Gość wozur Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Witam, mam dość złożony zimowy problem z moją almerą, który powtarza się już drugą zimę, ale po kolei. Mam almerę N15 w gazie (stary- nie sekwencja) od 2 lat, pojemność 1.4 rocznik 1997, która już drugą zimę sprawia mi problemy z jazdą. Latem takich problemow nie zaobserwowałem, a zimą jak najbardziej. Problemów z odpalaniem przy ujemnej temperaturze nie mam, ale gdy silnik już się trochę rozgrzeje podczas jazdy na zaczynają wachlować obroty w granicach 200-500 na biegu jałowym i nie chcą odbić, podczas jazdy gdy silnik już się trochę rozgrzeje (ale nie osiąga temperatury roboczej- wskazówka temp. wychyla się delikatnie ponad skalę min) gdy dodaje gazu silnik od razu nie ciągnie tylko po jakiś kilku sekundach od naciśnięcia pedału gadu czuje, że silnik zassał. Czasem zdarza się że strzela mi pod maską filtr powietrza, gdy jadę na trójce nie przekraczając 2500 obrotów. Kolejnym problemem jest to że silnik podczas jazdy po trasie jak i po równomiernej jeździe po mieście (bez świateł i korków) nie osiąga temperatury roboczej. Wiem, że po trasie w zimę strzałka będzie trochę niżej, niż "po środku", ale ona ledwo co się wychyla i automatycznie zaczynają się problemy z wachlowaniem obrotów. Czyściłem już niejednokrotnie przepustnicę i króciec, ale to nie pomaga, podkręcałem również obroty na biegu jałowym tak jak wskazane jest w instrukcji. Bardzo często, gdy te obroty wachlują silnik i próbuje dodać gazu silnik nie reaguje (bez różnicy, czy jeżdżę na benzynie czy na gazie) i gaśnie, W momencie, gdy silnik zgaśnie i próbuje go odpalić jest bardzo toporny i muszę długo kręcić żeby znów odpalił, a po odpaleniu często nie reaguje na to czy dodaje gaz czy nie, obroty zaczynają wachlować a z tłumika słyszę radosne nierównomierne pyrkotanie. Reasumując wszystkie problemy zdarzają się w zime, silnik nie trzyma temperatury roboczej, gdy silnik zaczyna sie rozgrzewać, obroty wachlują, silnik gaśnie i trudno jest mu później odpalić, czyszczenie przepustnicy nie pomaga, problemy są i na gazie i na benzynie. Bardzo proszę o jakieś wskazówki i rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zoidberg Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Sprawdź termostat(ew. wymień), sprawdź płyn chłodniczy, to powinno pomóc na spadek temperaturę roboczą. Ja właśnie to przerabiam u siebie(też 1.4 z 1997r). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek81 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Moze to być i termostat . Ale włącza ci się wiatrak ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wozur Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 (edytowane) Płyn chłodniczy jest w porządku, termostat postaram się sprawdzić w najbliższym czasie, ale to by wytłumaczyło tylko spadek temperatury, a co z wachlowaniem obrotów, strzelaniem z filtra, trudnościami w odpalaniu, niestety dużo jeżdżę po mieście i gdy stoje na czerwonym i nie mogę przez 5 min odpalić to denerwuje mnie jak i tych stojących za mną, znacie może gdzieś jakiś tani i dobry warsztat w Zabrzu lub okolicach gdzie mogli by mi to sprawdzić i wyregulować najlepiej na komputerze? Bo fachowcom którzy ustawiają "na słuch" już nie ufam. Muszę dodać też że objawy wcześniej ustępowały, gdy juz kilka km pojeździłem, ale dziś niestety nawet po dobrym rozgrzaniu silnika nie było dobrze. @Irek; tak włącza się Edytowane 8 Grudnia 2012 przez wozur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok_DW Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Moze jakis czujnik temperatury pad? