Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Witam mam problem z zarowkami!


Robson22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej potaniały :). Znalazłem coś takiego po 80 zeta - raczej oryginały skoro dają rok gwarancji. Jak myślicie ?

http://allegro.pl/za...2847697545.html

 

A tak nie a propos. Czy jest probem z wymianą bo ASO krzyczą sobie 400 zeta za sztukę z wymianą :thumbsdown:

NIe ma problemów z wymianą, poradzisz sam tylko przy składaniu trzeba zachowac odpowiednią kolejnosć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak nie a propos. Czy jest probem z wymianą bo ASO krzyczą sobie 400 zeta za sztukę z wymianą :thumbsdown:

przy demontażu trzeba ncisnac blokadkę i obrócić ale nie pamiętam w która stronę???

http://allegro.pl/za...2778689447.html

jak będziesz zakładał żarniki to

1 sprawdź czy na tym zapłonniku na żarówke jest wolny taki otworek blokadowy jak bedzie zblokoway to wyskoczy biała zaślepka - możesz popróbować w rękach tylko pamietaj o nie dotykaniu szkła reka

2 po umieszczeniu żarówki dokładnie spamietaj miejsce tego dynksika na żarówce co wchodzi w tę kwadratową nasadke jw

3zachoweaj cierliwośc i spokuj

4 nic na siłe próbuj kilka razy na spokojnie zamontować nakładkę/zapłonnik na żarówkę

5wykaż się cierpliwościa przy montowaniu kabelków/wtyczki na zapłonnik

 

http://allegro.pl/za...2795387292.html

 

http://allegro.pl/st...2809280915.html

Edytowane przez jwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi o opis tylko wzór pudełka

wszystkie filipsy mają podobna grafike tylko ine kolory a te pokazane przez SYPERA sa jakieś ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy demontażu trzeba ncisnac blokadkę i obrócić ale nie pamiętam w która stronę???

http://allegro.pl/za...2778689447.html

jak będziesz zakładał żarniki to

1 sprawdź czy na tym zapłonniku na żarówke jest wolny taki otworek blokadowy jak bedzie zblokoway to wyskoczy biała zaślepka - możesz popróbować w rękach tylko pamietaj o nie dotykaniu szkła reka

2 po umieszczeniu żarówki dokładnie spamietaj miejsce tego dynksika na żarówce co wchodzi w tę kwadratową nasadke jw

3zachoweaj cierliwośc i spokuj

4 nic na siłe próbuj kilka razy na spokojnie zamontować nakładkę/zapłonnik na żarówkę

5wykaż się cierpliwościa przy montowaniu kabelków/wtyczki na przetwornicę

 

http://allegro.pl/za...2795387292.html

 

http://allegro.pl/st...2809280915.html

jedna rada o której nie powiedziałeś a warto pamiętać, zakłada się napierw sama cewkę na żarnik a następnie podpina się przewód do cewki, cewki z przewodem nie założysz na żarnik.

Trzeba cewkę tak włożyć (przekręca się) żeby można było jeszcze podpiąć przewód

 

nie chodzi o opis tylko wzór pudełka

wszystkie filipsy mają podobna grafike tylko ine kolory a te pokazane przez SYPERA sa jakieś ???

ale akurat te nie oryginalne sa pakowane niezależnie czy to D2S czy D2R w opakowanie ze zdjęciem D2S

było kiedys na necie i chyba sami sprzedający na allegro w opisie wskazuja które sa oryginalne a które nie sa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyadło mi się to normalną czynnoscią w odwrotnej kolejności - przeciez nie wyjmuje sie całości tylko pojedyńczo

tam jest tak ciasno, że jak włoży sie zapłonnik to trzeba miec cieniutkie paluszki, zeby wcisnąc jeszcze wtyczkę

vide pkt5/pkt2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie ale jak cewke przekręcisz tak że miejsce podpięcia przewodu masz na dole to i cieniutkie paluszki nie pomogą :) no chyba, że będą bardzo długie.

Na cewce - starterze jest pokazana strzałka (trójkąt) gdzie jest góra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po robocie więc dla potomności i ku pomocy innym opiszę dokładnie procedurę wymiany żarników w xenonach:

1. Kupujemy dwa żarniki D2R (gdzie kto lubi :) )

2. Z narzędzi będą potrzebne:

- klucz do zdjęcia klemy z akumulatora (zwykle płaska 10)

- zagięta penseta lub wąskie zagięte kombinerki

3. Zdejmujemy ujemny przewód z akumulatora

4. Wyjmujemy szyjkę od zbiornika spryskiwacza. Szyjkę lekko ciągniemy do góry i przekręcamy w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara aż poczujemy "kliknięcie" (nie wiem po co ale szyjkę można też przekręcić odrobinę dalej i wtedy nie da się jej wyciągnąć - przynajmniej u mnie) Ciągniemy dość mocno w górę (mozna sobie pomóc kołysząc delikatnie do przodu i do tyłu) bo uszczelka trzyma całkiem całkiem - powinno pójść. Robiłem to po raz pierwszy od nowości i nie było problemów.

