AM-POL Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Witam Chciałem wymienić płyn chłodzcy w mojej D 40. Kupiłem 5 litrów koncentratu MOTUL Inugel Optimal Ultra kolor różowy oraz 5 litrów wody destylowanej i pojechałem do warsztatu specjalizujacego się w Nissanach i majacego dobrą opinię. Tam usłyszałem że. W samochodzie w układzie chłodzenie mam płyn o kolrze niebieskim więc nie mozna mieszać z różowym ani wymienić na różowy. Może być ewentualnie zielony. Pan mechanik wlał do układu dwa litry koncentratu płynu o kolorze niebieskim dolał dwa litry wody zdemineralizowanej i powiedział że to cała wymiana i skasował jak za zboże. Mam wię takie pytanie może ktoś odpowie lub podpowie rozwiąznie 1. Czy rzeczywiście płynów o róznych kolorach nie można mieszać 2. Czy rzeczywiście nie można spuścić całego niebieskiego płynu przepłukać i wlać inny rózowy. 3. Układ chłodzący w D40 ma pojemność 10 litrów zgodnie z instrukcją, Dlaczego nie wlano 10 litrów świeżego płynu a tylko 4 litry.? Czy rzeczywiście każda wymina polega tylko na dolaniu małej ilości świeżego płynu. Jak można spuścić całe 10 litrów. Czy to bardzo trudne? Będę wdzięczny za każdą odpowiedź nwet śmieszną Pozdrowienia AM-POL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Kolor płynu nie ma związku z jego składem. Płyny są na bazie są na bazie glikolu etylowego lub propylenowego, jak sprawdzisz jaki jest zalecany w instrukcji to ten powinieneś mieć. W 10-cio litrowym układzie chłodzenia może zostać litr płynu do 2 maksymalnie, a że "mechanik" spuścił tylko 4 to świadczy to o jego znajomości fachu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Zrobili cię w banie 10 l to da się normalnie zlać a układ ma trochę więcej Fabrycznie płyn u mnie był zielony (żółty) ja leje prestone kolor ten sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toudi100 Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Jak można spuścić całe 10 litrów. Czy to bardzo trudne? Też panowie jestem ciekawy czy da sie spuścic cale 10 litrów płynu naraz? jak tak to jak to się robi? I czy do tego jest potrzeba wyciągania termostatu? może ktoś ma instrukcje serwisową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Termostat ,chłodnica spalin erg ,chłodniczka oleju ogólnie spora rozbiórka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toudi100 Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 To fakt, duża rozbiórka. Jednak wystarczy jak zdejmie się dolny wąż od chłodnicy. Zastanawiałem się własnie tak bo dzisiaj spuszczałem płyn i tak około 8 litrów zeszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 I wystarczy 8l jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toudi100 Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 A jakie są ogólne zasady wymiany płynu w układzie? czy wygląda mniej więcej to tak? zdejmuje dolny wąż od chłodnicy i czekam aż zleci płyn zakładam wąż wlewam płyn najpierw do chłodnicy a później do zbiorniczka wyrównawczego zakręcam korek chłodnicy zapalam autko i czekam aż się troche nagrzeje trzymam na obrotach 2000-2500 przez około 10minut puszczam obroty i dolewam płynu jak jest taka potrzeba zakrecam korek od wyrównawczego czekam pare minut niech silnik popracuje na wolnych obrotach i chyba tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Jeszcze naj ważniejszy szczegół odpowietrzasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekangur Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Panowie - faktem jest, że mechanik miał rację - jeżeli zlał 4l płynu i dolał 2; koncentratu +2l wody (dest.) to wszystko jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 31 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2019 Cześć, Przymierzam się do wymiany płynu w układzie chłodzenia. Czy dobrze mi się wydaję, że w celu zlania płynu konieczne jest odkręcenie dolnych metalowych osłon? Z tego co widzę, w mojej chłodnicy nie ma niestety korka spustowego. Jest tylko coś, co wygląda jak zaślepka, której nie da się usunąć (w pobliżu zaczepu do holowania). Po drugiej stronie chłodnicy (po stronie kierowcy) jest dolny wąż, ale żeby go zdjąć, trzeba właśnie zdemontować te osłony. Mam rację? Można to jakoś łatwiej zrobić? Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 31 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2019 (edytowane) wystarczy zdjąć dolny wąż od chłodnicy i spuścić płyn. Przy zdejmowaniu osłony trzeba uważać żeby śrub nie ukręcić Edytowane 31 Lipca 2019 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2019 No właśnie dostęp do dolnego węża wydaje się mocno utrudniony przez tę osłonę. Stąd moje pytanie, czy demontaż tej osłony jest konieczny (wolałbym tego uniknąć)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papa_bizkit Opublikowano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2020 ja wymieniłem dzisiaj. wąż od strony kierowcy jest pięknie dostępny. nie ma problemu, odginasz ciut osłonę jedną ręką. złapanie kombinerkami i odciagnięcie opaski nie stwarza problemu. wypuszczasz ile się da, czasem wypłynie więcej, czasem mniej (najlepiej do jakiegos wiadra co by wiedziec ile wyleciało (u mnie wyleciało koło 4-5 litrów tak więc suszę miałem niezłą)) i lejesz z powrotem do chlodnicy i zbiorniczka. U siebie odpaliłem auto i nagrzewnicę na max i patrzyłem jak bulgocze w zbiorniczku i dolewałem. Wlałem pewnie koło 7litrów. Przejechałem a właściwie przepałowałem na wyższych obrotach pare kilometrów. zatrzymałem się, dolałem jeszcze ze dwa litry do zbiorniczka i od cała wymiana. W sumie koło 9 litrów. Samo się odpowietrzyło, bo nagrzewnica jak wściekła grzeje. A jeszcze ciekawostka bo mam podłączone non stop torque pod OBD to pokazuje nawet ciut niższą temperaturę płynu - było 93-94. Teraz 91-92 stopnie. Tak więc nowy płyn napewno daje coś pozytywnego a jak nie to napewno prawidłowa ilość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.