zaq79 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Panowie pare pytań dotyczących turbiny w X-trail T30 1.Po przekroczeniu jakich obrotów załącza się turbina? 2.Jak długo trzeba "studzić" turbinę po zatrzymaniu samochodu przed zgaszeniem silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Wiem że na głupie pytanie odpowiada sie głupio ale nie miałem jeszcze diesla więc dla mnie nie jest to głupie pytanie. A gdzie odpowiedz na pierwsze pytanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Turbina działa przez cały czas po odpaleniu auta bo jest napędzana spalinami.Im więcej spalin tym szybciej sie obraca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 ... 1.Po przekroczeniu jakich obrotów załącza się turbina? Dla T-30 z silnikiem 136 KM jest to 2300 - 2500. Po przekroczeniu 2500 u mnie jest odczuwalny wzrost przyspieszenia i spalania . Ale oczywiście tak jak inni wspomnieli turbina działa cały czas. Jeśli masz wersję wyposażeniową T-30 z ESP a chcesz wyczuć turbinę "po nogą" to proponuje wyłączyć ESP, bo wtedy także wyłączasz TCS, co może trochę tłumić silnik i "oszukiwać". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Czasem można też jeśli wiemy, że dojeżdżamy do celu ostatnie kilometry pokonać spacerowym tempie i na niskich obrotach - to też jest rozwiązanie. Z czasem to wchodzi w nawyk;) później nawet benzynką N/A tak jeździłem Ja po dojechaniu dodatkowo najpierw "rozbrajam" wszystko (pasy, navi, itp) i dopiero wyłączam - tak ok +30s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość samochodziarz Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Panowie wymieniać często olej i filtry to podstawa. I nie wył kluczyka przy 2 tys obrotu. Reszta to Pan Pikuś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Odpowiedziałem trochę żartem i trochę głupio, ale nie do końca - jeśli zawsze będziesz studził takie 3-4 minutki to z całą pewnością będzie zdrowo dla turbinki - żartowałem z precyzją... Czasem można też jeśli wiemy, że dojeżdżamy do celu ostatnie kilometry pokonać spacerowym tempie i na niskich obrotach - to też jest rozwiązanie. - tego nawyku trzeba sie będzie nauczyć. Rano będzie troche czasu na odśnieżenia auta tak jak dziś więc troche się rozgrzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Chłodzić można a nawet trzeba,ale bez przesady.Przecież jak pojade do sklepu 5 km to nie będę stał przez minute i czekał aż temperatura turbiny spadnie o kilka stopni bo takie cos to już popadanie w skrajność i marnowanie ropy Jak ktos jechał z 5 godzin po autostradzie to wtedy rozumię,że turbo się zagrzeje i trzeba mu dać chwilkę odsapnąć Ja osobiście jakoś mało się to tego stosuję.Po długiej trasie tak,ale jeżdżąc w koło komina po kilkanaście kilometrów wogule nie zwracam na to uwagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaszcmg Opublikowano 1 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2016 Koledzy powiedzcie mi przy jakich obrotach Turbo w 2.2 114km powinno się załączać? Z góry dzięki za odpowiedź.u mnie przy 2.5 czuć a przy 2.9/3.0 to auto wyrywa jak głupie przed siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 1 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2016 Czyli działa podobnie jak silniejszej wersji silnika? Ja tylko z własnego doświadczenia dodam iż po przekroczeniu 2800 obrotów, samochód dostaje fajnego kopa, ale przekłada się to jednak na odczuwalnie większe zużycie paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 1 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2016 W DCI turbina pompuje już przy 2000 obr/min, a to za sprawą VNT, którego w 114KM brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 2 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2016 Jak już było turbina kręci się stale, nawet na jałowych. To, że jakieś lepsze przyspieszenie odczuwamy od określonych obrotów wynika z charakterystyki silnika (moment i moc) i jest wynikiem działania m. in. turbiny ale nie tylko bo wynika z konstrukcji silnika spalinowego. Olej chłodzący turbinę (silnikowy) uzyskuje właściwą temp. pracy po ok. 15 min od uzyskania optymalnej temp. przez ciecz chłodzącą. I dopiero wtedy można ją obciążyć pełną mocą. Studzić turbinę można po zatrzymaniu lub dojeżdżając do celu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 Jak już było turbina kręci się stale, nawet na jałowych. To, że jakieś lepsze przyspieszenie odczuwamy od określonych obrotów wynika z charakterystyki silnika (moment i moc) i jest wynikiem działania m. in. turbiny ale nie tylko bo wynika z konstrukcji silnika spalinowego. Olej chłodzący turbinę (silnikowy) uzyskuje właściwą temp. pracy po ok. 15 min od uzyskania optymalnej temp. przez ciecz chłodzącą. I dopiero wtedy można ją obciążyć pełną mocą. Studzić turbinę można po zatrzymaniu lub dojeżdżając do celu. Pompuje a obraca się to dwie różne rzeczy A reszta to sama prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.