5. Zdejmujemy gumowe osłony z zespołu reflektora. Można tez wyjąć żarówki pozycyjne ale ja nie musiałem.

6. Cewkę (czy też zapłonnik jak kto woli) zdejmujemy przekręcając całe kwadratowe ustrojstwo według rysunku na cewce do pozycji "open" i zdejmujemy z żarnika.

7. Kabelek wypnie się sam bo po przekręceniu cewki wypchnie go taki mały biały "dynksik" w gnieździe.

8. Odpinamy dwa sprężynowe druciki przytrzymujące żarnik i wyjmujemy go z reflektora.

9. Wkładamy nowy żarnik. Należy pamiętać, że D2R ma na obsadce dwa wycięcia - jedno głębsze prostokątne i drugie płytsze lekko zaokrąglone. Prostokątne wycięcie wchodzi na trzpień znajdujący się na środku górnej części otworu reflektora, płytsze wycięcie jest stabilizowane trzpieniem po prawj stronie (jakieś 15 stopni).

10. Zapinamy druciki sprężynowe. Ten po prawej stronie łapie trochę wyżej niż ten po lewej. Upewniamy się czy żarnik stabilnie siedzi w oprawie.

11. Nakładamy cewkę tak aby wszystkie cztery plastikowe łapki trafiły w otwory montażowe na obudowie reflektora i przekręcamy zgodnie ze strzałką w kierunku "closed" aż poczujemy kliknięcie. U mnie strzałki i opisy podczas całej operacji były zwrócone w kierunku do środka pojazdu.

12. NIE PODPINAMY PRZEWODU DO CEWKI PRZED JEJ ZAŁOŻENIEM NA ŻARNIK !!! WCZEŚNIEJSZE PODPIĘCIE PRZEWODU UNIEMOŻLIWI PRAWIDŁOWE ZAŁOŻENIE CEWKI !!!

13. Przypinamy przewody.Tutaj przyda się zakrzywiona penseta lub kombinerki (osobiście uzyłem pensety) bo miejsca jest niewiele. Ważne aby dobrze trafić wtyczką do gniazda bo jakby co to dopchnąć już można śrubokrętem na zasadzie dźwigni- kabel przed wtyczką ma mocną, zagietą metalową otulinę. Istotne aby wtyczka weszła do końca bo przy okazji pchając wymieniony wyżej "dynksik" blokuje żarnik w obsadzie cewki.

14. Zakładamy gumowe osłony, podpinamy żarówki postojowe (jeśli je odpinaliśmy) i montujemy szyjkę zbiornika spryskiwacza ( tu już nie ma żadnego problemu wkładam tak aby bolce po oby stronach weszły w wycięcia i przekręcamy do zablokowania zgodnie z ruchem wskazówek zegara)

15. Podpinamy ujemny przewód akumulatora.

16. Zamykamy pokrywę silnika, idziemy na zasłużone piwo i cieszymy się oszczędnością rzędu 500 - 600 zł (w stosunku do cen ASO) :thumbsup:

Edytowane przez syper
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 uwagi:

Ad.2 nie potrzeba żadnych narzedzi :)

Ad.3 nie potrzeba zdejmowac klemy ujemnej z akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 uwagi:

Ad.2 nie potrzeba żadnych narzedzi :)

Ad.3 nie potrzeba zdejmowac klemy ujemnej z akumulatora

 

Ad.3. Może i nie trzeba - głowy nie dam :rolleyes2: - opierałem sie na angielskiej instrukcji serwisowej a tam każą zdjąć :)

Ad.2. Próbowałem wpiąć te kabelki paluchami - albo mam palce za grube albo manualnie jestem deczko niepełnosprawny :( bo pomogła dopiero penseta.

Edytowane przez syper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) ja już 2 - krotnie zmieniałem żarniki w swojej P12 i robiłem to wyłącznie siłą moich dłoni :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA tylko pamiętam, że tam jest mało miejsca a ja mam dość duże dłonie. A bawiąc się z L lampą wyciągnąłem akumulator.

Oskar czemu aż tyle razy wymieniałeś żarówki??

U mnie jedna działa od nowości 7lat i świeci permanentnie jako oświetlenie dzienne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA tylko pamiętam, że tam jest mało miejsca a ja mam dość duże dłonie. A bawiąc się z L lampą wyciągnąłem akumulator.

Oskar czemu aż tyle razy wymieniałeś żarówki??

U mnie jedna działa od nowości 7lat i świeci permanentnie jako oświetlenie dzienne

Ja też mam duże dłonie ale to nie przeszkadzało mi w zmianie zarników, jedynie co lejek od zbiorniczka zdemontowałem, akumulatora nie chciało mi się demontować :)

Pierwszy zmuszony byłem wymienić po 4 latach, następnie po 5 latach (wypalał się jeden z żarników) a wymienia się komplet

Co do przyczyn............. dużo jeżdze po mieście na krótkich odcinkach, często włączam i wyłączam światła......

poprostu na tyle mi starczyły.

Oryginalnie miałem Osram, następnie wsadziłem Philipsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...