gureczek Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 jak w tytule, przy włączonym napędzie 4WD AUTO i prędkości ok.100k/h jadąc drogą asfaltową w dół zaczęło nagle coś napie...... jakby grzechocze (stuka) i zwalniając to stukanie się nasila. Wyłaczenie napędu w trakcie jazdy nic nie daje, dopiero przy zatrzymaniu auta i przełaczeniu na 2WD stukanie ustało i mozna jechac dalej. Miałem takie zdarzenie już dwa razy, ale teraz nagle jest OK !!! Czy ktoś może ma pomysł co się dzieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MODEST Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 Jak samochód na gwarancji to do serwisu. Prawdopodobnie problem z załączeniem tylnego napędu. Czy włączasz 4wd w trakcie jazdy pojazdu, czy załączasz tryb lock i nastepnie samoistnie przełacza się pojazd na tryb auto powyżej 40 km/v. Coś więcej napisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gureczek Opublikowano 13 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 Samochód niestety nie na gwarancji, jestem kolejnym właścicielem. W czasie jazdy załączam ale wyłącznie tryb AUTO (przy prędkości ok.40k/h). LOCK tylko na postoju, ale faktycznie przy zwiększeniu prędkości przełącza się z LOCK na AUTO. Trochę dziwne rozwiązanie, pewnie zbyt delikatne podzespoły i nie bardzo dopracowane, przecież co niektóre suwy mają stały napęd 4x4 zblokowany. Na razie stukanie się uspokoiło, zobaczymy jutro, na trasie ok.200km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 Trochę dziwne rozwiązanie, pewnie zbyt delikatne podzespoły i nie bardzo dopracowane, przecież co niektóre suwy mają stały napęd 4x4 zblokowany. Na razie stukanie się uspokoiło, zobaczymy jutro, na trasie ok.200km. Raczej większość SUVów ma takie rozwiązanie, tylko w niektórych LOCK wyłącza się przy 45, 50 km/h. Stały napęd to zupełnie inna bajka i raczej mało spotykany w crossoverach (QQ) i suvach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gureczek Opublikowano 17 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 np Jeep Grand Cherokee (z tego co kojarzę to Cerokee był pierwszym SUV’em, ale miał możliwość rozłączania napędu), a Qashqai .... faktycznie to nie SUV tylko crossover Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszN Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Qashqai nie jest SUV'em, ale z ciekawości zapytam... który z nich ma stały zblokowany napęd 4x4? taki w pełni to tylko Subaru Forester reszta to tak jak w QQ tylko,że producenci piszą 4x4 więc i handlowcy opowiadają głupoty ,że stały napęd 4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Szykuje się dogmatyczna dyskusja. Zapewne koledze chodziło o to, ze cały czas napęd przekazywany jest na 4 koła, kiedy pisał o sztywnym spięciu napędu. Niemniej, jeździłem autem ze stałym 4x4, był to ford escort, pomijając przepaść generacyjną muszę stwierdzić, ze napęd w qq zapewnia tysiąc razy lepsze prowadzenie niż stały napęd w essim. Cóż, elektronika jest coraz doskonalsza, trzeba się z tym pogodzić i wreszcie przestać przyjmować postawę piewców tego co najlepsze bo dawne i wyłącznie mechaniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romanha Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 Choćby Grand Vitara ma stały napęd 4x4 porównywalna do QQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 A co to ma być odgrzewanie kotleta? Temat jest o czym innym a ty tu o grand vitarze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 Grzechotanie w tym aucie jest prawie że normalne - odpowiada za nie dyferencjał który jest bardzo prosty(bo to nie jest terenowe auto) i który jest kontrolowany elektronicznie. Jeżeli ktoś posiada opcję 4x4 w QQ i chce sobie przetestować - przy skręcaniu wystarczy ostro przyspieszyć i od razu można usłyszeć grzechotanie gdzieś na środku pojazdu - to właśnie dyferencjał dokłada napęd. ALE - jeżeli grzechotanie słychać cały czas tak jak miał guraczek,to coś na pewno nie działa i musi serwis zaglądnąć.\ Teraz zauważyłem że ten wątek ma 2 lata - co to za odgrzewanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.