Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

płyn chłodzący w D40


AM-POL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałem wymienić płyn chłodzcy w mojej D 40.

Kupiłem 5 litrów koncentratu MOTUL Inugel Optimal Ultra kolor różowy oraz 5 litrów wody destylowanej i pojechałem do warsztatu specjalizujacego się w Nissanach i majacego dobrą opinię.

Tam usłyszałem że.

 

W samochodzie w układzie chłodzenie mam płyn o kolrze niebieskim więc nie mozna mieszać z różowym ani wymienić na różowy. Może być ewentualnie zielony.

Pan mechanik wlał do układu dwa litry koncentratu płynu o kolorze niebieskim dolał dwa litry wody zdemineralizowanej i powiedział że to cała wymiana i skasował jak za zboże.

 

Mam wię takie pytanie może ktoś odpowie lub podpowie rozwiąznie

 

1. Czy rzeczywiście płynów o róznych kolorach nie można mieszać

2. Czy rzeczywiście nie można spuścić całego niebieskiego płynu przepłukać i wlać inny rózowy.

3. Układ chłodzący w D40 ma pojemność 10 litrów zgodnie z instrukcją, Dlaczego nie wlano 10 litrów świeżego płynu

a tylko 4 litry.?

 

Czy rzeczywiście każda wymina polega tylko na dolaniu małej ilości świeżego płynu.

 

Jak można spuścić całe 10 litrów. Czy to bardzo trudne?

 

Będę wdzięczny za każdą odpowiedź nwet śmieszną

 

 

Pozdrowienia

 

AM-POL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor płynu nie ma związku z jego składem. Płyny są na bazie są na bazie glikolu etylowego lub propylenowego, jak sprawdzisz jaki jest zalecany w instrukcji to ten powinieneś mieć. W 10-cio litrowym układzie chłodzenia może zostać litr płynu do 2 maksymalnie, a że "mechanik" spuścił tylko 4 to świadczy to o jego znajomości fachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobili cię w banie 10 l to da się normalnie zlać a układ ma trochę więcej

Fabrycznie płyn u mnie był zielony (żółty) ja leje prestone kolor ten sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość toudi100
Jak można spuścić całe 10 litrów. Czy to bardzo trudne?

Też panowie jestem ciekawy czy da sie spuścic cale 10 litrów płynu naraz? jak tak to jak to się robi? I czy do tego jest potrzeba wyciągania termostatu? może ktoś ma instrukcje serwisową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość toudi100

To fakt, duża rozbiórka. Jednak wystarczy jak zdejmie się dolny wąż od chłodnicy. Zastanawiałem się własnie tak bo dzisiaj spuszczałem płyn i tak około 8 litrów zeszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość toudi100

A jakie są ogólne zasady wymiany płynu w układzie? czy wygląda mniej więcej to tak?

 

zdejmuje dolny wąż od chłodnicy i czekam aż zleci płyn

zakładam wąż

wlewam płyn najpierw do chłodnicy a później do zbiorniczka wyrównawczego

zakręcam korek chłodnicy

zapalam autko i czekam aż się troche nagrzeje

trzymam na obrotach 2000-2500 przez około 10minut

puszczam obroty i dolewam płynu jak jest taka potrzeba

zakrecam korek od wyrównawczego

czekam pare minut niech silnik popracuje na wolnych obrotach

 

i chyba tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie - faktem jest, że mechanik miał rację - jeżeli zlał 4l płynu i dolał 2; koncentratu +2l wody (dest.) to wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Cześć,

Przymierzam się do wymiany płynu w układzie chłodzenia.

Czy dobrze mi się wydaję, że w celu zlania płynu konieczne jest odkręcenie dolnych metalowych osłon?

Z tego co widzę, w mojej chłodnicy nie ma niestety korka spustowego. Jest tylko coś, co wygląda jak zaślepka, której nie da się usunąć (w pobliżu zaczepu do holowania). Po drugiej stronie chłodnicy (po stronie kierowcy) jest dolny wąż, ale żeby go zdjąć, trzeba właśnie zdemontować te osłony. Mam rację?

Można to jakoś łatwiej zrobić?

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy zdjąć dolny wąż od chłodnicy i spuścić płyn. Przy zdejmowaniu osłony trzeba uważać żeby śrub nie ukręcić

 

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dostęp do dolnego węża wydaje się mocno utrudniony przez tę osłonę. Stąd moje pytanie, czy demontaż tej osłony jest konieczny (wolałbym tego uniknąć)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

ja wymieniłem dzisiaj. wąż od strony kierowcy jest pięknie dostępny. nie ma problemu, odginasz ciut osłonę jedną ręką. złapanie kombinerkami i odciagnięcie opaski nie stwarza problemu. wypuszczasz ile się da, czasem wypłynie więcej, czasem mniej (najlepiej do jakiegos wiadra co by wiedziec ile wyleciało (u mnie wyleciało koło 4-5 litrów tak więc suszę miałem niezłą)) i lejesz z powrotem do chlodnicy i zbiorniczka. U siebie odpaliłem auto i nagrzewnicę na max i patrzyłem jak bulgocze w zbiorniczku i dolewałem. Wlałem pewnie koło 7litrów. Przejechałem a właściwie przepałowałem na wyższych obrotach pare kilometrów. zatrzymałem się, dolałem jeszcze ze dwa litry do zbiorniczka i od cała wymiana. W sumie koło 9 litrów. Samo się odpowietrzyło, bo nagrzewnica jak wściekła grzeje. A jeszcze ciekawostka bo mam podłączone non stop torque pod OBD to pokazuje nawet ciut niższą temperaturę płynu - było 93-94. Teraz 91-92 stopnie. Tak więc nowy płyn napewno daje coś pozytywnego a jak nie to napewno prawidłowa ilość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...