Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Turbina 2.2 dCi


zaq79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pare pytań dotyczących turbiny w X-trail T30

1.Po przekroczeniu jakich obrotów załącza się turbina?

2.Jak długo trzeba "studzić" turbinę po zatrzymaniu samochodu przed zgaszeniem silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że na głupie pytanie odpowiada sie głupio ale nie miałem jeszcze diesla więc dla mnie nie jest to głupie pytanie.

A gdzie odpowiedz na pierwsze pytanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina działa przez cały czas po odpaleniu auta bo jest napędzana spalinami.Im więcej spalin tym szybciej sie obraca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

1.Po przekroczeniu jakich obrotów załącza się turbina?

 

Dla T-30 z silnikiem 136 KM jest to 2300 - 2500. Po przekroczeniu 2500 u mnie jest odczuwalny wzrost przyspieszenia i spalania :). Ale oczywiście tak jak inni wspomnieli turbina działa cały czas.

 

Jeśli masz wersję wyposażeniową T-30 z ESP a chcesz wyczuć turbinę "po nogą" to proponuje wyłączyć ESP, bo wtedy także wyłączasz TCS, co może trochę tłumić silnik i "oszukiwać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem można też jeśli wiemy, że dojeżdżamy do celu ostatnie kilometry pokonać spacerowym tempie i na niskich obrotach - to też jest rozwiązanie.

Z czasem to wchodzi w nawyk;) później nawet benzynką N/A tak jeździłem ;) Ja po dojechaniu dodatkowo najpierw "rozbrajam" wszystko (pasy, navi, itp) i dopiero wyłączam - tak ok +30s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedziałem trochę żartem i trochę głupio, ale nie do końca - jeśli zawsze będziesz studził takie 3-4 minutki to z całą pewnością będzie zdrowo dla turbinki - żartowałem z precyzją... ;)

 

Czasem można też jeśli wiemy, że dojeżdżamy do celu ostatnie kilometry pokonać spacerowym tempie i na niskich obrotach - to też jest rozwiązanie.

 

;) - tego nawyku trzeba sie będzie nauczyć.

Rano będzie troche czasu na odśnieżenia auta tak jak dziś więc troche się rozgrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodzić można a nawet trzeba,ale bez przesady.Przecież jak pojade do sklepu 5 km to nie będę stał przez minute i czekał aż temperatura turbiny spadnie o kilka stopni bo takie cos to już popadanie w skrajność i marnowanie ropy :)

Jak ktos jechał z 5 godzin po autostradzie to wtedy rozumię,że turbo się zagrzeje i trzeba mu dać chwilkę odsapnąć

 

Ja osobiście jakoś mało się to tego stosuję.Po długiej trasie tak,ale jeżdżąc w koło komina po kilkanaście kilometrów wogule nie zwracam na to uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Koledzy powiedzcie mi przy jakich obrotach Turbo w 2.2 114km powinno się załączać? Z góry dzięki za odpowiedź.u mnie przy 2.5 czuć a przy 2.9/3.0 to auto wyrywa jak głupie przed siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli działa podobnie jak silniejszej wersji silnika? Ja tylko z własnego doświadczenia dodam iż po przekroczeniu 2800 obrotów, samochód dostaje fajnego kopa, ale przekłada się to jednak na odczuwalnie większe zużycie paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W DCI turbina pompuje już przy 2000 obr/min, a to za sprawą VNT, którego w 114KM brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już było turbina kręci się stale, nawet na jałowych. To, że jakieś lepsze przyspieszenie odczuwamy od określonych obrotów wynika z charakterystyki silnika (moment i moc) i jest wynikiem działania m. in. turbiny ale nie tylko bo wynika z konstrukcji silnika spalinowego.

Olej chłodzący turbinę (silnikowy) uzyskuje właściwą temp. pracy po ok. 15 min od uzyskania optymalnej temp. przez ciecz chłodzącą. I dopiero wtedy można ją obciążyć pełną mocą.

Studzić turbinę można po zatrzymaniu lub dojeżdżając do celu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak już było turbina kręci się stale, nawet na jałowych. To, że jakieś lepsze przyspieszenie odczuwamy od określonych obrotów wynika z charakterystyki silnika (moment i moc) i jest wynikiem działania m. in. turbiny ale nie tylko bo wynika z konstrukcji silnika spalinowego.

Olej chłodzący turbinę (silnikowy) uzyskuje właściwą temp. pracy po ok. 15 min od uzyskania optymalnej temp. przez ciecz chłodzącą. I dopiero wtedy można ją obciążyć pełną mocą.

Studzić turbinę można po zatrzymaniu lub dojeżdżając do celu.

Pompuje a obraca się to dwie różne rzeczy ;) A reszta to sama prawda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...