Gość toudi100 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Tak jak napisałem w temacie mam problem z ogrzewaniem kabiny.Po rozgrzaniu silnika i ustawieniu pokrętła na max leci tylko takie chłodne powietrze.Temperatura zwiększa się ale troszeczke tylko podczas jazdy na większych obrotach. Płyn w zbiorniczku jest goracy. Co mnie zastanawia ,to fakt że chłodnica tylko u góry jest ciepła (jakieś 10cm od górnego rantu) a na dole zimna .Wąż dolny dochodzący do chłodnicy też jest zimny. Macie jakies pomysły czego to może byc wina? Ja myśle że to może byc zapowietrzony układ lub brak obiegu. Jeśli to pierwsze to jak sie odpowietrza układ w navarze?szukałem jakiegoś odpowietrznika ale nie znalazłem? W tamtymk roku tego problemu nie miałem a jedyne co robiłem to wymieniałem turbine. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Taki sam temat jest w dziale pathfindera tam poczytasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toudi100 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Dzieki wielkie już tam ide Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Zapomiałem dodać że turbina w navarze w wersji 4x4 jest chłodzona płynem jeśli była wymieniana to układ musi być odpowietrzony Co do chłodnicy to jej nagrzewanie u góry jest zupełnie normalne górny gruby przewód tłoczy gorący płyn do chłodnicy który wraca cienkim przewodem do zbiorniczka dolny przewód nagrzeje sie wtedy gdy otworzy się termostat co jest trudne do osiągnięcia nawet latem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toudi100 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Kurde przeczytałem tamten temat i wcale mi to humoru nie poprawiło ,jeszcze jak podobne objawy miałeś z pękniętą głowicą. I Myslałem że termostat otwiera sie jak tylko złapie temperature na liczniku i ten zimny wąż uważałem za główny powód .jeślio chodzi o odpowietrzenie to po wymianie turbiny wcale układu nie odpowietrzałem ,tylko zalałem płynem i już tam nie zagladałem aż do zeszłego tygodnia. a to było ze 3miesiące temu a nawet nie zrobiłem 500km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Na twoim miejscu tak bym się tym nie martwił mi ubywało płynu pierwszym objawem był brak ogrzewania to nie znaczy że masz to samo jako że nagrzewnica jest najwyższym punktem całego układu chłodzenia zbierają się tam pęcherzyki powietrza co powoduje brak obiegu płynu na niskich obrotach odpowietrznik znajduje się na przewodzie przy filtrze paliwa jest to taki korek z zaślepionej gumowej rurki aby prawidłowo odpowietrzyć układ powinieneś uzupełnić układ do max poziomu zamknąć zbiorniczek włączyć silnik odczekać aż się trochę nagrzeje (musi się wytworzyć w układzie lekkie ciśnienie ) podwyższyć obroty silnika (włącz podgrzewacz włącznik obok przełącznika regulacji lusterek) dopiero zdejmujesz korek (odpowietrznik) i czekasz aż zacznie lecieć płyn Operację tą najlepiej wykonać kilka razy to znaczy podwyższasz obroty odpowietrzasz potem zmiejszasz obroty czekasz chwilę i znowu podwyższasz i odpowietrzasz Teraz Uwaga jeśli okaże się że w zbiorniczku zrobiło się za mało płynu to dolewasz go tylko na włączonym silniku oczywiście zbiorniczek otwierasz ostrożnie aby się nie popażyć jeśli zrobisz to na wyłączonym silniku to nagrzewnica się znów zapowietrzy Teraz na temat zmartwień jeśli zacznie ci ubywać regularnie płynu i nigdzie nie znajdziesz wycieków to zacznij się martwić i oczywiście zbierać kasę Co do chłodnicy to się nie martw tak jak wyżej napisałem dodam tylko że rozgrzać silnik do stanu aż się otworzy termostat możesz tylko stojąc w korku w upalny dzień jak wszystkim wiadomo ciepło silnika jest skutkiem ubocznym jego pracy to znacz że nowoczesne silniki są precyzyjniej wykonane mniejsze tarcia opory itp. W związku z tym wydzielają miej ciepła niż silniki z lat 90 dodatkowo spora pojemność układu chłodnica prawie takiej wielkości jak w ruskim kamazie więc taki termostat otwiera się tu bardzo rzadko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toudi100 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 To nie jest takie proste jak myślałem. Ladnie mi to wszystko opisałeś a Ja nie moge znależc tego odpowietrznika ,nie wiem czy ja go tak szukam czy po prostu go nie mam. Wysłałem fotke tak dla pewności. Jeśli dobrze zrozumiałem to odpowietrznik powinien byc przy którymś wężu co idzie do nagrzewnicy. Są dwa ,lewy i prawy. lewy idzie bez pośrednio do silnika a