Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przeróbki terrano - co wam potrzeba ?


hugh_h
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jest czelendż do opanowania :)

 

pasował by do Twojego D21 w stylu baja... wygląda przednie, ciekawa alternatywa dla SAS'a... z tego co wyczytałem w technicznym angielskim to tam są jakieś modzone przeguby

 

no i wahacze custom, zwrotnice custom, drążek kierowniczy custom...i coil overy jakieś... fajnie to robi... filmy są na jutubie.

 

firma generalnie specjalizuje się w pustynnych szybkościówkach. fajne i pomysłowe zmoty. skracane ramy z przejściami w kratownice itp

 

DSCF5100.JPG

 

P.S. geometria jest oczywiście pomijalnym problemem... po co komu geometria na piasku :)

Edytowane przez Thespian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te ruchy ramion niczym pajacyk :-)


Kiedyś widziałem taki niby sztywniak zrobiony z "usztywnionego" ramą z kontowników ifs-a ależ to miało prześwit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poka foty :)

 

to jest fajne... poszukam filmików z tego jak to robi...

 

bo generalnie koleś co to motał to stwierdził że seria się nie krzyżuje (geniusz kufa) i mu się do rock crawlingu nie nada...

 

ale nie chciał SAS'a bo SAS'em nie da się wg niego szybko po pustyni jechać... Zwolennik koncepcji temu overdrive normalnie :) Więc zamiast iść na skróty wymyślił IFS'a który działa...

 

potem brykę zmienił i nie ciągnął projektu, ponoć nowy właściciel z tego zrobił szybkościówkę wymieniając tylny most na szerszy (pewnie parchowy)

 

http://www.youtube.com/watch?v=wcnyYVX_vBc

 

mlaska aż miło, buggy Robyego Gordona to to nie jest, ale widać że amorki nie do końca takie jak być powinny, jedzie pięknie... nie wiem jak się to wspinało po tych skałach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekty Jimmego Baja widziałem tak zwany long travel kit, ale to chyba tylko do samochodów typowo szybkościowych na pustynie no i wszystko custom łącznie ze zwrotnicami czyli zakaz wjazdu na drogi publiczne :( bo inaczej już bym to robił. Z tego co pamiętam to dolne wahacze są na bazie 2wd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego nie chciał zdradzić i na żadnym forum nie opisał, więc prawdopodobnie jest to rozwiązane poprzez częsta ich wymianę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś było opisane w mailu do jakiegoś jankesa, ale bardzo zdawkowo, i przerasta to mój techniczny angielski, coś o przedłużaniu i spawaniu... poszukam

 

"custom build extended CVs"

 

 "CV JOINTS ARE EXTENDED WITH 
COUPLING ( YOU NEED CUT AND WELD "'

 

wg mojego umysłu to te przeguby są jakby "zdwojone"... ale mogłem tego nie ogarnąć.

 

Generalnie fajne by to było 12 cali skoku koła... jedynym problemem byłoby pewnie wykombinowanie amorków do tego których cena nie zabije sensu projektu.

 

ale dokopałem się jeszcze do informacji w języku szekspira które potwierdzały by to co kiedyś na rajdach pisał chyba Gebels...

 

że trza wykopać ze szrotu dyfer r200 z przegubami i będzie hulać

 

ale rzeźba gruba... bo do dużego skoku to ten dyfer musiałby być centralnie... chyba...

 

ale fajnie tak popatrzyć na takie zmoty

Edytowane przez Thespian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabawa przednia ... cały przód z rama nawet dorobić :) tylko to akurat 2wd jest chyba

188347_185363254839968_100000988832460_4

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, to jest kolejna ewolucja tego pathfindera, przy tym pierwszym zestawie koleś pisał że montaż to kilka godzin roboty...więc rama jeszcze seryjna.

 

wywalili tamten kit i koleś wymodził to, tylko ponoć tył szerszy jest jeszcze w tej wersji...

 

z ciekawostek to ten path z tym pierwszym kitem poszedł ponoć za 4k$...więc bez dramatu w sumie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze co należy zrobić bawiąc się zawieszeniem to wyeliminować drążek reakcyjny ponieważ jest w złym miejscu :) producent się chyba pomylił....

prawdopodobnie było by najłatwiej przeszczepić polowe ramy od D22 tam jest to już z głową zrobione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że ma te nowoczesne przeguby o niesamowitym kącie zginania i wytrzymałości, w śmigłowcach na wirniku głównym sa stosowane ale jest firma w US która przygotuje półosie do każdego samochodu. Nawet na youtube był filmik ale nie mogę go znaleźć

o mam thompson cv joint

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątpie, koleś pisał o przedłużaniu... cięciu i spawaniu :)

 

nie o zamówieniu gotowca na wypasie z wyspecjalizowanej firmy :)

 

ale przeguby z filmiku fajne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAS to najprostsze co może być, a jedyne co może tam byc problemem to podłączenie się do przekładni kierowniczej.

ale sztywne mosty a wahacze to nie ma się co oszukiwać jest to - jakby inna grupa docelowa jeśli chodzi o przeznaczenie samochodów.

niedługo dostane kawałek ramy :) to pokombinuje co by tu porobić z tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozatym w SASie nie ma finezji...

 

wyczynowy IFS a SAS z hiszpana to jak różnica między dłutem Michała Anioła a siekierą drwala z Alaski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . mam pytanie ...zastanawiam sie czy czasem blotniki lub drzwi nie pasuja z navary 2001-2004 .jak na oko to widze ludzaca identyczna .czy podluznice sie zminily ? czy ktos juz robil lift z terrano 1 na navare z tego rocznika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy ktos sprawdzal czy pasuja drzwi , lub blotniki przednie od nowszego modelu ?


widze u mnie duzo rudego przez nieudolne remntowanie poprzedniego wlasciciela to przy okazji moze i facelifta zrobie


posanowilem ... nap oczatek kupie same lampy i grill i bedzie rzezba bo i tak blotnikow i maski nie jewt szkoda (korozja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

więc tak ... z racji na to że są pytania o dystanse do IFS (+50mm) i część osób odpada po poznaniu ceny, to teraz będzie wersja tańsza uproszczona, poprzednia powiedzmy że to jest delux a to będzie standard :P tak jak z trailmastera bez żadnych ulepszeń. ceny to na prv ale i tak dokładnej jeszcze nie znam, mniej więcej połowa ceny wersji delux :)

 

To jest na razie zapowiedź - przedsprzedaż -  zlecenie poszło na warsztat, bo są chętni będzie więcej chętnych będzie taniej.

 

ekorender.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez kołnierza osadczego i bez tej rynienki na wodę si? 

 

fajne

Edytowane przez Thespian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak i bez kapselka i raczej śruby we własnym zakresie, czyli bez tego co musiałem sam dorabiać i dlatego więcej kosztowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...