Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zablokowane drzwi!!!


Mały Stanley
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, Zygwaz napisał:

Witam szanownych forumowiczów.  Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją, że zamek odmówił posłuszeństwa a są drzwi zatrzaśnięte? Czy ktoś ma jakiś patent jak otworzyć drzwi żeby zdjąć poszycie i dostać się do zamka?

Pozdrawiam 

Kiedyś miałem podobną sytuację z tylnymi drzwiami, którą opisałem tu:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przymarzają,  zacinają się. raz nie chcą się otworzyć, innym razem nie chcą się zamknąć.  Standard w x-trailu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
2 godziny temu, chudson napisał:

Przymarzają,  zacinają się. raz nie chcą się otworzyć, innym razem nie chcą się zamknąć.  Standard w x-trailu

Stara zasada mówi, "kto nie smaruje ten nie jedzie". Jak się przynajmniej raz nie przeciągnie uszczelek jakąś "wazelinką do pupci niemowlaka", lub do tego przeznaczonym olejem silikonowym np. Technicqll , a do zamków nie tryśnie czymkolwiek tłustym w spray-u (np. WD-40), to się później ludzie "kopią z koniem" przy byle przymrozku, a w przypadku zamków nie trzeba nawet przymrozku.

Jak kupuję samochód, to pierwsze co robię, to w/w czynności ... i jeszcze nigdy, powtarzam - nigdy żadne drzwi mi nie przymarzły i nie miałem problemu z zamkami. Odpukać :) 

PS. Moja poprzednia Almerka w czasie 16 lat miała smarnięte uszczelki i zamki może ze 2 razy (na pewno nie więcej). Swego czasu w czasie wypadu urlopowego w góry podczas ostrej zimy, spędziła 10 dni na placu pensjonatu, przywalona śniegiem (jak wszystkie inne auta). Gdybym nie wiedział że postawiłem pod swoim balkonem, to bym nie wiedział w którym miejscu się dokopywać do drzwi. Jak widziałem w międzyczasie co musieli wyprawiać inni kierowcy przed wyjazdem, by się dostać do auta, to mnie ciarki przechodziły. Wielu uratowała właścicielka, udostępniając nie tylko farelka i przedłużacz, ale i prostownik. Ja po odkopaniu auta bez problemu z pilota odbezpieczyłem zamki, a klameczką otworzyłem drzwi. Później wystarczyło już odpalić autko i odczekać z pół godzinki by się podgrzało i reszta białego szaleństwa (w tym lodu) spłynęła z Almerki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee akurat x-trail zwłaszcza tylne zamki to chyba błąd konstrukcyjny bo wiele osób tak ma i nie chce mi się wierzyć,że wszyscy ,źle konserwują .

Ja swoje zamki wykręcałem ,czyściłem ,smarowałem  a przy mrozie i tak tylne drzwi świrują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.12.2020 o 18:08, Andrzej G napisał:

a do zamków nie tryśnie czymkolwiek tłustym w spray-u (np. WD-40), to się później ludzie "kopią z koniem" przy byle przymrozku, a w przypadku zamków nie trzeba nawet przymrozku.

akurat WD-40 do zamkow nie powinien byc stosowany, nazwa (WD-water displacement) sugeruje ze dobrze wypiera wode i rozluznia polaczenia, np. gwintowe, dziala jak rozpuszczalnik, zawarty w nim rowniez lepki olej sprawi ze po pewnym czasie, wszystkie drobiny nieczystosci zostana w cylindrze zamka, pododujac jego trwale zaciecie

WD-40 moze byc zastosowany doraznie do otwarcia zapieczonego (ciezko otwierajacego sie zamka), niestety poprawa dzialania bedzie chwilowa, pozniej nalezy go oczyscic i uzyc specjalnego olejku do precyzyjnych mechanizmow (maszyny do szycia), czy preparaty grafitowe a jeszcze lepiej dedykowane do zamkow, np. Wurth'a, Gerdy etc  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borge, nie chodzi o cylinder, wkładkę, a o mechanizm zamka.

