilka razy na spokojnie zamontować nakładkę/zapłonnik na żarówkę 5wykaż się cierpliwościa przy montowaniu kabelków/wtyczki na zapłonnik http://allegro.pl/za...2795387292.html http://allegro.pl/st...2809280915.html Edytowane 6 Grudnia 2012 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 ale ja mam zupełnie inne opakowanie http://allegro.pl/ks...2819879272.html tutaj masz pokazany żarnik 2DR a na opakowaniu jest napis i zdjecie żarnika 2DS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 nie chodzi o opis tylko wzór pudełka wszystkie filipsy mają podobna grafike tylko ine kolory a te pokazane przez SYPERA sa jakieś ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 przy demontażu trzeba ncisnac blokadkę i obrócić ale nie pamiętam w która stronę??? http://allegro.pl/za...2778689447.html jak będziesz zakładał żarniki to 1 sprawdź czy na tym zapłonniku na żarówke jest wolny taki otworek blokadowy jak bedzie zblokoway to wyskoczy biała zaślepka - możesz popróbować w rękach tylko pamietaj o nie dotykaniu szkła reka 2 po umieszczeniu żarówki dokładnie spamietaj miejsce tego dynksika na żarówce co wchodzi w tę kwadratową nasadke jw 3zachoweaj cierliwośc i spokuj 4 nic na siłe próbuj kilka razy na spokojnie zamontować nakładkę/zapłonnik na żarówkę 5wykaż się cierpliwościa przy montowaniu kabelków/wtyczki na przetwornicę http://allegro.pl/za...2795387292.html http://allegro.pl/st...2809280915.html jedna rada o której nie powiedziałeś a warto pamiętać, zakłada się napierw sama cewkę na żarnik a następnie podpina się przewód do cewki, cewki z przewodem nie założysz na żarnik. Trzeba cewkę tak włożyć (przekręca się) żeby można było jeszcze podpiąć przewód nie chodzi o opis tylko wzór pudełka wszystkie filipsy mają podobna grafike tylko ine kolory a te pokazane przez SYPERA sa jakieś ??? ale akurat te nie oryginalne sa pakowane niezależnie czy to D2S czy D2R w opakowanie ze zdjęciem D2S było kiedys na necie i chyba sami sprzedający na allegro w opisie wskazuja które sa oryginalne a które nie sa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 wyadło mi się to normalną czynnoscią w odwrotnej kolejności - przeciez nie wyjmuje sie całości tylko pojedyńczo tam jest tak ciasno, że jak włoży sie zapłonnik to trzeba miec cieniutkie paluszki, zeby wcisnąc jeszcze wtyczkę vide pkt5/pkt2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 dokładnie ale jak cewke przekręcisz tak że miejsce podpięcia przewodu masz na dole to i cieniutkie paluszki nie pomogą no chyba, że będą bardzo długie. Na cewce - starterze jest pokazana strzałka (trójkąt) gdzie jest góra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
syper Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 (edytowane) No i jestem po robocie więc dla potomności i ku pomocy innym opiszę dokładnie procedurę wymiany żarników w xenonach: 1. Kupujemy dwa żarniki D2R (gdzie kto lubi ) 2. Z narzędzi będą potrzebne: - klucz do zdjęcia klemy z akumulatora (zwykle płaska 10) - zagięta penseta lub wąskie zagięte kombinerki 3. Zdejmujemy ujemny przewód z akumulatora 4. Wyjmujemy szyjkę od zbiornika spryskiwacza. Szyjkę lekko ciągniemy do góry i przekręcamy w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara aż poczujemy "kliknięcie" (nie wiem po co ale szyjkę można też przekręcić odrobinę dalej i wtedy nie da się jej wyciągnąć - przynajmniej u mnie) Ciągniemy dość mocno w górę (mozna sobie pomóc kołysząc delikatnie do przodu i do tyłu) bo uszczelka trzyma całkiem całkiem - powinno pójść. Robiłem to po raz pierwszy od nowości i nie było problemów. 5. Zdejmujemy gumowe osłony z zespołu reflektora. Można tez wyjąć żarówki pozycyjne ale ja nie musiałem. 6. Cewkę (czy też zapłonnik jak kto woli) zdejmujemy przekręcając całe kwadratowe ustrojstwo według rysunku na cewce do pozycji "open" i zdejmujemy z żarnika. 7. Kabelek wypnie się sam bo po przekręceniu cewki wypchnie go taki mały biały "dynksik" w gnieździe. 