Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Paliwa ulepszane


chesteros
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Patrząc na temat o olejach widzę, że jest tu paru chemików. Chciałem zapytać o paliwa typu VERVA czy ULTIMATE, ponieważ spotkałem się z różnymi opiniami, od pozytywnych po negatywne. Czy paliwa te mogą wpływać niekorzystnie na silnik czy raczej poprawiają jego pracę? Czy może jest to chwyt marketingowy mający na celu wyciągnięcie paru groszy więcej od kierowców? Chodzi mi tu zwłaszcza o silnik dci, ktrz jak wiadomo jest wraliwz na jakođ paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dieslu się zbytnio nie orientuję bo nigdy nie miałem i nie potrzebowałem wiedzieć, aczkolwiek myślę, że sprawa wygląda podobnie jak z benzyną, czyli dodatki te są stosunkowo mało efektywne i lepiej kupić coś we własnym zakresie i dolać przez zatankowaniem

 

tutaj taki zarys o benzynie

http://ilot.edu.pl/K...2003/3-4/07.pdf

 

 

wszystkie dostępne w sklepach dodatki też cechuje różna skuteczność

te do benzynowców, które są w stanie coś zadziałać mają w składzie tzw. PEA i większość z nich dość ciężko kupić na allegro, np. dodatki BG, Forte, który robi dodatki m.in do diesli OEM Toyoty, Lucas, Redline

 

z łatwiejszych do znalezienia, ze sporą zawartością PEA jest Amsoil PI (do benzyny)

 

do diesla coś takiego na przykład (czyszczenie oraz ochrona paliwa w niskich temperaturach):

http://www.amsoil.co...-flow-improver/

http://forte-nwe.pl/?page=Paliwo.html

http://moto.allegro....2905691265.html

 

na pewno zdecydowanie inna skuteczność niż preparaty z marketu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwa premium to w zasadzie dwa czynniki, które mają dać coś "extra". Pierwszy to składniki czyszczące, które mają zachować instalację paliwową drożną i w dobrej formie. Raczej skupia się to na wtryskach. Drugi to podwyższona liczba oktanowa. Niestety tutaj nie jest tak różowo, bo większą liczbę oktanową mogą w pełni wykorzystać tylko niektóre silniki, których sterowniki mogą ingerować w kąt wyprzedzenia zapłonu. Taki sterownik jak wyczuje paliwo o większej liczbie oktanowej może przesunąć kąt wyprzedzenia zapłonu doprowadzając do większego stopnia sprężania, co przekłada się na większą moc. Ale - tylko niektóre silniki mają taką możliwość i dotyczy to raczej aut z zacięciem sportowym.

 

Paliwa takie są dodatkowo "dotlenianie" aby zniwelować większą ilość składników przeciwstukowych. Bo im większa liczba oktanowa, tym mniej benzyny w benzynie ;). Takie składniki podobno powodują, że paliwa premium spalają się w nieco większej temperaturze. Takie podniesienie temperatury spalania może powodować przygody podobne do tych jakie spotykają ludzi jeżdżących na gazie - wypalone zawory, uszczelki pod głowicą itp...

 

Reasumując, warto czasem zatankować paliwo premium, żeby przeczyścić instalację paliwową. W innych przypadkach raczej nie warto. W sumie lepszy efekt można uzyskać stosując np. po zimie preparaty np. firmy STP do przeczyszczenia wtrysków i instalacji paliwowej i do wyparcia wilgoci.

 

Jeżeli chodzi o silniki diesel`a sprawa wygląda nieco inaczej. Paliwa premium mają podobno nieco większą liczbę cetanową i mniej zanieczyszczeń. Większa liczba cetanowa to lepsza kultura pracy, mniejsze spalanie, mniejszy hałas - bardziej "miękka" praca silnika, lepsze wkręcanie na obroty, mniej cząstek stałych w spalinach (DPF !!!). W Polsce norma to chyba 51. Trzeba poszperać o ile wyższą liczbę cetanową mają paliwa premium. Na przykład paliwo Orlenu Verva ma liczbę cetanową 55.

Jeżeli w przypadku innych paliw premium sytuacja wygląda podobnie, stosowanie takich paliw w autach z silnikiem wysokoprężnym może mieć sens, szczególnie teraz w dobie "delikatnych" i zaawansowanych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce,tylko schell v-pover rancing jest importowany z zewnątrz,reszta paliw pochodzi z polskich rafinerii.Różnica polega na lepszych dodatkach myjących,antykorozyjnych,zwiększających wartość cetanową,normalnie ok.55(shell to aż 75-80!)Ja z początku jeździłem tylko na premium ,teraz robię to cooooraz rzadziej.Wlewam od czasu do czsu coś typu STP i jak narazie jest gitara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wypadku paliw Shell a konkretnie oleju napędowego V-Power, wszystko rozbija się o magiczny dodatek GTL. To coś w rodzaju paliwa syntetycznego otrzymywanego z gazu ziemnego. Paliwo to jest niezwykle czyste i tak jak wspomniał Manix niesamowicie podnosi liczbę cetanową. Jak pisałem wcześniej, w naszym kraju norma to 51 - choć najczęściej na naszym rynku można spotkać paliwa o liczbie cetanowej zawierającej się w przedziale 48-56. Przy czym paliwa o liczbie 51-56 to raczej wspomniane paliwa premium tak jak produkt Orlenu - Verva. Paliwa z dodatkiem GTL mają liczbę cetanową w przedziale 75-80 a to bardzo duża różnica. Paliwa z GTL prowadził też Statoil. Możliwe, że w dalszym ciągu to robi.