takie zamki trzeba raz na kilka lat wyjąć, umyć dokładnie ze starego smaru i brudu. Potem tylko świeży smar biały ptfe i nie zawiodą już, 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Bardzo pomocne te fotki z postów były, dzisiaj rozbierałem zamek bo przestał się otwierać od strony kierowcy, o dziwo nie był zerdzewialy smaru też było tam mało, wszystko wyczyściłem wd40 potem benzyna ekstrakcyjna i na końcu biały smar w sprayu i mam nadzieję że będzie spokój 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tak jak napisałem w poprzednim poście zamki z przodu wyciągnąłem , o dziwo nie były zerdzewiale, nawet nie miały nalotu rdzy. Wyczyściłem WD 40, pędzelkiem i benzyna ekstrakcyjna, również benzyna czy coś innego w spreyu aby wydmuchać, wszystko wyschło, nałożyłem biały smar w sprayu i zamontowałem. I znów przyszły mrozy drzwi od kierowcy dalej zamek przymarza, od zewnątrz drzwi się otwierają bez problemu ale po zamknięciu od środka zamek się blokuje i po kilku minutach odpuści. Natomiast od drzwi pasażera przed po czyszczeniu nie ma żadnej większej poprawy. Jak zamek przymarznie dalej nie można go otworzyć nawet z zewnątrz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2019 o 06:54, Sabcio napisał:

Koleżeństwo. Sprawdźcie proszę, czy problemem nie jest przełącznik blokady w zamkach drzwi. Dzisiaj przy minus 4  aby drzwi się zamknęły wystarczyło ręcznie przestawić blokadę drzwi do pozycji "zablokowane" i zamknęły się bez problemu. Wygląda na to, że problemem nie jest cały element zamka tylko to, że podczas mrozów blokada drzwi nie do końca zmienia swoje położenie i staje "w połowie drogi". Po pracy spróbuję przekonserwować same elementy blokad. 

@jacekdh12, spróbuj tego rozwiązania. U mnie to działa. Problemem jest element od środka auta, który nie do końca zmienia swoje położenie z pozycji zamkniętej do otwartej. Póki co nie traktowałem tego żadną chemią. Wystarczyło ręcznie od środka kilka razy zmienić położenie dźwigni blokady.

Edytowane przez Sabcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wg mnie nie jest problem z przymarzaniem . Mam to auto od 11 lat  i drzwi blokowały się kilkanaście razy w różnych okresach w tym w lecie. Sam przełącznik blokady nie jest problemem bo to tylko kawałek plastiku z przypiętym cięgnem. Problem jest wada konstrukcyjna samego zamka , które ulega po zanieczyszczeniu (albo i nie) częściowemu blokowaniu tzn. położenie cięgna zatrzymuje się mniej więcej w połowie swojego zakresu i nie zwalnia rygla. Czasami pomagało wielokrotne "poruszanie" blokady drzwi, czasami kilkukrotne cykle zamykania i otwierania centralnego zamka. Ostatnio jak zamek zablokował się przy zamkniętych drzwiach nie zadziałała żadna z poprzednich metod. Drzwi odblokowałem (otworzyłem) rozbierając częściowo poszycie (przy zamkniętych drzwiach nie jest to całkowicie możliwe licząc się z tym ,że uszkodzę poszycie). "Gmerając" tak jak wcześniej opisał to jeden z forumowiczów na "pasówkę" jak złodziej udało mi się odblokować rygiel i otworzyć drzwi. Po rozbrojeniu i wymontowaniu zamka nie był on ani zardzewiały ani suchy, po prostu badziew blokuje się krzywkach plastikowych. Kupiłem na aledrogo  zamek (zapasowy) i rozebrałem go (niszcząc) na poszczególne elementy, stąd mój wniosek ,że przyczyną blokowania jest wada konstrukcyjna i zużywanie się plastiku. TEN TYP TAK MA! Pozdrawiam wszystkich forumowiczów, dziękuję za mnóstwo pomocnych opisów i rad i życzę cierpliwości.

Zygi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie u mnie sten przełącznik w klamce od środka zatrzymuje się w połowie i nie chce dalej się otworzyć mimo ruszania nim nic nie dawało, wjechałem do garażu suszarka drzwi od zewnątrz potraktowałem i znów zaczęło działać, chyba tak jak mówi Zygwaz coś jest z tymi plastikami i połączeniami że się blokują 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Napisano juz masę o tym, trzeba umyć zamek, jeśli nie chce Ci się to przed mrozem w nocy 10x otwórz i zamknij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...