8. Odpinamy dwa sprężynowe druciki przytrzymujące żarnik i wyjmujemy go z reflektora. 9. Wkładamy nowy żarnik. Należy pamiętać, że D2R ma na obsadce dwa wycięcia - jedno głębsze prostokątne i drugie płytsze lekko zaokrąglone. Prostokątne wycięcie wchodzi na trzpień znajdujący się na środku górnej części otworu reflektora, płytsze wycięcie jest stabilizowane trzpieniem po prawj stronie (jakieś 15 stopni). 10. Zapinamy druciki sprężynowe. Ten po prawej stronie łapie trochę wyżej niż ten po lewej. Upewniamy się czy żarnik stabilnie siedzi w oprawie. 11. Nakładamy cewkę tak aby wszystkie cztery plastikowe łapki trafiły w otwory montażowe na obudowie reflektora i przekręcamy zgodnie ze strzałką w kierunku "closed" aż poczujemy kliknięcie. U mnie strzałki i opisy podczas całej operacji były zwrócone w kierunku do środka pojazdu. 12. NIE PODPINAMY PRZEWODU DO CEWKI PRZED JEJ ZAŁOŻENIEM NA ŻARNIK !!! WCZEŚNIEJSZE PODPIĘCIE PRZEWODU UNIEMOŻLIWI PRAWIDŁOWE ZAŁOŻENIE CEWKI !!! 13. Przypinamy przewody.Tutaj przyda się zakrzywiona penseta lub kombinerki (osobiście uzyłem pensety) bo miejsca jest niewiele. Ważne aby dobrze trafić wtyczką do gniazda bo jakby co to dopchnąć już można śrubokrętem na zasadzie dźwigni- kabel przed wtyczką ma mocną, zagietą metalową otulinę. Istotne aby wtyczka weszła do końca bo przy okazji pchając wymieniony wyżej "dynksik" blokuje żarnik w obsadzie cewki. 14. Zakładamy gumowe osłony, podpinamy żarówki postojowe (jeśli je odpinaliśmy) i montujemy szyjkę zbiornika spryskiwacza ( tu już nie ma żadnego problemu wkładam tak aby bolce po oby stronach weszły w wycięcia i przekręcamy do zablokowania zgodnie z ruchem wskazówek zegara) 15. Podpinamy ujemny przewód akumulatora. 16. Zamykamy pokrywę silnika, idziemy na zasłużone piwo i cieszymy się oszczędnością rzędu 500 - 600 zł (w stosunku do cen ASO) Edytowane 11 Grudnia 2012 przez syper 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Mam 2 uwagi: Ad.2 nie potrzeba żadnych narzedzi Ad.3 nie potrzeba zdejmowac klemy ujemnej z akumulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
syper Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 (edytowane) Mam 2 uwagi: Ad.2 nie potrzeba żadnych narzedzi Ad.3 nie potrzeba zdejmowac klemy ujemnej z akumulatora Ad.3. Może i nie trzeba - głowy nie dam - opierałem sie na angielskiej instrukcji serwisowej a tam każą zdjąć Ad.2. Próbowałem wpiąć te kabelki paluchami - albo mam palce za grube albo manualnie jestem deczko niepełnosprawny bo pomogła dopiero penseta. Edytowane 11 Grudnia 2012 przez syper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 ja już 2 - krotnie zmieniałem żarniki w swojej P12 i robiłem to wyłącznie siłą moich dłoni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 JA tylko pamiętam, że tam jest mało miejsca a ja mam dość duże dłonie. A bawiąc się z L lampą wyciągnąłem akumulator. Oskar czemu aż tyle razy wymieniałeś żarówki?? U mnie jedna działa od nowości 7lat i świeci permanentnie jako oświetlenie dzienne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 JA tylko pamiętam, że tam jest mało miejsca a ja mam dość duże dłonie. A bawiąc się z L lampą wyciągnąłem akumulator. Oskar czemu aż tyle razy wymieniałeś żarówki?? U mnie jedna działa od nowości 7lat i świeci permanentnie jako oświetlenie dzienne Ja też mam duże dłonie ale to nie przeszkadzało mi w zmianie zarników, jedynie co lejek od zbiorniczka zdemontowałem, akumulatora nie chciało mi się demontować Pierwszy zmuszony byłem wymienić po 4 latach, następnie po 5 latach (wypalał się jeden z żarników) a wymienia się komplet Co do przyczyn............. dużo jeżdze po mieście na krótkich odcinkach, często włączam i wyłączam światła...... poprostu na tyle mi starczyły. Oryginalnie miałem Osram, następnie wsadziłem Philipsa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.