Nie da się tu jednoznacznie powiedzieć czy lać czy nie. Każdy musi sam spróbować. Na pewno różnica w pracy silnika powinna być większa niż w przypadku benzyn. Czy spalanie zniweluje wyższą cenę, trzeba spróbować. Choć może warto zapłacić parę złotych więcej i ciszyć ucho pracą naszego dieselka ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równe 2 lata testowałem diesel gold,jeśli ktoś liczy na niższe spalanie to się zawiedzie.Co do jakości to silnik napewno pracuje ciszej i tak aksamitniej.Odczuwalna jest też różnica w mocy,szczególnie do 2000rpm.potem turbo robi swoje.Na vpower jeździlem ok.3 miesięcy,mam b.d.b. zdanie o paliwie jako takim,ale cena powala.No i doszly sluchy że paliwo nie za zdrowe dla silnika! Więc się wycofałem.Teraz tankuję pod carrefor najtańsze i jest gitara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W Polsce norma to chyba 51. Trzeba poszperać o ile wyższą liczbę cetanową mają paliwa premium. Na przykład paliwo Orlenu Verva ma liczbę cetanową 55.
Tak. Norma to 51. I faktycznie, jak zapewniają firmy, paliwa premium mają 55.Ale to nie wszystko. Zazwyczaj te paliwa w okresie zimowym mają niższą temperaturę zablokowania zimnego filtra (CFPP). Dla standardowej odmiany zimowej paliwa temperatura zablokowania zimnego filtra wynosi maksymalnie -20o C (norma -22). W przypadku paliw premium może być obniżona ona do -32o C (a nawet jak się chwali Statoil w DieselGold nawet do -40 lub nawet -45o C).Na początku kariery paliw premium najważniejszym wyróżnikiem była ich „bezsiarkowość”. Dziś, niezależnie od tego, który koncern i które paliwo – normalne czy ulepszone – wybierzemy i tak kupimy je z obniżoną zawartością siarki. Ponadto pakiet dodatków uszlachetniających powoduje zmniejszenie zanieczyszczenia końcówek wtryskiwaczy, zwiększa odporność na korozję, obniża skłonność paliwa do łączenia się z wodą i pienienia, a także poprawia jego właściwości smarne.I najważniejsze, czego nie trudno się dowiedzieć. Zgodnie z prawem paliwa do diesli mają domieszkę 5-7% biokomponentów. Jak wiadomo obniżają one parametry oleju napędowego, zwiększają powstawanie nagarów. I właśnie pakietami uszlachetniającymi koncerny paliwowe też chcą zniwelować niekorzystny wpływ tych biokomponentów.Ot cała magia paliw premium. Edytowane przez maper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Norma to 51. I faktycznie, jak zapewniają firmy, paliwa premium mają 55.Ale to nie wszystko. Zazwyczaj te paliwa w okresie zimowym mają niższą temperaturę zablokowania zimnego filtra (CFPP). Dla standardowej odmiany zimowej paliwa temperatura zablokowania zimnego filtra wynosi maksymalnie -20o C (norma -22). W przypadku paliw premium może być obniżona ona do -32o C (a nawet jak się chwali Statoil w DieselGold nawet do -40 lub nawet -45o C).Na początku kariery paliw premium najważniejszym wyróżnikiem była ich „bezsiarkowość”. Dziś, niezależnie od tego, który koncern i które paliwo – normalne czy ulepszone – wybierzemy i tak kupimy je z obniżoną zawartością siarki. Ponadto pakiet dodatków uszlachetniających powoduje zmniejszenie zanieczyszczenia końcówek wtryskiwaczy, zwiększa odporność na korozję, obniża skłonność paliwa do łączenia się z wodą i pienienia, a także poprawia jego właściwości smarne.I najważniejsze, czego nie trudno się dowiedzieć. Zgodnie z prawem paliwa do diesli mają domieszkę 5-7% biokomponentów. Jak wiadomo obniżają one parametry oleju napędowego, zwiększają powstawanie nagarów. I właśnie pakietami uszlachetniającymi koncerny paliwowe też chcą zniwelować niekorzystny wpływ tych biokomponentów.Ot cała magia paliw premium.