na prawym jest trójnik z którego idzie cienki przewód od zbiorniczka wyrównawczego. Ominołem coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Ale skucha u mnie jest na tym drugim trujnik a na nim ta zaślepka jeśli u ciebie tego nie ma to odpowietrzasz luzując ten przewód tylko go nie zdejmuj całkiem tylko trochę aby zeszło powietrze Widać że ile navar tyle wersji nic dziwnego że jedne się psują a inne nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toudi100 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 Wczoraj poddałem się z tym odpowietrzaniem. Przerąbane jak sie zrobi ciśnienie w układzie to ciężko utrzymac weża żeby nie zeskoczył całkiem ,a jak sie już nagrzeje to parzy po rękach. Jest i tak troche lepiej ale to nie jest to co powinno byc. Podczas jazdy leci ciepłe powietrze ale wystarczy ze sie zatrzymam na światłach na 5 sekund to dmucha juz chłodne(normale to ?) .Pojeżdze troche i zobacze może się unormuje a jak nie to kupie taki odpowietrznik jak ty masz albo wstawie trójnik i jakis zaworek . Dzisiaj próbuje dostac sie do nagrzewnicy i zobaczyc czy tam wszystko OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 Ale ja ci napisałem że niech się trochę nagrzeje a nie rozgrzeje nadciśnienie ma być minimalne W takim stanie jak piszesz że przestaje grzać na wolnych obrotach to się samo nie poprawi musiał by się otworzyć termostat a to się nie stanie w warunkach zimowych morzesz zamontować trujnik miedziany z jakimś małym kranikiem ze sklepu chydraulicznego i będzie dobrze średnica wewnętrzna węża to 16 lub 18 mm nie pamiętam dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toudi100 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 Ja zrozumiałem co pisałem tylko próbowałem odpowietrzac w każdych warunkach A że płyn zdążył sie dobrze nagrzac to mnie ogrzał po rękach Właśnie o taki trójnik i kranik z hydraulicznego mi chodziło. Dzisiaj pojeździłem troche dłużej navarką i nie wiem czy sie nie polepszyło ,jeszcze jutro pojeżdze gdzie się da to może już całkowicie grzanie wróci do normy. A nagrzewnicy nie ruszałem bo jak zobaczyłem że jest wszystko wbudowane w centralce to dałem sobie spokój ,sprawdziłem tylko rurki od nagrzewnicy czy są gorące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 Miałem też problem z ogrzewaniem Nawary,było po prostu slabe,kiepski nawiew na nogi,trzeba było nastawić 26 stopni aby w aucie było ciepło.Przy przeglądzie w serwisie powiedziałem o tym i wymienili mi nie zmieniany od 4,5 roku filtr nawiewu do kabiny.Bingo!!!-jest o niebo lepiej,po prostu normalnie jak w innych autach-ciepło przy nastawie na 21 stopni.Oczywiście w serwisie skroili mnie okrutnie na filtrze i robociznie ale trudno-frycowe.Mam pytanie-gdzie są te filtry,jak się do nich dostać,bo następnym razem wymieniam sam-o ile się dowiem gdzie sa i oczywiście o ile dostęp jest w miarę prosty.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 Filtr jest za otwieranym dolnym schowkiem po stronie pasażera. Wystarczy otworzyć schowek, odchylić deilkatnie ograniczniki schowka - tak żeby można go na maksa odchylić na dół. Po prawej stronie zobaczysz mały panel , przykręcony jedną śrubą na klucz 8. Odkręcasz ta zaślepkę i wyciągasz filtr - składa się z dwóch częsci. Jak wyjmiesz jeden , to po prawej stronie będzie druga częsc. Roboty maks 10 minut. Filtr kosztuje 40 zł . Ile zapłaciłeś za robociznę ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Nie napiszę bo się nie chcę denerwować.Powinienem doczytać zanim dałem do serwisu.Nie wiedziałem,że taki filtr w ogóle istnieje.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Nie ma tego w instrukcji. To jest zajęcie dla ASO podczas przeglądów. O ile to wymieniają. Bo najczęsciej to chyba tylko kasują.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 dokladnie tak sie wymienia filtry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 Dzięki za ten film.Ten filtr nie jest chyba wymieniany na przegądach,co swoją drogą jest nie w porządku ze strony Nissana.Nie doczytalem też o nim w instrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vavrus Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Witam, a co jest jak nie grzeje nadmuch od strony pasażera? Tak jak by nie dmuchało cholerstwo, wiatraczek jakiś czy co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Prędzej grodź w kanale wentylacyjnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.