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wozur Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Podczas jazdy po mieście gdzie są albo korki albo stanie na światłach to temperatura jest ok, wskazówka dochodzi na środek, podczas jednostajnej jazdy lub poi trasie sie obniża i nadal to nie wytłumacza problemow z obrotami :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 masz otwarty termostat to raz dwa to wymień świece i ew kable ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wozur Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 A jest taka możliwość że samochód traci mase i trzeba go domasować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terano1 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 ile km zrobiłeś na gazie ? Może być tak że membrana w parowniku jest już zużyta i trzeba zregenerować lub wymienić parownik. I tak jak pisał Tofu masz otwarty termostat dlatego spada Ci temperatura, kable WN i świece też warto wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wozur Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 (edytowane) Ale to samo sie dzieje, gdy jeżdżę na samej benzynie, na początku myślałem że to dlatego, że zbyt szybko przełączam na gaz i rozgrzewanie auta na benzynie pomoże, niestety bez różnicy czy gaz czy benzyna tak sie dzieje. Edit: Doszły 2 nowe objawy mianowicie piszczenie paska na wolnych obrotach i gdy samochód się rozgrzeje po dodaniu gazu na luzie zaczyna spadać z obrotów i nie może ruszyć z miejsca, czasem zgaśnie i ma trudności z ponownym odpaleniem. Przewody i świece zostały wymienione, problem niestety nie zniknął. Po rozgrzaniu i osiągnieciu temp. roboczej w czasie jazdy przy obrotach nieco poniżej 3000 i więcej almera szarpie, dławi się, na luzie albo na światłach obroty wachlują i silnik gaśnie. Edytowane 13 Grudnia 2012 przez wozur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 a ta temperatura ? termostat wymieniony ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wozur Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Temperatura o dziwo mi sie utrzymuje, po mieście silnik osiaga temp. roboczą i nie spada ( cudowne ozdrowienie?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zoidberg Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Chwilowe ozdrowienie, za dzień lub dwa będzie tak samo jak było, albo gorzej. Przerabiałem to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wozur Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Domyślam się, ze termostat i tak będzie do wymiany niestety na chwilę obecną nie mam środków do tego ani możliwości, co nie zmienia faktu że głównym problemem nadal są falujące obroty i szarpanie silnika i nadal nie wiem co z tym zrobić. Czy to wina znów przepustnicy czy nieodpowiedniej mieszanki czy czegoś innego ? PS obroty falują a nie wachlują (poprawiłem) mod and_pec Wróciłem dziś od mechanika i powiedział po przeglądzie, że przyczyną wszystkich problemów jest spadek kompresji na trzecim tłoku. Temat do zamknięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok_DW Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Obys mial racje. Sprawdzil kompresje i ile wyszlo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wozur Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Na trzecim tłoku mam kompresje 8 a powinno byc 12 tyle mi powiedzieli, posprawdzali komputerowo przepustnice obroty i nic wiecej nie wymyslili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 odkręć swiece i zobacz jak wygląda ,,może popychacz do wymiany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wozur Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Wraz z pierwszym słońcem i dodatnią temperaturą postanowiłem uruchomić almerę i przedstawię wam efekty. Odpaliła bez problemu, na początku wysokie obroty (2-2,5tys) potem wraz ze wzrostem temp silnika obroty malały i pojawiło się falowanie co posmuciło mnie, jednak przypomniałem sobie, że w zimę podkręcałem obroty i teraz też należałoby to zrobić, tak też uczyniłem. O dziwo falowanie ustało, nie pojawił się żaden z wymienianych przeze mnie objawów, obroty nie falowały, silnik nie szarpał, nie gasł, nie było problemow z odpalaniem. Pojawiło się coś innego, na biegu jałowym temperatura silnika znacznie wzrastała a obniżała się do temp. roboczej tylko podczas jazdy i zaczął się sam wyłączać gaz i trochę zaczął szaleć tzn. przy dodawaniu gazu słychać było kliknięcie, ze gaz się załączył a gdy obroty spadały gaz się wyłączał. Cóż to może być, proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.