Jeśli ktoś naprawdę chce liznąć tematu,to polecam blog Macieja Mikuły.

http://maciejmikula.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-Powera nie lałem, ale BP Ultimate i owszem - niestety, częstotliwość przepalania DPF'a wyraźnie wyższa niż w przypadku pospolitych paliw, przez co ciężko mi cokolwiek powiedzieć na temat efektywności kosztowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wg. Was takie dodatki jak: STP Formuła do czyszczenia wtryskiwaczy silników benzynowych i STP Formuła do benzyny warto stosować? Czy może nic nie dają a wręcz szkodzą? Auto kilku miesięczne i nie chciałbym mu zaszkodzić. Do tej pory nie stosowałem w innych autach żadnych ulepszaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściej Ci się wypala DPF na paliwie premium? Mi się właśnie wydawało, że jest odwrotnie?

 

Istotnie tak powinno być i to jest jeden z powodów dla których można rozmawiać o stosowaniu paliw premium. Jeżeli efekt jest "odwrotny", to sprawa wydaje się podejrzana ;).

 

Czy wg. Was takie dodatki jak: STP Formuła do czyszczenia wtryskiwaczy silników benzynowych i STP Formuła do benzyny warto stosować? Czy może nic nie dają a wręcz szkodzą? Auto kilku miesięczne i nie chciałbym mu zaszkodzić. Do tej pory nie stosowałem w innych autach żadnych ulepszaczy.

 

STP to bardzo uznana i bardzo renomowana firma. Ich dodatki są skuteczne i bezpieczne dla silników. Jeżeli masz kilku miesięczny samochód, to na razie sobie odpuść. Ale po przyszłej zimie, możesz zastosować przy okazji tankowania "do pełna" :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz miał prawdziwe problemy,to polecam profesjonalny Fuel Line Cleaner(raz na 15-20kkm)180ml/na 40l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w poprzednim samochodzie używałem zamiennie dwóch: czarnego (30-036) do czyszczenia wtryskiwaczy i czerwonego (30-041) do usuwania wody. Czarny przed zimą, czerwony po zimie. Raz w roku. W Nissanie jeszcze tego nie robiłem - za nowy samochód ;). Ale już po tej zimie zaleję czerwonego do usuwania wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściej Ci się wypala DPF na paliwie premium? Mi się właśnie wydawało, że jest odwrotnie?

Mnie to również dziwiło, ale tak było - teraz leję zwykłe i przepala wyraźnie rzadziej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankuje Verve bo sponsoruje chłopaków na Dakarze. A pozostałe paliwa premium są droższe.

Fakt auto mi pali 0,5-1l/100 mniej - kilkakrotnie sprawdzałem. Kiedyś jak u niemiaszków musiałem tankować bo przeoczyłem stację. Zatankowałem Total premium ęxtra super coś tam - przy stałej prędkości 160 spaliłem 4,5l/100 - przy standardowym ustawieniu silnika

Co do czyszczenia i odwadniania się nie wypowiadam ale już cyknolem prawie 200 kkm i nie zapowiada się , żeby układ zasilania niedomagał. Wymieniam filtr regularnie i tankuje w pusty zbiornik do pełna.Nie robię dolewek i dużo jeżdżę więc paliwo często się miesza.

 

Teraz tankuję pod carrefor najtańsze i jest gitara.

Też kiedyś to robiłem. Wyczytałem jakieś normy i badania BAQ terefere. Fajnie było bo było tanio. ALE - miałem permanentnie zakopcony tył co tydzień musiałem myć auto. Tył był tak zakopcony i osmolony. Dym z komina to nawet najgorsza kotłownia tak nie buzowała jak ja na trasie.

Wróciłem do vervy i się oszukuję, że jest super i wspaniale.

Edytowane przez jwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wracając do tematu dowiedziałem się wczoraj nowej rzeczy w sprawie paliw typu verva. Znajomy, który zajmuje się silnikami diesla, wtryskami był na szkoleniu w Niemczech i tam dowiedział się, że paliwa te są niewskazane dla silników common rail. Dodatki tych paliw powodują wysuszanie pompowtryskiwaczy (jeśli dobrze zapamiętałem) i najbardziej dla tych silników wskazane są paliwa bez dodatków, oczywiście na dobrych stacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo common rail ,albo pompowtryskiwacze,to inne systemy.Kiedyś też słyszałem o zbyt "suchtm"diesel v-power ,dla pompowtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że pompowtryskiwacze są wrażliwe na paliwo wiadomo nie od dziś. Przy common rail, duże znaczenia ma czystość paliwa co akurat jest cechą paliw premium. Ciężko wyczuć dla którego systemu paliwa premium są dobre a dla którego złe. Faktycznie słyszało się, że do pompwtryskiwaczy v-power jest za "suche". Tam paliwo smaruje cały układ. W common rail pompa jest jedna z tzw. akumulatorem. Wtryski są sterowane elektronicznie. Paliwa premium wydają się dla takiego systemu "lepsze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Ja stosuję STP (ulepszacze) do benzyny czerwony i zielony na bak przed przeglądem tzn. na przegląd mam już benzynę bez dodatków ,analiza czystości spalin wychodzi rewelacyjnie .

Akurat na ten czynnik podczas badania tech. kładą największy nacisk. I nie mam problemu jaką benzynę lać do aut , w Irl. jest tylko 95 Pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...