Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

4x4 przy włączonym AUTO grzechocze coś


gureczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak w tytule, przy włączonym napędzie 4WD AUTO i prędkości ok.100k/h jadąc drogą asfaltową w dół zaczęło nagle coś napie...... jakby grzechocze (stuka) i zwalniając to stukanie się nasila. Wyłaczenie napędu w trakcie jazdy nic nie daje, dopiero przy zatrzymaniu auta i przełaczeniu na 2WD stukanie ustało i mozna jechac dalej. Miałem takie zdarzenie już dwa razy, ale teraz nagle jest OK !!!

Czy ktoś może ma pomysł co się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak samochód na gwarancji to do serwisu. Prawdopodobnie problem z załączeniem tylnego napędu. Czy włączasz 4wd w trakcie jazdy pojazdu, czy załączasz tryb lock i nastepnie samoistnie przełacza się pojazd na tryb auto powyżej 40 km/v. Coś więcej napisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód niestety nie na gwarancji, jestem kolejnym właścicielem. W czasie jazdy załączam ale wyłącznie tryb AUTO (przy prędkości ok.40k/h). LOCK tylko na postoju, ale faktycznie przy zwiększeniu prędkości przełącza się z LOCK na AUTO.

Trochę dziwne rozwiązanie, pewnie zbyt delikatne podzespoły i nie bardzo dopracowane, przecież co niektóre suwy mają stały napęd 4x4 zblokowany. Na razie stukanie się uspokoiło, zobaczymy jutro, na trasie ok.200km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwne rozwiązanie, pewnie zbyt delikatne podzespoły i nie bardzo dopracowane, przecież co niektóre suwy mają stały napęd 4x4 zblokowany. Na razie stukanie się uspokoiło, zobaczymy jutro, na trasie ok.200km.

 

Raczej większość SUVów ma takie rozwiązanie, tylko w niektórych LOCK wyłącza się przy 45, 50 km/h. Stały napęd to zupełnie inna bajka i raczej mało spotykany w crossoverach (QQ) i suvach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qashqai nie jest SUV'em, ale z ciekawości zapytam... który z nich ma stały zblokowany napęd 4x4?

taki w pełni to tylko Subaru Forester :) reszta to tak jak w QQ tylko,że producenci piszą 4x4 więc i handlowcy opowiadają głupoty ,że stały napęd 4x4 :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykuje się dogmatyczna dyskusja. Zapewne koledze chodziło o to, ze cały czas napęd przekazywany jest na 4 koła, kiedy pisał o sztywnym spięciu napędu.

Niemniej, jeździłem autem ze stałym 4x4, był to ford escort, pomijając przepaść generacyjną muszę stwierdzić, ze napęd w qq zapewnia tysiąc razy lepsze prowadzenie niż stały napęd w essim. Cóż, elektronika jest coraz doskonalsza, trzeba się z tym pogodzić i wreszcie przestać przyjmować postawę piewców tego co najlepsze bo dawne i wyłącznie mechaniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Grzechotanie w tym aucie jest prawie że normalne - odpowiada za nie dyferencjał który jest bardzo prosty(bo to nie jest terenowe auto) i który jest kontrolowany elektronicznie. Jeżeli ktoś posiada opcję 4x4 w QQ i chce sobie przetestować - przy skręcaniu wystarczy ostro przyspieszyć i od razu można usłyszeć grzechotanie gdzieś na środku pojazdu - to właśnie dyferencjał dokłada napęd. ALE - jeżeli grzechotanie słychać cały czas tak jak miał guraczek,to coś na pewno nie działa i musi serwis zaglądnąć.\

 

Teraz zauważyłem że ten wątek ma 2 lata  - co to za odgrzewanie? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...