rafp11 Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Witam Mam takie pytanie: na podstawie jakich sygnałów sterownik silnika określa obciążenie silnika? Mam problem z nissanem primerą 2.0 16v z 2000 r. Mianowicie na wolnych obrotach go całkowicie zalewa, jak to powiedział diagnosta na przeglądzie przy badaniu analizatorem spalin, chodzi gorzej niż najgorszy gaźnik. Wystarczy jednak podnieść mu troszkę obroty pedałem gazu i wszystko jest ok, sonda ładnie pracuje. Auto było już u fachowca , który niby wszystko posprawdzał i stwierdził , że to wina silniczka krokowego wolnych obrotów. Silniczek wymieniony i dalej to samo. Pożyczyłem od znajomego skaner diagnostyczny i troszkę poszperałem. Sterownik nie zgłasza błędów ale zastanawia mnie dlaczego na wolnych obrotach bez żadnego obciążenia sterownik pokazuje 30% obciążenia silnika.Sonda cały czas na bogato, ecu robi korekty na minus aż do -24,99% i potem wskakuje na zero i znowu koryguje na minus i tak w kółko przy czym sonda cały czas bogata. Zauważyłem jeszcze , że jak włączę klimatyzację to na poziomie korekt około - 23% sonda pracuje prawidłowo. Ma ktoś może jakieś sugestie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 może sonda już kończy swój żywot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafp11 Opublikowano 30 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 może sonda już kończy swój żywot Wystarczy podnieść obroty do 1,5 tys i sonda chodzi prawidłowo, podobnie zresztą zachowuje się druga sonda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 ale na wolnych go zalewa a nie jak się podniesie obroty, pojedź n analizaor lub AFR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafp11 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Właśnie na analizatorze przy okazji badań technicznych to wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaserTi Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Kiedyś czytałem, że zalewanie na wolnych obrotach może być spowodowane uszkodzonym przepływomierzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Właśnie na analizatorze przy okazji badań technicznych to wyszło. masz wydruk z analizatora??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafp11 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Wydruku nie mam a przepływomierz sprawdzałem i wygląda na dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ambaran Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Podniosę temat. Mam podobny problem. Komputer wzbogaca mieszankę,(wydłuża czas wtrysku) a kiedy dochodzi do max. wraca do zera. Skutkuje to gwałtownym spadkiem obrotów do poziomu ok 400-300. czasem potrafi nawet zgasnąć. "Cykl" powtarza się co ok 27 sek. Samochód był już sprawdzany przez dwóch mechaników ale brak poprawy ,niestety. Komputer nie pokazuje błędów. Może ktoś z Was spotkał się z takim zachowaniem Primery i mógłby cos podpowiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 mierzyłeś przepływkę??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ambaran Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 auto sprawdzane najpierw przez elektronika a po wizycie u niego i stwierdzeniu że elektonicznie wszystko ok. z samochodem, przez mechanika. tu został wyczyszczony krokowy i przepustnica ale objawy wciąż te same.chyba spróbuję pomierzyć ją sam. Mogę rozpiąć wtyczkę i wtedy mierzyć napięcie na stykach wkładki czy muszę się jakoś wpiąć bez jej rozłączania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 wpinasz się bez rozłączania, op[is masz na forum, przepływka nie zgłasza błedów jak całkowicie nie padnie, aby ją zdjagnozować kompem, trzeba znać wartości jakie powinny być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafp11 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Podniosę temat. Mam podobny problem. Komputer wzbogaca mieszankę,(wydłuża czas wtrysku) a kiedy dochodzi do max. wraca do zera. Skutkuje to gwałtownym spadkiem obrotów do poziomu ok 400-300. czasem potrafi nawet zgasnąć. "Cykl" powtarza się co ok 27 sek. Samochód był już sprawdzany przez dwóch mechaników ale brak poprawy ,niestety. Komputer nie pokazuje błędów. Może ktoś z Was spotkał się z takim zachowaniem Primery i mógłby cos podpowiedzieć? No właśnie u mnie są identyczne objawy. Ja u siebie przepływkę mierzyłem i na wolnych ma 1,3 a na wysokich coś około 2,6-2,8 z tym że elektronik mówił mi że trzeba zmierzyć za pomocą oscyloskopu bona mierniku może nie pokazywać prawidłowych wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 co znaczy na wysokich??? jest określona wartość obrotów do pomiaru, miernik w zupełności wystarczy do tego, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafp11 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 A jakie mniej więcej powinny być czasy wtrysku na wolnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Między 2,1-2,3ms. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafp11 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 A u mnie czas wtrysku zaczyna się od 3ms, następnie komputer koryguje w dół do 2,4 i kończy mu się zakres, korekcja dochodzi do -24,99% i sterownik zaczyna wszystko od początku. Jak włączę klimę to przy korekcji około -24% udaje mu się utrzymać prawidłową mieszankę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 sprawdź lambadę i przepływkę, dobrze sprawdzić tez podciśnienia i odmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafp11 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Wystarczy tylko , że podniosę obroty na 1,5tys i sonda zaczyna pracować prawidłowo więc raczej jest sprawna. Podciśnienia sprawdzałem i wyglądają na ok. Przepływomierz na wolnych daje 1,3 V niestety nie mam drugiego na podmianę. Zastanawia mnie to że na wolnych sterownik podaje obciążenie 30%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Jeśli chodzi o sondę to ja miałem na odwrót (zresztą Daniel może potwierdzić) na wolnych było ubogo po dodaniu gazu AFR 14,7... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 obciążenie może być jedynie wysterowane z czujnika położenia przepustnicy jak wygląda filtr powietrza ?i jakie podaje podciśnienie ponad to czasy na wilnych powinny balansować w granicach 2,5 .. +/- w zal od war atmosferycznych na wolnych jak nie daje rady to jeszcze bym grzałkę sprawdził .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafp11 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Na wolnych sterownik pokazuje otawrcie przpustnicy 0% filtr powietrza ok , w primerach 2.0 nie ma Mapsensora tylko przepływka i nie wiem jakie jest podciśninie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 w granicach 0,3 B wiem bo mam gaz, ,,,, a sonda na wolnych ,,, jest na bogato i Ecu redukuje ,,,hm ,,, bo to jest tak jakby przyjął 3ms za właściwą mapę OL a powinien zrobić w zamkniętej i tak wysterowany korekty by miał od zera gdzie właściwe by było 2,5 ... a jak czujnik temperatury ? JEDNO GŁUPIE PYTANIE ty mówisz o pracy na GAZIE CZY NA PB ,,,,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafp11 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Oczywiście o pracy na benzynie. Zapomiałem że jest mapsensor przy inst gazowej ,podciśnienie mam 0,26 . Na gazie ręcznie zjechałem mnożnikiem i na gazie jest ok ale na benzynie kicha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 jak to ręcznie zjechałeś mnożnikiem?? i co znaczy na gazie OK?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.